TMG stroomlijnt Ad Serving en kiest voor Header Bidding
05-10-2018 14:39:00 | Door: Marianna Beets | hits: 1433 | Tags:

Telegraaf Media Groep ontsluit zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager en combineert dit met een Header Bidding opzet voor in eerste instantie display advertising op de (responsive) websites. Hierdoor kan TMG meer transparantie geven aan adverteerders en een breder aanbod van digitale producten aanbieden.

Harm Van Veldhuizen, Commercieel Directeur bij TMG: “Door de simplificatie van deze set-up creëeren we nieuwe advertentie-mogelijkheden voor onze adverteerders met o.a. nieuwe formaten, betere optimalisatie, nieuwe data-proposities en flexibiliteit in campagnes voor onze landelijke, regionale en digitale titels.”

De programmatic verkoop van TMG blijft via de bestaande technologiën van Improve Digital, SpotX en Rubicon Project lopen en zal worden aangevuld met Google Adexchange. In Google Adx zullen tevens ook alle deal-id's voor app inventory opgezet worden, welke momenteel nog in Improve Digital actief zijn.

Boaz Shkolnik, Hoofd Programmatic & Data bij TMG: “Door het gebruik van Header Bidding willen we een gelijk speelveld creëren voor iedereen in de markt. TMG volgt deze migratie zorgvuldig op en voor in-app campagnes zal dit gepaard gaan met veranderingen in Deal-ID’s."

programmatic@tmg.nl   
www.tmg.nl

 

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Twitter

Volg het Nederlands MediaNetwerk op Facebook

Word lid van de Nederlands MediaNetwerk Groep op LinkedIn

Vacatures in media- en marketingcommunicatie