Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 09:45:00 | Door: Suzanne van der Meij | hits: 1507 | Tags:

Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal aangestuurd kunnen worden, zonder technische tussenkomst van media-exploitanten. Hiermee biedt Liveposter de volledige controle over de inhoud van digitale out of home-campagnes. Campagnes worden hiermee realtime aangepast en uitgezonden. Voor complete netwerken of voor schermen afzonderlijk.

Liveposter gebruikt locatiegerelateerde data zoals consumentengedrag en het weer om campagnes te optimaliseren. Op elk gewenst tijdstip van de dag, gedurende de gehele campagneperiode, kan de uiting aangepast worden en relevant worden gemaakt voor desbetreffende locatie en het aanwezige publiek.

DOOH-advertenties kunnen vanaf nu dus op een vergelijkbare manier worden ingekocht, aangepast en uitgezonden. Posterscope biedt programmatic advertentiemogelijkheden op DOOH-schermen van Ngage Media, JCDecaux en Exterion.

De eerste campagne via Liveposter is samen met Wehkamp en Ngage Media uitgevoerd: een dynamic contentcampagne op basis van het actuele weer in zeven verschillende steden met een assortimentsfocus op fashion en tuin. Van 12 maart tot 28 maart bediende Posterscope met behulp van Liveposter veertien digitale schermen van Ngage op stadspleinen en winkelcentra. Met inzet op hoog bereik en met een zo goed mogelijk spreiding over het Nederland.

Op het moment dat het in één van de steden begon te regenen werd op schermniveau een Wehkamp mode-uiting met een paraplu getoond. Zodra de zon zich liet zien, werd de uiting realtime vervangen door een versie met tuinassortiment. Het resultaat was een dynamische campagne waarmee Wehkamp zich kon onderscheiden en op een relevante en verrassende manier zichtbaar was met haar producten.

Bas van den Hoogen, managing director van Posterscope: "We lanceren Liveposter omdat onderzoek heeft aangetoond dat relevante content voor het aanwezige publiek het effect van campagnes met meer dan vijftien procent verhoogt. De mogelijkheid om dynamische content in te zetten op basis van relevante data en consumenteninzichten, zorgt voor een gigantische stap in de digitalisering van out of home. Vanaf nu behoort DOOH ook tot de online mediastrategie."

Friso Scheele, verkoopdirecteur van Ngage Media: "Als aanbieder van groot formaat full-videoschermen bieden wij adverteerders een impactvol platform. Door adaptieve inzet van uitingen wordt ook relevantie toegevoegd aan die impact. Liveposter stelt adverteerders in staat door middel van triggers die relevantie te bekrachtigen, een zeer goede ontwikkeling wat ons betreft."

www.posterscope.com
www.dentsuaegisnetwork.com
www.ngagemedia.nl

www.jcdecaux.com
www.exterionmedia.com
www.wehkamp.nl


Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie