Nieuws.
[Search Advertising Study] Search advertising blijft ongekend populair
19-10-2018 | 11:46:57
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien
NRC stopt met programmatic advertising via open exchange
16-10-2018 | 10:39:28
NRC kondigt aan per direct geen gebruik meer te maken van programmatic advertising via de open exchange. NRC vindt dat deze manier van adverteren niet past bij het nieuwsmerk NRC en de vertrouwensband met lezers en adverteerders
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
SpotX lanceert SPOT6
09-10-2018 | 11:04:00
In samenwerking met Nederlandse publishers en broadcasters lanceert videoadvertentieplatform SpotX SPOT6. Door het lanceren van SPOT6 komt SpotX tegemoet aan de wens om inkoopgemak te vergroten
TMG stroomlijnt Ad Serving en kiest voor Header Bidding
05-10-2018 | 14:39:00
Telegraaf Media Groep ontsluit zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager en combineert dit met een Header Bidding opzet voor in eerste instantie display advertising op de (responsive) websites
RTB House ontwikkelt brand safety-mechanisme
02-10-2018 | 15:21:00
Met natural language processing als uitgangspunt heeft RTB House een brand safety-platform gecreëerd dat dagelijks tienduizenden internetartikelen en websites scant
Adcombi genomineerd voor Emerce European Start-up 2018
12-09-2018 | 07:35:00
CEO Adcombi: mooi moment van erkenning voor marketing automatisering door retailers
De Speld brengt programmatic advertising onder bij Massarius
13-08-2018 | 11:24:55
Voor branded content en premium advertising kunnen adverteerders en mediabureaus nog steeds terecht bij het in-house bureau De Speld & Partners
Mark de Weerd Country Manager Benelux Improve Digital
06-08-2018 | 09:07:11
De Weerd adviseert uitgevers met betrekking tot hun advertising- en programmaticadvertisingstrategie. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van het klantportfolio in de Benelux
SpotX benoemt Marco Ruivenkamp tot Managing Director Benelux
17-07-2018 | 13:59:16
De aanstelling van Ruivenkamp hangt samen met investeringen in programmatic adtech-oplossingen voor tv, personeelsuitbreiding en klantretentie
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards
15-06-2018 | 10:17:00
Annemarie Brouwer van Traffic4u wint Talent Award voor Campaign Manager. Traffic4u wint IAB Programmatic Award in de categorie Data-driven Creative
Faktor en contentpass ontwikkelen internationale GDPR-oplossing voor uitgevers
17-05-2018 | 10:13:00
Faktor en contentpass presenteren een GDPR-oplossing dat uitgevers in staat stelt om ook na de introductie van de GDPR inkomsten te genereren en tegelijkertijd de consument controle te geven over zijn persoonsgegevens
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
Adcombi trekt nieuwe investeerders aan
12-03-2018 | 15:13:00
Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
Qmusic introduceert Programmatic FM
09-03-2018 | 08:56:07
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Roxanne Borra (Improve Digital): In drie stappen uit het datamoeras
07-03-2018 | 14:14:00
Data en reporting vormen de motor van een effectieve organisatie. Betrouwbare data, heldere inzichten en een realistische datastrategie leiden tot het maximaliseren van opbrengsten
Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital
07-03-2018 | 11:37:45
De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling
Unilever dreigt met advertentiestop Facebook en Google
12-02-2018 | 13:35:22
Unilever waarschuwt Facebook en Google. Unilever dreigt niet meer te adverteren op Facebook en Google als deze websites aanzetten tot haat
Parkmobile integreert programmatic radio in mobile-advertisingstrategie
12-02-2018 | 12:12:00
In samenwerking met mobiel mediabureau MobPro integreert parkeerapp Parkmobile programmatic radio in de mobile advertisingstrategie
BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, Persgroep, Talpa Networks, TMG, RTL en Ster lanceren Buy-media.nl
08-02-2018 | 08:11:00
Binnen dit online platform zijn al hun kwalitatieve digitale advertentieproducten beschikbaar voor media-inkopers
Adcombi: Location-based advertising neemt een vlucht
29-01-2018 | 11:14:00
Adcombi ziet een toenemende vraag van retailers naar programmatic oplossingen voor lokaal adverteren. Dit komt mede door de afschaffing van huis-aan-huisreclame in Amsterdam
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
SpotX opent kantoor in België 
09-01-2018 | 13:25:00
SpotX heeft voor het Belgische kantoor Merouane Saadi aangenomen als Director Platform Services
SpotX lanceert log-level-data-programma
12-12-2017 | 14:06:00
Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
12-12-2017 | 14:05:00
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 14:03:00
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten