Het Parool lanceert nieuwe site, mobiele app en digitale editie
21-05-2019 10:29:16 | Door: Katja Brokke | hits: 2160 | Tags:

De website van Het Parool is vernieuwd. Dat betekent niet alleen een nieuwe vormgeving, maar ook een breder nieuwsaanbod. Het laatste nieuws dat online wordt gebracht beperkt zich niet meer tot berichtgeving over de hoofdstad, maar ook over de wereld eromheen.

Ronald Ockhuysen, hoofdredacteur van Het Parool: “Lezers kunnen zich nog steeds onderdompelen in journalistiek met het Amsterdamse nieuws als basis, maar vinden hier nu ook reportages en achtergronden uit het buitenland, Haagse politiek, binnenlandse kwesties, sport, opinie, interviews en van alles en nog wat over kunst, cultuur, uitgaan en culinaire zaken. Deze vernieuwde site, met meer ruimte voor video, podcasts en fotoseries, biedt de mogelijkheid ons werk zo goed mogelijk te presenteren." 

De vernieuwing bij Het Parool reikt verder dan alleen een nieuwe site. De krant heeft vanaf nu ook een vernieuwde mobiele app met 24/7 nieuwsupdates en een totaal nieuwe de Digitale Editie. De Digitale Editie is een interactieve krant met filmpjes en bewegende beelden.

Het Parool start tevens de campagne Amsterdam en de wereld eromheen.

Katelijne Molenaar, hoofd IT en platformmanager bij Het Parool: "Het Parool heeft de naam hoog te houden als best vormgegeven krant wereldwijd. We wilden er alles aan doen om digitaal de redactie en vormgevers van de krant alle vrijheid te geven om dagelijks de producten bijna in een blanco canvas te kunnen invullen, zoals ze dat ook op papier doen. We zijn heel tevreden met het eindresultaat. Het is ons goed gelukt om met de kenmerkende typografie en kleurgebruik de identiteit van Het Parool ook digitaal prachtig tot zijn recht te laten komen. Naast een nieuwe website en mobiele app is de Digitale Editie op de tablet nieuw in het productportfolio van Het Parool. Dagelijks maakt de redactie een prachtige editie met alle digitale mogelijkheden zoals video, podcasts en fotoseries. Het lezen van de digitale ditie is iedere dag een feest van herkenning geworden: het echte krantengevoel van bladeren, een momentje voor jezelf en iets uit hebben is digitaal helemaal tot zijn recht gekomen. Een resultaat van een nauwe samenwerking tussen redactie, vormgeving en IT. We zijn allemaal heel trots op de lancering van deze mooie digitale producten voor alle lezers van Het Parool." 

Digitale Editie

Het Parool de Digitale Editie verschijnt ’s middags om vijf uur en bevat alles wat in de papieren krant staat, maar met de voordelen van digitale journalistiek: video, fotoreeksen, podcasts en links naar andere artikelen. De Digitale Editie is de krant van de toekomst. Omdat hierin de vertrouwde, papieren wereld een pact sluit met de kwaliteiten van de digitale wereld. Deze digitale krant wordt, als het nieuws zich ontwikkelt, door de redactie aangepast.

Een kwaliteit van de papieren krant is dat hij een begin en een eind heeft; de redactie biedt de lezers een pakket verhalen dat gelezen moet worden om goed geïnformeerd te blijven. Deze leeservaring – kort gezegd: de belangrijkste en fijnste stukken op een presenteerblaadje – geldt ook voor de Digitale Editie. De lezer bladert, met hun eigen voorkeuren als kompas, door de onderwerpen die de redactie heeft geselecteerd. De Digitale Editie is in eerste instantie alleen op tablet te lezen. Het grotere scherm leent zich het best voor deze leeservaring.

Mobiele app

Het Parool brengt 24/7 het laatste nieuws in de mobiele nieuwsapp van de krant. De redactie heeft Amsterdam als uitvalsbasis, maar ze praten je ook bij over binnenlands en buitenlands nieuws. Tevens biedt de app de broodnodige service: van filmrecensies tot lijstjes met de beste zwemplekken en Proefwerk, de wekelijkse beoordeling van een restaurant in Amsterdam.

Campagne

Het Parool laat hun eigen nieuws niet ongemerkt voorbij gaan en start een campagne in de hoofdstad en omgeving. De out-of-home-campagne brengt acht verschillende leuzen binnen het thema Amsterdam en de wereld eromheen, en een aantal speciale doorvertalingen van de campagne. Ook het pontje achter Amsterdam Centraal Station vaart geheel in Het Parool-stijl heen en weer komende tijd.

www.parool.nl
www.persgroep.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie