De Persgroep België en Nederland benoemt Philippe Remarque tot journalistiek directeur
18-04-2019 15:30:00 | Door: David de Jong | hits: 3937 | Tags:

Philippe Remarque wordt per 1 september 2019 benoemd tot journalistiek directeur van de Persgroep voor zowel België als Nederland. In die nieuwe functie geeft hij vorm aan de journalistieke kwaliteit en koers van de onderneming. Een van de opdrachten is de digitalisering van de journalistiek binnen de Persgroep in goede banen te leiden.

Philippe Remarque maakt in die rol deel uit van de groepsdirectie van de Persgroep. Door deze benoeming stopt Philippe Remarque na ruim negen jaar als hoofdredacteur van de Volkskrant. De procedure voor het benoemen van de nieuwe hoofdredacteur wordt op korte termijn in gang gezet. Philippe Remarque blijft de Volkskrant leiden tot 1 september.

Naast journalistiek directeur wordt Philippe Remarque tevens directeur-uitgever van de titels de Volkskrant, Trouw en Het Parool in Nederland. Erik van Gruijthuijsen, nu directeur journalistiek van de Persgroep Nederland, wordt directeur-uitgever van ADR Nieuwsmedia, de groep met AD, zeven regionale titels en videobedrijf MyChannels.

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep BENE: "Philippe heeft de Volkskrant de afgelopen negen jaar uitstekend geleid. Met een open geest, frisse inhoud en vormgeving en nieuwe digitale producten is de Volkskrant klaar voor de toekomst. Het resultaat is een groeiend aantal lezers. Wij zijn hem daar zeer dankbaar voor. In zijn nieuwe rol hoop ik vooral dat Philippe ons inhoudelijk blijft prikkelen, zoals hij dat altijd heeft gedaan. Wij moeten altijd de beste journalistieke kwaliteit bieden. Dat is onze kern. Waar de consument ons ook treft. Philippe kan ons met zijn talent daar enorm mee vooruit helpen."

Philippe Remarque: "Ik ben verheugd dat de Persgroep een journalist in de directie benoemt en vereerd dat zij vertrouwen in mij stelt. Ik heb veel zin in mijn nieuwe werk. Het is de taak van onze generatie om de journalistiek het digitale tijdperk in te loodsen, met behoud van inhoud en kwaliteit. De uitgever speelt daarbij een cruciale rol, heb ik gemerkt. Ik wil met de redacties de kansen van de digitalisering grijpen, valkuilen vermijden en nieuwe wegen inslaan. Door ICT, data en journalistiek slimmer te combineren, wil ik bijdragen aan de groei van het aantal lezers."

www.persgroep.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie