OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 15:35:00 | Door: Marianna Beets | hits: 3535 | Tags:

OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel. Doorlopende analyse en innovatie zorgden voor een aanzienlijke verhoging van het aantal leads voor Renault.

Over de case

Het oriënteren op een nieuwe auto is een uitgebreid proces. Een auto is een van de duurste aankopen die een consument kan doen en uit zich daardoor in een aankoopproces wat tot 6 maanden kan duren. De uiteindelijke keuze van een consument kan in grote mate beïnvloed worden door de engagement strategie van een merk in de oriëntatie fase, naast hun financiële positie en lifestyle kenmerken.

Met dit in het achterhoofd werd OMD uitgedaagd om de digitale marketing activiteiten van Renault in de oriëntatiefase onder de loep te nemen en de beste strategie te bepalen waarmee de consumer engagement verhoogd wordt.

Door middel van uitgebreid onderzoek en market insights, zagen we dat er een correlatie is tussen proefrit aanvragen (leads) en mid funnel conversies (e.g. interacties met de car configurator) binnen de 3 maanden daarvoor. Op basis van deze informatie heeft het programmatic team van OMD onder leiding van Nancy Faber, de always on strategie voorzien van een extra laag om mid funnel conversies te verhogen. Dynamische creaties zorgen daarbij voor relevante communicatie tijdens iedere stap van het oriëntatieproces van de consument.

Door in te spelen op dit consumentengedrag, heeft OMD ervoor gezorgd dat de conversie op de programmatic inzet van Renault met 20 procent is verhoogd en de uiteindelijke kosten per lead met 12 procent zijn gedaald.

Jan-Willem Stoop, Strategy Director bij OMD: “Het winnen van deze award is een erkenning voor de vooruitstrevende media & data strategieën die leiden tot business resultaat voor onze klanten zoals Renault.”

Liesbeth Broersen, Digital Projectmanager bij Renault Nederland: “De optimalisatie van de dynamische creaties heeft werkelijk bijgedragen aan een stijging van de hoeveelheid leads. Mooi om te zien dat dit zulke grote gevolgen heeft. Zonder de inzet van OMD en goed teamwork tussen beide partijen, waren we zeker niet zover gekomen.”

Uit het jury rapport: “Data-driven en resultaatgericht: verschillende datapunten, maatwerk target audiences en op de content aangepaste creatives”

www.renault.nl  
www.omd.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie