Cavai benoemt Ruben Sondaar als Sales Director Benelux
01-10-2020 15:38:00 | Door: David de Jong | hits: 776 | Tags:

Per 1 oktober 2020 heeft Ruben Sondaar de overstap gemaakt naar creative-cloud platform Cavai. Binnen Cavai wordt Ruben Sondaar als Sales Director verantwoordelijk voor business development en sales in de Benelux. Ruben Sondaar neemt internationale sales en managementervaring mee en werkte onder andere bij DPG Media, Yieldr en SpotX in digital en programmatic advertising. Daarnaast is hij nauw betrokken bij IAB Nederland.

De afgelopen 4 jaar bouwde Ruben Sondaar als head of business development en Supply operations aan het publishing video portfolio van SpotX. Daarnaast was hij verantwoordelijk voor een team van accountmanagers, die de dagelijkse service verlenen. Als voorzitter van de taskforce Video bij IAB Nederland publiceerde hij onder andere het Video Handboek in het begin van dit jaar. Bij Cavai zal Ruben Sondaar zich richten op het versnellen van groei van het gebruik van het Cavai-platform.

Ruben Sondaar: “Voor wat betreft programmatic advertising zijn de kaarten wel redelijk geschud. Aan de inkoop en verkoop kant heeft de efficiëntie een optimum bereikt. Daarom zijn de ogen nu meer gericht op creatie. Daar wordt de komende jaren het verschil gemaakt. Daarnaast groeit de digitale expertise bij zowel adverteerders, als agencies en publishers. Deze bedrijven zitten graag zelf aan de knoppen. Het creative-cloud platform van Cavai speelt in op deze twee trends en is daarmee goed voorgesorteerd op de toekomst."

Rogier Lammers, Commercial Director Europe bij Cavai: “Cavai maakt een enorm snelle groei door in de alle markten waarin we actief zijn. Ruben heeft veel ervaring en een goed netwerk in deze industrie. Dat geeft mij de ruimte om mijn aandacht te richten op Frankrijk en Duitsland.” 

Cavai, een conversatie-advertentieplatform, heeft een kantoor geopend in Nederland. Het van oorsprong Noorse bedrijf breidt sinds de start in 2018 in rap tempo uit met kantoren in Oslo, Stockholm, Helsinki, Kopenhagen, Singapore, Londen en New York. Cavai helpt adverteerders de prestaties van online display aanzienlijk te verbeteren door gebruik te maken van gespreksadvertenties. Internationaal werkt Cavai onder andere voor klanten als VISA, Santander, HP en Unilever. In Nederland en België zijn met verschillende bureaus, merken en uitgevers partnerships gesloten.

Rogier Lammers: "Conversational advertising is een compleet nieuwe manier om potentiële klanten te benaderen. De online advertentiemarkt is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een schreeuw wedstrijd waarbij de doelgroep overspoeld wordt door zendende adverteerders. Wij geloven er bij Cavai in dat mensen graag contact hebben en gehoord willen worden en dat je de doelgroep daarmee pas echt voor je wint. Dat doen we door in de display advertenties in gesprek te gaan. Adverteerders krijgen daardoor naast kwalitatief bezoek, ook zeer bruikbare inzichten uit campagnes.”

Vanuit de Nederlandse vestiging in Amsterdam wordt Centraal-Europa bediend en werkt het team onder leiding van Rogier Lammers, aan verdere uitbreiding van het klantenportfolio. 

www.cav.ai

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie