Hoe het (bitter)balletje ging rollen voor Van Dobben, Fightclub en Exterion Media
23-04-2021 14:03:00 | Door: Bas Vlugt | hits: 2735 | Tags:

"Met het openen van de terrassen tot 18:00 uur schrap je de bitterbal", zei demissionair premier Rutte tijdens de persconferentie van 20 april 2021 over de coronamaatregelen.

De bitterbal schrappen? Daar dacht heel Nederland en in het bijzonder Van Dobben anders over. Want waar biertjes worden getapt, wordt dé bitterbal nooit geschrapt!

De creatie komt van Brand & Performance agency Fightclub uit Breda en is te zien op het landelijke DOOH-netwerk van Exterion Media, dat bestaat uit ruim 2300 digitale schermen die verspreid zijn over de netwerken Urban, Retail en On the Go.

Hans van Mook, Senior Creative bij Fightclub: “Het is natuurlijk super als je snel op de actualiteit kan inspelen en partijen als Van Dobben en Exterion Media meteen met je meeschakelen. Na dat antwoord van Mark Rutte op een vraag van een journalist werd #bitterbal meteen trending op Twitter en daar moet dé bitterbal van Nederland natuurlijk publiekelijk op reageren.”

Milou Velis, Senior Brandmanager Van Geloven: “Iedereen kreeg meteen energie van dit idee, leuk om dan ook te horen dat Exterion Media zo erg in onze boodschap gelooft en ons meteen de ruimte gaf op hun volledige netwerk.”

Bart van Benthem, accountmanager bij Exterion Media: “Dit voorbeeld laat zien dat je met Digital Out-of-Home gemakkelijk en ontzettend snel kunt schakelen en dus inhaken op actualiteiten! Zo ben je als adverteerder relevant op het juist moment en de juiste locaties.”

De uitingen zijn tot en met zondag te zien door heel Nederland.

www.vandobben.nl
www.fightclub.nl
www.exterionmedia.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie