Adfactor stelt native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt
21-11-2019 15:29:00 | Door: David de Jong | hits: 1495 | Tags:

Native advertising specialist Adfactor stelt zijn formats beschikbaar op de programmatic markt. Het bedrijf biedt hiermee een innovatieve manier van adverteren aan voor media buyers en helpt aangesloten publishers om hun omzet te vergroten. De mensen van het in-house programmatic label P3, die brand safety als belangrijke pijler hanteren, zijn daarbij betrokken.

Met P3 oftewel Premium Programmatic Performance wordt het mogelijk om native advertising formats van het bedrijf actief op de programmatic markt te verkopen. Programmatic native advertising is een groeimarkt, althans Adfactor stelt dat het haar omzet afgelopen jaar zag verviervoudigen dankzij het label.

P3 gaat op het gebied van brand safety verder dan de standaard van Google. Een advertentie die naast negatieve content wordt waargenomen, verkleint immers de kans dat consumenten zich willen associëren met het merk, zo stelde Magna Global in 2018.

Jeron Verpalen, Programmatic Specialist Adfactor P3: “Het netwerk is volledig brand safe gemaakt door actieve filtering op ads naast content die als gevoelig wordt beschouwd, bijvoorbeeld over rampen en geweldsdelicten. Dit is additioneel op de Google Ads Policy, omdat wij het belangrijk vinden dat merken zorgeloos hun boodschap kunnen delen.”

Het label maakt gebruik van de programmatic techniek header bidding. Hierdoor is de premium inventory van Adfactor’s netwerk breed beschikbaar via verschillende SSP’s zoals Google Ad Exchange, AppNexus, PubMatic en IndexExchange. Adfactor helpt publishers op deze manier om hun omzet te vergroten en biedt media buyers tegelijk een innovatief, brand safe product. De pilotperiode, gestart bij de lancering in maart 2019, laat zien dat de header bidding van Adfactor heeft bijgedragen aan een substantiële groei van de programmatic omzet.

Adfactor is sinds 2017 voor 60 procent in handen en daarmee onderdeel van RTL Nederland. Per 1 januari 2020 zal Adfactor opgaan in de salesorganisatie AdAlliance waar RTL Nederland al haar salesactiviteiten in onder brengt.

www.adfactor.nl
www.rtlnederland.nl
www.adalliance.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie