[Onderzoek] DMS: De Telegraaf wederom grootste dagblad onder zakelijke beslissers
20-05-2020 18:16:00 | Door: David de Jong | hits: 1884 | Tags:

De Telegraaf blijft het grootste dagbladmerk onder zakelijke beslissers. Het AD blijkt op de tweede plek terecht te zijn gekomen. Dat blijkt uit de Decision Makers Survey, het bereikonderzoek onder zakelijke beslissers, van Stichting DMS. Uit een steekproef van 2852 respondenten blijkt dat De Telegraaf met een gemiddeld titelbereik van 24,2 procent onder deze belangrijke zakelijke doelgroep wederom de grootste dagbladtitel is.


Slaven Mandic, Director of Advertising bij Mediahuis: "We zijn trots op de resultaten van dit onderzoek, want vaak wordt onderschat hoeveel impact De Telegraaf heeft bij ondernemers en in bestuurskamers. De Telegraaf bepaalt al jaren het gesprek in de samenleving. Dit onderzoek bevestigt dit nogmaals voor ons. We hebben vele succesvolle samenwerkingen met adverteerders uit bijvoorbeeld de zakelijke en financiële dienstverlening. Daar zullen, mede dankzij deze resultaten, ongetwijfeld nog een aantal bijkomen.”

Nieuw in de 2020-versie van DMS is het dageditiebereik van dagbladen.

Onder zakelijke beslissers worden personen verstaan die als algemeen directeur of financieel directeur werkzaam zijn in het bedrijfsleven en semi-overheid (zorg en onderwijs) met minimaal twee werknemers of in deze sectoren verantwoordelijk zijn voor de inkoop, verkoop, automatisering, marketing/pr en P&O. Elke respondent moet eindverantwoordelijk zijn op minimaal een van deze gebieden. In totaal gaat het om een populatie van 621.600 personen van 18 jaar en ouder.

 

Kenmerken decision makers:

  • 62 procent bevindt zich in welstandklassen 1&2 versus 39 procent van de gemiddelde Nederlander
  • 3 van de 10 zijn privébeleggers
  • 51 procent is eindbeslisser en 35 procent speelt een rol bij de aanschaf van bedrijfsfinanciering, bankzaken en verzekeringen
  • 28 procent rijdt een auto van de zaak & 20 procent rijdt in een auto van 35.000 euro of meer
  • 11 procent maakt zakelijke vliegreizen.

 

www.stichtingdms.nl
www.mediahuis.nl
www.telegraaf.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie