Eerste OOH Clubhouse-campagne op netwerk van Clear Channel
04-03-2021 08:06:00 | Door: Pie Kamau | hits: 667 | Tags:

Sinds vorige week is de allereerste Clubhouse-campagne te zien in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een event op Clubhouse. Het event is georganiseerd door Tom Jessen (t-talks), die samen met Frits Wester (politiek verslaggever RTL) elke week over de Tweede Kamerverkiezingen praat. Met een activatiecode kunnen voorbijgangers een herinnering instellen voor het event. Bij aanvang krijgen ze dan een seintje om mee te praten.

Eerste DOOH-campagne in Nederland

Tom Jessen, initiatiefnemer: "De enorme populariteit van podcasts heeft het afgelopen jaar al laten zien dat er ruimte is om content te consumeren terwijl je met iets anders bezig bent. Bijvoorbeeld tijdens het uitlaten van de hond of onderweg van werk naar huis. Clubhouse voegt daar nu een sociaal component aan toe. Je kunt als luisteraar meepraten en het gesprek beïnvloeden. Met één druk op de knop deel je kennis en expertise of geef je je mening.''

De huidige campagne is de eerste Nederlandse Digital Out-of-Home campagne voor een evenement op Clubhouse. Voor zover bekend is er ook wereldwijd nog geen vergelijkbare campagne.

Code scannen

Als Nederlanders ergens een mening over hebben, is het de politiek wel. Jessen: ''Vandaar dat we in de room Wie Wordt De Baas Van Nederland? samen met Frits en een bekende politicus wekelijks het gesprek aangaan met iedereen die daar zin in heeft. De afgelopen weken zien we steeds meer animo. Ook de QR-code op de DOOH-uitingen wordt regelmatig door nieuwsgierige voorbijgangers gescand.'' Op donderdag 4 maart om 20:00 uur is lijsttrekker Thierry Baudet van Forum voor Democratie te gast.

Opmars

Clubhouse is de laatste weken aan een wereldwijde opmars bezig. Ook in Nederland neemt de bekendheid van de app in razendsnel tempo toe. Clubhouse draait om live audio. Gebruikers kunnen geen berichten posten, maar doen mee aan (audio)gesprekken die ze interessant vinden. Op een laagdrempelige manier kunnen mensen vragen stellen en met elkaar discussiëren. Tot nu toe is de app alleen te gebruiken voor iPhone-gebruikers. Aan een Android-versie wordt gewerkt.

www.joinclubhouse.com
www.clearchannel.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie