Exterion Media wint Media Rally 2018
30-10-2018 15:59:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 3427 | Tags:

Exterion Media heeft de eerste editie van de Media Rally gewonnen. De outdoor advertsing exploitant heeft geschiedenis geschreven met het winnende team, dat bestond uit Aimee de Vries en Kylie Deenen. Zij kwamen niet alleen als eerste over de finishlijn in restaurant Vooges Centraal te Haarlem maar wisten bovendien de meeste vragen goed te beantwoorden. Zelfs de cryptische vragen, waar menigeen het uitzonderlijk moeilijk mee had, wisten Aimee en Kylie te ontcijferen. Eén van de moeilijkste vond men Bij de bevallende vrouwen past deze voormalige ronding perfect!. Hier kon natuurlijk niemand anders zijn bedoeld dan Willem-Albert Bol van De Persgroep.

Aimee en Kylie reden een Peugeot 208 GTI en troefden onder meer twee Maserati's, drie Porsches, twee BMW's, een Mercedes, een Range Rover, een Fiat, een Mazda en zelfs de Lancia Delta integrale EVO2 van het Prodos Team af. En natuurlijk de Fiat 500 van het Massarius Team van driver Ramses van Hövell en navigator Bert Jan ten Kate.

Tijdens de allereerste en heroïsche Media Rally reden de équipes door het schitterende Noord-Hollandse (media-)landschap, van Amsterdam (MADE.FOR.DIGITAL's buren Amstel Boathouse) via Durgerdam naar Edam, waar Exterion Media de eerste van een serie Abri's had ingericht met Media Rally opdrachten. Vervolgens ging het via fraaie wegen, weggetjes en pontjes naar de enorme digitale reclamemast van Beyond Outdoor waarop ook diverse Media Rally vragen waren te zien. Intussen werden vele vragen via het bolletje-pijltje routeboek gesteld en opdrachten gegeven. Zo moesten deelnemers bijvoorbeeld selfies maken en versturen, luisteren naar Radio 10 om te noteren welke adverteerders zich daar manifesteerden en zelfs nog letters - die verstopt waren langs de route - verzamelen teneinde daarmee een woord te vormen.

De équipes vertrokken in de regen, maar zowaar brak hier en daar de zon door. Equipes met convertibles zaten aldus goed geluimd met het zonnetje op de bol met zicht op een mogelijke overwinning in hun fraaie bolides. Hoe zwaar de rally zou zijn, wisten ze toen nog niet. Pas toen de zon reeds lang onder was, kwamen de Media Rally deelnemers één voor één Vooges binnendruppelen. Zelden trof men de media-experts zó uitgeput en dorstig aan.

De prijsuitreiking was, zoals beloofd, spectaculair. De meiden van Exterion gingen er met de hoofdprijs vandoor, twee unieke EBKE opvouwbare E-bikes. Media Meetings & Magazines vond het wel gepast de uitstoot van de rally op deze wijze enigszins te compenseren. Jaarabonnementen van Autovisie en van Autoweek (met dashcam), een unieke BMW Icewatch van Beyond Outdoor, overnachtingen in het hoofdstedelijke vijfsterren NH Barbizon Palace met uitgebreid ontbijtbuffet en als troostprijs een abonnement op Autoweek Campers!

Het bleef nog lang onrustig in Haarlem, waar Vooges een formidabel walking dinner presenteerde en de dj's de meer dan uitstekende sfeer tot laat in de avond wist vast te houden!

www.exterionmedia.nl
www.mediarally.nl

 

De Media Rally 2018 wordt gesponsord door

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie