Banshee Media en Ziff Davis lanceren Nederlandstalige editie Mashable
24-10-2019 11:24:00 | Door: David de Jong | hits: 1711 | Tags:

Het multimediale platform en entertainmentbedrijf Mashable is gestart met een Nederlandstalige editie met eigen content die gericht is op Nederland en Vlaanderen. Het platform bestaat inmiddels meer dan tien jaar.

De start van de Nederlandstalige versie komt voort uit de relatief grote aantallen bezoekers van de Engelstalige site van Mashable, gecombineerd met de aantrekkelijkheid van de Nederlandstalige markt in Europa, die volgens Mashable competitief en innovatief is.

Het Nederlandstalige Mashable Benelux zal enerzijds originele content produceren, speciaal gemaakt voor de lokale markt, en anderzijds het beste van Mashable’s wereldwijde, unieke content cureren om zoveel mogelijk mensen te laten genieten van mooie verhalen. Jan Meijroos is aangesteld als  head of content. Mashable Benelux voegt zich bij de internationale edities die in het Verenigd Koninkrijk, Australië, het Midden-Oosten, Zuidoost-Azië, India en Italië zijn gelanceerd. De Nederlandstalige versie is na de Italiaanse de tweede niet-Engelstalige site voor Mashable. De Italiaanse versie startte op 23 september 2019 in samenwerking met de Italiaanse uitgever GEDI, bekend van de Italiaanse krant Repubblica, radiozender Deejay en het blad L'Espresso.

Banshee Media, onderdeel van internationale media en advertising specialist Refinery89 is een nieuw partnership aangegaan met het internationaal opererende digital mediabedrijf Ziff Davis, onderdeel van J2 Global voor de lancering van Mashable Benelux.
 
Hugo Welkers, Managing Director van Banshee Media en Refinery89: “Mashable is het enige digitale mediamerk dat wij willen lanceren in de Benelux. Deze unieke publicatie vult het gat in het medialandschap van de Benelux tussen toegewijde technologieplatforms en mainstreampubliek. Mashable past perfect binnen onze expertise en portfolio en Ziff Davis’ trackrecord om wereldwijde brands te creëren is zeer indrukwekkend. Deze aanpak komt overeen met onze visie over de toekomst van publishing en we kijken dan ook uit naar een langdurig en succesvolle samenwerking.”

Adam Doree, VP International Partnerships bij Ziff Davis: “We zijn zeer verheugd om onze nieuwe samenwerking met Banshee Media te onthullen. De Benelux regio is strategisch altijd erg belangrijk wanneer we onze premium media brands internationaal uitrollen, en voor Mashable Benelux heeft Banshee de beste mensen, -relaties en -overtuiging om de visie van Mashable uit te dragen in deze belangrijke markt.”

www.mashable.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie