Interviews.
[Interview] Han-Menno Depeweg: NRC durft keuzes te maken, ook als ze geld kosten
15-07-2019 | 12:26:00
Als Head of Digital bij NRC heeft Han-Menno Depeweg de digitale ontwikkelingen van de krant mede vormgegeven. We spreken hem over online journalistiek en de kansen die digitalisering biedt
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
01-07-2019 | 09:51:00
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
[Interview] Joyce van Aken (De Ondernemer) over de Media Rally 2019
26-06-2019 | 14:00:00
Op vrijdag 28 juni 2019 wordt de tweede editie van de Media Rally verreden. Joyce van Aken en Robert van den Ham van De Ondernemer rijden mee. Wij bellen met Joyce van Aken
[Interview] Neil van der Veer (Newcom): Zeker nu moet de krant een baken van vertrouwen zijn
20-06-2019 | 13:42:42
Traditionele nieuwsbronnen zoals kranten worden het meest vertrouwd in Nederland, blijkt uit de Media VertrouwensMonitor van Newcom
[Interview] Arnoud van der Valk: Een bericht van een influencer is net zo waardevol als een artikel in een toonaangevend magazine
06-05-2019 | 09:35:00
Media Info Groep monitort vrijwel alle Nederlandse media voor klanten en kan zelfs bedrijfslogo’s automatisch herkennen op bewegende beelden. We spreken met Arnoud van der Valk, Commercial Director bij de Media Info Groep
[Interview] Slaven Mandic: WPK en TMG zijn extreem complementair
01-05-2019 | 10:27:00
Slaven Mandic was CEO van Wayne Parker Kent, tot Telegraaf Media Groep alle aandelen van zijn bedrijf overnam. Ook hij maakte de overstap en nu mag hij zichzelf directeur Advertising van TMG noemen. Hoe kijkt hij naar de samenwerking tussen de bedrijven en naar de branche?
Lauren van der Heijden Cross Media Man van het Jaar 2019
26-04-2019 | 11:09:00
Lauren van der Heijden is directeur Corporate Sales van de Persgroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Interview] Bo Wijnakker: NU.nl werkt aan nieuws op maat
01-04-2019 | 10:12:00
Tijdens de World AI Summit won het team van NU.nl de hackathon met hun pitch voor breaking nieuws op maat. We spreken met Bo Wijnakker, product owner en deelnemer aan de hackathon namens de nieuwssite
[Cross Media Man] Hans Nijenhuis: Weet je nog, vroeger, dat je artikelen online zette en dan verwachtte dat het verder vanzelf ging?
25-03-2019 | 16:49:00
Hans Nijenhuis is hoofdredacteur van het AD en de centrale redactie van ADR Nieuwsmedia, beide onderdeel van de Persgroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Cross Media Man] Pier Baarsma: We hebben Dan Brown ingezet als influencer
25-03-2019 | 11:39:00
Pier Baarsma is algemeen directeur van NDC mediagroep. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Interview] Hugo Schneider: Het draait binnen TMG weer om de journalistiek
12-03-2019 | 13:59:00
Voor het eerst sinds vele jaren steeg het aantal abonnees van de regionale dagbladen van Telegraaf Media Groep. Aan het roer staat Hugo Schneider, hoofdredacteur bij Holland Media Combinatie, onderdeel van TMG. We spreken hem over de invloed van Mediahuis, trends en flauwekulnieuws
[Interview] Madelon Fortuin: NRC groeit in aantal betalende abonnees; we zijn een premium merk en zo positioneren we ons ook
28-02-2019 | 14:46:00
NRC wil niet alleen een kwaliteitsmedium zijn voor lezers maar ook voor adverteerders. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal resolute beslissingen. We spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC
[Interview] Willem-Albert Bol: de mooiste erkenning is als samenwerkingen verlengd worden
21-02-2019 | 09:48:00
Willem-Albert Bol is Creative Director van MediaLab. Met als palet het volledige print-, online-, mobile- en radioportfolio van de Persgroep, schakelt zijn team tussen sales, marketing en redacties. We spreken met hem over zijn aanpak
[Nederlands MediaNetwerk TV] Pier Baarsma over NDC mediagroep
05-02-2019 | 15:38:00
Pier Baarsma werkt sinds april 2018 voor NDC Mediagroep. De eerste jaren als commercieel directeur, in de zomer van 2018 volgde hij Dina Boomstra op als als algemeen directeur
[Interview] Cécile Narinx: Als je jezelf te vaak hoort mopperen, is het tijd voor verandering
21-01-2019 | 14:45:00
Bijna 25 jaar lang werkte ze op een idyllische plek op het Koningsplein, met uitzicht op de Bloemenmarkt en de Singel, in hartje Amsterdam. De laatste vier-en-een-half jaar als hoofdredacteur van Harper’s Bazaar, waar ze de lijnen uitzette en haar team managede. Begin september 2018 verruilde Cécile Narinx deze functie voor die van stijlredacteur bij de Volkskrant. Dat is toch net even anders: “Nu ben ik mijn eigen PA en secretaresse”
[Interview] René Bogaarts (NVJ): Worden de lezers in de regio afgescheept met goedkoop nieuws?
03-12-2018 | 09:29:00
Een dag nadat wij een interview met Tubantia-hoofdredacteur Martha Riemsma online zetten, kregen wij een mail van de voorzitter van de sectie Zelfstandigen bij de NVJ René Bogaarts. Of wij een open brief aan Martha Riemsma wilden publiceren (hier te lezen). Dat wilden wij niet, wél wilden wij hem graag een aantal vragen stellen over wat hem dwarszat na het lezen van het interview
[Interview] Martha Riemsma (Tubantia): In het publieke debat ontbrak alle nuance
20-11-2018 | 09:35:14
Martha Riemsma is als hoofdredacteur van De Twentsche Courant Tubantia dagelijks met het nieuws om haar heen bezig. Onverwacht werd ze begin 2018 zelf onderwerp van het nieuws, toen journalist Britt van Uem in het programma Wat verdien je? haar onvrede uitte over haar vergoeding bij de regionale krant. Wij spreken Martha Riemsma over die periode en de (maatschappelijke) waarde van haar Tubantia