Mediahuis neemt mediagroep Saint-Paul Luxembourg over
27-04-2020 12:54:00 | Door: Pie Kamau | hits: 1117 | Tags:

Mediahuis NV, actief in België, Nederland en Ierland, heeft alle aandelen verworven van mediagroep Saint-Paul Luxembourg SA. De overname door Mediahuis zal Luxemburgs grootste mediagroep in staat stellen om de digitale transformatie van haar merken en organisatie te versnellen.

Lafayette SA is beheerder van het economische erfgoed van het Aartsbisdom Luxemburg en moederbedrijf achter de mediagroep Saint-Paul Luxembourg. Deze laatste is uitgever van onder meer de titels Luxembourg Times, Télécran, Contacto en Luxemburgs oudste krant Luxemburger Wort die meer dan 150.000 lezers bereikt via de gedrukte krant en meer dan 100.000 lezers via de nieuwssite www.wort.lu.

Lafayette, tot op heden hoofdaandeelhouder van Saint-Paul Luxembourg, blijft door middel van een minderheidsparticipatie in Mediahuis, betrokken bij de verdere ontwikkeling van de groep.

Pit Hentgen, voorzitter van de raad van bestuur Lafayette: ''Mediahuis is voor Saint-Paul Luxembourg een ideale partner: solide, innovatief en respectvol. Dit maakt dat het DNA van onze beide organisaties goed bij elkaar aansluit. Het partnerschap met Mediahuis staat er garant voor dat SaintPaul Luxembourg als grootste Luxemburgse mediagroep haar identiteit en lokale verankering zal behouden.''

Gert Ysebaert, CEO Mediahuis Groep: ''De mix van nationaliteiten en culturen, in combinatie met een welvarend en innoverend ondernemersklimaat, maken van het Groothertogdom Luxemburg een interessante geografische uitbreiding voor onze groep. Mediahuis gelooft onvoorwaardelijk in de kracht van een sterke en onafhankelijke journalistiek. De nieuwstitels van Saint-Paul Luxembourg waaronder Luxemburger Wort, het oudste en grootste Luxemburgse dagblad, zijn dan ook een mooie uitbreiding van onze merkenportfolio. Wij zijn trots dat onze groep vanaf nu onderdak biedt aan drie vooraanstaande kwaliteitskranten in de Benelux: De Standaard in België, NRC Handelsblad in Nederland en Luxemburger Wort in het Groothertogdom Luxemburg.''

De Europese mediagroep Mediahuis ontstond in 2013 als een joint venture tussen Corelio en Concentra, twee ondernemingen met een lange geschiedenis in de Belgische uitgeverswereld. Mediahuis is een internationaal multimediabedrijf met een gediversifieerde portfolio en nieuwsmerken zoals Het Nieuwsblad en De Standaard in Vlaanderen en NRC Handelsblad, De Telegraaf en De Limburger in Nederland. In juli 2019 zette Mediahuis haar eerste ambitieuze stappen binnen de Engelstalige markt met de overname van de Ierse mediagroep Independent News & Media PLC (INM), uitgever van onder meer Irish Independent, Sunday Independent en de Belfast Telegraph.

www.mediahuis.be

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie