DPG Media start campagne AD Fun
28-05-2020 12:54:00 | Door: David de Jong | hits: 970 | Tags:

DPG Media is met een campagne gestart om de AD Fun-sectie te promoten onder de noemer Je leukste break tussen het nieuws.

De campagne bestaat uit korte social video’s van 10 seconden en daarnaast zet DPG Media in op een tv-commercial en een dynamische display in samenwerking met DisxT, die is afgestemd op het online gedrag van de consument. Er is bewust gekozen voor meerdere korte social video’s, zodat deze getarget kunnen worden op de diverse interesses en demografische kenmerken van de consument.

DPG Media wil enerzijds het brede aanbod van AD Fun laten zien met een carrouseldisplay waarin puzzels, quizzen en spelletjes naast elkaar worden getoond. Anderzijds targetten ze op puzzelliefhebbers met een displaycarrousel met allerlei soorten puzzels. Tot slot heeft DPG Media display banners laten ontwikkelen waarbij de gebruiker al in de banner kan beginnen met een puzzel of een quiz, wat ertoe leidt dat de puzzel afgemaakt moet worden in de app of op de website van het AD en de regionale titels. 

Robin Hoolwerf, manager campagnes DPG Media: "In de huidige tijd is journalistiek natuurlijk onmisbaar, maar ook verveling ligt op de loer. Daarom komt de nieuwe Fun-omgeving in onze apps op het juiste moment, want puzzels en spelletjes zijn een ideaal tijdverdrijf voor thuisblijvers. En daarvoor hoef je onze app niet meer uit. Van oudsher zijn puzzels een onmisbaar onderdeel van de krant, maar ook quizzen en zijn met name online erg populair op onze sites. Aangevuld met zogenoemde casual games bieden we ieder wat wils. Het brede spectrum van spelletjes laten we ook terugkomen in onze campagne en geeft ons de mogelijkheid om relevant te targetten op de juiste doelgroepen."

www.dpgmedia.nl
www.ad.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie