NRC: Instroom nieuwe abonnees is verdrievoudigd
03-04-2020 15:50:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3349 | Tags:

De coronacrisis doet de mediaconsumptie toenemen. Al eerder werd bekend dat de kijktijd toeneemt, ook wordt er meer geluisterd naar radio.

Nieuwsmedia zien ook sterkte groei. NRC komt met cijfers.

  • De instroom van aantal nieuwe abonnees is verdrievoudigd
  • Aantal leesminuten per dag meer dan verdubbeld is van 908.000 naar 2,1 miljoen
  • Meer dan 90 procent van de abonnees heeft een online account
  • Het aantal bereikte unieke bezoekers per week (6+): een stijging van 81 procent (van 1,4 miljoen voor de crisis tot 2,5 miljoen in week 12)
  • Het aantal bereikte unieke bezoekers per week in de doelgroep AB1: een stijging van 91 procent (van 735.000 voor de crisis tot 1,4 miljoen in week 12)
  • Het totaal gemiddeld weekbereik (13+): een stijging van 82 procent (van 9,3 procent voor de crisis tot 16,9 procent in week 12).
  • Het gemiddeld weekbereik in de doelgroep AB1: een stijging van 92 procent (van 10,2 procent voor de crisis tot 19,6 procent in week 12).

 

Madelon Fortuin, commercieel directeur NRC: "Corona is nieuws, elke dag weer. Veel nieuws, verschillend nieuws, impactvol nieuws. Maar ook misnieuws. Hoe onderscheid je wat waar is en niet? Juist in deze hectische tijd van crisis is betrouwbare informatie van enorm belang. Met kloppende feiten, dubbel gecheckte cijfers en niet onbelangrijk, ook geplaatst in de juiste context. Want als we worden overspoeld met data en informatie, is context voor juiste interpretatie van onschatbaar belang. NRC staat voor betrouwbaar nieuws. Lezers kunnen op ons rekenen, juist nu. Onze redactie werkt dag en nacht om ervoor te zorgen dat mensen continu op de hoogte blijven van de laatste ontwikkelingen. En vinden wat ze zoeken als het om corona-gerelateerde vragen gaat. Daarom zoeken wij als mediabedrijf ook vaker zelf contact met onze lezers in de vorm van (nieuws)brieven, telefoontjes en via Whatsapp, juist omdat we weten dat die behoefte hieraan zo groot is in deze periode van social distancing en stay@home. En dat wordt bijzonder gewaardeerd door onze lezers, zo blijkt. Nooit eerder hadden we zo weinig opzeggingen, zo veel nieuwe abonnees én – net zo waardevol - kregen we zoveel complimenten en steunbetuigingen van onze lezers. Ons contact is intensief en daarmee onze band hechter dan ooit. Dat zien we ook terug in de cijfers. Het aantal abonnees stijgt, zowel off- als online. En dat terwijl de straatverkoop van abonnementen geheel is gestopt."

www.nrc.nl
www.nrcmedia.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie