Nieuws.
BlowUP media lanceert The Emerald in Utrecht Hoog Catharijne
23-11-2021 | 15:48:58
BlowUP media lanceert in Utrecht, Hoog Catharijne een LED scherm: The Emerald, het grootformaat vierzijdige digitale LED scherm van bijna 60 vierkante meter dat vanuit het plafond in het shopping center naar beneden komt
Sage+Archer lanceert The Cube-advertentieformaten op digital OOH
27-10-2021 | 15:09:00
DOOH-inkoopplatform Sage+Archer lanceert The Cube op digitale buitenschermen. The Cube is een geanimeerde creatie die bestaat uit 2-3 zijdes die automatisch roteren
Exterion Media neemt digitale supermarkt netwerk van Centercom over
04-10-2021 | 15:56:00
Exterion Media zet een grote stap in haar aanwezigheid tijdens de gehele customer journey buitenshuis. Met de overname van het digitale Supermarkt-netwerk van Centercom, kan de consument via Exterion Media bereikt worden vanaf de voordeur tot in de supermarkt
Walter Kraus commercieel directeur JCDecaux Nederland
27-09-2021 | 10:06:35
Walter Kraus gaat per 1 oktober 2021 aan de slag als commercieel directeur van JCDecaux Nederland. Hij volgt Bart de Vries op, die het bedrijf na een langjarig dienstverband per 1 september heeft verlaten
Clear Channel breidt digitaal netwerk uit met 1290 digitale schermen
09-09-2021 | 16:21:00
Clear Channel gaat een strategische samenwerking aan met Basic-Fit. De digitale schermen binnen Basic-Fit sportclubs worden per 1 oktober 2021 toegevoegd aan het digitale portfolio van Clear Channel
blowUP media lanceert led-scherm bij Hoog Catharijne met digital art
06-09-2021 | 14:26:52
blowUP media lanceert in Utrecht het grootste transparante led-scherm van West-Europa. NEO, het digitale led-scherm (193 vierkante meter) boven de hoofdingang van Hoog Catharijne, is een toevoeging aan het Digital Out of Home-netwerk The Collective.
Eerste stap herstel OOH: 40 miljoen euro omzet in Q2, 2021
11-08-2021 | 16:10:00
In het tweede kwartaal van 2021 zijn de bestedingen aan Out of Home reclame voor het eerst sinds de uitbraak van het coronavirus weer gestegen. In totaal werd iets meer dan 40 miljoen euro uitgegeven aan (digitale) buitenreclame. Hiermee is een eerste stap gezet naar een herstel van de markt
Clear Channel Nederland wint concessie buitenreclame Almere
29-07-2021 | 21:14:35
Clear Channel Nederland heeft de concessie voor buitenreclame gewonnen in de gemeente Almere. Het betreft een exclusieve overeenkomst met een minimale looptijd van 10 jaar
BlowUP media ontwikkelt 3D-haai voor Tilburg
13-07-2021 | 18:02:00
BlowUP media heeft in Nederland een primeur op het gebied van immersive content. In aanloop naar de vernieuwde Emmapassage in Tilburg is een 3D digital OOH-ervaring te beleven. Een 3D-haai zwemt rond in de binnenstad en verrast het publiek
Ocean Outdoor lanceert in samenwerking met Social Enterprise NL het Ocean Blue Fund
26-05-2021 | 15:17:00
Ocean Outdoor lanceert samen met Social Enterprise NL het Ocean Blue Fund. Het doel van het Ocean Blue Fund is bedrijven die een positieve impact maken helpen sneller te groeien. Daarbij wordt een landelijk medianetwerk tegen speciale voorwaarden ter beschikking gesteld.
Twitterdiscussie Willem Engel en viroloog Marc van Ranst in 2000 bushokjes te zien dankzij crowdfunding
20-05-2021 | 17:48:46
Een twitterdiscussie tussen brazilian zouk-dansleraar/coronascepticus Willem Engel en de Vlaamse viroloog Marc van Ranst is te zien in 2000 abri's. Alexander Klöpping de oprichter en voormalig eigenaar van Blender heeft daartoe een succesvolle crowdfundactie gehouden
Education Media Network van Clear Channel richt zich volledig op Gen Z
10-05-2021 | 10:02:22
Clear Channel lanceert het geoptimaliseerde Education Media Network. Een deel van het netwerk is gedigitaliseerd, passend bij de doelgroep van het netwerk: Gen Z
Exterion Media start influencercampagne met DOOH om bereik te vergroten
06-05-2021 | 14:49:00
Exterion Media start een samenwerking waarbij influencermarketing zowel via social media als via Digital Out of Home wordt ingezet. Adverteerders zijn met hun ambassadeur zichtbaar op de locaties die aansluiten bij de doelstellingen
FD brengt financieel economische nieuws via schermen Ocean Outdoor
04-05-2021 | 17:47:00
Ocean Outdoor en FD Mediagroep gaan een samenwerking aan waarbij voortaan realtime financieel economisch nieuws te lezen zal zijn op de schermen van Ocean Outdoor. Het gaat om schermen langs snelwegen, rond het openbaar vervoer en in stadscentra
Amsterdam weert reclame voor fossiele producten uit metrostations
04-05-2021 | 10:35:06
Sinds maandag 3 mei 2021 zijn er in Amsterdamse metrostations geen reclames meer te zien voor onder meer auto’s en goedkope vliegtickets. De gemeente wil als eerste van Nederland reclame voor fossiele brandstoffen weren van deze plekken
HEMA en Merkle breiden partnership uit met Outmoove
03-05-2021 | 15:20:59
Naast digital advertising wordt ook Digital Out of Home advertising in eigen beheer genomen
Buitenreclamebestedingen daalden in eerste kwartaal naar 22,6 miljoen euro
28-04-2021 | 15:49:00
De bestedingen aan Out of Home (OOH) zijn in het eerste kwartaal van 2021 wederom gedaald. Bij een budget van 22,6 miljoen euro bedroeg de afname 40 procent ten opzichte van hetzelfde kwartaal in 2020. Dit heeft brancheorganisatie Outreach bekendgemaakt
Hoe het (bitter)balletje ging rollen voor Van Dobben, Fightclub en Exterion Media
23-04-2021 | 14:03:00
"Met het openen van de terrassen tot 18:00 uur schrap je de bitterbal", zei demissionair premier Rutte tijdens de persconferentie van 20 april 2021 over de coronamaatregelen.
Bert van Grieken Directeur Strategie OOHA Media
22-04-2021 | 16:23:00
Per 1 mei wordt Bert van Grieken aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-Jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media
JCDecaux sluit wereldwijd partnership met dataprovider Adsquare
16-04-2021 | 13:45:00
JCDecaux heeft een wereldwijde overeenkomst gesloten met dataprovider Adsquare. Het bedrijf heeft de ambitie om wereldwijd tot de top 5 digitale spelers te behoren. Daartoe introduceert het een platform voor zowel het plannen als het meten van de effectiviteit van campagnes op straat
Ecosia kiest JCDecaux als partner voor eerste Out Of Home-campagne
01-04-2021 | 10:59:32
Met een internationale merkcampagne in twaalf Europese steden wil Ecosia bewustwording creëren door de boodschap op grote schaal te verspreiden via buitenreclame van JCDecaux
Volledig digitaal Ocean netwerk live in Westfield Mall of the Netherlands
25-03-2021 | 16:12:00
Met veel trots kan Ocean melden dat het volledige netwerk digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands operationeel is
Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit in Limburg
25-03-2021 | 09:52:00
Hillenaar breidt het netwerk uit met een digitale reclame mast bij de A2 bij Maastricht
Eerste OOH Clubhouse-campagne op netwerk van Clear Channel
04-03-2021 | 08:06:00
Sinds vorige week is de allereerste Clubhouse-campagne te zien in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een event op Clubhouse
[Walk & Talk] Frank Meiland (ZIGT): Er kan steeds meer met Programmatic DOOH omdat we steeds meer weten van doelgroepen
26-02-2021 | 16:44:00
Media Meetings & Magazines presenteert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talk. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media
DPG Media en Exterion werken samen voor nieuwsberichten bij tankstations
23-02-2021 | 09:33:26
Vanaf deze maand tonen het AD en de regionale titels zoals de Stentor en de Gelderlander, het laatste nieuws op het landelijke digitale tankstation netwerk van Exterion Media. Middels een liveverbinding met de redactie wordt het meest recente nieuws vertoond
Fitness-abri van Clear Channel en partners in Utrecht
15-02-2021 | 13:23:00
Aan de Amsterdamsestraatweg in Utrecht worden voorbijgangers uitgedaagd fit te blijven. Aan een abri zijn twee lachspiegels bevestigd. De lachspiegels en de boodschap Be fit, go for it triggeren voorbijgangers om in shape blijven
Ocean Outdoor komt met Click&Collect-campagne voor retailers
10-02-2021 | 16:54:00
Ocean Outdoor heeft onder de naam Click&Collect een campagne gelanceerd om retailers een hart onder de riem te steken vanwege de coronacrisis. In 2020 was Ocean Outdoor actief met het MKB Steunfonds
Nightwatch komt met campagne tijdens avondklok
03-02-2021 | 15:57:00
Nightwatch, de Extreme heeft een campagne gelanceerd passend bij de avondklok. De campagne is van start gegaan via het digitale netwerk van Ocean Outdoor
NOC*NSF en Ocean Outdoor versterken mediapartnership richting Tokyo 2021
29-01-2021 | 18:23:00
NOC*NSF en Ocean hebben hun mediapartnership versterkt voor de Olympische Spelen van 2021. Ocean Outdoor zal heel dit jaar op haar landelijke digitale netwerk ruimte bieden voor olympische en breedtesportdoelen