Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 07:57:00 | Door: | hits: 1258 | Tags:

Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie. In dat kader lanceert Candid Group artificial intelligence tool SmartBids. Daarmee gaat het bedrijf helpen met uitdagingen rondom het upscalen van programmatic prestaties, performance en optimalisatie.

In een wereld waarin de consumptie van allerlei media steeds meer gefragmenteerd verloopt en waarbij programmatic een steeds belangrijke rol zal spelen als het gaat om faciliteren van inkoop en distributie, is het van belang om de juiste scale-up strategie te ontwikkelen. Om aan deze marktbehoefte te voldoen gaat de Candid Group hier actief in investeren.

Begin dit jaar heeft Candid Group The Edge Initiative overgenomen, waarmee het direct channel partner is geworden van AppNexus, een van de grootste programmatic platforms wereldwijd. Vanwege het open karakter van AppNexus en de mogelijkheid zelf innovatieve oplossingen te creëren is het platform de juiste partner van Candid Group. Nu neemt de marketing- en communicatiegroep de volgende stap met als doel de afstand tussen merken en hun eindgebruikers te verkleinen.

CEO Gérard Ghazarian: "Bij de inzet van programmatic is specialistische kennis cruciaal om steeds tot de beste resultaten te komen. Specialisten zijn steeds moeilijker te vinden, laat staan dat ze 24/7 aan de optimalisatie-eis kunnen voldoen. In de komende jaren zullen wij om die reden investeren in diverse initiatieven die de discrepantie tussen adverteerders en hun eindgebruikers moeten verkleinen. Merken missen nu vaak de relevantie, de kracht van de belofte en de efficiënte distributie. Dat wil Candid Group aanpakken. Het eerste bewijs daarvan is dat wij vandaag sponsor zijn van het IAB event How to Make it Work, waarbij digitale marketinginnovatie en transformatie het hoofdthema zijn."

SmartBids

Het eerste project van Candid Group in het kader van investeringen in digitale transformatie en innovatie is SmartBids, een artificial intelligence tool. Met SmartBids gaat Candid Group de uitdagingen die merken hebben rondom upscalen van programmatic prestaties, performance en optimalisatie oplossen.

SmartBids beoordeelt de werkelijke waarde van elke vertoning en bieding. Dat leidt tot enorme prestatieverbeteringen, omdat SmartBids 24/7 gefocust is op campagneresultaten. 

SmartBids kan dat 24/7 doen omdat het algoritmes/modellen heeft die weer algoritmes/modellen creëren. Dit zorgt voor grotere productiviteit. Hoewel het lijkt alsof aan elke campagne honderden specialisten werken, is SmartBids volledig geautomatiseerd.

SmartBids zorgt voor optimalisatie. Algoritmes mogen geen blackbox zijn. De learnings worden gedeeld via heldere en begrijpelijke dashboards, waardoor gebruikers snel kunnen handelen, beoordelen en bijsturen.

Ghazarian: "SmartBids bevindt zich in een betafase, waarbij we een case ontwikkelen met ons eigen contentplatform frank.news. Later dit jaar zullen wij hier meer over melden. Klanten met een hoge volume aan programmatic inzet, die tegen uitdagingen met upscalen aanlopen, kunnen zich aanmelden om mee te lopen in deze betafase. Zo kunnen ze onze inzet van machine learning met SmartBids vergelijken met hun huidige aanpak."

www.candidgroup.nl/smartbids


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie