IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
24-10-2019 09:33:43 | Door: Saskia van Weert | hits: 1319 | Tags:

De Taskforce Digital Out-of-Home van IAB Nederland brengt het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit medium.

Het handboek behandelt onderwerpen als hoe om te gaan met DOOH in de openbare ruimte, KPI’s en afrekenmodellen, formaten, technische standaarden, meetbaarheid en transparantie.

Guy Grimmelt, voorzitter Taskforce DOOH van IAB Nederland: “De impact en het gebruik van DOOH nemen steeds meer toe. Het is dan ook niet zo vreemd dat er in de markt behoefte is aan duidelijkheid, maar ook aan eenduidigheid over de belangrijke thema’s rondom dit medium. Door het publiceren van dit handboek bieden we richtlijnen over onder andere meetbaarheid, content, creatie en currency. Als taskforce zien we dit handboek pas als een eerste stap. Het is onze missie om op de korte termijn deze richtlijnen samen met alle stakeholders verder uit te werken.”

Wendy Pouw, directeur IAB Nederland: “Waar andere grote mediakanalen het de afgelopen jaren zwaarder hebben gekregen om bereik te genereren, blijft DOOH alleen maar groeien. Was het marktaandeel in 2016 nog maar 5 procent, de laatste IAB Ad Spend-cijfers laten zien dat de groei in 2018 is voortgezet met 90 procent! Inmiddels is zelfs een derde van de totale OOH-bestedingen digitaal. Door deze versnelde groei is er een ecosysteem ontstaan met veel spelers, grote belangen, maar vooral een omgeving waarin veel vragen leven.”

Het DOOH-handboek is te downloaden op de website van IAB Nederland.

www.iab.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie