De Persgroep/DPG Media een van de koplopers in digitale transformatie
12-07-2019 10:17:00 | Door: David de Jong | hits: 3569 | Tags:

De Persgroep/DPG Media is een van de koplopers in digitale transformatie. Dit blijkt uit de derde editie van Transformers 200. Vlerick Business School onderzocht dit in opdracht van Het Financieele Dagblad. De Persgroep is samen met bedrijven als ING, KPN, Rabobank, Randstad en WoltersKluwer benoemd tot één van de koplopers.

Vlerick Business School definieert een koploper als een bedrijf dat het voorbije jaar grote inspanningen leverde op het vlak van digitale transformatie en hoog scoort op strategie, governance, talent, cultuur, technologie en bedrijfsprocessen. 51 bedrijven namen deel aan het onderzoek, 13 daarvan werden benoemd tot koploper.

Teun van der Vorm, CIO van de Persgroep/DPG Media: "Dit is een mooie erkenning van jarenlang elke dag timmeren aan de weg. De digitale transformatie die we een paar jaar geleden hebben ingezet, is nog niet af, maar zeker een terugblik waardig. Vooral de manier waarop de teams vanuit business en IT samenkomen om onze digitale toekomst waar te maken, is doorslaggevend. Het geeft veel vertrouwen naar de volgende stappen.

Het beeld dat de Persgroep een traditionele papieren uitgever is, wordt hiermee stevig genuanceerd. Wij geloven in de en-en strategie: én liefde en energie in onze bestaande businessmodellen én liefde en energie in digitale innovatie. Beide hebben elkaar nodig om succesvol te zijn."

Naast de genoemde bedrijven zijn ook B&S Group SA, DSM, Relx, Rituals Cosmetics, Royal HaskoningDHV en Royal Vopak aanwezig in het rijtje van koplopers in digitale transformatie.

www.persgroep.nl
www.dpgmediagroup.com
www.vlerick.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie