Parkmobile integreert programmatic radio in mobile-advertisingstrategie
12-02-2018 12:12:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1463 | Tags:

In samenwerking met mobiel mediabureau MobPro integreert parkeerapp Parkmobile programmatic radio in de mobile advertisingstrategie.

Online radio heeft de laatste jaren een sterke positie ingenomen bij het luisteren naar live radio. Daarbij gebruikt 40 procent van de millennials en 26 procent van de totale groep van dertien jaar en ouder hun smartphone om live radio te luisteren (Stichting NLO, 2017).

Loes Meys, marketing- en communicatiemanager bij Parkmobile: “Mobile advertising is voor ons als app een belangrijk onderdeel van onze marketinginspanningen. We zoeken continu naar relevante contactpunten met potentiële gebruikers. Radio heeft zich altijd bewezen als een sterk kanaal onder automobilisten. Nu live radio luisteren met smartphone onder onze doelgroep groeit, willen we ook deze vorm van adverteren integreren in onze campagnes."

Parkmobile is de eerste adverteerder die mobile programmatic radio inzet door middel van een technische koppeling tussen Triton en MobPro. Triton is de audio-first SSP waar OMX, de digitale tak van OMS, haar radio inventory programmatic aanbiedt. In tegenstelling tot standaard radiospots kun je met mobile programmatic radio de brandimpact beter sturen in termen van contactfrequentie.

Daan Brands, accountmanager bij OMX: “In 2017 zijn we overgestapt van broadcasting naar unicasting waarmee we in staat zijn programmatic audio aan te bieden. Wij zijn enorm blij dat door de directe integratie tussen MobPro en OMX de mogelijkheid ontstaat om de uitgebreide kennis op het mobiele domein te combineren met de kracht van audio op onze platforms.”

De programmatic radio-inkoop vindt plaats via de DSP van MobPro. Die DSP is gekoppeld aan alle uitgevers met Nederlands bereik die hun mobiele advertentieruimtes programmatic aanbieden.

Dominiek van Esse, Operations Director bij MobPro: “Door de integratie met OMX kan Parkmobile nu, naast de display- en video-uitingen, geïntegreerd de radiocommercial aanbieden op smartphones. Dat betekent dat we vóór en ná de radioreclame en op een ander willekeurig platform een boodschap laten zien. Deze sluit dan aan op de context van de gebruiker en het type content van het platform. Zo realiseer je een waardevolle merkervaring voor zowel merk als consument."

www.parkmobile.co.uk
www.mobpro.com
www.oms.fm

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie