Wilfred Mons, Kitty Lakeman en Jan Willem Verzeilberg naar brandedcontentlabel NRC XTR
05-02-2020 09:00:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 946 | Tags:

NRC maakt met zijn commerciële content label NRC XTR een sterke groei door en presenteert drie versterkingen op de commerciële afdeling: brandedcontentdirector Wilfred Mons, contentmanager Kitty Lakeman en accountdirector Jan Willem Verzeilberg.

NRC ziet dat de commerciële content goed wordt gelezen, gezien én gehoord, met naast tekst en beeld ook steeds meer video en podcasts. En deze content is effectief, zo wijst onafhankelijk onderzoek uit. Het verantwoordelijke label NRC XTR maakt branded content vanuit journalistieke invalshoeken met de pay-off Verhalen waar je wijzer van wordt. Deze content moet relevant zijn voor de lezer, een voorwaarde om een positieve en significante wijziging te verkrijgen op merkvoorkeur, merkoverweging en positieve merkassociaties.
 
Drie versterkingen

Alles begint bij inhoud en kwaliteit. Dat kan niet zonder goede mensen. NRC heeft zijn commerciële afdeling daarom uitgebreid met drie krachten. Wilfred Mons is benoemd tot brandedcontentdirector en keert hiermee terug bij NRC. Wilfred stond zelf aan de wieg van label NRC XTR, maar verliet NRC om een andere droom te realiseren met het ontwikkelen van onroerend goed.. Nu de basis daar is gelegd is er weer ruimte om NRC XTR met volle kracht naar de volgende fase te stuwen.

Jan Willem Verzeilberg is als accountdirector verantwoordelijk geworden voor de commerciële relatie met de contentlabels bij de mediabureaus. Ook zal hij zorgdragen voor een aantal grote adverteerders. Verzeilberg is zeer ervaren en ook een bekende van NRC. In de periode november 2013 tot november 2018 was hij ook al actief op de salesafdeling.

Kitty Lakeman treedt aan als contentmanager. Lakeman heeft veel ervaring als redacteur. Eerst bij tv (de 5 Uur Show en Ook dat nog), later bij diverse magazinetitels (Mikro Gids, Vriendin). Recent werkte ze voor Hallo Jumbo, het brandedcontentmagazine van Jumbo.

Madelon Fortuin, commercieel directeur van NRC: “Ik ben er trots op dat we zowel met Kitty, Wilfred en Jan Willem kanjers van collega’s hebben die, ieder op hun eigen vakgebied, ongelofelijk veel kennis, kunde en ervaring hebben. Zij doen recht aan de kernwaarden van NRC zoals deskundigheid, betrouwbaarheid en integriteit. Nog los daarvan zijn het ook gewoon buitengewoon leuke mensen met wie het heel fijn samenwerken is. En hoe leuk is het dat twee van deze drie na wat omzwervingen buiten NRC, toch heel graag juist bij ons willen werken. Daar ben ik ook trots op, omdat het iets zegt over de wijze waarop wij werken en samenwerken binnen NRC.”

www.nrc.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie