Nieuws.
SpotX invests in ad platform SpringServe
23-07-2020 | 16:12:58
Premium content and experience company has opened The Hearst Institute, a brand new, state-of-the-art product testing facility in Feltham, South West London.
Four out of 5 CTV viewers watch ad supported content, SpotX survey
16-07-2020 | 13:36:42
SpotX working with US research firm Mintel has released the first global connected TV, CTV, viewership report that captures the characteristics of US CTV viewers and their viewing habits.
SpotX, Acxiom partnership bolsters IPG data driven video advertising
25-06-2020 | 13:08:23
SpotX has partnered with data and technology foundation for marketers Acxiom to offer enhanced audience-based buying capabilities and improved inventory matching using Acxiom’s data.
SpotX inks video ad deal with music streaming platform JOOX
17-06-2020 | 11:13:01
SpotX has partnered with Asia’s music streaming platform JOOX in a deal that will see SpotX assist JOOX monetize content across all screens and streams.
DPG Media start gecombineerde programmatic proposities
16-06-2020 | 16:22:00
DPG Media is gestart met het aanbieden van de combinatie van de display inventory met die van de magazines die tot april 2020 Sanoma waren
Platform161 en Adhese verzorgen directe inkoop bij Mannenmedia
27-05-2020 | 15:18:00
Platform161 maakt het samen met Adhese mogelijk mogelijk om direct bij uitgevers in te kopen, zonder tussenkomst van Supply Side Platforms of andere partijen. Mannenmedia is de eerste uitgever die dit inzet
SpotX expands comprehensive Measurement and Attribution Suite
25-05-2020 | 15:23:06
Global video advertising platform, SpotX has announced the expansion of its comprehensive Measurement and Attribution Suite.
IAB Nederland lanceert Programmatic Native Advertising-handboek
19-05-2020 | 10:36:46
De Taskforce Programmatic van IAB Nederland brengt het eerste Programmatic Native Advertising-handboek op de Nederlandse markt.
IPG Mediabrands: Cadreon wordt Matterkind
06-05-2020 | 18:05:00
Het IPG Mediagroup-bedrijfsonderdeel Cadreon is omgedoopt tot Matterkind. Daarmee wil IPG de focus leggen bij media-activatie via adressable tools waarbij prioriteit wordt gegeven aan de ervaring van de consument
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nick Kalse (Outbrain) over het verrijken van websitebezoek via aanbevelingen
01-05-2020 | 10:11:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain Netherlands. Het bedrijf brengt adverteerders in verbinding met meer dan een miljard mensen op het open web
SpotX in Video PSAs partnership with media owners on tackling Covid-19
22-04-2020 | 15:28:35
Global video advertising platform SpotX has partnered with its media owner partners worldwide in tackling the corona virus crisis.
Mannenmedia: SEO Trends voor 2020
03-04-2020 | 14:24:00
SEO blijft in 2020 een agendapunt voor veel bedrijven. Hoe blijf je zichtbaar? In deze tijd van het coronavirus waarin veel mensen thuiswerken, kan het tevens zijn dat je door de gevolgen van COVID-19 plotseling ruimte in je agenda hebt
Auto.nl en Mannenmedia lanceren De #zorgheldenauto
23-03-2020 | 11:01:00
Auto.nl stelde onlangs 10 auto’s ter beschikking aan zorgverleners zonder auto. Auto.nl hoopte hiermee een helpende hand te kunnen bieden in de coronacrisis
Digital media in-housing bureau Admanager van start
14-01-2020 | 02:30:00
Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data driven online campagnes
Centercom breidt advertentieduur uit
06-01-2020 | 11:14:23
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?
29-11-2019 | 10:22:00
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
Adfactor stelt native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt
21-11-2019 | 15:29:00
Native advertising specialist Adfactor stelt zijn native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt. Daarmee publishers helpen om hun omzet te vergroten
[Interview] Melanie Exmann: We kunnen steeds vaker verifiëren wat echt is en wat niet
19-11-2019 | 09:27:00
Melanie Exmann is productmanager Data & Analytics bij Reprise. Ze won deze zomer de IAB Programmatic Talent Award voor Data Hero
[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien
18-11-2019 | 14:39:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt
Adcombi adds video to local advertising technology
19-09-2019 | 12:41:26
Ad Tech company Adcombi announces that it has diversified its local advertising technology by adding video to its capabilities
[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms
19-09-2019 | 12:07:00
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi
FOX Sports start met dynamic ad insertion (DAI)
04-09-2019 | 12:58:00
In maart 2019 berichtten we al over deze ontwikkelingen binnen FOX. Jeroen Rutte, mede-eigenaar van New Rivets, publiceerde destijds een column over het fenomeen, inclusief interview met Susan van Geenen
Outbrain beschikbaar via Google Display en Video 360
04-09-2019 | 11:56:00
Outbrain integreert Google’s Demand-Side Platform (DSP), Display & Video 360 (DV360) om adverteerders meer mogelijkheden te geven
Wayne Parker Kent wint Content Marketing Award
31-07-2019 | 18:56:00
Wayne Parker Kent heeft van het Content Marketing Institute een award gekregen voor de Best Content Marketing Multi-Year Program met de Android & You case voor Samsung en Google
Mannenmedia stapt over op server side header bidding van Adhese
17-07-2019 | 12:38:00
Inmiddels zijn alle titels van Mannenmedia over op de techniek van Adhese en is het systeem aangesloten op Google Ad Manager
[Column] Boudewijn van Ewijk: De stille evolutie van programmatic
04-06-2019 | 09:36:27
Wie had ooit gedacht dat de van origine grootste concurrenten als de Persgroep, Sanoma en TMG met elkaar zouden samenwerken? Dat zij hun krachten nu bundelen om samen profielen op basis van first party data aan adverteerders te leveren? Ik vind het een slimme move
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities
04-06-2019 | 09:14:56
Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart
19-04-2019 | 11:22:00
Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten