Nieuwe huisstijl voor 100% NL
15-01-2019 10:31:00 | Door: Saskia van Weert | hits: 793 | Tags:

Radiozender 100% NL lanceert een nieuwe huisstijl. Nieuw is onder meer een symbool van een leeuw met een koptelefoon op.  

Dat maakt 100% NL bekend. De kleur oranje blijft prominent aanwezig in de nieuwe huisstijl. Voor een stoerdere uitstraling zijn daar zwart en wit bijgekomen. De leeuw maakt het beeld compleet.

De programmering werd recent helemaal aangepast als deel van een transformatie van radiomerk naar mediamerk. Ook zijn er nieuwe presentatoren aangetrokken, onder wie Barry Paf en Chantal Hutten. Verder is er meer focus gekomen op online. Een van de doelstellingen is het versterken van het merk en imago van 100% NL bij de doelgroep 20-49 jaar.

Vijf merkwaarden

Esther Gorlee, Marketing Director RadioCorp: “100% NL heeft vijf merkwaarden gedefinieerd, namelijk Nederlands, fun feel good, sympathiek, persoonlijk en relevant. De nieuw ontwikkelde huisstijl sluit nog beter aan bij deze waarden. De geïllustreerde leeuw spreekt alle leeftijden aan en is sympathiek vormgegeven, inclusief koptelefoon die uiteraard staat voor muziek. Tegelijkertijd staat het symbool van een leeuw 100% voor het Nederlandse karakter van het merk.”

De opgefriste visual identity van 100% NL is samen met reclamebureau SuperRebel tot stand gekomen. SuperRebel heeft de basis voor de visuele identiteit gelegd. Design Studio Planet Zero heeft deze visual identity doorontwikkeld naar een visual identity brandbook en uitwerking van de marketingcommunicatiemiddelen. 

www.100p.nl
www.planetzero.nl
www.superrebel.com/

 

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie