[Forum] The Guardian weert reclame voor fossiele brandstoffen. Is dat een goed idee?
13-02-2020 14:30:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 729 | Tags:

Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. Deze keer is de vraag:

The Guardian weert reclame voor fossiele brandstoffen. Is dat een goed idee?

De Britse krant The Guardian weert voortaan advertentieruimte van bedrijven die actief zijn met fossiele brandstoffen. Hierdoor zijn olie- en gasbedrijven als Shell, Esso, BP en Total niet langer welkom om in deze Britse krant advertentieruimte in te kopen. Lees er hier meer over.

David de Jong, redacteur bij Nederlands MediaNetwerk: “Uiteraard is het aan uitgevers zelf hoe ze omgaan met adverteerders, maar het heeft in sommige gevallen iets van voor eigen rechter spelen als men heel selectief bedrijven weert. Daarnaast onderstreept in het geval van The Guardian het niet-onafhankelijk zijn van de krant…. Lees verder

 

 

Raymond Bresching, partner bij Counter Content: "Hoeveel pijn gaat dus deze beslissing The Guardian onderaan de streep daadwerkelijk doen? Moeten kranten, net als alle andere merken, juist in deze tijd niet nog duidelijker voor hun waarden staan en kleur bekennen? Ik denk dat de keuze van The Guardian zowel ethisch als commercieel interessant is.... Lees verder

 

Heb je hier een mening over en werk je in de media- of marketingbranche? Stuur jouw bijdrage aan dit forum naar info@nederlandsmedianieuws.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie