Snap lanceert Nederlandse content op Snapchat Discover
14-10-2020 16:41:00 | Door: David de Jong | hits: 543 | Tags:

Snap Inc heeft Nederlandse content gelanceerd op Snapchat Discover. Op het platform zijn internationale shows van onder andere  MTV, CNN, The Guardian, Le Monde en Der Spiegel te zien en daar komt Nederlandse redactionele content bij van partners als NOS Stories, Cosmopolitan, Warner Bros. TV en VICE Nederland. 

Discover werd in begin 2015 gelanceerd. Inmiddels wordt er samengewerkt met zo’n 100 partners wereldwijd. Die partners maken speciaal voor Discover content die past bij hoe de doelgroep op Snapchat onderling communiceert: fullscreen, kort en bondig (shows zijn rond de vijf minuten), heel visueel weergegeven en altijd verticaal, een formaat dat door Snapchat populair is geworden. 

In Nederland start Snap samenwerkingen met 433, ChefClub, Cosmopolitan, Haegens Media, NOC*NSF/TeamNL, NOS Stories, Phony Texts, PSV, Tastemade, TheSoul Publishing, Underknown, VICE Nederland en Warner Bros. TV. Andere partnerships worden later bekendgemaakt. 

Joost Hagesteijn, Regional Director Nederland en Scandinavië bij Snap: “Snapchat bereikt 90 procent van de 13- tot 24-jarigen en 70 procent van de 18- tot 34-jarigen in Nederland, twee groepen die vaak lastiger te bereiken zijn en steeds meer content consumeren via hun mobiele telefoon. Op Snapchat is content altijd verticaal geweest om daar op in te spelen, wat ons betreft is dat dan ook de toekomst. Ik ben heel verheugd dat we Discover nu met Nederlandse partners gaan uitrollen."

Dylan Haegens, oprichter Haegens Media: “Ik ben heel blij dat ik de eerste content creator in Nederland ben met een Show op Snapchat! Ze werken met een aantal grote namen van over de hele wereld dus ik bevind me in goed gezelschap.”

Jeffrey Kloezeman, Senior Manager Audience Development EMEA, VICE Nederland: “Wereldwijd hebben we al jarenlang succesvolle samenwerking en contentshows lopen met Snapchat. Het was voor ons dan ook een no-brainer om als lanceringspartner dit succes ook in Nederland gezamenlijk voort te zetten. We zijn trots om Snapchat aan onze rijke mediamix toe te voegen en zo onze jonge doelgroep van nog meer spraakmakende, exclusieve en bovenal lokale content te kunnen voorzien.”

Mohammed Ali Salha, Managing Director van Tastemade in Europa: "We zijn zeer verheugd om deel uit te maken van de officiële lancering van Snapchat Discover in Nederland, zodat onze Nederlandse volgers een van hun favoriete series Honger? in een nieuwe taal kunnen kijken. Dit is een mooie zet voor ons om, samen met een van onze belangrijkste partners, onze stempel te kunnen drukken op het internationale landschap terwijl we ook toegewijd blijven om geweldige, lokale verhalen te vertellen.” 

www.snap.com

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie