Twins van Hillenaar Outdoor beschikbaar voor programmatic buying
30-11-2020 15:48:51 | Door: Saskia van Weert | hits: 863 | Tags:

De twee digitale reclamemasten langs de A4 bij Schiphol (de Twins) zijn aangesloten op de programmatic buying-platforms. Alle andere digitale media van Hillenaar Outdoor waren al eerder voor deze vorm van inkoop beschikbaar.

Jeroen Hillenaar, directeur van Hillenaar Outdoor: “Het is een zeer efficiënte manier om campagnes op te zetten. Adverteerders kunnen heel gericht definiëren welke doelgroep ze op welk moment willen bereiken. Deze criteria worden vervolgens volledig automatisch toegepast.”

Programmatic buying is relatief nieuw in de out-of-home markt en sterk in opkomst. Adverteerders kunnen – veelal via mediabureaus – de inkoop van digitale buitenreclame volledig automatiseren. In het systeem wordt vraag en aanbod met elkaar verbonden, op basis van criteria als doelgroep, beoogd tijdstip, budget en weersomstandigheden bijvoorbeeld. Meerdere exploitanten zijn inmiddels op dit systeem aangesloten.

Jeroen Hillenaar: “De Twins vormen een paradepaardje in ons portfolio met een enorm bereik. Ze zijn innovatief qua karakter en daar hoort ook programmatic buying bij. Het sluit aan bij ons streven om adverteerders zo goed mogelijk van dienst te zijn waar het gaat om impact. Uitingen zijn via dit systeem alleen zichtbaar als aan alle opgegeven voorwaarden wordt voldaan. Het is daarmee de ultieme vorm van maatwerk.”

“We werken samen met Broadsign op het gebied van de technische ontwikkeling. DooH Solutions heeft vervolgens de installatie aangelegd. Outmoove heeft Hillenaar ondersteund middels onder meer het uitvoeren van testcampagnes op de Twins. De rol van dit systeem wordt de komende jaren alleen maar groter. Voor Hillenaar Outdoor is dit onderwerp dan ook een belangrijk speerpunt.”

www.hillenaar.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie