Nieuws.
Quantum brengt Instagram stories naar het web
17-01-2019 | 13:29:00
Native advertising specialist Quantum brengt de populaire Instagram-stories naar het web. Het technologiebedrijf komt daarmee tegemoet aan de vraag van adverteerders
Inkoopplatform Buy-media.nl met aanbod Massarius
10-01-2019 | 14:06:00
Het inkoopreclameplatform Buy-media.nl heeft Massarius aangetrokken als nieuwe partner. Het platform van Buy-media.nl bundelt de inkoopmogelijkheden voor onder meer Sanoma, TMG, De Persgroep, RTL, FD Mediagroep, Ster, BrandDeli en NDC mediagroep
Programmatic-tradingafdeling de Persgroep neemt advertentieverkoop Qmusic over
31-12-2018 | 09:33:00
Qmusic gaat de sales van haar digitale zenders zelf oppakken. Dit zal plaatsvinden met behulp van de programmatic-tradingafdeling van moederbedrijf de Persgroep
Ster neemt No Consent Advertising-platform ingebruik
18-12-2018 | 13:20:00
Met het platform kan Ster een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting
[Visie] Jeroen Rutte: 5 misvattingen over header bidding
13-12-2018 | 13:40:38
Trends. Van het ene op het andere moment zijn ze er en we doen er met z’n allen massaal aan mee. Zo ook met header bidding
MobPro combineert mobile en digital out-of-home voor XITE
04-12-2018 | 16:24:00
MobPro heeft een technische koppeling gemaakt waardoor XITE mobile en digital out-of-home gecombineerd kan inzetten
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio’s van 50% zijn mogelijk
02-11-2018 | 12:32:00
Ematters richt zich volledig op eCRM en marketing automation. Managing director Jeroen de Graaf gaat de bureaustrategie verder uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden
Traffic4u achtmaal genomineerd voor de Dutch Search Awards
02-11-2018 | 11:32:00
Supermarktketen Jumbo, Mercedes–Benz, Wehkamp en de NS zijn genomineerd voor de Dutch Search Awards
Josje Zwinkels Managing Director Digital CoE
22-10-2018 | 13:56:00
Josje Zwinkels is per begin oktober benoemd tot Managing Director van de Digital CoE (Center of Excellence) van Dentsu Aegis Network Nederland. Zij zal samen met Roderiek van Alphen, Christian de Smit en Rutger de Jong leiding geven
Centercom start met programmatic buying-platforms
22-10-2018 | 10:01:00
Centercom start met het structureel aanbieden van de mogelijkheid om (digitale) advertentieruimte in te kopen via programmatic buying
[Search Advertising Study] Search advertising blijft ongekend populair
19-10-2018 | 11:46:57
IAB Nederland en DDMA presenteren de vierde Search Advertising Study. Het kwalitatieve onderzoek, uitgevoerd door Deloitte, laat een paar opvallende uitkomsten zien
NRC stopt met programmatic advertising via open exchange
16-10-2018 | 10:39:28
NRC kondigt aan per direct geen gebruik meer te maken van programmatic advertising via de open exchange. NRC vindt dat deze manier van adverteren niet past bij het nieuwsmerk NRC en de vertrouwensband met lezers en adverteerders
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
SpotX lanceert SPOT6
09-10-2018 | 11:04:00
In samenwerking met Nederlandse publishers en broadcasters lanceert videoadvertentieplatform SpotX SPOT6. Door het lanceren van SPOT6 komt SpotX tegemoet aan de wens om inkoopgemak te vergroten
TMG stroomlijnt Ad Serving en kiest voor Header Bidding
05-10-2018 | 14:39:00
Telegraaf Media Groep ontsluit zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager en combineert dit met een Header Bidding opzet voor in eerste instantie display advertising op de (responsive) websites
RTB House ontwikkelt brand safety-mechanisme
02-10-2018 | 15:21:00
Met natural language processing als uitgangspunt heeft RTB House een brand safety-platform gecreëerd dat dagelijks tienduizenden internetartikelen en websites scant
Adcombi genomineerd voor Emerce European Start-up 2018
12-09-2018 | 07:35:00
CEO Adcombi: mooi moment van erkenning voor marketing automatisering door retailers
De Speld brengt programmatic advertising onder bij Massarius
13-08-2018 | 11:24:55
Voor branded content en premium advertising kunnen adverteerders en mediabureaus nog steeds terecht bij het in-house bureau De Speld & Partners
Mark de Weerd Country Manager Benelux Improve Digital
06-08-2018 | 09:07:00
De Weerd adviseert uitgevers met betrekking tot hun advertising- en programmaticadvertisingstrategie. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van het klantportfolio in de Benelux
SpotX benoemt Marco Ruivenkamp tot Managing Director Benelux
17-07-2018 | 13:59:16
De aanstelling van Ruivenkamp hangt samen met investeringen in programmatic adtech-oplossingen voor tv, personeelsuitbreiding en klantretentie
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards
15-06-2018 | 10:17:00
Annemarie Brouwer van Traffic4u wint Talent Award voor Campaign Manager. Traffic4u wint IAB Programmatic Award in de categorie Data-driven Creative
Faktor en contentpass ontwikkelen internationale GDPR-oplossing voor uitgevers
17-05-2018 | 10:13:00
Faktor en contentpass presenteren een GDPR-oplossing dat uitgevers in staat stelt om ook na de introductie van de GDPR inkomsten te genereren en tegelijkertijd de consument controle te geven over zijn persoonsgegevens
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
Adcombi trekt nieuwe investeerders aan
12-03-2018 | 15:13:00
Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
Qmusic introduceert Programmatic FM
09-03-2018 | 08:56:07
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic