JCDecaux en Robijn met geur in abri’s
16-10-2020 21:57:00 | Door: David de Jong | hits: 439 | Tags:

JCDecaux en Robijn laten de komende twee weken de abri’s bij enkele tramhaltes voorzien van geur. De zogeheten geurhaltes zijn in Amsterdam te vinden op het Leidseplein, Rembrandtplein en Nieuwezijds Voorburgwal. In Rotterdam zijn ze te vinden op het Centraal Station en de Coolsingel.

Als reizigers voor het object gaan staan kunnen zij de geuren ruiken zonder iets aan te raken.

Milou van Mastrigt, Brand Manager Robijn bij Unilever: “Robijn gelooft dat de wereld vol schoonheid zit en dat die schoonheid onder meer gevonden kan worden in kleine dagelijkse momenten. Daarom heeft Robijn heeft als missie om mensen bewuster te maken van juist de kleine dagelijkse geluksmomenten, waar we niet bij stil staan. Met de Abri’s, waar de Robijn-geuren worden verspreid, kunnen we kleine geluksmomentjes bezorgen bij de reiziger die onderweg is.”

Renske Bernard, Connection Planning Manager Mindshare.Greenhouse: “Het is steeds lastiger de aandacht van de consument te vinden in deze verzadigde advertentiemarkt. In plaats van de competitie te willen overschreeuwen, brengt Robijn met deze campagne de geurbeleving op vriendelijke wijze naar de consument.”

De campagne is in samenwerking met geurmarketingbureau Scent the Brand ontwikkeld en bestaat uit drie verschillende geuren die verspreid worden in de Abri’s. Per uiting is één geur gekozen, zo ruikt de reiziger op het Leidseplein een andere geur dan de reiziger in Rotterdam bij het Centraal Station. Deze campagne betreft de toevoeging aan het Robijn-assortiment van Zwitsal geurkaars en Rosé Chique & Paradise Secret huisparfums voor thuis.

Lyke Dullemeijer, Media Manager Home care and Beauty & Personal care Unilever Benelux: “Vanuit Unilever dragen we graag bij aan nieuwe media-innovaties of denken graag mee over hoe we de bestaande mediamogelijkheden verder kunnen ontwikkelen. Voor een aantal merken in ons portofolio is geur een belangrijk onderdeel in de herkenbaarheid van het merk. Het is voor ons dan ook een meerwaarde om het visuele medium Out of Home te kunnen koppelen aan de geur van het merk.”

www.mindshare.nl
www.scentthebrand.com
www.jcdecaux.nl
www.unilever.nl
www.robijndoetdewas.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie