[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award
15-06-2018 10:36:00 Door: Marianna Beets | Hits: 4840 | Tags:

Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen. Wij spreken Annemarie.

Van harte met het winnen van de IAB Programmatic Campaign Manager Award! Hoe werd je vanochtend wakker?

Terugdenkend aan gisteravond vond ik het een super leuke avond! Daarnaast ervaar ik het ook als een grote blijk van waardering voor mijn werk dat ik deze award gewonnen heb! Hier krijg ik ook ontzettend veel energie van om zo door te gaan en mooie campagnes te blijven draaien voor mijn klanten.

Wat zijn de bijzondere eigenschappen van een Programmatic Campaign Manager?

Enerzijds is het natuurlijk belangrijk om altijd op de hoogte te zijn van de nieuwe ontwikkelingen in de markt zodat we die op de juiste manier voor onze klanten in kunnen zetten. Anderzijds is het naar mijn mening het belangrijkste om altijd de inns en outs van je klant te willen weten, ook zaken die mogelijk niet direct voor jouw specifieke campagne van belang zijn. Door te weten wat de marketingdoelstellingen zijn, uitdagingen t.o.v. concurrenten en wat het grotere plaatje is waar de campagne in hoort kan je ook beter met je klanten mee denken over de insteek van de campagnes. Door tevens goed met je klant contact te houden over de doelstellingen en de kpi’s tijdens de campagne kan er altijd tijdig bijgestuurd worden zodat niemand voor verrassingen komt te staan en er altijd het beste uit de campagnes gehaald kan worden.

Wat zijn jouw drivers in het vak?

Wat ik ontzettend leuk vind aan dit vak is dat het zo veranderlijk is. Geen dag is hetzelfde en bijna elke dag is er wel weer iets nieuws wat getest kan worden. Dit kan iets relatiefs kleins zijn zoals een update in de DSP of iets groters zoals de steeds ruimere mogelijkheden rondom programmatic out of home campagnes. Dat motiveert mij elke dag om kritisch na te denken over de mediaplannen en om de resultaten van mijn klanten naar een nog hoger niveau te brengen.

Wat is jouw visie op het vak?

Naar mijn idee worden relevantie en impact belangrijker dan ooit. Doordat men steeds meer de keuze krijgt of men advertenties willen zien of niet zal je boodschap dus goed afgestemd moeten worden op de doelgroep. Tevens moet je opvallen, zonder opdringerig te worden, om gezien te worden t.o.v. de concurrentie. Door de inzet van programmatic campagnes kunnen we hier steeds beter op inspelen en onze doelstellingen beter behalen. 

Wat wil je anders zien in ons vak?

In de ideale wereld zouden alle kanalen al programmatic in te kopen zijn. Het zou toch ontzettend mooi voor ons vak zijn als we van TV tot radio tot digital alles programmatic kunnen inkopen. Daardoor kunnen we enerzijds flexibeler met de budgetten omgaan om het zo effectief mogelijk in te zetten en gedurende de campagnes te optimaliseren. Anderzijds kunnen we efficiënter met contactmomenten en audiences omgaan om de campagnes zo efficiënt mogelijk in te zetten.

Over Traffic4u

Het van oorsprong Groningse Digital Marketing Agency Traffic4u is gevestigd in Groningen en Amsterdam en maakt sinds 2014 onderdeel uit van het wereldwijde IPG Mediabrands. Het bedrijf bedient met ruim 110 digital professionals klanten als G-Star, KPN, Landal, TNT en Wehkamp.

Zie ook: Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards

www.traffic4u.nl  
www.iab.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie