Outbrain lanceert Conversion Bid Strategy
02-10-2020 11:18:00 | Door: David de Jong | hits: 621 | Tags:

Outbrain heeft de uitbreiding aangekondigd van de Conversion Bid Strategy, onderdeel van Outbrain's reeks optimalisatie-tools. Met drie beschikbare modi stelt Conversion Bid Strategy (CBS) adverteerders in staat om verder te optimaliseren naar hun beoogde kosten per acquisitie (CPA). CBS zorgt ervoor dat campagnes automatisch worden geoptimaliseerd voor de inventory en doelgroepen voor specifieke campagnedoelen, waardoor het handmatige werk dat doorgaans nodig is om ervoor te zorgen dat adverteerders de best mogelijke resultaten behalen, wordt verwijderd.

Eytan Galai, Chief Revenue Officer bij Outbrain: "Conversion Bid Strategy is gericht op optimalisatie voor betere resultaten, met CPA-verlagingen tot -49 procent, waardoor het automatiseren van conversies een zorg minder is. We hebben het voor adverteerders gemakkelijker gemaakt om hun doelen sneller te bereiken, waardoor ze geen handmatige inspanning hoeven te leveren."

Conversion Bid Strategy is beschikbaar voor adverteerders in drie verschillende modi, gebaseerd op campagnedoelstellingen. Een daarvan is Doel-CPA waarbij prioriteit gegeven wordt aan de kosten per acquisitie in plaats van aan het budget. Daarnaast bestaat er de volautomatische CBS. In deze modus worden de hoogst mogelijke aantallen conversies behaald binnen het budget. Tenslotte bestaat er de halfautomatische CBS. In deze modus wordt het verkeer naar de best converterende secties van uitgevers geoptimaliseerd, terwijl  adverteerders de controle behouden over verschillende aspecten van het opzetten van campagnes.

Ori Lahav, Chief Technical Officer bij Outbrain: "Outbrain's eigen machine-learning en geavanceerde modellering passen zich voortdurend aan het gedrag en de conversie patronen aan van internetgebruikers die inhoud op het Outbrain-netwerk gebruiken", zegt bij Outbrain. "Als je de meest boeiende content hebt gemaakt, strategisch je doelgroep hebt getarget, maar je rendement op advertentie-uitgaven niet verbeterd, zijn zelfs de beste campagnes niet genoeg om uw doelen te bereiken zonder de juiste Conversion Bid Strategy opzet. Met CBS vereenvoudigen we de ervaring voor adverteerders door Outbrain het zware werk te laten doen."

Schubkraft, een dienst voor het genereren van leads in Duitsland, heeft de volledig automatische biedstrategie voor conversies getest om resultaten te vergelijken met handmatig geoptimaliseerde campagnes. De eerste resultaten laten zien dat de toevoeging van CBS aan campagnes niet alleen een lagere CPA heeft opgeleverd, maar het Performance Marketing-team al 3,5 uur per week heeft bespaard, wat eerder tijd was besteed aan het beheren van handmatige optimalisaties.

De versnelde versie van de Conversion Bid Strategy is per direct wereldwijd beschikbaar in het Outbrain-dashboard.

www.outbrain.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie