Nieuwe topstructuur voor DPG Media: Erik Roddenhof CEO van groep DPG Media
05-02-2020 10:53:00 | Door: David de Jong | hits: 2064 | Tags:

Erik Roddenhof wordt de nieuwe CEO van de mediagroep DPG Media. Het bedrijf krijgt een andere topstructuur. Erik Roddenhof krijgt per 1 maart 2020 de eindverantwoordelijkheid over het dagelijks beleid, de uitvoering van de strategie en van de digitale transformatie. Christian Van Thillo, die de groep gedurende dertig jaar geleid heeft, wordt uitvoerend voorzitter (executive chairman) van de groepsdirectie en zal zich voornamelijk toeleggen op de strategie, het acquistiebeleid en de ontwikkeling van de mediamerken van de groep. Piet Vroman blijft CFO van DPG Media. Kris Vervaet en Anders Krab-Johansen, CEO van respectievelijk de Belgische en Deense activiteiten, rapporteren aan Erik Roddenhof. Erik Roddenhof blijft zelf verantwoordelijk voor de aansturing van de Nederlandse tak waar de groep 68,97 procent van bezit.

De reden voor de nieuwe topstructuur bij DPG Media is de groei van het mediabedrijf. In februari 2015 nam het Mecom en daarmee de Nederlandse krantenuitgever Wegener over; begin 2018 werd het Vlaamse televisie- en radiobedrijf Medialaan volledig overgenomen.
In het najaar van 2018 werd Independer overgenomen en eind 2019 werd de overname van Sanoma Media Nederland aangekondigd die naar verwachting dit jaar zal worden geëffectueerd.


DPG Media heeft inmiddels meer dan 6000 werknemers en is in drie landen actief met  nieuwsmedia, televisie, radio, tijdschriften en online services. De groep werkt aan een groepsbrede digitale transformatie die volgens het bedrijf nog de nodige stappen heeft te gaan, waarmee aanpassing in de aansturing benodigd is. 

Christian Van Thillo, executive Chairman en aandeelhouder DPG Media: "Voor mij draait alles rond het zo goed mogelijk combineren van de creatieve en de zakelijke kant van onze groep, waarbij het creatieve niets anders is dan het vak om succesvolle media te maken. De zakelijke kant gaat over de kunst en de discipline van goed bedrijfsbeleid. Beide optimaal combineren is een uitermate boeiend, maar intensief proces. Sinds kort is de complexiteit nog verder toegenomen door de verschillende overnames en de digitale transformatie van de groep. Dit was het juiste moment om onze topstructuur een nieuwe invulling te geven en ik ben ontzettend blij dat Erik Roddenhof de rol van CEO op zich neemt. Hij is de juiste man op de juiste plaats. Samen met de groepsdirectie en onze CEO’s zal ik me voortaan meer toeleggen op onze strategische ontwikkeling. Ik zal ook terug meer tijd vrijmaken voor de mensen die onze media maken. Ik kijk er enorm naar uit en geloof dat we hiermee een belangrijke stap hebben gezet op weg naar de toekomst.”

Erik Roddenhof, CEO DPG Media: “Ik ben bijzonder vereerd dat Christian en de Board me gevraagd hebben om CEO te worden van deze prachtige groep. Vorig jaar hebben we een BENE-directie opgetuigd om de synergievoordelen tussen België en Nederland te optimaliseren. Ik heb als CEO van dat team mogen werken met mensen die uitmuntend zijn in hun vakdomein. We hebben samen heel mooie resultaten behaald en gaan nu verder op deze route van intensieve samenwerking.¦nbsp; Die is van essentieel belang voor de digitale transformatie van de hele groep.”

Ludwig Criel, voorzitter van de Board: “Het is met een groot genoegen dat we Erik Roddenhof kunnen aankondigen als de nieuwe CEO van onze groep. Met de integratie van de recente overnames in de groep en de noodzaak tot verdere digitalisering, ligt er veel en complex werk voor de boeg. Deze ontwikkelingen vragen een aanpassing van onze managementstructuur. Wij kijken als Raad van Bestuur uit om samen met het nieuwe management verder te werken aan de toekomst van dit mooie bedrijf.”  

www.dpgmediagroup.com
www.dpgmedia.nl
www.dpgmedia.be

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie