Outreach: Buitenreclamemarkt levert 67 procent omzet in tijdens tweede kwartaal 2020
20-08-2020 12:15:00 | Door: David de Jong | hits: 522 | Tags:

De buitenreclamemarkt heeft 44 procent omzet ingeleverd in het eerste half jaar van 2020 vergeleken met 2019. Daarmee kwam de OOH uit op 54,5 miljoen euro. De getallen bestaan uit een combinatie van traditionele vormen van out of home als voor digital out of home (DOOH).

Dit blijkt uit de cijfers van Outreach, de marketingorganisatie van de grootste out of home exploitanten in Nederland. In het tweede kwartaal liep de omzet met 67 procent terug. Daarbij is de afname gelijkelijk verdeeld over traditionele buitenreclame (-68 procent) en digitaal (-66 procent).

Na de persconferentie van Mark rutte op zondag 15 maart 2020 is goed te zien dat de mobiliteitscijfers en masse kelderden volgens het Apple Mobility Trends Reports.

De automobilisten en voetgangersmobiliteit is terug op het oude niveau. Bij het Openbaar Vervoer is dat nog niet het geval. Thuiswerken is daarvoor de belangrijkste verklaring.

Na de versoepeling van de maatregelen rond COVID-19 is de mobiliteit in Nederland weer sterk toegenomen. Deze toename kan de basis leggen onder het mogelijke herstel van de omzetten in de out of home-markt. Outreach beschouwt 2020 als een verloren jaar.



Eric Kip, voorzitter van Outreach en Managing Director van Exterion Media: "Adverteerders hebben vrijwel niet geadverteerd in het tweede kwartaal. Gedurende de zomerperiode hebben de adverteerders de communicatie met hun doelgroepen weer stap voor stap opgestart. Er zijn zelfs weken waarin OOH weer een gezonde bezettingsgraad heeft gehad en dat is een goed signaal. Niet alleen voor out of home, maar voor de hele mediabranche.”

Centercom, Clear Channel, Exterion Media, Hillenaar Outdour, JCDeceaux, Ocean en OV Media zijn lid van Outreach.

www.outreach.nl

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie