Online groeistrategie De Ondernemer laat resultaat zien
25-08-2019 23:56:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 1799 | Tags:

De nieuwe online contentstrategie en verbreding van de mediatypes binnen De Ondernemer, werpen zijn vruchten af. De unieke bezoekers, visits en pageviews zijn het eerste halfjaar flink gestegen.

De vergelijking tussen de januari-juli 2018 en diezelfde periode in dit jaar laat zien dat de website van De Ondernemer 25 procent meer unieke bezoekers telt en doorgroeide naar ruim  2,1 miljoen. Het aantal pageviews en visits geeft een stijging van 18 procent aan en ook de social media-kanalen plussen. In korte tijd is het aantal volgers op LinkedIn verdubbeld naar 9000 en zijn Facebook en Twitter doorgegroeid naar 24.000.

Robert van den Ham, Content Director bij De Ondernemer: "De eerste slag is gemaakt. En dan niet alleen in kwantiteit, zeker ook in kwaliteit. De redactionele formule is onlangs verbreed van mkb naar zzp. Meer content, een nieuw team van columnisten, video, podcast, het draagt allemaal bij aan ons resultaat en de plus in de time on site. Dat geldt ook voor brandend content op deondernemer.nl. Voor alle contentcreatie is ons team schrijvende B2B experts daarom onlangs verder uitgebreid. Mede door ons kwalitatieve en kwantitieve bereik is er een toenemend aantal opdrachten."

In september lanceert De Ondernemer een nieuwe website.

Robert van den Ham: "De komende periode gebruiken we om de contentstrategie verder uit te rollen, waarbij we als vanzelfsprekend met een straks verbeterde look and feel en nieuwe structuur blijven inzetten op groei."

www.deondernemer.nl
www.persgroep.nl



Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie