Trouw brengt mini-documentaires voor idealisten
10-07-2019 11:28:01 | Door: David de Jong | hits: 1490 | Tags:

Trouw lanceert een campagne in de vorm van drie online mini-documentaires met als overkoepelende boodschap: Trouw is voor iedereen met idealen. De pijlers van Trouw vormen de basis van de drie video’s, waarin verschillende Trouw-journalisten mensen met een bijzonder verhaal spreekt: de duurzame-doeners, de verschil-willen-makers en de nieuwe-weg-vinders.

Trouw verbindt in de mini-documentairereeks de idealen van de mens aan hun journalistieke DNA en laat zien waarom het dagblad voor iedereen met idealen is. De video’s worden op de website en in de krant ondersteund met verdiepende achtergrondverhalen per video van journalisten Emiel Hakkenes, Petra Vissers en Peter Henk Steenuis.

Mia Spruit, initiatiefnemer herenboeren in Rotterdam en een van de duurzame doeners: "Ik vind de aarde een bijzondere plek en probeer dan ook mijn voetafdruk als mens zijnde zo klein mogelijk te houden".

Emiel Hakkenes, Trouw-journalist: "Er wordt gedacht dat belangrijke ontwikkelingen in de wereld uit de politiek komen of van wereldleiders moeten komen, maar ik ben ervan overtuigd dat bij iedereen om de hoek hele mooie dingen gebeuren. Ik ben ervan overtuigd dat die drijfveren van mensen minstens zo belangrijk zijn als de feiten en het harde nieuws; juist de menselijke kant proberen wij goed naar voren te brengen."

Vickey Pronk, een vrijwilliger in vluchtelingenwerk, en een van de verschil willen makers wordt in beeld gebracht door Trouw-journalist Petra Vissers, en laat een optimistisch verhaal zien over het belang van het bijdragen aan probleemsituaties. Petra Vissers: "Een constructieve manier van journalistiek bedrijven betekent voor mij dat je niet alleen problemen signaleert maar ook oplossingen zoekt, dat vind ik heel belangrijk omdat je daarmee waarde toevoegt aan wat er al is."

Een van de nieuwe wegvinders is Lotte Driessen, een vrouw die lijdt aan het Ushersyndroom, het syndroom waarbij je langzaam doof en blind wordt. In deze video gaat Trouw-journalist Peter Henk Steenhuis het gesprek aan met Lotte Driessen. Hierbij vertelt ze haar aangrijpende verhaal en hoe zingeving voor haar een nieuwe betekenis heeft gekregen. Peter Henk Steenhuis: "Ik werk bij de verdieping. Ik heb geen echt oog voor nieuws; waar zit een goed verhaal in voor de diepte? En daar heb ik wel oog voor."

De campagne sluit aan bij de nieuwe digitale vormgeving van Trouw. Drie nieuwe platforms zijn geïntroduceerd: een nieuwe website, een nieuwe mobiele app, en een nieuwe Digitale Editie: een interactieve versie van de krant exclusief voor de tablet. Waar voorheen de website en de krant twee aparte werelden waren, biedt de nieuwe vormgeving nu overal hetzelfde nieuws; maar dan in een ander jasje gepresenteerd. Deze vernieuwing biedt meer ruimte voor nieuws en verdieping in de vorm van fotoseries, podcasts, video’s en ontspanning.

www.trouw.nl
www.persgroep.nl
www.dpgmediagroup.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie