Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3586673

Commissariaat gedoogt illegale publieke omroepen, waaronder AT5 en Omroep Zeeland
23-10-2019 | 15:06:00
Het Commissariaat voor de Media gedoogt steeds meer illegaal geworden publieke omroepen. Het gaat daarbij met name om lokale omroepen, maar ook om de regionale omroep van Zeeland
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Beyond limits van BT
23-10-2019 | 13:57:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne Beyond Limits van BT
[BoxOffice] Gemini Man geen match tegen de Joker - Week 42
23-10-2019 | 11:41:27
Er was goed nieuws en slecht nieuws voor Disney dit weekend. Met Maleficent: Mistress of Evil stond de studio voor de zevende maal bovenaan de boxoffice van 2019 in de VS. In Nederland echter redde ze het niet om de eerste plek te veroveren
Joris Boerhof Head of Operations bij United
22-10-2019 | 15:59:00
Joris Boerhof is door United aangesteld als Head of Operations. In deze rol is hij verantwoordelijk voor de operationele processen binnen het bedrijf
[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit met 1,4 procent
22-10-2019 | 10:29:00
De tv-reclamemarkt is over de eerste drie kwartalen van 2019 uitgekomen op 567 miljoen euro. Dat is 1,4 procent meer dan in dezelfde periode een jaar geleden, meldt Screenforce
Initiative verzorgt media-activiteiten voor The Flower Farm
22-10-2019 | 09:16:12
The Flower Farm brengt de media-activiteiten onder bij Initiative. Het margarinemerk is gelanceerd door Marcel van Wing, voormalig founding partner van Alfred en Eric Bras van Salad Signature
DPG Media wil krantenredacties en Qmusic verhuizen
21-10-2019 | 15:07:00
Als het aan DPG Media ligt, verhuizen de redacties van de Volkskrant, Trouw en Het Parool samen met Qmusic binnen drie jaar naar een gebouw buiten de ringweg A10 in Amsterdam. Dat meldt NRC
LINDA. werkt samen met We Fashion voor serie Citroenstraat 10
21-10-2019 | 14:20:00
LINDA. begint op de site de serie Citroenstraat 10. De reeks is een samenwerking met kledingketen WE Fashion. Ook Talpa Fictie en Net5 hebben meegewerkt aan de productie, die ook op Net5 te zien zal zijn
RTL Nieuws brengt De Nachtwacht tot leven met AR
21-10-2019 | 12:24:34
De echte Nachtwacht wordt momenteel grootschalig gerestaureerd, maar met deze toepassing in de RTL Nieuws-app kun je Rembrandts meesterwerk in je woonkamer projecteren
[Column] Bob Goulooze: Chapeau Chateau Meiland
21-10-2019 | 12:01:00
Er zijn meer emoties met een negatieve connotatie dan positieve. Toch houdt men op tv vast aan een geforceerde positiviteit, tot in het absurde. Zo ontstaat een beeld dat weinig relatie kent met de werkelijkheid. Mensen kunnen zich moeilijk identificeren met anderen waarmee het alleen maar goed gaat
Hearst Create en Quest maken jubileummagazine Holland Herald Junior voor KLM
21-10-2019 | 11:36:25
Er is gebruikgemaakt van Quest Junior-content, terwijl het design en de Engelse vertaling van het magazine door Hearst Create zijn gedaan
[Column] Jeroen Verkroost: Google als klimaathater, influencers kweken, foutste privacy policy, mediabestedingen, de beste e-mail ooit
21-10-2019 | 10:55:35
The Polluters Project is een samenwerking van journalisten, wetenschappers en NGO’s die opgericht is om door data, onderzoek en analyse aan het licht te brengen welke grote bedrijven bewust bijdragen aan ons klimaatprobleem. Meer dan twintig The Guardian-journalisten werkten ruim zes maanden mee aan dit project
Bureau Salesexpertise van Deborah Ubachs en Erik Mooibroek van start
21-10-2019 | 10:14:35
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen
16.900 bezoekers voor In de wolken Festival, Ouders van Nu
21-10-2019 | 09:52:00
De tweede editie van het In de wolken Festival heeft 16.900 bezoekers getrokken. Het driedaagse evenement richtte zich op (aanstaande) ouders met workshops, informatie en optredens
The Voice of Holland en T-Mobile werken samen
21-10-2019 | 09:26:00
T-Mobile is het komende seizoen partner van The Voice of Holland. Klanten van de telecomprovider krijgen toegang tot ‘unlimited’ streams en exclusieve content via onder meer de app van het programma
[Vacature] Abovo Media zoekt een Planning en Proces Medewerker
21-10-2019 | 07:15:00
Als Planning en Proces medewerker (32-40 uur p/w) ben jij verantwoordelijk voor effectief en efficiënt inplannen van mediacampagnes. Ook zorg je voor een optimaal verloop van interne werkprocessen van de afdeling en tussen afdelingen onderling
[Vacature] Abovo Media zoekt Junior Online Marketing Consultant (Maxlead Academy 2020)
20-10-2019 | 13:15:00
In de Maxlead Academy leiden we mensen op tot jr. online marketing consultant. Gedurende een trainingsperiode van 6 maanden leer je on-the-job en ondersteun je de online marketing consultants
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Back Office Medewerker
20-10-2019 | 07:00:00
Krijg je energie als mediaproducten goed zijn omschreven? Heeft media jouw interesse? Als fulltime Back Office Medewerker ben jij verantwoordelijk voor het aanvullen, wijzigen en up-to-date houden van de database
[Vacature] Abovo Media zoekt een Traffic Manager
19-10-2019 | 14:45:00
Kun jij als geen ander complete media trajecten overzien en coördineren? Nauwgezet checken en controleren? Organiseren, coördineren én uitvoeren van de werkzaamheden? Abovo Media zoekt een Traffic Manager
Hiphopzender Revolt start met Nederlandse versie
18-10-2019 | 18:54:00
Hiphopzender Revolt start op 1 november 2019 in Nederland en zal al eerste via het kabelnetwerk van VodafoneZiggo te zien zijn. De Amerikaanse zender van Sean Combs oftewel Puff Daddy start daarmee voor het eerst buiten de Verenigde Staten
[Vacatures] VICE is looking for a Business Developer
18-10-2019 | 16:43:29
Your main responsibility is to engage new sales leads and consolidate accounts. You will drive new business and increase profits
[Column] Marvin Jacobs: Generation Headphone bereik je niet meer via het scherm
18-10-2019 | 15:37:39
Podcastluisteraars doen altijd iets anders terwijl ze luisteren: autorijden, huishoudelijke klusjes of sporten. Allemaal momenten waarop je als merk normaal gesproken geen rol van betekenis speelt
[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)
18-10-2019 | 15:25:40
Als fulltime Account Director bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuw klantenbestand
[Vacatures] Validators zoekt Medior Research Consultant
18-10-2019 | 14:34:00
Door de snelle groei van ons team zijn wij op zoek naar een enthousiaste medior research consultant met 2 tot 3 jaar werkervaring in marktonderzoek. Een rol waarin je zelf in charge bent van je projecten
[Onderzoek] Kek Mama: Veel clichés over moeders kloppen niet
18-10-2019 | 14:32:00
Moeders zijn voor veel merken een belangrijke doelgroep. Ook anno 2019 gelden zij voor merken als de gatekeepers die bepalen wat er in huis komt, wat er op tafel staat en wat de vakantiebestemming wordt
Qmusic zet bekende gebouwen te koop
18-10-2019 | 14:06:50
Radiozender Qmusic heeft te koop-borden geplaatst op verschillende nationale monumenten en panden van landelijke en lokale media. Dit deed het station in aanloop naar Het Huis van Q
[Vacatures] VICE Studios Benelux is looking for a Creative Producer
18-10-2019 | 13:57:00
As the Creative Producer you will be responsible for leading the production management function and community, effectively managing the people and resources
Hillenaar Outdoor wint Abri aanbesteding in Nieuwegein
18-10-2019 | 13:47:00
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 2020 negentig Abri’s en dertig vrijstaande (digitale) reclamevitrines in Nieuwegein. Dat heeft het buitenreclamebedrijf uit Leiderdorp vandaag bekend gemaakt
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox
18-10-2019 | 13:43:00
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
[Column] Cor Hospes: Kloterige kijkcijfers
18-10-2019 | 09:58:00
Programmamanagers, zendermanagers, marketeers... ze hangen aan het infuus van cijfers. Ze willen likes en linkjes turven, ze willen torenhoge rapporten met kijk- en luistercijfers. Ze willen weten wat hun acties en campagnes opleveren. Ze willen meten, omdat ze bang zijn dat ze het anders niet begrijpen
Goed derde kwartaal voor Netflix met ruim 3 miljoen Nederlandse abonnees
17-10-2019 | 13:46:00
Netflix heeft volgens de onderzoekspublicatie Telecompaper 3,17 miljoen Nederlandse abonnees. Daarmee heeft bijna één op de twee Nederlandse huishoudens een betaald abonnement op de streamingdienst
[Interview] Helene van Santen: Met Kek Mama TV is het crossmediale plaatje compleet
17-10-2019 | 11:54:16
Helene van Santen is sinds een half jaar hoofdredacteur van Kek Mama, het tijdschrift en online platform voor vrouwen die niet alleen maar moeder zijn, maar daarnaast ook nog een eigen leven hebben
Zoomin krijgt Chinese opdracht voor de productie van een serie over restaurants
17-10-2019 | 11:54:00
Zoomin is door iQiyi, een Chinees onlinevideo-streamingplatform, verkozen voor de productie van een 10-delige serie over wereldwijde Chinese restaurants
[Vacatures] MediaCom zoekt een AV Planner
17-10-2019 | 10:53:00
Als AV Planner ben je primair verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Sr AV Specialist en/of AV Director op AV-planninggerelateerde zaken
[Vacatures] MediaCom zoekt een Social Director
17-10-2019 | 10:44:00
MediaCom is op zoek naar een Social Director. Hij of zij stuurt het socialmediateam aan en leidt de commerciële groei van de afdeling. Hij of zij zorgt voor prachtige campagnes en tevreden klanten en geeft vorm aan het gehele proces
Telegraaf Media Groep wordt Mediahuis Nederland
17-10-2019 | 00:09:00
Telegraaf Media Groep verandert haar bedrijfsnaam per 4 november 2019 in Mediahuis Nederland. TMG werd in 2017 overgenomen door de van oorsprong Belgische Mediahuis Groep
[Vacatures] bGenius zoekt Software Engineer
16-10-2019 | 14:55:21
bGenius is een online marketing management systeem en biedt de online marketeer de mogelijkheid campagnes in verschillende advertentienetwerken te optimaliseren en te managen in één systeem
Sky News begint tijdelijke Brexit-free nieuwszender
16-10-2019 | 14:38:00
Het Britse Sky News is een tijdelijke Brexit-vrije nieuwszender begonnen onder de naam Sky News Brexit Free. De zender is op werkdagen dagelijks van 17:00 tot 23:00 uur via het Britse Sky te zien
[Podcast] Joël Darius over Trendship
16-10-2019 | 14:29:00
Joël Darius is creatief strateeg bij NDC. In de podcast gaat het over onder meer NDC, het Trendship-event in Groningen. Joël Darius was onlangs te gast bij Marketing Report Radio
[BoxOffice] Gemini Man geen match tegen de Joker - Week 41
16-10-2019 | 13:16:00
Verwacht werd dat Gemini Man de wind uit Jokers zeilen zou nemen, maar niets was minder waar. Met een tweede weekend van 55 miljoen dollar kon Joker opnieuw een record vieren: dat van beste tweede week in oktober
Mark Labrand nieuwe stem Sky Radio
16-10-2019 | 12:00:00
Mark Labrand is de nieuwe stem van Sky Radio. De radio-dj en muziekdeskundige van Shownieuws gaat vanaf de kerstperiode 2019 Kas van Iersel vervangen
André Trompers hoofdredacteur BN DeStem
16-10-2019 | 11:27:00
André Trompers is de nieuwe hoofdredacteur van BN DeStem. Een selectiecommissie van redactie en directie heeft hem unaniem aangewezen als de opvolger van Hille van der Kaa
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer
16-10-2019 | 10:52:00
WAVEMAKER is een agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. Wij combineren onze skills in innovatieve mediaplanning met creativiteit geboren in het tijdperk van social media.
Insight TV launches Insight TV Studios in the U.S.
15-10-2019 | 14:49:24
Insight TV, the world’s leading 4K UHD broadcaster and producer of adventure and action sports lifestyle programming, is expanding its content production and sales operations to the U.S.
[Column] Femke Leemeijer: Dertig jaar ELLE
15-10-2019 | 14:24:23
Een paar weken geleden: buiten regende het en het was spitsuur in Amsterdam, maar in de lounge van het College Hotel brandde de kachel en waren de kaarsen aangestoken. Het was er gezellig
Kim Kötter gaat vloggen voor Kek Mama TV
15-10-2019 | 12:45:00
Presentatrice Kim Kötter geeft vanaf 7 november een exclusief inkijkje in haar wereld in vlogs voor Kek Mama TV. De presentatrice en influencer zal de kijkers van Kek Mama TV wekelijks meenemen in haar gezin, haar werk en alles wat haar bezighoudt
Strategische samenwerking Respondenten.nl en Boomerang Media
15-10-2019 | 11:53:00
De samenwerking bestaat uit het werven van panelleden voor Respondenten.nl en onderzoek op maat voor Boomerang Media. Dat kunnen onderzoeken zijn op branche- of zelfs adverteerdersniveau
[Column] Marianne van Soomeren: Wie heeft de grootste banaan?
15-10-2019 | 10:51:13
Op 8 oktober was het Screenforce Day, de dag dat we met zijn allen het medium televisie vieren. Op het podium was het een komen en gaan van onze broadcasters die met ronkende verhalen en flitsende filmpjes vertelden over hun eigen successen en avonturen op digitaal en datagebied
Herfstcampagne Pathé van start
15-10-2019 | 10:39:50
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
[Vacatures] Reprise zoekt een Medior/Senior Social Advertising Consultant
14-10-2019 | 13:29:00
Adem jij social? Wil je graag werken binnen een jonge dynamische organisatie en heb je een grote passie voor digital marketing? Heel goed, dan is de functie van Medior/Senior Social Advertising Consultant jou op het lijf geschreven
Jeroen Verkroost: AI, voice bij DPG Media, Instagram Threads, Mediamonitor, Kramp, zoektocht  
14-10-2019 | 11:17:00
Staatssecretaris Mona Keijzer (Economische Zaken) ‘ziet kansen in de mogelijkheden van kunstmatige intelligentie om menselijk denkvermogen te imiteren en zelfstandig problemen op te lossen’
Exterion Media neemt landelijk tankstationnetwerk MMD Media over
14-10-2019 | 10:38:19
Exterion Media neemt per direct het tankstationnetwerk van MMD Media over. Het netwerk bestaat uit 1378 digitale schermen verspreid over 607 tankstations door Nederland
Radio 10 op zoek naar de beste cover
14-10-2019 | 09:54:22
Radio 10 is op zoek naar de beste cover aller tijden, en dan specifiek nummers waarvan het origineel onbekend is gebleven, maar de cover een wereldhit werd
SBS6 komt met spelshow De Alleskunner
14-10-2019 | 09:37:00
SBS6 lanceert eind december het programma De Alleskunner, gebaseerd op het format 99 to Beat. De Alleskunner is een spelshow waarin honderd mensen honderd opdrachten doen waarbij telkens de kandidaat die als laatste eindigt, naar huis gaat
DeProducenten50 | De genomineerden
11-10-2019 | 14:06:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
[Vacatures] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een Medior/Senior Java Developer
11-10-2019 | 13:38:00
We zijn bij Mediabrands Marketing Sciences op zoek naar een software developer. Heb jij ervaring met Java en affiniteit met front-end development? En wil je je ontwikkelen binnen een internationaal bedrijf? Lees dan nu verder
[Vacatures] Reprise zoekt een Online Marketeer
11-10-2019 | 12:47:00
Wil jij je inzetten om grote merken op digitaal vlak naar het volgende niveau te helpen? Ben jij een digitale duizendpoot die moeiteloos de weg weet in een landschap van Search, Social, Programatic en meer?
DeMedia100 2020 | De genomineerden
11-10-2019 | 12:03:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Rumag verzorgt brandedcontentvideo's Intertoys
11-10-2019 | 09:58:28
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen
Exterion Media faciliteert campagne Free a girl
11-10-2019 | 09:17:00
Exterion Media heeft de mediaruimte, de DOOH-schermen en de locatie beschikbaar gesteld, evenals de techniek ontwikkeld voor de campagne Fight child prostitution as if she was your own
[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards
10-10-2019 | 17:47:00
Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar
[Interview] Video-interview met Matthias Scholten, directeur FC Group (RTL Group)
10-10-2019 | 16:44:00
Een video-interview met Matthias Scholten, directeur van FC Group, over de televisiemarkt en FC Group, de creatiepoot van RTL Group
[Interview] Video-interview met Ton Rozestraten over marktontwikkelingen en Screenforce Day
10-10-2019 | 16:31:00
Een uitgebreid video-interview met Ron Rozestraten, voorzitter Screenforce en CCO RTL Nederland, over de televisiemarkt, ontwikkelingen en Screenforce Day
Radio 10 krijgt avondprogrammering in weekend met Gerard Ekdom, Lindo Duvall en Rob van Someren
10-10-2019 | 15:28:15
Radio 10 krijgt een avondprogrammering op zaterdagen en zondagen. Gerard Ekdom, Lindo Duvall en Rob van Someren zullen voortaan ook elk weekend te horen zijn bij Radio 10. Het programma Ekdom's Funky Music Trip keert terug op de radio
IKEA kiest MediaCom voor volledige mediastrategie
10-10-2019 | 12:14:00
MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA
Validators en Exterion verzorgen innovatieve OOH-campagne Sky Radio
10-10-2019 | 09:19:00
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'
Talpa's Chateau Meiland wint Gouden Televizier-Ring
10-10-2019 | 08:54:18
Met 55 procent van de stemmen heeft Chateau Meiland de Gouden Televizier-Ring gewonnen. Beste presentatoren werden Beau van Erven Dorens en Chantal Janzen
Online Radio Awards 2019 naar KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man, de podcast
09-10-2019 | 23:41:00
KINK, Domien Verschuuren en Man Man Man hebben de Online Radio Awards 2019 gewonnen. Domien Verschuuren won die voor Beste Presentator en voor Beste Podcast voor Man Man Man, de podcast. De award voor Beste Online Radiostation ging naar KINK
Mireille van Ark volgt Sjors Fröhlich op als hoofdredacteur BNR Nieuwsradio
09-10-2019 | 23:15:00
BNR-hoofdredacteur Sjors Fröhlich is door de gemeenteraad van Vijfheerenlanden voorgedragen voor benoeming tot burgemeester. Adjunct-hoofdredacteur Mireille van Ark heeft de hoofdredactionele taken bij BNR Nieuwsradio per direct overgenomen
[BoxOffice] Joker veegt iedereen van de kaart deze BoxOffice - Week 40
08-10-2019 | 22:52:00
Er is een nieuwe boxoffice-kampioen voor de maand oktober, en hij heeft groen haar. Todd Phillips’ Joker, een ‘stand alone’-vertelling uit het DC-universum, opende in de VS met een weekendrecette van 94 miljoen Amerikaanse dollar
DeNieuwsmedia50 2020 | De genomineerden
08-10-2019 | 21:26:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Zendermanager Net5 Annelies Sitvast vertrekt bij Talpa Network
08-10-2019 | 16:09:52
Annelies Sitvast, zendermanager van Net5, kiest met ingang van november voor nieuwe uitdagingen en verlaat Talpa Network. Zij werkte de afgelopen elf jaar binnen het zendermanagement van SBS6, Net5 en Veronica
FIRST en Viacom Benelux gaan strategische samenwerking aan
08-10-2019 | 15:39:00
Mediabedrijf Viacom International Media Network Benelux en productiemaatschappij NewBe gaan samenwerken rondom het YouTube-platform FIRST
STER gaat tv-reclames ondertitelen
08-10-2019 | 15:22:00
Vanaf 2020 worden STER-reclames ondertiteld via teletekst. Dat heeft de organisatie bekendgemaakt tijdens Screenforce Day
Vogue werkt samen met Rijksmuseum voor novembernummer
08-10-2019 | 10:29:00
Het novembernummer van Vogue staat in het teken van Dutch Design. Het nummer is een samenwerking tussen Vogue en het Rijksmuseum om het Rembrandtjaar te vieren
Minder live radio beluisterd door succes online radio en podcasts
08-10-2019 | 09:49:38
Het luisteren van online radio en podcasts gaat voor bijna de helft ten koste van het luisteren naar de reguliere radio. Dat komt naar voren uit de eerste editie van het Online Radio en Podcast Onderzoek
Ingrid Spijkers hoofdredacteur Omrop Fryslân
08-10-2019 | 09:27:40
Ingrid Spijkers uit Leeuwarden wordt per 1 december 2019 hoofdredacteur van Omrop Fryslân. Zij werkte vanaf de start voor de regionale televisie en ontwikkelde en produceerde ook programmaformats voor de Omrop.
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
[Onderzoek] Consumenten vinden internet betrouwbaarste bron omtrent duurzaamheid
07-10-2019 | 11:07:00
In welke mate leeft het thema duurzaamheid onder de Nederlandse bevolking? Dat onderzocht Sanoma. Een groot deel van de Nederlanders is bereid om een levensstijl aan te passen
NOS-weerman Peter Kuipers Munneke begint podcast
07-10-2019 | 10:50:00
Meteoroloog en weerman bij de NOS Peter Kuipers Munneke begint een wekelijkse podcast over het weer. De uitzending komt elke donderdag online en er zijn vijftien afleveringen gepland
Jeroen Verkroost: Zuckerberg behind the scenes? Wat zijn de populairste apps? Een million mile Tesla? Personaliseren, hoe dan?
07-10-2019 | 10:05:36
The Verge wist de hand te leggen op twee uur exclusive leaked audio van interne meetings van Mark Zuckerberg met zijn personeel. De Facebookmedewerkers stellen vragen, onder andere over de koers en toekomst van het bedrijf
Sky Radio Christmas weer via DAB+ te beluisteren
04-10-2019 | 17:11:00
Sky Radio Christmas is weer via DAB+ te beluisteren. Deze digitale radiozender is jaarlijks in de maanden oktober, november en december te beluisteren via de digitale ether
DeRadio50 2020 | De genomineerden
04-10-2019 | 16:31:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
De Nacht Wacht met Rob van Someren zondagavond op Radio 10
04-10-2019 | 15:58:00
Vanaf 13 oktober 2019 zal Rob van Someren elke zondagavond op Radio 10 De Nacht Wacht presenteren. De programmanaam is een knipoog naar het toenmalige TROS Nachtwacht
Qmusic geeft jaar lang gratis wonen weg met Karwei, Consumentenbond en StartHousing
04-10-2019 | 15:14:39
Qmusic geeft een jaar lang gratis wonen weg in het centrum van Utrecht. Twee stellen zullen het tegen elkaar moeten opnemen. Het Huis van Q wordt mede mogelijk gemaakt door Karwei, de Consumentenbond en StartHousing
[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies
04-10-2019 | 14:26:31
Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend
Interbest en Ngage Media zijn nu Ocean Nederland
04-10-2019 | 09:07:00
Interbest en Ngage Media zijn samengegaan in Ocean Nederland. Met het launch event op donderdag 3 oktober 2019 is het startschot gegeven voor de introductiecampagne The Urge to Show
Programmering Cinekid Festival rond
03-10-2019 | 15:05:00
Cinekid Festival heeft de programmering van haar 33e editie rond. Het jaarlijkse filmfestival vertoont tijdens de herfstvakantie films van over de hele wereld en over de (belevings)wereld van het kind
VICE Media Group neemt Refinery29 over
03-10-2019 | 14:27:00
VICE Media Group neemt Refinery29 over. Refinery29 is een op vrouwen gericht lifestyle- en entertainmentmerk dat actief is in de Verenigde Staten, Canada, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk
[Column] Michiel Rotteveel: Breaking news - Unilevers crossmedia meetmodel
03-10-2019 | 12:14:57
Vorige week was het zover. Unilever maakt bekend dat het haar eigen crossmedia meetmodel aan het testen is en dat de eerste resultaten hoopvol zijn. Behalve een bericht op de gebruikelijke kanalen, heb ik er niet veel over gelezen
MediaBelofte 2020 | De genomineerden
03-10-2019 | 12:08:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings & Magazines in samenwerking met Result Recruitment
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Media Executive (starter)
03-10-2019 | 11:39:00
Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing en ben je sterk cijfermatig? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Bij WAVEMAKER zijn wij op zoek naar een Media Executive
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Linda Mertens, oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken
03-10-2019 | 10:34:00
Linda Mertens is oprichter en hoofdredacteur van Normaal Gesproken. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
[Vacatures] MediaCom zoekt een merk- en communicatieresearcher (stage)
03-10-2019 | 08:42:00
Ben je bezig met een bachelor of master in de richting van communicatiewetenschappen of commerciële economie en op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Amanda Bosma, Audio & Content Lead bij JUKE
03-10-2019 | 07:41:00
Amanda Bosma is Audio & Content Lead bij JUKE. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
Hillenaar Outdoor exploiteert nieuwe objecten in Dordrecht
02-10-2019 | 16:33:00
Hillenaar Outdoor exploiteert sinds 1 oktober 2019 twee digitale objecten bij de A16 en de N3 nabij Dordrecht
Yvonne de Jager directeur integratie Abovo Media; Erik Jan Reijenga CEO Maxlead
02-10-2019 | 16:19:00
Yvonne de Jager is bij Abovo Media benoemd tot directeur Integratie en business development. Erik Jan Reijenga is aangesteld als CEO van Maxlead. Deze benoemingen volgen na de recente overname van Maxlead door Abovo Media.
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Anneke Hendriks-Kleyne, designer bij Hearst Netherlands
02-10-2019 | 15:46:00
Anneke Hendriks-Kleyne is designer bij Hearst Netherlands. Zij is een van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken haar
RTL4: de Luxemburgse zender bestaat 30 jaar
02-10-2019 | 15:21:00
Eind jaren tachtig begon een groepje mensen met een project via het bedrijf RTV, Radio-Tele-Vorbereitungsgesellschaft AG. Er was geen kapitaal beschikbaar gesteld. Op 2 oktober 1989 ging RTL Véronique van start
Interactieve video in de strijd tegen betalingsachterstanden en oplopende schulden
02-10-2019 | 13:56:00
Klanten van energiebedrijf Eneco met een betalingsachterstand ontvangen voortaan een gepersonaliseerde en interactieve videoboodschap. Eneco maakt gebruik van een nieuw interactief videoproduct van Alphacomm Solutions
[Vacatures] Quadia zoekt Video Editor
02-10-2019 | 12:44:09
Wegens het toenemende aantal producties is Quadia op zoek naar een ervaren, creatieve en enthousiaste video editor (fulltime)
[BoxOffice] Downton Abbey is niet te kloppen in de Nederlandse BoxOffice - Week 39
02-10-2019 | 12:02:00
Universals succesverhaal Downton Abbey wist zonder moeite zijn eerste plek te behouden. Gevolgd door een nog altijd sterke The Lion King en met Ad Astra in zijn kielzog op een derde plek
Brego Keller in de leiding van Publicis Groupe Nederland
02-10-2019 | 11:19:00
Publicis Groupe Benelux heeft Brego Keller per 1 oktober 2019 benoemd tot Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Als COO geeft hij leiding aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken
[Vacatures] Quadia zoekt Technical Producer/Webcast Engineer
02-10-2019 | 11:17:00
Quadia is een innovatief internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in online video. Wegens het toenemende aantal webcasts is Quadia op zoek naar een enthousiaste webcast engineer/technical producer
[Vacatures] Quadia zoekt redacteur/samensteller ‘Business’
02-10-2019 | 11:12:00
Quadia is een innovatief internationaal bedrijf dat gespecialiseerd is in online video. Quadia is op zoek naar een enthousiaste redacteur/samensteller ‘Business’
Pathé zet Snapchat in bij werving medewerkers
01-10-2019 | 16:06:58
Pathé heeft in samenwerking met socialmediabureau GoSpooky een nieuw medium ingezet om medewerkers te werven: Snapchat. Jongeren en studenten kunnen solliciteren met behulp van de voor Pathé ontwikkelde Snapchat AR-lens
[Column] Erwin Fisser: Greta Thunberg, sletten, boze boeren, de overheid en ons falende brein
01-10-2019 | 15:35:37
Wat ons intellectueel onderscheidt van apen, is dat wij kunnen bedenken wat een ander denkt dat wij denken dat zij denken dat wij denken. Als dit zo'n belangrijk onderscheid is, waarom zijn wij er eigenlijk zo verschrikkelijk slecht in
Carolien van ‘t Hek volgt Brego Keller op als CEO van UM Nederland, Yonne Prins managing partner
01-10-2019 | 15:03:13
De dagelijkse leiding van UM Nederland is per 1 oktober 2019 in handen gekomen van Carolien van ’t Hek (CEO) en Yvonne Prins (Managing Partner). Het duo neemt hiermee het stokje over van Brego Keller
[Interview] Liedewij Hentenaar: Radio zal nooit in rustig vaarwater zitten
01-10-2019 | 13:20:00
In het tweede kwartaal van 2019 groeide de radioreclamemarkt opnieuw. De netto omzet steeg met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. We vragen Liedewij Hentenaar, directeur van Radio Advies Bureau (RAB), naar het succes
ITV Studios reorganiseert en komt met drie Centres of excellence
01-10-2019 | 11:26:00
ITV Studios werkt vanaf 2020 met een andere bedrijfsstructuur. De internationale distributie- en commerciële activiteiten worden gereorganiseerd. De structuur zal zich gaan focussen op drie Centres of excellence
[Column] Paola Cassone: Moeilijke keuzes
01-10-2019 | 09:33:12
Geconfronteerd met steeds meer keuzes en een overweldigende hoeveelheid tegenstrijdige informatie, zijn de meeste beslissingen een vermoeiende hindernisbaan geworden
DeInfluencer50 2020 | De genomineerden
01-10-2019 | 09:16:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media wordt bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
[Kijkcijfers] Talpa Network komt op stoom in het weekend: Postcode Loterij Miljoenenjacht trekt 1,6 miljoen kijkers
30-09-2019 | 12:51:00
Talpa Network begint op stoom te komen. Afgelopen week behaalde Talpa Network een marktaandeel van 22 procent, dat was 1 procentpunt meer dan twee weken geleden
De Ondernemer vernieuwt website en wordt onlinekenniscentrum
30-09-2019 | 12:06:00
De Ondernemer heeft een vernieuwde website. Het is overzichtelijker en prettiger leesbaar, ook mobiel, en is tevens de start van de tweede fase van de onlinecontentstrategie
[Onderzoek] Sky Radio: concertbezoeker wil 75 euro betalen voor kaartje
30-09-2019 | 10:31:14
Gemiddeld is een concertbezoeker bereid om 75 euro te betalen voor een concertkaartje van een internationale band of artiest en voor een artiest van eigen bodem wil men gemiddeld 51 euro uitgeven
[MediaBelofte 2020] Genomineerd: Michael Hakvoort - senior online marketeer bij Emesa
30-09-2019 | 10:04:00
Michael Hakvoort is senior online marketeer bij Emesa Nederland. Hij is één van de tien genomineerden voor de MediaBelofte 2020. Wij spreken hem
DeTijdschriften50 2020 | De Genomineerden
29-09-2019 | 23:27:00
DeMedia100 2020 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 4 december in Amsterdam
Jeroen Verkroost: Hey, robot kopen? Objectieve journalistiek, kan dat? Alexa aan je vinger? Social Media Infographic?
29-09-2019 | 10:25:00
Martin Ford stelde in 2015 in zijn veelgeprezen boek Rise of the Robots vragen als “What are the jobs of the future? How many will there be? And who will have them?”. Sindsdien houden robots ons bezig
[Kijkcijfers] RTL heeft een nieuwe hit met The Masked Singer: 1,5 miljoen kijkers
28-09-2019 | 08:07:00
Dat was voor Sven en alle andere mensen bij RTL vanmorgen prettig wakker worden. Het is oorlog met Talpa Network en door de transfer van sterren en formats naar de concurrentie was er noodgedwongen extra veel ruimte voor nieuwe programmering
Nieuwe lobbypoging Shula Rijxman: onafhankelijkheid bij de NPO staat op het spel
27-09-2019 | 14:05:47
Shula Rijxman bestuursvoorzitter van de NPO heeft middels een uitgebreid blogbericht een nieuwe lobbypoging gedaan om de plannen van de coalitie en minister Arie Slob te verhinderen
Centercom breidt uit in Twente en West-Brabant
27-09-2019 | 12:52:42
Centercom heeft de gemeentes Dinkelland, Tubbergen en Rucphen toegevoegd aan het concessienetwerk van Centercom. Eind 2019 zal ook Haaksbergen hieraan worden toegevoegd
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
[Commercial Review] Daan Koops: freaking-mwah, de muziek van PLUS en duidelijk Giganet
27-09-2019 | 11:24:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking...
KLM-magazine Holland Herald viert jubileum met drie covers
27-09-2019 | 09:53:34
KLM bestaat 100 jaar en daarom is het in-flightmagazine Holland Herald uitgekomen als feestnummer met drie verschillende covers
[Interview] Melanie Exmann: We kunnen steeds vaker verifiëren wat echt is en wat niet
27-09-2019 | 09:27:00
Melanie Exmann is productmanager Data & Analytics bij Reprise. Ze won deze zomer de IAB Programmatic Talent Award voor Data Hero
[Column] Bob Goulooze: Goud en naakt
27-09-2019 | 08:32:00
De Leidse universiteit leerde me dat je andere culturen niet moet beoordelen vanuit je eigen referentiekader, maar vanuit het denkraam van zo’n cultuur. Tegenwoordig is het salonfähig om vanuit de eigen belevingswereld andere culturen te beoordelen en vooral te veroordelen
RTL lanceert lineair kanaal in Duitsland: VOXup
26-09-2019 | 13:47:00
Mediengruppe RTL Deutschland lanceert op 1 december 2019 een lineair kanaal met de naam VOXup. De zender zal gepositioneerd worden als een zusterkanaal van VOX. VOX richt zich op vrouwen, een doelgroep waar ook VOXup zich op zal richten
Classic FM wijzigt naam in Classicnl
26-09-2019 | 10:13:00
Radiozender Classic FM wijzigt haar naam in Classicnl. Naast de naam zullen ook de programmering en stijl van de zender worden aangepast. Het merk moet dienen als nieuwe toegangspoort voor klassieke muziek
Laatste week voor inzenden Mercurs 2019
25-09-2019 | 14:57:24
Op donderdag 12 december 2019 vindt de uitreiking plaats van de Mercurs in het DeLaMar-theater te Amsterdam. Je kunt nog tot en met woensdag 2 oktober 17:00 uur jouw favoriet inzenden
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
[Column] Remco Klöters: Maakt Milka chocolade met "teder geproduceerde melk"?
25-09-2019 | 13:16:31
Het scheiden van koe en kalf en de onvermijdelijke slacht zal door sommige consumenten als een negatief aspect worden beschouwd, maar dat neemt volgens het college niet weg dat Milka mag stellen dat zij zich op andere punten wel onderscheidt. En dat is dus met het gebruik van teder geproduceerde melk
[Luistercijfers] 3FM stabiel na 58 maanden van krimp - marktaandeel daalt van 9,6 naar 2,6 procent
25-09-2019 | 12:42:00
Het marktaandeel van Radio 10 groeide in deze periode van 5 tot 9,8 procent
[Publicatie] Maartje Blijleven: We love communities
25-09-2019 | 12:22:00
Richt je op de lovers van je community en niet op de haters, om de juiste sfeer te bepalen. Mensen die heel actief zijn en positief, zijn de drijvende kracht achter je community. Zij zorgen ervoor dat je community actief is en vanzelf loopt
Radio Decibel keert terug op FM en DAB+
25-09-2019 | 12:00:00
Vanaf maandag 30 september 2019 zal Radio Decibel terugkeren in de ether en via FM en DAB+ te ontvangen zijn in de Randstad
[Interview] Guy Grimmelt over het Design in Motion Festival
25-09-2019 | 11:42:00
Op 7 november 2019 staan alle DOOH-schermen van Exterion Media op het Centraal Station in Amsterdam 24 uur ter beschikking van motion designers. Samen met Studio Dumbar selecteerde het buitenreclamebedrijf het beste werk van kunstacademies, ontwerpers en opkomende talenten. Dus even geen Heineken of Hema, maar psychedelische digitale kunstwerken. We spreken met Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media
Het Nederlands Film Festival, NPO Start en Schooltv lanceren Film in de klas
25-09-2019 | 11:38:00
Het Nederlands Film Festival, NPO Start en Schooltv hebben de krachten gebundeld om alle schoolgaande kinderen in Nederland met film in aanraking te brengen, en hen bewust te leren kijken
Kinepolis laat bezoekers gratis kennismaken met films
25-09-2019 | 11:02:00
Kinepolis laat bezoekers tijdens de Discovery Day gratis kennis maken met films in de bioscoop. Op zaterdag 9 november 2019 laat de bioscoop middels een dynamische trailershow nieuwe films zien
Net5 past logo en merkidentiteit aan
25-09-2019 | 10:05:00
Net5 heeft een ander logo en merkidentiteit gekregen. Talpa Network wilde een consistent merkbeeld voor de zender, die sinds kort gekoppeld is aan het merk LINDA.
[BoxOffice] Downton Abbey verrassende winnaar van de week - Week 38
24-09-2019 | 22:15:00
Oudere bioscoopbezoekers zijn een lastig te voorspellen doelgroep, blijkt maar weer eens. Analisten hadden de Amerikaanse openingscijfers van Downton Abbey ingeschat op 20 miljoen Amerikaanse dollar
Invoering opt-in systeem reclame met JA/JA-stickers mag van gerechtshof
24-09-2019 | 16:09:00
De invoering van een JA/JA-systeem oftewel een opt-in systeem voor de verspreiding van ongeadresseerd reclamedrukwerk is toegestaan. Dit heeft het gerechtshof in Amsterdam bepaald in een hogerberoepszaak
[Column] David de Jong: GigaNet van VodafoneZiggo: nog meer van hetzelfde?
24-09-2019 | 15:41:00
VodafoneZiggo introduceert het nieuwe merk GigaNet naast de merken Vodafone en Ziggo. Een opvallende stap, zit hier meer achter of is het meer van hetzelfde?
Gratis films en lespakketten door samenwerking NFF, NPO Start en Schooltv
24-09-2019 | 15:06:31
Het Nederlands Film Festival, NPO Start en Schooltv hebben de krachten gebundeld om alle schoolgaande kinderen in Nederland met film in aanraking te brengen en hen bewust te leren kijken
[Interview] Marscha Krouwel: HearstLab draagt bij aan een kleinere gender investment gap
24-09-2019 | 14:40:00
Marscha Krouwel is sinds kort lead scout van HearstLab, het programma waarmee Hearst investeert in door vrouwen geleide start-ups. We spreken haar over dit initiatief, bedoeld om de investeringskloof tussen mannen en vrouwen te verkleinen
[Screenforce] Videocampagnes ook bij weinig aandacht effectief
24-09-2019 | 09:48:29
Veel marketeers focussen op het trekken van de volledige aandacht van consumenten. Maar internationaal onderzoek onthult dat een merkboodschap ook kan worden overgebracht binnen een context van weinig aandacht
Martien Meiland te zien in Cash or Trash
24-09-2019 | 09:06:14
In het SBS-programma Cash of Trash ontvangt Martien Meiland mensen die een van hun bezittingen willen verkopen. Ze krijgen een taxatie en er zijn vijf handelaren die kunnen bieden als ze interesse hebben in de spullen
[MediaBelofte 2020] Wie zijn er voorgedragen?
23-09-2019 | 22:21:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment Group
[Kijkcijfers] RTL en Talpa Network pakken gezamenlijk marktaandeel van ruim 50 procent
23-09-2019 | 15:38:00
RTL en Talpa Network vechten elkaar de tent uit, maar stuwen elkaar ook op. Zeker afgelopen week, toen beide broadcasters plezier beleefden aan Europees voetbal
Jeroen Naalden CFO van Audax
23-09-2019 | 15:01:45
Jeroen Naalden is per 1 oktober 2019 CFO bij Audax Groep B.V. Hij wordt verantwoordelijk voor de optimalisatie van de financiële bedrijfsvoering en -processen, de clusters Vastgoed en Diensten, Internal Audit, ERP en Business Intelligence
National Glamour Day werkt samen met Albert Heijn
23-09-2019 | 14:36:00
Glamour kondigt een speciale National Glamour Day aan, in samenwerking met Albert Heijn. Bij de supermarkt is voor het eerst een shopping guide te krijgen bij aankoop van deelnemende merken
Sky Radio verandert logo
23-09-2019 | 14:19:00
Sky Radio heeft haar vormgeving en logo gewijzigd. Het vorige logo dateerde van september 2012. De audiovormgeving, met als ondertitel The Feel Good Station, is hetzelfde gebleven
Meer dan 85.000 deelnemers voor Kiesjefolders.nl
23-09-2019 | 14:09:00
De dienst Kiesjefolders.nl is gegroeid naar 85.013 deelnemers. Voor in Amsterdam (17.112) en in het buitengebied (25.027) kiezen mensen ervoor om alleen folders van hun keuze in de brievenbus te ontvangen
[Column] San Fu Maltha: Hoe de PINDA* ontstond
23-09-2019 | 12:44:00
Daar was 'ie dan eindelijk op 19 september 2019: De PINDA*, een Indische glossy voor iedereen. En dat in de huidige tijd, waarin printmedia het erg moeilijk hebben. Een glossy op de markt brengen en dan ook nog eens Indisch? Je lijkt wel tolol (gek)!
[MediaBelofte 2020] Sharon Goldstoff over mediatalent...
23-09-2019 | 12:08:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment
[Onderzoek] Nederlanders hebben haat-liefdeverhouding met smartphone
23-09-2019 | 10:04:47
Onderzoek van Ruigrok NetPanel laat zien dat veel Nederlanders zoeken naar balans in hun smartphonegebruik. Enerzijds is de smartphone heel nuttig en voor velen zelfs onmisbaar, anderzijds zorgt de smartphone ook voor irritaties en frustratie
[Interview] Miluska van ’t Lam: Het draait bij Harper's Bazaar om ambitieuze vrouwen
23-09-2019 | 09:36:00
September 2019 is een mooie maand voor Harper’s Bazaar en hoofdredacteur Miluska van ’t Lam. Niet alleen ligt het septembernummer in de winkels, Harper’s Bazaar viert ook haar 5-jarig jubileum én maakt de longlist van de genomineerden voor de Women of the Year 2019 bekend. Genoeg om over bij te praten!
LINDA.hetbureau aan de slag voor Eye Wish
23-09-2019 | 09:22:04
Eye Wish heeft LINDA.hetbureau opnieuw gevraagd een campagne te ontwikkelen. In de campagne staat een virtueel pashokje centraal
Result Recruitment Group lanceert Upgrade Career, academie voor digitale mediakennis
23-09-2019 | 08:34:00
Result Recruitment Group lanceert Upgrade, een academie waar digitale mediakennis van talent – starters tot professionals – wordt ontwikkeld en een brug wordt geslagen naar de banen van nu
[MediaWeek] Bas Vlugt: Eva | Beau | John
22-09-2019 | 23:56:00
Het slagveld in de media was afgelopen week weer boeiend. Maandag begint nog rustig. Talpa Network geniet van de 1,2 miljoen kijkers die Chateau Meiland trekt op SBS6. Linda en Jildou zitten bij Jinek om te vertellen over hun plannen voor Net5
Jeroen Verkroost: Zingende handtassen, waarom? Hoe hack je Waze? Louis Vuitton met Supreme? Redt Dematerialization de planeet?
22-09-2019 | 08:16:00
Naast Issey Miyake investeren grote merken zoals, HSBC, BMW en Mastercard allemaal in Sonic Branding, want de Age of Voice breekt aan en elk product krijgt zijn eigen geluid. Ik ben enorm benieuwd hoe een levensverzekering of een pak beschuit straks klinkt
Eva Jinek naar RTL4
20-09-2019 | 16:47:00
Eva Jinek en Beau van Erven Dorens gaan op de late avond van RTL4 ieder een aantal maanden per jaar voor hun rekening nemen
Ekdom in de Ochtend van Radio 10 op SBS6 in gebarentaal
20-09-2019 | 15:30:00
Het Radio 10-programma Ekdom in de Ochtend zal op maandag 23 september 2019 in Nederlandse gebarentaal op SBS 6 te zien zijn. Het radioprogramma doet daarmee een bijdrage aan de Internationale Dag van de Gebarentalen
Talpa Network lanceert jongerenplatform NEW WAVE
20-09-2019 | 14:32:00
Talpa Network heeft het jongeren- en lifestylemerk NEW WAVE gelanceerd. NEW WAVE wil jongeren inspireren hun dromen na te jagen en daar ook naar te handelen
Videoformat Het zal mij een zorg zijn laat andere kant dementie zien
20-09-2019 | 13:58:00
Op de videowall van AD en de regiotitels van ADR Nieuwsmedia zal een documentaireserie van 8 afleveringen starten. Presentatoren Joep ten Hove en Thijs Meeuwsen laten zien wat dementie inhoudt
Google sluit grote duurzame energieovereenkomsten
20-09-2019 | 13:36:00
Google heeft overeenkomsten voor de aankoop van duurzame energie afgesloten ter waarde van 1600 megawatt. Daarmee heeft Google haar portfolio van wind- en zonne-energie vergroot tot 5.500 MW
NPO 3FM dit jaar opnieuw met NPO 3FM Serious Request: the Lifeline
20-09-2019 | 13:20:00
NPO 3FM gaat ondanks tegenvallende luistercijfers door met NPO 3FM Serious Request: the Lifeline. Dit jaar zullen drie dj-duos bijna 500 kilometer lopen
[Column] Michiel Rotteveel: 10 tips voor geloofwaardige interne communicatie
20-09-2019 | 11:40:00
Onlangs heeft Mediatest op een congres een succesvolle sessie verzorgd over geloofwaardige interne communicatie. Geloofwaardige interne communicatie is namelijk cruciaal voor een goede reputatie onder de medewerkers
[MediaBelofte 2020] Baba Touré over mediatalent...
20-09-2019 | 10:23:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment
No Limit populairste 90's Hit onder Radio 10-luisteraars
20-09-2019 | 09:05:40
De meeste stemmen gingen naar het iconische nummer uit 1993 en daarmee staat de hit bovenaan in de 90’s Top 110. Rainbow In The Sky van DJ Paul Elstak en Black Or White van Michael Jackson maken de top drie compleet
Value Zipper publiceert whitepaper over branded content
20-09-2019 | 08:49:00
Voor merken is het steeds moeilijker om te midden van de enorme hoeveelheid aan informatie en boodschappen de aandacht van de consument te trekken en vast te houden
[Column] Jerome Kuijken: De publieke omroep reclamevrij: moeten we dat wel willen?
20-09-2019 | 08:25:20
Alle superirritante (“Ja, maar het werkt toch?”) commercials hebben ervoor gezorgd dat mensen het beu zijn. Ik denk dat we daarom de mening van het volk moeten accepteren. Heel erg jammer voor adverteerders en bureaus die wel hun best doen om iets moois en waardevols te maken voor hun doelgroep
Overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden
19-09-2019 | 15:56:00
De overheid blijft meer dan 1 miljard euro aan publieke media besteden. Dit blijkt uit de miljoenennota. In 2020 zal er ruim 1 miljard euro worden besteed. Dat is 6,5 miljoen euro meer dan in 2019
Hillenaar Outdoor breidt uit met concessies Heusden en Steenwijkerland
19-09-2019 | 14:37:00
In twee provincies breidt Hillenaar Outdoor uit met een groot aantal abri’s. Het outdoorbedrijf biedt per direct 78 vakken aan in Heusden in Noord-Brabant en 35 in Steenwijkerland in Overijssel
Samenwerking RTL Z en De Ondernemer
19-09-2019 | 14:27:00
RTL Z en De Ondernemer bundelen vanaf dit najaar hun krachten met als aftrap de Week van De Ondernemer en als hoogtepunt het MKB Ondernemerscongres
Veronica Legends, Alternative XL, 538 Drops en Sky Radio Easy gestart bij Talpa Network
19-09-2019 | 13:24:00
Veronica Legends, Alternative XL, 538 Drops en Sky Radio Easy zijn als non-stop audiokanalen van start gegaan bij Talpa Network. Ze nemen onder meer de plek over van enkele hitlijst-geörienteerde audiokanalen
Adcombi adds video to local advertising technology
19-09-2019 | 12:41:26
Ad Tech company Adcombi announces that it has diversified its local advertising technology by adding video to its capabilities
[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms
19-09-2019 | 12:07:00
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi
Nominaties Online Radio Awards 2019 bekend
19-09-2019 | 10:58:55
In Jeroen van Inkels ochtendshow Je Dag is Goed op NPO Radio 5 zijn de nominaties voor de Online Radio Awards 2019 bekendgemaakt
NU.nl lanceert nieuwssite NUjunior voor kinderen
19-09-2019 | 10:35:00
NU.nl begint NUjunior, een nieuwsmerk speciaal voor basisschoolkinderen, met online nieuws dat speciaal voor hen wordt gemaakt. Ook is er een Instagram-kanaal gelanceerd voor scholieren
[Interview] Edine Russel: ELLE staat voor women empowerment avant la lettre
19-09-2019 | 09:58:56
ELLE Nederland bestaat dertig jaar. Om dit te vieren blikt ELLE in de jubileumeditie terug op dertig jaar mode, maar kijkt ook vooruit met een lijst van dertig vrouwen die de komende jaren het verschil gaan maken en voorspelt het modetijdschrift de comeback van zelfmaakmode. We spreken met hoofdredacteur Edine Russel
Design in Motion op 80 digitale schermen bij Amsterdam Centraal Station
18-09-2019 | 15:43:00
Donderdag 7 november 2019 vindt de eerste editie van Design in Motion plaats: 24 uur lang is het motion design werk vanuit de hele wereld te zien op alle 80 digitale schermen op Amsterdam Centraal Station
NBCUniversal/Comcast start Peacock in de Verenigde Staten
18-09-2019 | 13:49:16
NBCUniversal heeft aangekondigd in april 2020 te starten met de nieuwe streamingdienst Peacock. De dienst zal vooralsnog alleen in de Verenigde Staten worden aangeboden
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren
18-09-2019 | 13:35:00
Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame
Discovery Channel introduceert nieuwe vormgeving
18-09-2019 | 13:07:00
Discovery Channel heeft in Nederland en een aantal andere Europese landen deze week een nieuwe vormgeving geïntroduceerd. In de Verenigde Staten was deze vormgeving als eerste in april 2019 gelanceerd
[MediaBelofte 2020] Sophie Benink over mediatalent...
18-09-2019 | 12:40:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Deze prijs is in het leven geroepen door het Nederlands MediaNetwerk en Media Meetings in samenwerking met Result Recruitment
John de Mol en ITV Studios/Talpa Media nemen afscheid van elkaar
18-09-2019 | 12:30:00
ITV Studios heeft bekendgemaakt dat ze afscheid nemen van John de Mol. ITV Studios nam in 2015 Talpa Media over met als voorwaarde dat John de Mol nog jarenlang verbonden zou blijven aan het productiebedrijf
Hearst Create genomineerd voor twee Digital Communication Awards
18-09-2019 | 11:43:52
Beide nominaties zijn voor het werk dat het bureau al geruime tijd verricht voor opdrachtgever Dremel, dochterorganisatie van Bosch Tool Group
[Column] Kenny de Vilder: Communicatieve kater?
18-09-2019 | 10:47:10
Precies op het moment dat Heineken aankondigt de inmiddels klassieke slogan "Biertje?!” weer af te stoffen, waren er nog twee interessante communicatiecases rondom alcohol in het nieuws. Met, het moet gezegd, zeer verschillende reacties van de betrokkenen en hun werkgevers
[Kijkcijfers] Ajax-Lille trekt 2,2 miljoen kijkers
18-09-2019 | 07:42:00
Hoge kijkcijfers bij Veronica met Champions League voetbalt betekent lagers cijfers elders. Helaas voor Talpa Network geldt dat ook voor SBS6: Hart van Nederland trok 363.000 kijkers en Shownieuws 260.000 kijkers
[BoxOffice] Monsterscore voor It Chapter Two - Week 37
17-09-2019 | 22:43:00
It Chapter Two staat ook deze week nog bovenaan. Gevolgd door Downton Abbey die binnenkomt op een tweede plek en volle zalen trekt
Voetballers op de cover van Vogue Man
17-09-2019 | 15:58:24
Matthijs de Ligt, Virgil van Dijk en Memphis Depay staan dit jaar op de cover van Vogue Man, de mannenmode-editie van het magazine. Er zijnn drie verschillende covers uitgebracht
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt een payroll- & verzuimcoördinator
17-09-2019 | 15:41:00
Voor de HR-afdeling zoekt IPG Mediabrands een payroll- & verzuimcoördinator (Amsterdam). In deze functie ben je verantwoordelijk voor de invoer en de verwerking van de payroll- en personeelsadministratie
Ron Vlaar met skippybal het veld op na actie 538
17-09-2019 | 15:19:25
AZ-speler Ron Vlaar beloofde in de 538 Ochtendshow dat hij met een skippybal het voetbalveld op zou gaan zodra het streefbedrag voor de 538 Skippybal Race behaald was. Het bedrag is behaald en Ron hield zich aan zijn belofte
Uitgever HAH-kranten BDU vraagt faillissement aan voor BV Alkmaar
17-09-2019 | 13:03:00
Onder de BV in Alkmaar vallen vijftien lokale titels, zoals Wieringer Courant.nl, Alkmaars Weekblad.nl en Nieuwsblad Castricum.nl
Radio luisteren blijft populair, Spotify en podcasts in opmars
17-09-2019 | 11:01:11
Het luisteren naar radio en naar (eigen) muziek is in de afgelopen twee jaar verder toegenomen. In 2017 werd 190 minuten per dag geluisterd, inmiddels luisteren we gemiddeld 202 minuten naar audio
LINDA. verschijnt later door faillissement drukkerij
17-09-2019 | 10:36:00
Nummer 183 van LINDA. verschijnt niet deze week, maar pas aan het einde van de maand. Dat komt door het faillissement van drukkerij Corelio en de overstap naar een andere drukkerij
LINDA. lanceert lifestylegids LINDA.loves
17-09-2019 | 10:12:00
LINDA.loves, de lifestylegids van LINDA., is voor de eerste keer uitgekomen. Het magazine telt 220 pagina’s met artikelen en rubrieken over hebben, houden, doen en wegdoen op het gebied van wonen, mode, beauty, reizen en eten
[MediaBelofte 2020] Martin van Engel over mediatalent...
17-09-2019 | 09:50:00
Dit jaar wordt voor de vijfde keer de MediaBelofte van het Jaar gekozen. Martin van Engel, partner bij MOXI.BIZ en programmamanager diversiteit bij het Van Gogh Museum over zijn voordrachten
[Kijkcijfers] Goede start van Talpa Network in Champions League-week
17-09-2019 | 09:06:00
Het succes van Chateau Meiland - gisteren 1,2 miljoen kijkers - blijft in het oog springen en kan zich meten met een programma als Spoorloos (1,4 miljoen kijkers, NPO1)
[Kijkcijfers] RTL en Talpa Network zakken na seizoensopening wat weg
16-09-2019 | 16:08:00
Na een prima start van het seizoen, zijn zowel RTL als Talpa Network afgelopen week iets weggezakt, NPO herstelde zich juist; geholpen door interlandvoetbal
[Column] Jeroen Verkroost: Wat is een E-Girl? Door locatiedata veroordeeld voor moord? Live AI die fake news produceert?
16-09-2019 | 12:51:00
Uit onderzoek blijkt dat Instagram-influencers steeds minder effectief worden. De engagement rates dalen en er ontstaat een soort esthetische tegencultuur onder jongeren, die genoeg hebben van al die gefilterde, gefacetunede en bovenmatig kleurverzadigde influencers
Vrouwentalkshow op Net5 heet Ladies Night
16-09-2019 | 12:15:00
Linda de Mol heeft onthuld dat de vrouwentalkshow op Net5 Ladies Night heet. Dat zei ze bij Jinek, waar ze te gast was met Jildou van der Bijl. Samen zijn ze sinds kort creatief directeur van Net5 en ze vertellen over hun plannen
Pathé Thuis eerste adverteerder in NS-treinen
16-09-2019 | 10:00:00
Pathé Thuis is als eerste adverteerder te zien in de intercity’s van de NS. Gedurende een week toont de streamingdienst reclame aan treinreizigers via de informatieschermen die in de trein hangen
NLZIET verhoogt beeldkwaliteit
13-09-2019 | 13:53:00
NLZIET heeft de beeldkwaliteit van de live- en replaystreams van twaalf hoofdkanalen verhoogd naar 1080p met 7,5 Mbit/s en 50 fps. Daarmee wil NLZIET een zo goed mogelijk alternatief voor traditionele televisieproviders zijn
Christian van Thillo - DPG Media: We zijn met online nog maar net begonnen
13-09-2019 | 13:12:00
"Wij willen terug naar organische groei. Dat betekent voor DPG Media dat je met wat van je hebt dat groeit - zonder de acquisities - sneller groeit dan wat achteruit gaat."
Tweede seizoen dramaserie Meisje Van Plezier eerst bij Videoland
13-09-2019 | 12:03:00
Op donderdag 17 oktober 2019 zal het complete tweede seizoen van Meisje Van Plezier in release gaan bij Videoland. De voor RTL Nederland door Talpa Fictie geproduceerde serie wordt volgend voorjaar op RTL4 uitgezonden
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen
13-09-2019 | 11:27:00
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen. De samenwerking is in het voorjaar 2019 van start gegaan en bestaat uit het kosteloos beschikbaar stellen van outdoorreclamezuilen
[Voorpublicatie] Cor Hospes: De power van een contentplatform
13-09-2019 | 10:40:00
Wat is de stand van contentmarketing in Nederland en België? Waarom is content een kakwoord? En negen redenen waarom ook jij een contentplatform moet beginnen
[Onderzoek] Belgisch onderzoek: Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia
13-09-2019 | 10:38:00
Er is sprake van een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit de Belgische editie van Re-evaluating Media
De Persgroep verandert naam in DPG Media
13-09-2019 | 10:00:00
De Persgroep wijzigt in Nederland haar naam in DPG Media. In mei 2019 hebben de holding en het Belgische De Persgroep hun namen al gewijzigd in DPG Media
Team Sunweb gaat partnership aan met Logitech
13-09-2019 | 09:42:52
Logitech verzorgt videocommunicatie in nieuwe kantoren van Team Sunweb in Deventer en Sittard
Martijn Standaart Director Scoupy
13-09-2019 | 07:58:00
Martijn Standaart start per 1 oktober als Director Scoupy, onderdeel van Sanoma Media Netherlands. Hij vervangt daarmee Maurits Priem die afscheid neemt
First look: Streamingdienst Disney+ nog in opbouw
12-09-2019 | 16:50:00
Disney+ is exclusief in Nederland gelanceerd in een pilot tot 12 november 2019. De dienst is zonder kosten te gebruiken tot aan de officiële lancering over twee maanden
Xite op zaterdag 21 september 2019 in teken van latinomuziek
12-09-2019 | 14:44:00
Xite zal zaterdag 21 september 2019 onder de noemer Latin Day volledig in het teken staan van latinomuziek. Dat genre betekent bij Xite vooral reggaeton, bachata, Spaanstalige pop en Spaanstalige rap
Harper's Bazaar maakt genomineerden Women of the Year 2019 bekend
12-09-2019 | 13:44:00
De longlist met genomineerden voor de Women of the Year 2019 awards is bekendgemaakt. De kanshebbers horen op 25 november tijdens de jaarlijkse uitreiking wie de awards winnen
Initiatiefnemers Dutch Academy for Film dragen stokje over
12-09-2019 | 09:52:42
Producent Sytze van der Laan en cameraman Jules van den Steenhoven, de initiatiefnemers van de Dutch Academy For Film, treden af als bestuursleden van de secties Productie en Camera/VFX binnen de DAFF
Gratis proefperiode Disney+ tot officiële start op 12 november
12-09-2019 | 09:02:00
De streamingdienst Disney+ is alleen in Nederland al van start gegaan. Als begindatum was eerder 12 november 2019 genoemd. Tot die datum kunnen Nederlanders de dienst gratis gebruiken
Body positivity in oktobernummer Vogue
12-09-2019 | 08:30:00
Het oktobernummer van Vogue Nederland komt met een special die helemaal in het teken staat van Gabrielle ‘Coco’ Chanel — een feminist en een rebel die haar tijd ver vooruit was. De rest van het nummer draait om body positivity en zelfliefde
NEP benoemt Bert Leegwater tot CCO
12-09-2019 | 08:15:00
Bert Leegwater is aangesteld als CCO van NEP The Netherlands. Hij gaat per 1 oktober 2019 aan de slag voor het bedrijf. Na zijn studie Bedrijfskundige Informatica in Amsterdam maakte Bert Leegwater carrière binnen de IT- en telecomsector
Meerderheid Tweede Kamer steunt reclameluw NPO
11-09-2019 | 17:49:00
Een meerderheid van de Tweede Kamer steunt de plannen voor een reclameluwe NPO. Dit blijkt uit het Algemeen Overleg dat de commissie OCW in de Tweede Kamer hield
Apple TV+ start 1 november 2019 voor 5 euro per maand
11-09-2019 | 17:22:00
Apple TV+ gaat op 1 november 2019 van start voor 5 euro per maand. Opvallend is dat Apple iedereen die een iPhone, iPad, Apple TV of ander Apple-product koopt, een jaar lang gratis Apple TV+ aanbiedt
Storyboard komt met Influencer Audits
11-09-2019 | 16:14:00
Storyboard heeft Influencer Audits gelanceerd. Een Influencer Audit is een 20 pagina's tellend rapport dat marketeers voorziet van inzichten en informatie over de match en integriteit van influencers
[BoxOffice] Monsterscore voor It Chapter Two - Week 36
11-09-2019 | 13:07:00
It was twee jaar geleden een fenomeen: een ‘r-rated’ horrorfilm die scoorde als een superheldenhit. It zette destijds het Amerikaanse septemberrecord scherp op een verbluffende 123 miljoen Amerikaanse dollar
Contentplatform Newsroomie.com gelanceerd
11-09-2019 | 11:16:00
Newsroomie.com is een contentplatform waarmee contentmakers en merken content kunnen creëren en in hun stijl kunnen verspreiden via web, app, e-mail, pushberichten en sociale media
Live-blog mediadebat Tweede Kamer
11-09-2019 | 10:19:00
Live-blog mediadebat Tweede Kamer. Middels dit live-blog actuele updates over het Algemeen Overleg dat de Tweede Kamer houdt met Minister Arie Slob van Media over de toekomst en zijn visie over het Nederlandse mediabestel
Cinekid selecteert kanshebbbers Beste Nederlandse Serie Competitie
10-09-2019 | 12:52:01
Cinekid Festival heeft veertien titels geselecteerd voor de Beste Nederlandse Serie Competitie. Ook koos de organisatie twintig titels voor de Beste Nederlandse Korte Film Competitie, verdeeld over de categorieën animatie, documentaire en live-action
Bo Kant-Hessels projectmanager bij SAN
10-09-2019 | 11:58:00
Bo Kant-Hessels is begin september 2019 in dienst getreden als projectmanager bij de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgt hiermee Nadine Moritz op, die de afgelopen twee jaar de SAN mede heeft vormgegeven
Inspectie kritisch op verpleeghuis MAX-baas Jan Slagter
10-09-2019 | 10:25:34
De zorg in het Ben Oude NijHuis, het verpleeghuis dat twee jaar geleden werd opgericht door Omroep MAX-bestuurder Jan Slagter, is op belangrijke punten onder de maat. Dat blijkt uit een rapport van de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd
Trendship 2019 | 16 en 17 oktober | Groningen
10-09-2019 | 10:19:00
Trendship groeit op woensdag 16 en donderdag 17 oktober naar een tweedaags innovatiefestival. Als partner van NDC mediagroep mag het Nederlands MediaNetwerk 10 kaarten weggeven
Programma’s regionale omroepen te zien bij NLZIET
10-09-2019 | 10:12:00
De programma’s van de regionale omroep zijn binnenkort ook bij NLZIET te bekijken. Het gaat om de live- en replaystreams van alle dertien lokale publieke omroepen
John de Mol vraagt rechter om vonnis te wijzen in Facebookzaak
10-09-2019 | 09:44:24
Na drie maanden onderhandelen met Facebook vraagt John de Mol de rechter om alsnog vonnis te wijzen in de zaak waarin hij van Facebook maatregelen eist om misbruik van zijn naam en foto in bitcoinadvertenties te stoppen
NY Times-journalisten schrijven boek over MeToo
09-09-2019 | 12:43:11
De twee journalisten Jodi Kantor en Megan Twohey van The New York Times schreven het boek Zij zei, dat op 3 oktober 2019 uitkomt in Nederland. Het gaat over de seksuele intimidatie door Harvey Weinstein en alles eromheen
[Interview] Suzanna Koning (Sanoma): Ons datahuis rust op een stevige fundering
09-09-2019 | 12:07:00
Sanoma beschikt over 8 miljoen unieke profielen van lezers, 55 procent van Nederland (13+). Suzanna Koning, Director News & Data, legt uit wat die enorme 360 Data Warehouse kan opleveren
Stefan Havik Director Digital Business Development DPG Media
09-09-2019 | 11:59:25
Stefan Havik begint op 16 september 2019 als Directeur Digital Business Development binnen DPG Media. Hij zal die rol voor zowel Nederland als België gaan vervullen
[Kijkcijfers] Talpa Network doet het goed maar is RTL niet voorbij
09-09-2019 | 11:54:00
Afgelopen week was de eerste week van het nieuwe televisieseizoen waarin Talpa Network en RTL vol op stoom waren. Wie werd de grootste
[Interview] Roland Sars: Wij weten precies wat er in een video gebeurt
09-09-2019 | 11:31:02
Roland Sars is ondernemer en CEO van Media Distillery. Het bedrijf gebruikt kunstmatige intelligentie op allerlei vlakken rondom video. We spreken hem over het inzetten van AI en andere recente ontwikkelingen
[Interview] Daan Zoetmulder: Als je de klant centraal stelt, behaal je successen
09-09-2019 | 11:02:00
Wayne Parker Kent won de Content Marketing Award voor het Beste Multiyear Contentprogramma met het platform Android & You, ontwikkeld voor Samsung en Google. We spreken met met Daan Zoetmulder, Managing Director
[Column] Wilbert van der Heijden: Koop eens een blootblad!
09-09-2019 | 09:45:17
Onze kinderen, zowel jongens als meisjes, douchen na het sporten eendrachtig weer met hun ondergoed aan. Dit preutse gedrag is moeilijk te rijmen met de onbezonnenheid waarmee veel jongeren zich op internet letterlijk blootgeven, ondanks de waarschuwingen die ze op school en thuis krijgen
[Kijkcijfers] Postcode Loterij Miljoenenjacht trekt 1,5 miljoen kijkers op SBS6
09-09-2019 | 07:43:00
Op zaterdag trok Ik hou van Holland op SBS6 1,2 miljoen kijkers; gisteren trok Postcode Loterij Miljoenenjacht 1,5 miljoen kijkers
NPO wil behoud tv-reclame zonder kinderreclame met online contextual advertising
09-09-2019 | 00:23:00
De NPO pleit in haar lobby richting de politiek voor het behoud van reclame. Wel wil de NPO kinderreclames op televisie schrappen. Online reclame zal per 1 januari 2020 zonder gebruik van persoonlijke data van consumenten zijn
[Column] Jeroen Verkroost: Blendle | Silicon Valley | Disney+ | Komodo draken | Gartner Hype Cycle
08-09-2019 | 12:21:00
Mensen gaan dood, uiteindelijk. Je weet het rationeel wel, het kan dat iemand er ineens niet meer is, maar gevoelsmatig blijft het onbegrijpelijk. Hoe mooi zou het zijn als ik nog kon praten met mijn opa, of mijn moeder
[Kijkcijfers] Ik hou van Holland op SBS6 trek 1,2 miljoen kijkers
08-09-2019 | 07:44:00
Jarenlang heeft SBS6 geen serieuze uitslagen gehad op de zaterdagavond en hier is dan Ik hou van Holland met Linda de Mol. Een paar jaar niet te zien geweest op televisie en nu bij SBS6: 1,2 miljoen kijkers
[Kijkcijfers] Beau herstelt zich: 751.000 kijkers
07-09-2019 | 08:00:00
Het was de eerste keer deze week dat het lekker liep. De gasten waren beter, er waren wat leuke verrassingen in het format - onverwachte extra gasten, gebruik van social media
Raad voor Cultuur wil in 2020 gezamenlijk online mediaplatform
06-09-2019 | 14:53:00
De Raad voor Cultuur adviseert minister Arie Slob komend jaar een onlineplatform te creëren waar alle Nederlandse programma's voor iedereen toegankelijk zullen zijn; ook is de Raad tegen Regio3, maar voor regiovensters
Ede kiest voor Hoffman Outdoor Media
06-09-2019 | 14:03:00
De gemeente Ede heeft Hoffman Outdoor Media verkozen als exploitant van de reclamedisplays. Tweezijdige kunststof Citydisplays vervangen de metalen 2-signs van Centercom Buitenreclame
[Column] Mathieu Andriessen: Kijkers zijn de dupe van omroepvisie minister Arie Slob
06-09-2019 | 13:31:00
Op 11 september 2019 vergadert de Kamer er over de toekomstplannen van de NPO. Mathieu Andriessen, directeur bij branchevereniging NLconnect maakt zich zorgen over de plannen
ELLE Nederland bestaat 30 jaar
06-09-2019 | 12:39:00
ELLE Nederland bestaat deze maand 30 jaar en heeft een jubileumnummer uitgebracht. Een nummer waarin wordt teruggekeken op dertig jaar mode en personal style in Nederland, maar dat ook het vizier richt op de toekomst
Hillenaar Outdoor start radiocampagne
06-09-2019 | 11:32:00
Hillenaar Outdoor is gestart met een radiocampagne om haar eigen digitale media, masten en abri's onder de aandacht te brengen
[Kijkcijfers] Beau duikt onder kijkcijfers RTL Late Night met Twan Huys
06-09-2019 | 07:44:00
Beau heeft gisteravond 487.000 kijkers getrokken. Dat is 4000 meer dan de dag ervoor, maar 81.000 kijkers minder dan Twan Huys trok op de vierde uitzenddag met RTL Late Night vorig jaar
Suriname is eerste Pathé Thuis Original
05-09-2019 | 15:29:00
In februari 2020 komt de eerste Pathé Thuis Original-productie uit. De film Suriname is aanvankelijk te zien in Pathé-bioscopen en vervolgens exclusief beschikbaar via de streamingdienst Pathé Thuis
LN24 en Puls24: nieuwszenders in België en Oostenrijk van start
05-09-2019 | 13:13:00
LN24 en Puls24 zijn in respectievelijk Franstalig België en Oostenrijk van start gegaan als crossmediale nieuwsmerken
[Kijkcijfers] Lingo blijft overeind, Beau zakt weg
05-09-2019 | 10:58:00
De week vordert en de spanning neemt toe. RTL en Talpa Network gaan gelijk op, het weekend vol nieuwe programma's zal gaan uitmaken wie deze week de grootste zal zijn
Tv-première show Jochem Myjer op nieuwjaarsavond
05-09-2019 | 10:02:00
Op 1 januari 2020 is de cabaretshow Adem in, adem uit van Jochem Myjer te zien op SBS6. Hij speelt het programma al vier seizoenen, sinds de eerste try-out in 2016. Tot en met november staat hij nog ermee op het podium
Minister Arie Slob oriënteert zich op kickbacks en kortingen; NPO na 20:00 uur niet commerciëler
05-09-2019 | 01:27:00
Minister Arie Slob oriënteert zich nog met het ministerie van EZK en ACM over het onderwerp kickbacks en kortingen in de mediabranche. De NPO zou 's avonds niet commerciëler worden als er alleen na 20:00 uur reclame is
Minister Arie Slob: NLZIET blijft met een loyale NPO die zich aan taakopdracht moet houden
05-09-2019 | 00:15:00
De NPO blijft loyaal participeren in het samenwerkingsverband NLZIET dat het on demand en lineaire aanbod van de NPO, RTL Nederland en Talpa Network bundelt. Voor de korte en de lange termijn. Dit schrijft minister Arie Slob
Mediasector maakt afspraken over reclame, distributie, content en digitalisering
04-09-2019 | 23:35:00
De grootste partijen in de Nederlandse mediasector hebben afspraken gemaakt over reclame, distributie, content en digitalisering. Dit schrijft minister Arie Slob in een brief aan de Tweede Kamer
Arie Slob zorgde zelf voor onbestuurbaarheid Commissariaat voor de Media
04-09-2019 | 22:52:00
Minister Arie Slob heeft door een benoeming van een voorzitter aan te houden na de schorsing van Eric Eljon, het Commissariaat voor de Media onbestuurbaar gemaakt. Ook blijkt de minister veel situaties waar de integriteit in het geding is, te accepteren
Aandeelhouders Mediaset gaan akkoord met Nederlandse holding
04-09-2019 | 22:16:00
De aandeelhouders van het Italiaanse mediabedrijf Mediaset zijn akkoord gegaan met de fusie van Mediaset en Mediaset Espana die zullen vallen onder de Nederlandse holding MFE MediaForEurope
ROB en Raad van Cultuur willen meer vrijheid voor lokale omroepen
04-09-2019 | 20:21:00
De Raad voor Openbaar Bestuur en Raad van Cultuur willen dat de lokale publieke omroepen meer vrijheid krijgen. Dit blijkt uit een advies dat beide instellingen aan de regering hebben uitgebracht
[Column] Niels Bruinsma: Upfront guaranteed, zekerheid voor adverteerder of winstmaximalisatie RTL?
04-09-2019 | 18:51:00
Vanaf deze maand is RTL Nederland gestart met een nieuwe inkoopmogelijkheid, de upfront guaranteed. Een veilingmodel dat gebaseerd is op afslag, het gewenste product wordt dus iedere week goedkoper in plaats van duurder per opbod
FOX Sports start met dynamic ad insertion (DAI)
04-09-2019 | 12:58:00
In maart 2019 berichtten we al over deze ontwikkelingen binnen FOX. Jeroen Rutte, mede-eigenaar van New Rivets, publiceerde destijds een column over het fenomeen, inclusief interview met Susan van Geenen
Qmusic onderzoekt effectiviteit van commerciële promo’s
04-09-2019 | 12:35:00
Sinds 2010 heeft Qmusic in het On AIR-onderzoek ruim duizend commercials getest. Naast reguliere commercials, testte Qmusic ook vierenveertig commerciële promo’s, zogenoemde cromo’s
[Column] Arno Peperkoorn: Dag Twitter
04-09-2019 | 12:02:00
Donald Trump die dingen zegt. Ik vind er wat van. Talpa? Ik vind er wat van. En wat levert het op? Wat levert al dat delen van meningen onder aan de streep nu eigenlijk op? Verandert er iets? Stopt Derksen? Wordt zijn baas wakker? Slaapt Donald een nachtje minder goed door die mening van mij?
Outbrain beschikbaar via Google Display en Video 360
04-09-2019 | 11:56:00
Outbrain integreert Google’s Demand-Side Platform (DSP), Display & Video 360 (DV360) om adverteerders meer mogelijkheden te geven
Voetbal International maakt site en app voor betalende abonnees reclamevrij
04-09-2019 | 11:21:00
Deze beslissing is genomen na een onderzoek onder de elfduizend PRO-abonnees, die daarin aangaven dat ze bereid waren om meer te betalen voor een volledig bannervrije site
[Vacatures] MediaCom zoekt een influencermanager (starter)
04-09-2019 | 11:04:00
Als influencermanager ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencercampagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie
[BoxOffice] Ook deze week is the Lion King niet te verslaan - Week 35
04-09-2019 | 10:48:00
Volgend boxoffice-weekend zal zwaar gedomineerd worden door It: Chapter Two. Amerikaanse distributeurs zijn ervan overtuigd dat in de schaduw van die blockbuster alles zal verpieteren
[Kijkcijfers] RTL en Talpa Network hebben hun draai nog niet gevonden
04-09-2019 | 08:45:00
Welke programma op welke dag en hoe laat, het is nog niet duidelijk hoe nieuwe programma's scoren en hoe concurrerende programma's elkaar beïnvloeden
Eerste programma samenwerking Net5 en LINDA.: Iris en de 12 dates
04-09-2019 | 07:56:00
Met de komst van Linda de Mol en Jildou van der Bijl naar Net5 als creatieve directie, gaan de merken Net5 & LINDA. vanaf nu samenwerken op de zender
[MediaBelofte 2020] Draag nu iemand voor!
03-09-2019 | 19:02:00
Wie wordt de opvolger van Nisrine Sahla, redacteur en verslaggever bij NOS Stories. Zij werd tijdens het DeMedia100 Diner uitgeroepen tot MediaBelofte van 2019
[Luistercijfers] Qmusic nadert de 10 procent marktaandeel, 100%NL scoort onder jonge vrouwen
03-09-2019 | 15:13:00
Qmusic heeft de wind in de rug. Rond de jaarwisseling was de radiozender van de Persgroep nog de vijfde zender van het land, nu staat Qmusic op 3
Weinig vertrouwen in chatbots
03-09-2019 | 11:20:37
Meer dan de helft van Nederlandse consumenten vertrouwt chatbots niet. Bijna een derde doet zelfs liever geen aankopen bij bedrijven die via chatbots communiceren. Dat blijkt uit een peiling van Trustpilot onder 1900 mensen
[Screenforce] De internetgeneratie kijkt net zo veel video
03-09-2019 | 10:56:09
Jongeren kijken graag gratis video. Millennials kijken graag on-demandcontent en 40-plussers kijken vooral livetelevisie. De internetgeneratie kijkt niet minder video dan vijf jaar geleden, maar wel anders
MWM2 doet onderzoek voor Radio 538 Ochtendshow
03-09-2019 | 10:31:31
Marktonderzoeksbureau MWM2 is onderzoekspartner geworden van de 538 Ochtendshow met Frank Dane. Nieuwslezer Henk Blok doet voor de rubriek Henks Peiling onderzoek naar actuele onderwerpen, in samenwerking met MWM2
Nieuwe huisstijl en logo voor Rijnmond
03-09-2019 | 10:03:41
Rijnmond zet een volgende stap in de eerder uitgezette koers met de introductie van een nieuwe huisstijl en nieuw logo. Deze werden op maandag 2 september 2019 onthuld door minister Arie Slob
[Column] Annemarije Tillema: Herwaardering van stilte
03-09-2019 | 10:02:00
Merken zoeken weer verbinding, met hun kernwaarden, vanuit maatschappelijke en sociale thema's. Coca-Cola en KLM zijn voorbeelden die deze zomer in het oog sprongen
[Kijkcijfers] Eerste uitzending Beau trekt 650.000 kijkers
03-09-2019 | 08:03:00
Als daverende verrassing nam Beau aan het eind van de uitzending plaats achter een piano en nam met een lied een voorschot op zijn eigen ondergang
[KickOff] Beau: late night slow tv
02-09-2019 | 22:51:00
Humberto werd van RTL Late Night gehaald vanwege dalende kijkcijfers, Twan bleek niet de juiste man voor het programma, Art zakte voor de zomertest en nu stapt Beau het podium op
[Kijkcijfers] RTL blijft Talpa Network bij seizoensopening net voor
02-09-2019 | 16:57:00
Talpa Network had RTL met gemak voorbij gekund afgelopen week als het werk had gemaakt van het weekend maar had blijkbaar besloten dat het nog te vroeg in het seizoen was en deed nog niets
Hearst Netherlands lanceert incubator HearstLab - We Are Eves en HelloMaaS eerste deelnemingen
02-09-2019 | 15:08:00
Marscha Krouwel: "Dat HearstLab zich richt op door vrouwen geleide startups is niet alleen een goed initiatief passend bij Hearst maar is vooral een goede investering die zorgt voor relevante innovatie van onze bestaande business
Mega Top 50 wordt Mega Top 30
02-09-2019 | 12:37:01
De Mega Top 50 gaat verder als Mega Top 30. Ook in de samenstelling van de lijst, die wekelijks te horen is op NPO 3FM, verandert er iets
Martijn Zuurveen zenderdirecteur 100% NL
02-09-2019 | 12:36:56
Hij is in deze rol verantwoordelijk voor het radiostation 100% NL, de dagelijkse aansturing van het programmateam en is tevens onderdeel van het managementteam van RadioCorp
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video
02-09-2019 | 12:03:00
Adcombi maakt bekend dat zijn local-advertisingtechnologie is uitgebreid met video. Hierdoor biedt het bedrijf ondernemingen met meerdere vestigingen de mogelijkheid om landelijke videocampagnes lokaal te verrijken en te distribueren
Een derde marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 10:59:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
Viveport ondersteunt Valve Index-headsets
02-09-2019 | 10:39:47
Virtualrealityplatform Viveport ondersteunt voortaan ook Valve Index-headsets. De service is daardoor compatibel is met alle belangrijke VR-apparaten voor consumenten
Volkskrant begint campagne rond actueel nieuws
02-09-2019 | 10:23:00
De crossmediale campagne Lees je in. de Volkskrant is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het leidende creatieve bureau van de Volkskrant
NPO wil 15 tot 20 miljoen euro van overheid voor Eurovisie Songfestival
30-08-2019 | 23:37:00
De NPO vraagt 15 tot 20 miljoen euro aan de regering als bijdrage voor de financiering van de organisatie van het Eurovisie Songfestival. Shula Rijxman, voorzitter van de Raad van Bestuur van de NPO, zei dit bij Jinek
[Interview] Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out
30-08-2019 | 14:47:00
Bert van der Veer is programmamaker, oud-programmadirecteur, schrijver en mediadeskundige. Nederlands MediaNetwerk sprak Bert van der Veer over de biografie van Mister Veronica, Rob Out
[Column] Maartje Blijleven: Een #1-bestseller met dank aan je community? Yes we can!
30-08-2019 | 13:55:00
Het lijkt tegenstrijdig en onmogelijk: nummer 1 in de Bestseller Top 100 staan, terwijl je boek nog niet uit is. Toch kan het
Half miljoen volgers voor NOS Stories: jongeren nemen redactie over
30-08-2019 | 11:38:00
NOS Stories laat voor één keer zijn redactie overnemen door volgers. Stories heeft meer dan 500.000 volgers. Bovendien viert het platform met nieuws voor jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat bijna z’n eenjarig bestaan
Libelle en LifeHunters winnen Golden Stevie Award
30-08-2019 | 10:52:00
Libelle en contentbureau LifeHunters hebben voor de video Tijd voor Elkaar een internationale business award gewonnen: een Gouden Stevie Award in de categorie Marketing Campaign of the Year voor mediabedrijven
RTL Nederland wil dicht bij kijker staan
30-08-2019 | 10:09:00
RTL Nederland maakte tijdens RTL FestiFall de programma’s bekend waarmee ze het najaar 2019 start. Directeur content Peter van der Vorst geeft aan de focus te leggen op RTL 4, RTL 5 en Videoland
Willem-Albert Bol Directeur Business Development DPG Media/Persgroep, Saskia Caelen Creative Director MediaLab
30-08-2019 | 09:09:00
Willem-Albert Bol stapt in zijn derde rol binnen DPG Media/Persgroep. Na eerder B-to-B marketing en MediaLab geleid te hebben, zal hij in zijn nieuwe rol van directeur Business Development wederom de blik van het bedrijf naar buiten richten
Hé wat leuk! Een bericht van... Eric Kip
29-08-2019 | 13:55:00
De MWG-voorzitter schreef een brief voor leden van de MWG met een aantal aankondigingen en plannen voor het verenigingsjaar, dat op 1 september van start ging
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
NPO Start lanceert NPO Kind via afzonderlijk profiel
29-08-2019 | 11:18:00
NPO Start, de gratis on-demanddienst van de Nederlandse Publieke Omroep is met een kinderomgeving gestart onder de naam NPO Kind
Mister Veronica: Biografie over Rob Out verschenen
29-08-2019 | 10:51:00
Mister Veronica is de titel van een nieuw verschenen biografie over Rob Out. De op 64-jarige leeftijd in 2003 overleden Rob Out was van 1965 tot 1992 bij zowel zeezender als bij het publieke Veronica betrokken
[Kijkcijfers] 2 miljoen mensen zien hoe Ajax zich kwalificeert voor de Champions League
29-08-2019 | 08:18:00
Talpa Network had gisteren een uitstekende voortzetting van de goede seizoenstart. Er keken 2 miljoen mensen naar de voetbalwedstrijd Ajax-Apoel Nicosia op Veronica. Voor- en nabeschouwing trokken ruim 600.000 kijkers
Hart van Nederland wordt crossmediaal Talpa Network-nieuwsmerk
28-08-2019 | 18:59:00
Talpa Network gaat Hart van Nederland ombouwen tot een continue nieuwsvoorziening. De eerdere plannen om een algemeen nieuw nieuwsplatform op te zetten zijn volgens Het Parool van de baan
ACHTUNG! mcgarrybowen ontwikkelt visuele identiteit en campagne Videoland
28-08-2019 | 14:29:00
Vanaf 28 augustus 2019 zijn de marketinguitingen en het logo op het platform omgezet. Verdere doorvoering van de identiteit volgt later