JCDecaux lanceert het Bon Apetit Netwerk voor horecaondernemers
08-12-2020 09:42:21 | Door: Saskia van Weert | hits: 717 | Tags:

Om de horeca te steunen, introduceert JCDecaux een speciaal horecaslot op de Métropole-displays in de stadscentra van Amsterdam, Rotterdam en Den Haag. Dit Bon Apetit Netwerk wordt horecaondernemers aangeboden tegenover gunstige tarieven en stelt hen in staat food delivery en take away-acties te promoten.

Pizza Beppe

Pizza Beppe is één van de deelnemende horecaondernemingen. Het is het eerste pizzarestaurant in Nederland dat is geaccepteerd door de Associazione Verace Pizza Napoletana, wat betekent dat de pizza's op authentieke Napolitaanse wijze worden bereid. Deze pizzeria durfde het aan om in september een nieuwe vestiging te openen in Breukelen. Een flinke tegenslag om vervolgens de deuren te moeten sluiten. Voor Pizza Beppe vormt de inzet van het Bon Apetit netwerk de eerste kennismaking met digitale buitenreclame.

Patrick Kraaijeveld, manager bij Pizza Beppe: “Met deze campagne willen wij onze naamsbekendheid groter maken in de steden waarin wij gevestigd zijn. We zijn erg tevreden over deze campagne, mensen om ons heen vinden het cool. Het is top dat we in deze tijd toch nog dit soort dingen kunnen doen. We hopen op een vervolg!”

Oma’s Soep

Ook ondernemers Martijn Canters en Max Kranendijk zetten voor het eerst digitale buitenreclame in om hun concept Oma’s soep te promoten. Oma's Soep maakt normaal gesproken elke dag samen met eenzame ouderen verse soepen van verspilde groenten, hiermee wordt effectief eenzaamheid en voedselverspilling tegengegaan. Helaas is nu tijdelijk het organiseren van kookdagen niet mogelijk door de COVID-19 maatregelen. Als alternatief brengen zij nu wekelijks verrassingspakketjes met daarin verse soep, een kaartje en een verrassing langs bij de eenzame ouderen in 6 verschillende steden. Dit financiert Oma’s Soep uit de omzet van de verkoop bij Albert Heijn en de eigen take away-vestiging die zij sinds een paar weken geopend hebben in Amsterdam.

Martijn Canters, Commercial Manager Oma’s Soep: “Wij gaan met deze samenwerking uit van een groot bereik en dat bijna iedereen in Amsterdam, Rotterdam en Den Haag na deze campagne Oma’s Soep zal kennen. We verwachten met deze actie van JCDecaux een stijging te zien in onze verkoop, waardoor wij nog meer ouderen kunnen helpen in nieuwe steden in Nederland.”

No Rules
Restaurant No Rules opende midden in de COVID-19 crisis de deuren. Unlimited Label, het hoofdkantoor waaronder het restaurant valt, heeft al eerder samengewerkt met JCDecaux voor andere restaurantpartners.

Ashley Kelders, Marketing en Hospitality Manager Unlimited Label: “Wij zijn uiterst tevreden over de samenwerking, de communicatie met het team verloopt altijd zonder problemen en de reacties op de campagnes zijn altijd goed. Zo ook deze keer veel leuke reacties ontvangen, de campagne was goed aanwezig. Vooral de kleuren kwamen mooi uit op de digitale display.”

Ron Blaauws Gastrobar At Home

Afgelopen zomer opende ook horecazaak Ron Blaauw een vestiging in Laren. Ook voor hen was het een grote tegenslag om de deuren weer te moeten sluiten. Met de inzet van digitale buitenreclame willen zij het door hen geïntroduceerde Ron Gastrobar At Home nu meer bekendheid geven.

Stijn Dammers, marketing- & pr-coördinator Ron Blaauw: “Tot nu toe bevalt de samenwerking in ieder geval goed, er wordt snel geschakeld, hulp geboden en er zijn genoeg mogelijkheden. Ruim vier weken zijn we zichtbaar in Amsterdam en daarbij ook nog twee weken in Den Haag en Rotterdam. We verwachten dat dit een positief effect zal hebben op de bekendheid en het bereik van het merk Ron Gastrobar At Home! We hebben berichten gekregen van gasten en vrienden die de digitale posters zagen hangen! Altijd leuk natuurlijk om te horen dat de posters ook echt gezien worden.”

Zolang de horeca de deuren gesloten moet houden biedt JCDecaux het Bon Apetit Netwerk aan op basis van beschikbaarheid, met uitzondering van de kerstweken.

www.jcdecaux.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie