Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
11-10-2017 15:01:00 | Door: Katja Brokke | hits: 1539 | Tags:

Adobe Advertising Cloud, een end-to-end-platform voor het beheer van advertising binnen traditionele tv- en digitale formaten, is een media-inkoopplatform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners om alle kosten – inclusief de kosten die voorheen verborgen waren – volledig inzichtelijk te maken. Deze ontwikkeling sluit aan bij de huidige wens van leveranciers om klanten meer inzicht te geven in de dynamiek van advertentie-inkoop via veilingen.

Supply-sideplatforms behalen de meeste omzet met de vergoeding die zij vragen voor het ondersteunen van online uitgevers bij het verkopen van hun beschikbare advertentieruimtes. Nadat duidelijk werd dat een aantal SSP’s extra mediakosten in rekening brachten aan inkooppartners, heeft Adobe Advertising Cloud industrieleiders gevraagd om een overeenkomst te tekenen waarmee deze kosten volledig verbannen zouden worden of heel duidelijk weergegeven zouden worden. Alle bekende leverancierskosten worden vanaf nu weergegeven binnen het platform van Adobe Advertising Cloud. 

Meewerkende partners zijn:

  • Comcast FreeWheel
  • Google AdEx
  • Index Exchange
  • MoPub
  • OATH by Verizon
  • OpenX
  • Pubmatic
  • Sharethrough
  • SpotXchange
  • The Rubicon Project
  • Teads
  • Telaria
  • TrileLift


Brett Wilson, VP van Adobe Advertising Cloud: “Wij zijn er sterk van overtuigd dat iedereen in de digital-advertisingindustrie baat heeft bij transparantie en niet alleen marketeers. Openheid en innovatie zijn de kenmerken van Adobe Advertising Cloud en wij zijn blij dat onze supplypartners met ons willen samenwerken in een collectief dat zorgt voor de verantwoording waar we al zo lang op wachtten.”

Het initiatief bouwt voort op de geschiedenis van Adobe Advertising Cloud bij het ondersteunen van marketeers om meer controle en transparantie te krijgen. In 2010 werd het bedrijf een van de eerste mediaplatforms dat prestaties en economische details op site-niveau inzichtelijk maakte direct binnen de software. Vervolgens heeft het bedrijf zijn BrandSafe-merkveiligheidssuite uitgerold en invulling gegeven aan OpenVV en open-sourced. Daarnaast heeft Adobe Advertising Cloud details over drie botnets gepubliceerd en de integratie gerealiseerd met belangrijke derde partijen voor onder andere viewability en verificatie. Onlangs heeft het bedrijf zijn Non-Human Traffic Credit Program gelanceerd, dat automatisch adverteerders terugbetaalt voor advertenties die door een vertrouwde derde partij als frauduleus worden aangemerkt.

www.adobe.com/advertising-cloud

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie