Wayne Parker Kent maakt KNRM-magazine De Reddingboot
28-01-2020 09:52:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 607 | Tags:

Wayne Parker Kent is aan de slag gegaan voor De Reddingboot, het donateursmagazine van de Koninklijke Nederlandse Redding Maatschappij KNRM. Het contentmarketingbureau uit Amsterdam maakt de verhalen voor en door de leden en donateurs.

WPK werkte samen met de stichting die al sinds 1824 hulp biedt aan mensen en schepen in nood langs de Nederlandse kustgebieden. Het eerste nummer van 2020 is volledig door de redactie van Wayne Parker Kent samengesteld en staat in het teken van de relatie tussen drenkelingen en hun redders.

Op de cover is aandacht voor het interview met KNRM-lid Hans Westenberg, die een kwart eeuw na zijn bijna fatale val in de ijskoude Noordzee herenigd wordt met zijn levensredders van toen. Behalve in het magazine wordt dit verhaal ook gepresenteerd in een online video en via de socialmediakanalen van de reddingsmaatschappij.

Het huidige redactieteam van De Reddingboot was drie jaar geleden al verantwoordelijk voor de uitgebreide restyling van het magazine, dat toen nog onder de verantwoordelijkheid van de branded-contentafdeling van Mediahuis Nederland viel.

Isabel Michelotti, Head of Content bij Wayne Parker Kent en coördinator van De Reddingboot: “Wij blijven ons met volledige toewijding inzetten voor dit mooie product. Voor de lezers verandert er op het eerste oog niets. Als redactie zullen wij uiteraard wel profiteren van de expertise van Wayne Parker Kent, waar als contentmarketingspecialist de ambitie om te innoveren in de genen zit. De combinatie van print met digitale concepten biedt veel kansen om de verhalen nog dichter bij de lezers te brengen.”

www.wayneparkerkent.com
www.knrm.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie