Exterion Media en MeMo² winnen AMMA met Outdoor Ad Impact Forecaster
22-05-2018 14:36:10 | Door: Katja Brokke | hits: 2282 | Tags:

Onderzoeks- en consultingbureau MeMo² en Exterion Media hebben met hun onderzoekstool Outdoor Ad Impact Forecaster een AMMA Award ontvangen in de categorie Hans du Chatinier, de categorie voor communicatieonderzoek waarmee een bijdrage wordt geleverd aan theoretische inzichten binnen het vakgebied.

De Outdoor Ad Impact Forecastee is een onderzoekstool gebaseerd op big data, modelling en machine learning, waarmee MeMo² de effectiviteit van een buitenreclame campagne voorspelt. De tool is gebaseerd op ruim 280 effectstudies, 68.000 respondenten en meer dan 100 creatie en campagnespecifieke kenmerken.

Jury: “De jury is zeer te spreken over de samenwerking tussen verschillende disciplines, de combinatie van onderzoeksmethoden, het gebruik van merk, campagne en creatie gegevens om campagne effecten vooraf te voorspellen. Ook is de jury zeer positief over de manier waarop de resultaten voor de markt beschikbaar zijn gemaakt in een voor iedereen toegankelijke en gebruiksvriendelijke online tool om direct de impact van je outdoor uitingen te controleren en aan te passen. De jury is zeer nieuwsgierig of de methodiek wordt doorontwikkeld voor bewegende digitale outdoor reclame.”

www.exterionmedia.com/nl
www.memo2.nl
www.mwg.nl/4/amma-awards

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie