Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2579068

Wie wordt Cross Media Man/Vrouw van het Jaar 2020? Stuur nu jouw voordracht in!
17-01-2020 | 16:03:00
De Cross Media Awards komen eraan. Op woensdag 15 maart worden in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace het beste in crossmedia bekroond
[Interview] Wierish Debipersad: Clear Channel neemt afscheid van de billboard
17-01-2020 | 14:14:00
Wierish Debipersad is sinds de zomer van 2019 commercieel directeur van Clear Channel Nederland en zet vol in op digitaal. "We starten binnenkort met personalised ads in Q-Park-garages"
Corine de Vries hoofdredacteur regiokranten Mediahuis Nederland
17-01-2020 | 11:29:53
De regionale dagbladen van Mediahuis Nederland krijgen Corine de Vries als hoofdredacteur. Zij volgt per 1 maart 2020 Hugo Schneider op die met pensioen gaat
538 live vanaf Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
17-01-2020 | 10:35:00
Wietze de Jager maakt samen met Klaas van der Eerden en Chris Bergström op vrijdag, zaterdag en zondag programma vanaf het circuit in Zandvoort
Thomas Wolff volgt Andrew Ernster op als General Manager Splendid Film
17-01-2020 | 10:06:25
Per 28 februari 2020 is Thomas Wolff General Manager van Splendid Film BV. Hij volgt Andrew Ernster op, die na bijna 12 jaar op 1 april afscheid neemt van de filmdistributeur
Overname Bruna door Audax goedgekeurd
17-01-2020 | 09:32:59
De combinatie van beide organisaties krijgt een omzet van 350 miljoen euro euro, 1700 medewerkers en een retailnetwerk van zo'n 1300 winkelpunten. Bruna blijft onder de eigen naam actief op de Nederlandse markt
Whitepaper Value Zipper: wanneer is branded content geslaagd?
16-01-2020 | 15:40:00
Content moet opvallen. Maar hoe weet je of jouw branded content geslaagd is? ValueZipper bespreekt dat in een whitepaper
JUKE breidt platform uit met HD-audio
16-01-2020 | 14:20:00
Muziekplatform JUKE van Talpa biedt voortaan zenders in HD-audiokwaliteit aan. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica zijn via de site en app in HD te beluisteren, uitbreiding naar smart-tv’s volgt
Geertjan Vorstenbosch en Reinier Rombouts versterken TheNewTomorrow
15-01-2020 | 15:38:00
Vorstenbosch neemt commerciële en marketingervaring mee en Rombouts voegt zijn uitgebreide trackrecord op gebied pr, communicatie en storytelling toe aan TheNewTomorrow
Samenwerking tussen Qmusic en Vue
15-01-2020 | 14:55:00
Van 16 januari tot en met 31 maart 2020 worden er elke twee weken diverse prijzen weggegeven met als hoofdprijs een reis naar Londen
[Interview] Martijn de Kemp: Influencermarketing is toegankelijker, schaalbaarder en meetbaarder dan ooit
15-01-2020 | 13:55:00
Martijn de Kemp is oprichter en CEO van content en influencer agency Storyboard
[BoxOffice] Voorspoedige start van 1917 - week 2
15-01-2020 | 10:26:00
Zijn historische drama’s zonder sterren een risico? Niet als de regisseur Sam Mendes heet. Zijn WOI-thriller 1917 ging dit weekend in de VS groot uit na een succesvolle beperkte roulatie, en nam moeiteloos de leiding over Star Wars: Rise of Skywalker
[Nederlands MediaNetwerk TV] Edward Knol over Born05
15-01-2020 | 10:15:00
Edward Knol is sinds 2019 Managing Director van Born05. Het bureau is gespecialiseerd in de ontwikkeling van digitale producten, diensten en content die merken met mensen verbinden. Dit doen ze voor merken als KLM, KPN, Bol.com, Talpa Network, Unilever en Alzheimer Nederland
[Column] Cor Hospes: Kappen met merkbouwen op sociale media, doe dat op je eigen contentplatform!
14-01-2020 | 15:54:00
Ooit waren het supergezellige digitale kroegen voor oeverloos vermaak. Maar sociale media - zoals ook jij die jarenlang gebruikte - zijn veranderd in vervaarlijke laboratoria geregeerd door algoritmes, fake news, propaganda en nepaccounts
Maarten Steendam en Wolter Klok presentatoren Hart van Nederland
14-01-2020 | 14:45:10
Vanaf april versterken journalisten Maarten Steendam en Wolter Klok het presentatieteam van Hart van Nederland. Het is de eerste keer in het 25-jarig bestaan van het programma dat mannen het programma presenteren
Coming-out video Nikkie Tutorials al miljoenen keren bekeken
14-01-2020 | 09:58:00
De video op YouTube waarin Nikkie de Jager vertelt dat ze een transvrouw is, is binnen korte tijd al bijna 14 miljoen keer bekeken
Havas Group komt met tool om beleving merkboodschappen te meten
14-01-2020 | 09:37:20
Om te meten welke betekenis consumenten ervaren bij merkboodschappen, ontwikkelde de Havas Group de Media Experience (Mx) planningstool
Digital media in-housing bureau Admanager van start
14-01-2020 | 02:30:00
Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data driven online campagnes
Elf Oscarnominaties voor Joker
13-01-2020 | 23:09:00
Op 10 februari 2020 vindt de 92ste uitreiking van de Oscars plaats. Joker, met in de hoofdrol Joaquin Phoenix, sleepte de meeste nominaties in de wacht. Onder meer voor beste film, beste mannelijke hoofdrol en beste regie
Marscha Krouwel Country Manager Hearst Netherlands
13-01-2020 | 15:25:00
Marscha Krouwel is per direct Country Manager bij Hearst Netherlands. Naast haar bestaande taken als Publishing Group Director geeft ze in haar nieuwe rol leiding aan de Nederlandse organisatie
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Column] Michiel de Jong: Een prachtig verdienmodel door een andere aanpak
13-01-2020 | 15:07:00
Als op verjaardagen wordt gevraagd waar ik werk en wat ik doe, kijken mensen me vaak vragend aan als ik zeg dat ik bij NDC mediagroep werk. ‘Is dat ehm… ehm... of bedoel je NRC?’ Nou nee, niet NRC…
Jeroen Verkroost: kijkcijfers, kijktijd, zonder cookies, Hoogvliegers, software als wapen en meer
13-01-2020 | 11:02:00
Jeroen Verkroost speurde internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Column] Wilbert van der Heijden: Hoe het lokale sufferdje de regionale journalistiek redt
13-01-2020 | 10:18:00
Altijd deed ik neerbuigend over het huis-aan-huisblad. Heel stom, maar ik kon het plaatselijke sufferdje met zijn nepjournalisten die de achterkant van ronkende advertentiepagina’s volschreven niet als volwaardige journalistiek zien. Vol overtuiging plakte ik de Nee/Nee-sticker op mijn brievenbus
Playlist DAF Trucker Tracks op Spotify
13-01-2020 | 10:09:00
Samen met DAF Trucks heeft Merkle een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
Diederik Breijer (MORGENFRISK): In-housing, het nieuwe normaal
13-01-2020 | 10:08:00
De verschuiving van bureau naar het zogenaamde in-house-model is in volle gang. Zoals elke trend of verandering begon het klein, maar het is inmiddels uitgegroeid naar tal van andere domeinen
[Column] Bas Vlugt: Hoe dik wil je de koffie kijken?
12-01-2020 | 21:12:00
Om maar meteen met de deur in huis te vallen: ik zit nu 22 jaar in het vak en was nog nooit bij Koffiedik Kijken geweest.
Viacom International Media Networks in Nederland voortaan ViacomCBS
10-01-2020 | 16:00:00
Viacom International Media Networks Benelux heeft per 1 januari 2020 haar naam gewijzigd in ViacomCBS Benelux. Dat is een gevolg van fusie van moedermaatschappij Viacom met CBS
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
10-01-2020 | 10:52:57
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
[Column] Kenny de Vilder: De likeability van bosbranden
10-01-2020 | 09:23:00
Wat zorgt ervoor dat de ene brand meer aandacht krijgt dan de andere? Ik heb er geen cijfers van, het kan aan mijn eigen online bubble liggen, maar krijg toch het idee dat Australië veel meer mensen écht raakt dan Brazilië of Californië
2019: Nederlander kijkt 2 uur 36 minuten televisie per dag; Talpa Network wint marktaandeel
09-01-2020 | 16:42:00
De Nederlander keek in 2019 gemiddeld 2 uur en 36 minuten televisie per dag; dit is gelijk aan de kijktijd in 2018. Talpa Network wint marktaandeel ten koste van RTL Nederland en de NPO
STER gestart met cookieloos adverteren; analytische NPO-cookies blijven
09-01-2020 | 14:24:00
STER is gestart met cookieloos adverteren. De NPO blijft wel met analytische cookies werken. STER geeft aan gehoor te hebben gegeven aan de behoefte van de bezoekers van de NPO-websites.
[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren
09-01-2020 | 12:50:00
Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?
ZIGT neemt digitaal campagnebureau MediaScience over
09-01-2020 | 06:58:00
ZIGT neemt het digitale campagnebureau MediaScience over en zal dat integreren in Hoofddorp. Voor zowel klanten van ZIGT als van MediaScience betekent dit een versteviging van de dienstverlening
[Interview] Errol Nayci: Hoogvliegers blaast het publiek weg met een mooi en meeslepend verhaal
08-01-2020 | 17:15:00
Errol Nayci heeft productiebedrijf Storytellers Film & TV opgezet. Zaterdag 11 januari 2020 is zijn tweede dramaserie Hoogvliegers bij NPO1 te zien, over F16-vliegers. Nederlands MediaNetwerk interviewde hem
De Anti-Bucketlist is terug op YouTube-kanaal Gierige Gasten
08-01-2020 | 16:32:00
Seizoen 2 van de online show De Anti-Bucketlist op het YouTube-kanaal Gierige Gasten is begonnen
FDN en NVBF: Sterk bioscoopjaar 2019 zorgt voor groei bioscoopbezoek
08-01-2020 | 13:17:00
2019 was een sterk bioscoopjaar met meer dan 38 miljoen bezoekers, een stijging van 6,5 procent in vergelijking met 2018. Dit stellen de Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters
[Nederlands MediaNetwerk TV] Guy Grimmelt (Exterion Media) over buitenreclame en... radio
08-01-2020 | 11:38:00
Guy Grimmelt is Marketing & Business Development Director van Exterion Media. Het portfolio van de buitenreclame-exploitant bestaat uit traditionele uitingen, maar inmiddels ook - mede door een aantal overnames - voor 30 tot 40 procent uit digitale out of home. Drie jaar geleden was dit nog 0 procent
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer
08-01-2020 | 11:20:00
WAVEMAKER is een agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. Wij combineren onze skills in innovatieve mediaplanning met creativiteit geboren in het tijdperk van social media
[Column] David de Jong: Serious Request op NPO 3FM voorbeeld mislukte strategische keuzes NPO
08-01-2020 | 11:18:00
Er was eens een publieke radiozender met een aardig marktaandeel die vijf dagen drie dj's in een Glazen Huis in Utrecht opsloot. Ze moesten vasten in het kader van een actie voor het Rode Kruis rondom verborgen rampen. Maar wat is hiervan over?
[Nederlands MediaNetwerk TV] Saskia Caelen over Medialab van DPG Media
08-01-2020 | 11:12:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
Nathalie Peters, Marc Gooijer en Diederik Breijer lanceren MORGENFRISK | the in-housing company
08-01-2020 | 07:38:00
Samen met multidisciplinaire denkers, strategen, consultants en experts werkt MORGENFRISK voor merken die in-house meer controle willen hebben over het nieuwe datagedreven marketingspeelveld
Late NOS Journaal voortaan combinatie sport en nieuws in directe concurrentie met RTL Nieuws
07-01-2020 | 18:55:00
Het late NOS Journaal op NPO1 is op werkdagen voortaan een combinatie van het NOS Journaal en het NOS Sportjournaal. Het is een gevolg van het vervroegen van Nieuwsuur waarbij het sportdeel uit Nieuwsuur is gehaald
Jan Nijland Zilveren Roos voor Paul Verhoeven
07-01-2020 | 16:33:00
Paul Verhoeven heeft tijdens de nieuwjaarsreceptie van Filmdistributeurs Nederland en de Nederlandse Vereniging van Bioscopen en Filmtheaters in Pathé Tuschinski de Jan Nijland Zilveren Roos uitgereikt gekregen
[Interview] Henri Lessing en Jennifer Feaster: Simpele branded entertainment heeft weinig kans van slagen op YouTube
07-01-2020 | 16:06:00
AGE MEDIA is een internationaal bureau dat zich richt op YouTube. Ze helpen onder anderen creators op weg naar een grotere fanbase. We spreken met medeoprichter Henri Lessing en Jennifer Feaster, medeoprichter van Phoenix Media
Deloitte: televisie-antennes blijven wereldwijd de skyline beheersen (niet in Nederland)
07-01-2020 | 15:25:00
Onderzoeksbureau Deloitte denkt dat ook in 2020 minstens 1,6 miljard mensen wereldwijd in 450 miljoen huishoudens televisiekijken via een antenne
BNR schaft programmaonderbrekende reclame af
07-01-2020 | 14:27:00
BNR Nieuwsradio heeft de programmaonderbrekende reclame afgeschaft. Voorheen zond BNR Nieuwsradio om kwart over en kwart voor het uur reclame uit. Dit is nu verplaatst naar direct na het nieuws op het hele en halve uur
Dagelijkse quiz op SBS6 voor Winston Gerschtanowitz
07-01-2020 | 14:09:39
SBS6 start op 20 januari 2020 met een dagelijkse quiz. Onder leiding van Winston Gerschtanowitz beantwoorden kandidaten kennisvragen
[Column] Erwin Fisser: Aquamini’s en de plasticsoep
06-01-2020 | 14:24:35
Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak. Een principe waar menige ouder van jonge kinderen na de decembermaand mee wordt geconfronteerd
[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?
06-01-2020 | 13:49:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
Luc van Os vertrekt bij Hearst Nederland
06-01-2020 | 12:42:00
Wat Van Os gaat doen, is niet bekendgemaakt. In ieder geval hoopt hij meer tijd te kunnen besteden aan zijn belang in agrarische uitgaven, waaronder het blad De Boerderij
[Nederlands MediaNetwerk TV] Ine Stultjens over Koninklijke Auping
06-01-2020 | 12:06:52
Ine Stultjes is marketing- en communicatiemanager bij Koninklijke Auping, een familiebedrijf (sinds 1888) in bedden, matrassen en andere slaapcomfortproducten
Centercom breidt advertentieduur uit
06-01-2020 | 11:14:23
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
Leef 1 jaar gratis weer van start bij Sky Radio
06-01-2020 | 10:18:00
Luisteraars kunnen van 6 januari tot en met 31 januari 2020 iedere werkdag van 06:00 tot 22:00 uur meedoen aan Leef 1 jaar gratis
Cross Media Congres 2020 zoekt startups
06-01-2020 | 09:27:00
Voor de Startup Competitie zoekt het Cross Media Congres 2020 startups in media en marcom. De vijf beste startups komen op het congres spreken, krijgen publiciteit en de kans zich voor te stellen aan alle deelnemers van het congres
[Column] Bas Vlugt: 10 Media Marcom MegaTrends 2020
05-01-2020 | 23:57:00
De start van een nieuw decennium wekt verwachtingen en waarom die verwachtingen niet even op een rij zetten? Ter inleiding vier opmerkelijke gebeurtenissen uit 2019, die allemaal plaatsvonden in december
[Interview] Ewart van der Horst: We hebben carte blanche gekregen voor de show van Eva Jinek
04-01-2020 | 13:15:00
Met televisietitels als Jinek, Holland-België, Ladies Night en Beste Kijkers, online titels Amayzine.com, Franska.nl en FavorFlav.com en events in de ZiggoDome als De Avond van de Filmmuziek, heeft PilotStudio zich in korte tijd ontwikkeld tot een allround mediabedrijf. Oprichter van PilotStudio is Ewart van der Horst
[Kijkcijfers] RTL deelt mokerslag uit met eerste uitzending Jinek: 1,7 miljoen kijkers
04-01-2020 | 08:51:00
Waar het met Twan Huys gierend mis ging, pakte de overstap van Eva Jinek compleet omgekeerd uit. De eerste uitzending was een daverend succes
Daan de Vries Creative Director Qmusic
03-01-2020 | 13:32:00
Daan de Vries neemt afscheid bij Triple Double (sportmarketing) en werkte eerder voor onder andere Red Bull en (toen nog) Sky Radio Group
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt copywriter
03-01-2020 | 12:03:35
Wavemaker Content is een Digital Creative Agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. We maken deel uit van het wereldwijde Wavemaker-netwerk, maar hebben tegelijk een ambitieuze startupmentaliteit
[Interview] Tim van der Wiel: Short-form content is het nieuwe primetime
03-01-2020 | 11:43:34
GoSpooky is een jonge full service social agency, in 2016 opgericht door Liam Tjoa en Tim van der Wiel. We spreken met Van der Wiel over zijn succesvolle aanpak en socialmarketing
Uitnodiging deelname Trend Onderzoek Media & Marketing 2020
02-01-2020 | 19:52:00
MediaTest en Nederlands MediaNetwerk doen dit jaar een aantal onderzoeken onder professionals in media en marketingcommunicatie
Art Rooijakkers presentator BNR Nieuwsradio
02-01-2020 | 11:42:00
Art Rooijakkers start donderdag 9 januari met een 12-delige serie bij BNR Nieuwsradio. De Eeuw van mijn Dochters is een persoonlijke zoektocht naar de nabije toekomst waarin zijn dochters zullen opgroeien
[Column] Marvin Jacobs: De 7 podcasttrends die 2020 gaan bepalen
02-01-2020 | 11:14:00
2019 was het jaar waarin de podcast definitief voet aan de grond kreeg in Nederland: er verscheen een recordaantal nieuwe podcasts, de kwaliteit ging omhoog, het aantal luisteraars nam toe en adverteerders ontdekten het medium
[Interview] Sven Sauvé: Het makerschap bij RTL krijgt meer dan ooit de ruimte
30-12-2019 | 15:23:00
Sven Sauvé is sinds de zomer van 2017 CEO van RTL Nederland. We spreken hem over media-ontwikkelingen en de plannen van RTL
[Column] Annemarije Tillema: Meester van de verandering!
30-12-2019 | 11:28:38
Als we een ecologisch duurzamere toekomst willen opbouwen, moeten we betere consumenten worden. Dit kunnen we niet alleen. Sterker nog, de consument moet worden meegenomen aan de hand van de fabrikanten, merkenbouwers en verhalenvertellers
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerard van den Broek over De Ondernemer
30-12-2019 | 10:54:00
Gerard van den Broek is creatief directeur van De Ondernemer, een crossmediaal platform voor ondernemers en onderdeel van DPG Media. Het platform bestaat inmiddels uit onder andere een populaire website, uitingen binnen de kanalen van DPG Media, een callcenter en verschillende evenementen
De jaren 10 in cijfers
30-12-2019 | 09:37:00
Aan de hand van een vijftiental indicatoren schetst het CBS een beeld van de jaren tien. Sterk bepalend voor de economie in de jaren tien was de wereldwijde kredietcrisis, die aan de vooravond van het decennium uitbrak
Verkoop Sanoma aan DPG Media is MediaOvername van het Jaar 2019
30-12-2019 | 09:06:00
Traditiegetrouw publiceert het Nederlands MediaNetwerk eind december een overzicht van de belangrijkste overnames van het jaar
[Interview] Britt Dekker: Als we veel geld kunnen verdienen, maar het niet bij ons paardenplatform past, zeggen we alsnog nee
24-12-2019 | 15:02:00
Britt Dekker was veel in het nieuws en de media in het afgelopen jaar, onder meer met haar film Whitestar en haar programma Opgezadeld met Britt Dekker. We spreken haar.
United en NEP verzorgen de meercameraregistratie van het Eurovisie Songfestival
24-12-2019 | 12:23:20
Als resultaat van een Europese aanbesteding verzorgen beide mediapartijen in opdracht van de NOS de registratie, inclusief alle technische faciliteiten, crew en materieel, van de drie liveshows vanuit Ahoy in Rotterdam
[Column] Paola Cassone: Sex, drugs & rock-'n-roll (not)
24-12-2019 | 11:03:00
Gen Z ziet geen urgentie in seks, drugs of zelfs rock-'n-roll. Om niet gehaast te overgeneraliseren, wil ik benadrukken dat er tegenwoordig óók pubers bestaan die echte feestbeesten zijn. Echter blijken deze meer de uitzondering dan de regel
Exterion Media en KWF maken contactloos betalen op DOOH mogelijk
23-12-2019 | 12:20:14
Voorbijgangers kunnen op een digitaal touch screen aanvinken welk bedrag ze willen doneren en dit vervolgens betalen door hun bankpasje tegen de terminal te houden
Indebuurt haalt meer dan 22.000 kerstkaarten op voor eenzame ouderen
23-12-2019 | 11:53:58
Ook andere merken van DPG Media droegen hun steentje bij aan de actie. Zo werd de oproep om mee te doen ook gedeeld in alle huis-aan-huiskranten van DPG Media
Jan Kleinnijenhuis en Pieter Klein Journalist van het Jaar 2019
23-12-2019 | 11:28:00
De jury van vakblad Villamedia kent hun de prijs toe vanwege hun diepgravende en langdurige onderzoek naar de toeslagenaffaire bij de Belastingdienst
Jinek op RTL verder als Jinek
23-12-2019 | 09:08:38
Eva Jinek start op vrijdag 3 januari met haar talkshow Jinek bij RTL 4 en is vanaf dan iedere werkdag te zien om 22:20 uur
[Vacatures] Nederlands MediaNetwerk zoekt een Freelance Redacteur
22-12-2019 | 10:42:00
Wegens onophoudelijke uitbreiding van de operatie is het Nederlands MediaNetwerk op zoek naar een Freelance Redacteur
[Kijkcijfers] Gevecht tussen Rico Verhoeven en Badr Hari trekt 3,5 miljoen kijkers
22-12-2019 | 08:22:00
Het gevecht van de eeuw, tussen Rico Verhoeven en Badr Hari, liep uit op een teleurstelling na een fanatatische start
[Nederlands MediaNetwerk TV] Pablo van den Berg over Yune
20-12-2019 | 16:32:00
Pablo van den Berg is Managing Director van Yune, een contentmarketingbureau met een voorliefde voor video. In 2007 begonnen als videoproductiebureau en inmiddels uitgegroeid tot een bedrijf met verschillende in-house disciplines
[Nederlands MediaNetwerk TV] Maiko Valentijn en Remon Buter over MediaCom en GroupM
20-12-2019 | 16:06:00
Maiko Valentijn is CEO van MediaCom en Remon Buter Head of Trading & Investments bij GroupM. Ze zitten samen op de bank bij Bas Vlugt voor deze aflevering van Nederlands MediaNetwerk TV
FIRA en Dutch Open Eventing breiden samenwerking uit
20-12-2019 | 15:54:00
FIRA had nog geen partnership op het gebied van eventing en na een eerste ontmoeting tussen beide partijen is besloten de naam aan de eventingwedstrijd te geven: Dutch Open Eventing - powered by FIRA -
[Interview] Freek Staps: Het ANP is betrouwbaar, betrouwbaar, betrouwbaar
20-12-2019 | 15:41:00
Freek Staps is sinds september 2019 hoofdredacteur van persbureau ANP, leverancier van nieuws, foto’s, video’s en radiobulletins aan uiteenlopende (media)klanten. "Het is misschien wel de mooiste baan van de Nederlandse journalistiek"
Qmusic start onderzoek naar audio branding
20-12-2019 | 11:23:00
Qmusic start met het testen van audio branding in radiocommercials. Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn
Arno Otto Chief Transformation Officer van Talpa Network
20-12-2019 | 11:03:00
Arno Otto treedt als Chief Transformation Officer toe tot de Raad van Bestuur van Talpa Network. Hij zal onder meer sturing geven aan de verdere digitale transformatie van Talpa Network
Edwin Evers een maand terug op Radio 538
19-12-2019 | 21:51:39
Edwin Evers zal een maand lang bij Radio 538 te horen zijn bij Sander Lantinga in de Coen en Sander Show. De dj die eind 2018 het radiostation verliet, zal Coen Swijnenberg vanaf 6 januari 2020 vier weken lang vervangen
Audiovisuele sector krijgt investeringsplicht in Nederlandse films en series
19-12-2019 | 21:39:00
Bioscopen, streamingdiensten en omroepen krijgen een verplichting om een deel van hun omzet te moeten investeren in de productie van Nederlandse films en series
Frank Jansen en Rogier Smit van SBS6 naar RTL
19-12-2019 | 15:52:55
Societyduo Frank Jansen en Rogier Smit gaat vanaf 1 januari 2020 aan de slag bij RTL, zo maakt het mediabedrijf bekend. Ze tekenen een driejarig contract en gaan programma’s maken voor RTL 4, 5 en Videoland
[Interview] Georgette Schlick: De vorm van televisie is veranderd en zal blijven veranderen
19-12-2019 | 15:15:00
Georgette Schlick is sinds 2014 CEO van Fremantle. Eerder was ze CEO van SBS en Dutchview. Wij spreken haar
[Vacatures] MediaCom zoekt een Social Media Director
19-12-2019 | 13:00:00
MediaCom is op zoek naar een Social Media Director. Hij of zij stuurt het socialmediateam aan en leidt de commerciële groei van de afdeling. Hij of zij zorgt voor prachtige campagnes en tevreden klanten en geeft vorm aan het gehele proces
Samenwerking sportdomein Helden en DPG Media
19-12-2019 | 10:44:00
DPG Media en Helden maken bekend dat zij binnen het sportdomein op gaan samenwerken. Zij gaan samen voor adverteerders concepten bouwen, nieuwe content ontwikkelen en bestaande content delen
Donald Duck Weekblad lanceert voice-action
19-12-2019 | 10:04:23
Donald Duck Weekblad lanceert een voice service voor de Nederlandstalige Google Assistant. Het weekblad zet hiermee de eerste stap in de spraak gestuurde technologie
Jaap Konter business consultant bij SCHAAL+
19-12-2019 | 09:50:00
Jaap Konter richt zich in zijn rol als business consultant op accountmanagement en new business bij SCHAAL+
Commercial supermarkt Plus op nummer 1 in de Reclamemuziek Top 40 aller tijden
19-12-2019 | 09:23:00
Joe Buck wist met zijn nummer The Way You Take Time voor de commercial van Plus de meeste stemmen te trekken. In de top-10 staan veel reclameklassiekers, waaronder People gotta move, 15 Miljoen Mensen en Morning Has Broken
Canal+ verkrijgt exclusieve distributierechten Disney+ in Frankrijk
19-12-2019 | 00:47:00
Walt Disney Company heeft in Frankrjik een exclusieve overeenkomst gesloten met Vivendi, waardoor Canal+ de enige externe distributeur wordt van Disney+
100% NL Top 10 wordt 100% NL Top 20
18-12-2019 | 16:10:00
De 100% NL Top 10 wordt per januari 2020 omgedoopt tot de 100% NL Top 20. 100% NL zendt de hitlijst met Nederlandse popmuziek ruim 10 jaar uit. Het programma zal per 2020 verhuizen naar de zaterdagmiddag
Bertelsmann koopt alle aandelen uitgever Penguin Random House
18-12-2019 | 15:51:00
Het Duitse mediabedrijf Bertelsmann koopt 25 procent van de aandelen van Penguin Random House en wordt daarmee 100 procent eigenaar van de uitgever
Belgische Proximus begint met adresseerbare televisiereclame
18-12-2019 | 15:19:00
De Belgische telecomoperator Proximus gaat adresseerbare televisiereclame implementeren. Hiertoe heeft het een overeenkomst gesloten met Régie Média Belge (RMB)
Bezoekers van Stadshart Amstelveen beleven kerstervaring middels AR
18-12-2019 | 13:40:00
Door middel van een AR-experience op de digitale schermen in een winkelcentrum van Amstelveen kon het winkelend publiek persoonlijke kerstkaarten maken. Studio05 ontwikkelde deze experience voor de digitale schermen van Exterion Media
Julius Minnaar MediaTransfer van het Jaar 2019
18-12-2019 | 12:16:00
Het is traditie dat we eind december terugkijken op het mediajaar in termen van mediatransfers. Welke bepalende spelers in de mediawereld maakten de overstap naar een ander bedrijf in de branche?
VICE Studios Benelux maakt Het Beest van Harkstede voor Videoland
18-12-2019 | 11:28:00
De documentairereeks Het Beest van Harkstede is te zien bij Videoland. In deze True Crime-documentaire zet VICE Studios de gruweldaden van seriemoordenaar Willem van Eijk centraal
Huisvrouwen bestaan niet 2, waar merk en film samenkomen
18-12-2019 | 10:25:00
Value Zipper verbindt merken aan bioscoopfilms. Vanaf 12 december draait Huisvrouwen Bestaan Niet 2 in de bioscoop. Voor deze film is een samenwerking met Bison opgezet
[BoxOffice] Jumanji: The Next Level hoogste komediescore in december - week 50
18-12-2019 | 09:35:00
Jumanji: The Next Level blijft verbazen. De recette van 60 miljoen dollar is substantieel beter dan was voorspeld. Het is de hoogste score voor een komedie in december en voor Sony zelfs de best geopende decemberfilm ooit
[Interview] Rogier IJzermans: De wereld van morgen ontdek je niet door in de achteruitkijkspiegel te kijken
17-12-2019 | 15:02:00
Born05 is een bedrijf waar het draait om innovatie en pionieren. Het bureau gelooft heilig in kruisbestuiving en samenwerking om de consument te bereiken. We spreken met oprichter Rogier IJzermans
Hillenaar breidt uit in Diemen
17-12-2019 | 14:19:00
Hillenaar Outdoor plaatst vier Digital City Abri’s XXL in de gemeente Diemen. De panelen bieden per stuk zes vierkante meter aan ruimte. Vanaf het tweede kwartaal van 2020 zijn de panelen operationeel
BvA roept DPG op onevenredige prijsstijgingen te voorkomen na overname Sanoma
17-12-2019 | 10:16:00
De overname van Sanoma door DPG is volgens bvA een goede strategische stap die kan bijdragen aan een innovatief, kwalitatief en gezond lokaal medialandschap
[Column] Marianne van Soomeren: Begin je eigen Facebook
17-12-2019 | 09:22:51
Begin oktober was ik bij het netwerkdiner van ons mooie Nederlands Medianetwerk. Cor Hospes was te gast om een keynote te verzorgen. Ja, die van vertrek bij Facebook en begin je eigen contentplatform
Ocean neemt digitale reclamemasten Clear Channel over
17-12-2019 | 09:09:53
Per 1 januari 2020 neemt Ocean de digitale reclamemasten van Clear Channel Nederland over. Het gaat om Triple Digital in Rotterdam, de Double Digital in Amsterdam, de Diamond in Waddinxveen en de Box in Amsterdam
[Interview] Saskia Caelen: Iedereen is op zoek naar zijn rol in het marketingecosysteem
16-12-2019 | 14:46:00
Saskia Caelen is directeur van Medialab, onderdeel van DPG Media. Het is aan haar om het mediabedrijf te transformeren naar een marketingpartner voor adverteerders voor wie entertainment een belangrijke rol speelt
Willie Wartaal online dj voor SLAM!
16-12-2019 | 12:24:08
Olivier Mitshel Locadia, beter bekend als Willie Wartaal, gaat aan de slag voor SLAM!. Hij richt zich in de eerste plaats op de presentatie van online formats op het YouTube-kanaal van SLAM! Series
Insight TV breidt uit naar Polen
16-12-2019 | 10:41:00
Insight TV, a 4K UHD HDR broadcaster, content creator and format seller, is continuing its European expansion with a debut in Poland in the new year
Dionne Stax en Toine van Peperstraten presenteren Stax&Toine
16-12-2019 | 10:13:00
Dionne Stax en Toine van Peperstraten presenteren vanaf 6 januari 2020 elke maandag tot en met donderdag samen een programma op NPO Radio 1: Stax&Toine
[Column] Femke Leemeijer: Een kwartje voor de freelancers
16-12-2019 | 09:37:00
Net zoals we tegenwoordig steeds vaker bereid zijn om iets meer geld uit te geven aan een duurzaam kledingstuk of eerlijk geproduceerde chocolade, zou het mooi zijn als we in onze rol als consument ook alleen nog bladen, kranten en boeken zouden aanschaffen die op een eerlijke manier zijn gemaakt
[Vacatures] Reprise zoekt een Senior AdOps Consultant/Online Trafficker
13-12-2019 | 15:04:40
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging binnen de top van de adverteerdersmarkt en vind je het leuk om onderdeel te zijn van onze kwaliteitsbewaking? Dan ben jij wellicht onze next best Senior AdOps Consultant/Online Trafficker
Edwin Evers voor een week terug op de radio
13-12-2019 | 13:14:00
Edwin Evers presenteert van 16 december tot en met 20 december 2019 iedere werkdag van 14:00 tot 16:00 uur de Top 4000 op Radio 10. Dit werd bekendgemaakt in het programma Ekdom in de Morgen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten
13-12-2019 | 11:45:00
Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden
Géza Weisz en Debby Gerritsen reiken VIVA400-awards uit
13-12-2019 | 11:12:23
De VIVA400-awards zijn weer uitgereikt. Het feest werd gehost door acteur en VIVA-columnist Géza Weisz en hoofdredacteur Debby Gerritsen
[Column] Deniz Alkaç: Een gezondere branche begint bij een beter verhaal
13-12-2019 | 10:48:00
Het zijn turbulente tijden. Het vak verandert snel en dat is op veel plekken te merken. Wie de afgelopen week zijn LinkedIn opende, zag waarschijnlijk de speech van Victor Knaap voorbijkomen. Op het DeMedia100 Diner schetste hij een ietwat ongezellig toekomstbeeld van onze markt
[Vacatures] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een Media Performance Analist
13-12-2019 | 08:12:58
Hou jij van statistiek, onderzoek doen en ben je nieuwsgierig naar menselijk gedrag? Dan is de functie van Media Performance Analist bij Mediabrands Marketing Sciences echt wat voor jou
[Mercurs 2019] Happinez Magazine Merk van het Jaar 2019
13-12-2019 | 08:01:00
Happinez winnaar Mercur Magazinemerk van het Jaar, Sander Schimmelpenninck gekroond tot Hoofdredacteur van het Jaar en Jaap Biemans winnaar oeuvreprijs Mercur d’Or
Grey's Anatomy en New Amsterdam terug op tv
12-12-2019 | 15:53:00
Net5 komt vanaf dinsdag 7 januari 2020 met het zestiende seizoen van Grey's Anatomy en aansluitend wordt het tweede seizoen van de serie New Amsterdam uitgezonden
[DeInfluencer50 2020] Anna Nooshin meest invloedrijke influencer, Giel de Winter en Britt Dekker hoogste binnenkomers
12-12-2019 | 15:28:00
De lijst van de meest invloedrijke Nederlandse influencers maakt snel furore. De belangstelling voor influencers is groot en hun invloed groeiende, getuige het toenemend aantal influencers in DeMedia100
[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien
12-12-2019 | 14:39:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt
[Vacatures] FIRA zoekt een senior media-adviseur
12-12-2019 | 10:55:00
Ter uitbreiding van ons verkoopteam zijn wij op zoek naar een senior media-adviseur. FIRA is gestart vanuit de passie voor paarden met een kledinglijn en dat was gelijk een succes
[Interview] Joyce Nieuwenhuijs: De wereld ligt aan onze voeten. We hebben 24/7 toegang tot alle denkbare content
12-12-2019 | 10:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We stellen Joyce Nieuwenhuijs, Director General Interest - Board member bij Sanoma Nederland enkele vragen
Talpa komt met crossmediaal weerplatform Weer.nl
12-12-2019 | 09:51:00
Vanaf 1 januari 2020 is Weer.nl de weerdienst van Talpa Network op haar radio- en tv-zenders en online. Amara Onwuka, Dennis Wilt en Laura van der Blij zijn de gezichten van het platform. Zij werkten mee aan de ontwikkeling van de dienst
[Interview] Marscha Krouwel: Een tijdschriftenmerk is een influencer avant la lettre
12-12-2019 | 09:21:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken we Marscha Krouwel, Publishing Group Director Women Brands Hearst Magazines Netherlands
[Vacatures] Reprise zoekt een Junior AdOps Consultant/Online Trafficker
12-12-2019 | 09:00:00
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging binnen de top van de adverteerdersmarkt en vind je het leuk om onderdeel te zijn van onze kwaliteitsbewaking? Dan ben jij wellicht onze next best junior AdOps Consultant/Online Trafficker
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
12-12-2019 | 09:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer over de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt
[Vacatures] Reprise zoekt een online marketingstrateeg - Groningen
12-12-2019 | 08:28:00
Reprise is op zoek naar een online marketingstrateeg die zijn sporen als specialist en/of consultant al ruimschoots heeft verdiend en nu toe is aan een nieuwe uitdaging.
Magna Global: wereldwijde omzet tv-reclame en print dalend; online fors stijgend
11-12-2019 | 17:47:00
De wereldwijde omzet van televisiereclames daalt in 2019 met 3,6 procent. Die van print met 19,6 procent. Dit prognotiseert onderzoeksbureau Magna Global, onderdeel van IPG Mediabrands
[Vacatures] Jean Mineur Mediavision zoekt Sales Support Medewerker
11-12-2019 | 12:43:00
Jean Mineur Mediavision is de grootste bioscoopreclame-exploitant van Nederland, met een breed scala aan bioscopen. Van multiplexen tot aan arthouses. Het bedrijf is op zoek naar een fulltime Sales Support Medewerker
Squla kiest voor mediabureau Zigt
11-12-2019 | 12:06:00
Zigt wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning, -inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes. Daarnaast wordt het realtime dashboard van Zigt, CTRL, gebruikt om inzicht te krijgen in de effecten van de verschillende mediatypen op de sales
Titelgevecht Rico Verhoeven vs Badr Hari exclusief bij Veronica
11-12-2019 | 11:44:00
GLORY COLLISION 2 is in meer dan 200 landen wereldwijd op tv te zien. In Nederland is Veronica de exclusieve partner van GLORY. De presentatie tijdens deze avond is in handen van Hélène Hendriks
Vanja Kaludjercic festivaldirecteur van IFFR
11-12-2019 | 11:28:00
De raad van toezicht van International Film Festival Rotterdam (IFFR) heeft Vanja Kaludjercic benoemd tot nieuwe festivaldirecteur. In deze rol geldt zij vanaf februari 2020 als de artistieke stem van het festival
[Column] Bas Vlugt: Welkom in het duopolie van Christian & John
11-12-2019 | 11:26:00
Consolidatie in de Nederlandse media is niet nieuw, maar de overname van Sanoma door DPG Media is wel een heel groot hoofdstuk in dit verhaal en legt de machtsverhoudingen bloot
[BoxOffice] Jumanji: The Next Level nog lang niet game over - Week 49
11-12-2019 | 11:06:00
De reboot van nineties-film Jumanji toverde begin vorig jaar een verrassende glimlach op ons gezicht. De sequel lijkt ook deze keer weer het publiek te grijpen en weet Frozen 2 een plekje terug te zetten naar een tweede positie, gevolgd door Penoza: The Final Chapter
Youfone brengt media onder bij Media Reverse
11-12-2019 | 10:30:00
Vanaf 1 januari 2020 is Media Reverse verantwoordelijk voor de mediastrategie, mediaplanning en media-inkoop van telecomprovider Youfone
[Vacatures] FIRA zoekt een contentmanager/webredacteur
10-12-2019 | 15:55:00
FIRA is een 360-graden merk met de meeste aandacht voor de echte paardenliefhebber van jong tot oud! FIRA is momenteel op zoek naar een contentmanager/webredacteur
Exterions Rick Vriesema stapt over naar Out of Home Masters en wordt partner
10-12-2019 | 15:43:00
Rick Vriesema gaat per 1 januari 2020 aan de slag als partner en commercieel directeur bij Out of Home Masters. Hij heeft ruim vijftien jaar ervaring in de (D)OOH-markt en werkte de laatste acht jaar bij buitenreclame-exploitant Exterion Media als Head of National Sales
[Interview] Mariëlle Arts: Bladenmakers zijn verhalenvertellers voor veel platforms geworden
10-12-2019 | 15:29:00
De Mercurs 2019 komen eraan. Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We geven het woord aan Mariëlle Arts, zakelijk directeur van LINDA
[Interview] Ivo Janssens: FIRA is in staat gebleken zeshonderd procent aan omzetgroei te kunnen draaien
10-12-2019 | 14:24:00
Ivo Janssens was jarenlang commercieel directeur van Audax. Begin 2019 stopte daar zijn werk en werd hij zelf ondernemer. En niet onverdienstelijk. Met FIRA stort hij zich op de paardenwereld en het bedrijf ontwikkelt zich razendsnel
Emesa wordt Talpa eCommerce, Joost Brakel en Linda Jansen in directie
10-12-2019 | 10:51:00
Emesa zoekt twee jaar na de overname door Talpa Network verdere integratie met het mediatechbedrijf. In het eerste kwartaal van 2020 zal de naam Emesa uitfaseren en zal het bedrijf verdergaan als Talpa eCommerce
[Column] Menno van der Steen:  Marketeers zijn kansloos zonder experimentele cultuur
10-12-2019 | 10:29:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
[Screenforce] Voor extra omzet werken advertenties op tv en in de krant het best
10-12-2019 | 10:05:00
De focus van veel campagne-effectonderzoek ligt op de ROI van de ingezette media. Maar zegt dit genoeg over de potentie van een medium? De Duitse Screenforce liet het onderzoeken
Food Network te zien via vod-platform Dplay
10-12-2019 | 09:43:00
Food Network is voortaan ook te zien via video-on-demand platform Dplay. De zender biedt in deze tijd van het jaar programma’s als Christmas Cookie Challenge en Cake Hunters
Rob Kolkman CEO van Sanoma Learning
10-12-2019 | 09:19:10
Rob Kolkman wordt CEO van Sanoma Learning. Sinds 1 januari 2019 was hij CEO van Sanoma Media Nederland. Hij zal deze functie blijven vervullen tot de verkoop van Sanoma Media Netherlands aan DPG Media is voltooid
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over
10-12-2019 | 08:21:00
DPG Media neemt Sanoma Media Netherlands over. Daarmee wordt DPG Media eigenaar van titels als Libelle, Margriet, Donald Duck, vtwonen en Veronica Magazine
[Interview] Ronald Ockhuysen: Het is een zegen om een Amsterdamse krant te zijn
09-12-2019 | 16:33:00
Twaalf jaar werkt hij bij Het Parool, waarvan bijna vijf jaar als hoofdredacteur. Het was aan Ronald Ockhuysen en zijn team om de krant door moeilijke jaren heen te loodsen. Met het aanboren van nieuwe media en een nieuwe vormgeving, heeft hij ervoor gezorgd dat Het Parool weer goede cijfers laat zien
Jeroen Pauw stopt met dagelijkse talkshow
09-12-2019 | 16:21:43
Jeroen Pauw stopt over twee weken met zijn talkshow Pauw. Hij blijft wel bij BNNVARA, maar laat op Instagram hij weten dat hij in 2020 andere dingen gaat doen
[Column] Michiel Rotteveel: Een pleidooi voor de mens achter de data
09-12-2019 | 13:31:00
Ik merk dat we soms vergeten dat de data afkomstig zijn van echte mensen. Het gevaar bestaat dat we ons te veel laten leiden door de cijfers en daarmee de menselijke maat uit het oog verliezen
Hoffman Outdoor Media doet Leidse reclameborden voor vijf jaar
09-12-2019 | 11:41:00
Vanaf 1 januari 2020 verzorgt Hoffman Outdoor Media de reclameborden in Leiden. Het bedrijf kreeg de opdracht voor een periode van vijf jaar
Abri’s op NS-stations op wit door rechtszaak van JCDecaux
09-12-2019 | 11:17:00
De NS heeft duizenden abri’s op treinstations door heel het land leeg moeten maken. Ze tonen nu witte schermen. Dit is het gevolg van een rechterlijke uitspraak in een zaak die JCDecaux aanspande
HTC Vive lanceert beta van Viveport Streaming
09-12-2019 | 10:43:00
HTC VIVE brengt de betaversie van VIVEPORT Streaming uit. Dat is een dienst om VR-content zonder kabel te streamen naar de geschikte apparatuur
Jeroen Verkroost: hoe word je futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards?
09-12-2019 | 10:24:47
Hoe word je Futurist? Wat zijn Spotify’s Decennium Billboards? Luistert jouw telefoon je af? Heeft TV nog toekomst? Podcasts, is Doornroosje ontwaakt? Hoe shopt de jeugd? Wordt Alexa empathischer
[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders
06-12-2019 | 13:01:00
Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt
Madeleine de Cock Buning van CvdM naar Netflix
06-12-2019 | 12:06:00
Voormalig voorzitter van het Commissariaat voor de Media Madeleine de Cock Buning gaat aan de slag voor Netflix. Dat meldt het FD
Junior-marketeer Van Gogh Museum Mariam Mejdoubi MediaBelofte 2020
06-12-2019 | 10:16:00
Mariam Mejdoubi, junior-marketeer bij het Van Gogh Museum, is MediaBelofte 2020. Zij was een van de tien genomineerden. De prijs is in het leven geroepen door het Media Meetings & Magazines in samenwerking met Upgrade
Festivalcampagne IFFR 2020 van start
06-12-2019 | 09:54:26
De campagne is vormgegeven door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, dat ook het IFFR-logo ontwierp in 2009
Frank Volmer benoemd tot voorzitter Screenforce
05-12-2019 | 20:05:00
Op donderdag 5 december 2019 is Frank Volmer, algemeen directeur van de STER, benoemd tot voorzitter van Screenforce. Frank Volmer volgt Ton Rozestraten (CCO van RTL Nederland) op, voor wie de termijn van twee jaar verstreken is
ViacomCBS een feit
05-12-2019 | 15:53:00
De fusie tussen Viacom en CBS is met onmiddelijke ingang een feit. De bedrijfsnaam van de beursgenoteerde holding is daarbij voortaan ViacomCBS. De hernieuwde fusie werd in augustus 2019 aangekondigd
[DeMedia100 2020] John de Mol, Arjen Lubach en Eva Jinek meest invloedrijk in Nederlandse Media
05-12-2019 | 15:05:00
Op 4 december 2019 is tijdens het DeMedia100 Diner in Olofs in Amsterdam de negende editie van DeMedia100 bekendgemaakt; de jaarlijkse lijst van de honderd invloedrijkste mensen in de Nederlandse media
Talpa Network neemt TVGids.tv en Gids.tv over
05-12-2019 | 13:54:00
Talpa Network heeft medio oktober 2019 het bedrijf TVGids TV B.V. overgenomen en is daarmee eigenaar geworden van de merken TVGids.tv en Gids.tv
Julius Minnaar CEO IPG Mediabrands
05-12-2019 | 12:45:00
Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands en gaat de Benelux-organisatie leiden
Mark van Dijk CEO Dentsu Aegis
05-12-2019 | 12:21:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen
DeMedia100: John, Arjen en Eva invloedrijkste mensen in medialand
05-12-2019 | 09:11:00
John de Mol is voor de negende keer uitgeroepen tot de invloedrijkste persoon in het Nederlandse medialandschap. Hij voert DeMedia100. De ranglijst werd woensdagavond 4 december bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner
Chantal Janzen, Edsilia Rombley en Jan Smit presenteren Eurovisie Songfestival 2020
05-12-2019 | 08:15:00
Chantal Janzen, Edsilia Rombley en Jan Smit presenteren de twee halve finales en finale van het Eurovisie Songfestival 2020 vanuit Rotterdam Ahoy, voor zo’n 180 miljoen kijkers
[Interview] Anna Nooshin: Soms heerst nog steeds de gedachte dat influencers magische krachten hebben
04-12-2019 | 23:00:00
Voor het tweede jaar op rij staat Anna Nooshin op nummer 1 in DeInfluencer50 en is daarmee opnieuw de invloedrijkste influencer in Nederland. Wij spreken haar
Minister Arie Slob betaalt 12,4 miljoen voor Eurovisie Songfestival uit Algemene Mediareserve
04-12-2019 | 13:46:00
Minister Arie Slob heeft toestemming gegeven om 12,4 miljoen euro extra over te laten maken aan de NPO ten behoeve van Eurovisie Songfestival dat in mei 2020 in Rotterdam zal worden georganiseerd
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Data Analyst
04-12-2019 | 09:29:00
In hartje Amsterdam zit Wavemaker in het Amsteldok campus, de nieuwe creatieve en sociale hub voor alle WPP collega’s. Wavemaker is op zoek naar een Data Analyst voor de afdeling Wavemaker Analytics&Insights
[BoxOffice] Penoza: The Final Chapter delft het onderspit van Frozen 2 - Week 48
03-12-2019 | 19:28:00
Frozen 2 blijft de boxoffice domineren. De Disneyhit wist in vijf dagen tijd 126 miljoen dollar te genereren
ACM: One Media Sales wijzigt kortingssysteem radioreclames
03-12-2019 | 16:07:00
One Media Sales – OMS – stopt per 1 januari 2020 met bestedingsaandeelkorting bij de verkoop van radioreclame. Dit heeft OMS toegezegd na onderzoek naar de marktmacht door de Autoriteit Consument & Markt
Zanger Danny Vera wint twee Top 4000 Awards
03-12-2019 | 12:39:00
Danny Vera heeft dinsdag 2 december 2019 twee awards gekregen van Radio 10. Zijn single Roller Coaster is in de Top 4000 van de zender zowel de hoogst genoteerde Nederlandse artiest als de hoogste nieuwe binnenkomer
[Interview] Tjangja Galdeij: Het geprinte tijdschrift blijft interessant voor adverteerders
03-12-2019 | 11:59:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. Vandaag spreken wij Tjangja Galdeij, adjunct-directeur en uitgever bij Senior Publications Nederland
[Screenforce] Vroege ochtend effectiefst voor tv-reclame
03-12-2019 | 11:40:00
Voor adverteerders die een zo groot mogelijk bereik nastreven is televisie een goed medium. Maar bereik alleen is niet genoeg. De vroege ochtend blijkt het meest effectief te zijn voor televisiereclames, aldus Screenforce
Men’s Health en JayJay Boske lanceren trainingsgids
03-12-2019 | 09:51:00
Samen met Managing Editor Kirsten van den Berg schreef gasthoofdredacteur JayJay Boske een handboek, met als doel beginnende ijzervreters op een gezonde en verantwoorde manier kennis te laten maken met de krachtsport
Frits Huffnagel, Esther Kwaks en Guido van Nispen in Raad van Toezicht AVROTROS
02-12-2019 | 20:01:50
Per 1 januari 2020 treden Frits Huffnagel, Esther Kwaks en Guido van Nispen toe tot de Raad van Toezicht van AVROTROS. Samen met de twee blijvende RvT-leden Hester Bais en Hans Snijder vormen zij samen de vernieuwde Raad van Toezicht
Sky Radio heeft nieuwe visuele identiteit
02-12-2019 | 19:34:00
Muziekzender Sky Radio heeft een nieuwe look gekregen. Total Design nam de visuele identiteit van het station onder handen. Doel was het merk op emotioneel vlak meer te laden
Podcasts van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
02-12-2019 | 19:23:22
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Whitepaper Value Zipper: wanneer pas je branded content toe
02-12-2019 | 19:23:00
Het is een misvatting dat het inzetten van branded content per definitie tot succes leidt en dat we traditionele advertenties helemaal af moeten schrijven. Wanneer kun je branded content het beste toepassen? Valuezipper wijdt er een whitepaper aan
Jeroen Verkroost: Startup drama, Baby Yoda, Het einde van TMG, Memes zijn massamedia, pas op voor het ANP, Tools voor journalistiek, Who killed the Torrent?
02-12-2019 | 12:48:52
Via de uitstekende Handpicked-nieuwsbrief las ik het verhaal van een mislukte Nederlandse startup: CRM-systeem Lily, een bedrijf dat werd opgericht door de mensen die eerder het bedrijf Voys oprichtte en zeer succesvol maakten. Hier vallen lessen te leren
Peter de Vries zendermanager NPO Radio 2 en 5
02-12-2019 | 11:27:00
Peter de Vries begon in 1997 als presentator en producer bij NPO 3FM en was medeoprichter en nieuwslezer van NOS op 3 en grondlegger/presentator van het NOS Radio 2 Journaal
[Onderzoek] Outbrain: Native advertenties op premium websites creëren tot 44 procent meer vertrouwen dan advertenties op social media
02-12-2019 | 10:44:00
Outbrain en onafhankelijk onderzoeksbureau Lumen benadrukt de relatie tussen het vertrouwen van de consument in reclame en het vertrouwen in een premium uitgeversomgeving
[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate
02-12-2019 | 10:24:00
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze
[Interview] Léon Bouwman: Special interest dicht ik een zonniger toekomst toe dan general interest
29-11-2019 | 13:32:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een serie interviews met uitgevers over de ontwikkeling van tijdschriften. We trappen af met Léon Bouwman, uitgever bij New Skool Media
Mediahuisnieuws: weekendmagazine Vrij vernieuwd, De Echo verdwijnt
29-11-2019 | 12:11:44
Het aanpassen van het weekendmagazine is een van de veranderingen die de regionale dagbladen van Mediahuis zijn ondergaan naar aanleiding van een uitgebreid onderzoek onder twintigduizend lezers
Lingo krijgt spin-off op KIJK.nl
29-11-2019 | 11:40:00
In Vrienden van Lingo gaan in iedere aflevering twee bekende duo’s de woordenstrijd met elkaar aan. Het programma wordt geproduceerd door IDTV
[Column] Erwin Fisser: Buurman & Buurman innovatiemanagement
29-11-2019 | 11:00:00
Lezers willen zogenaamd niet betalen voor boekjes waarin citaten uit kinderboeken staan. Dat vond ik onzin en dat vind ik nog steeds. Mensen die van mening zijn dat ze geen belangrijke lessen uit kinderliteratuur kunnen halen, kun je niet serieus nemen
[Interview] Mark de Weerd: zijn zijn voorspellingen uitgekomen?
29-11-2019 | 10:22:00
Eind 2018 keken we met een aantal kenners vooruit op de programmaticmarkt van 2019. Onder anderen Mark de Weerd, Country Manager Benelux van Improve Digital, zette een aantal trends op een rijtje. Welke zijn daadwerkelijk uitgekomen en wat kunnen we verwachten voor 2020?
Roel van Velzen maakt podcast voor LINDA.
29-11-2019 | 09:17:41
LINDA. presenteert de podcast Roels Sofasessies. In de LINDA.podcast praat Roel van Velzen met bevriende collega's en lotgenoten over het leven na een scheiding
Pathé zet Snapchat Lens in om mensen ook buiten de bioscoop 4DX te laten ervaren
28-11-2019 | 15:24:00
Om de opening van de achtste 4DX-zaal in Nederland te vieren, heeft Pathé samen met GoSpooky een speciale Snapchat Lens ontwikkeld om filmliefhebbers ook buiten de bioscoop de effecten van 4DX te laten ervaren
30-jarige ACT verwelkomt Europese Commissie en wil bescherming Europese media-industrie
28-11-2019 | 14:22:00
Association of Commercial Television in Europe roept de nieuwe Europese Commissie op om het gat in regelgeving voor digitale initiatieven te dichten
Talpa Network lanceert influencer-audiolabel SHOUT OUT voor generatie Z
28-11-2019 | 13:00:00
SHOUT OUT is een samenwerking van de Talpa Network-onderdelen JUKE, Talpa Social en XM. Via JUKE zijn een livestream en podcasts te beluisteren
Kinetic en JCDecaux starten flexibele postercampagne Black Friday voor MediaMarkt
28-11-2019 | 11:25:00
MediaMarkt komt in verband met Black Friday de hele week met dagelijks wisselende posters als buitenreclamecampagne. De campagne is een samenwerking van Kinetic, JCDecaux en MediaMarkt
[Interview] Martijn Standaart: Met Scoupy bereikt Sanoma doelgroepen nog beter
28-11-2019 | 11:01:19
Sinds de zomer van 2018 maakt Scoupy deel uit van Sanoma FMCG dat zich met tal van mediamerken richt op FMCG-bedrijven. Martijn Standaart is op 1 oktober 2019 begonnen als directeur
André Hazes presenteert zijn favoriete kerstnummers op Sky Radio
28-11-2019 | 10:57:34
André Hazes draaide donderdag 28 november zijn vijf favoriete kerstnummers tijdens de Christmas Top 5 over 9 op Sky Radio. Hij blijkt fan te zijn van onder andere Michael Bublé, die twee keer voorkomt in zijn persoonlijke top vijf
Veerle Snijders Hoofd Marketing en Communicatie Cinekid
28-11-2019 | 10:35:06
Vanaf 1 januari aanstaande komt Veerle Snijders, huidig Coördinator Marketing en Communicatie bij Filmtheater Rialto, Cinekid versterken als Hoofd Marketing en Communicatie
Podcast over woninginrichting van Jet van Nieuwkerk voor Karwei
28-11-2019 | 09:56:33
Karwei en Jet van Nieuwkerk beginnen een podcastserie om mensen te inspireren voor het inrichten van hun huizen. In Tip van Jet Woongeluk powered by Karwei komen allerlei mensen aan het woord die iets hebben met interieurs
Whitepaper Value Zipper over effectief toepassen van branded content
28-11-2019 | 09:28:00
Value Zipper heeft een whitepaper gemaakt waarin optimaliseren van branded content centraal staat. Het document is beschikbaar via de site van het bedrijf
RTL Nederland zet realityprogramma's voorlopig stop
26-11-2019 | 22:12:00
RTL Nederland heeft een aantal zogeheten guilty pleaure realityprogramma's stopgezet. De programma's zullen vooralsnog niet meer bij de lineaire zenders te zien zijn, en zijn ook geschrapt bij de ondemanddienst Videoland
[BoxOffice] Frozen 2 ontdooit kille bioscoopmaand - Week 47
26-11-2019 | 21:19:00
Laat het maar aan Disney Animation over om een kwakkelende bioscoopmaand uit het slop te trekken. Na een rij van teleurstellende blockbusters heeft november z’n eerste megaknaller te pakken: Frozen 2
[Column] Paola Cassone: De culturele revolutie
26-11-2019 | 14:26:00
Nog een maand tot het eind van dit jaar, maar ik ben al in de stemming voor een terugblik. Want, laten we eerlijk zijn, wat een jaar!
Bijna 20.000 leden voor Ongehoord Nederland
26-11-2019 | 10:35:27
De nieuw op te richten omroep Ongehoord Nederland heeft binnen een dag 18.000 leden aangetrokken. Dat melden de initiatiefnemers, onder wie journalist Arnold Karskens
Halina Reijn krijgt Harper's Bazaar Woman of the Year Award 2019
26-11-2019 | 09:36:44
Actrice Halina Reijn heeft dit jaar de Harper's Bazaar Woman of the Year Award gewonnen. Ze kreeg hem maandag 25 november 2019 uitgereikt door Tweede-Kamervoorzitter Khadija Arib
Offspring Media brengt zwangerschapsapp uit
25-11-2019 | 15:32:00
Online uitgeverij Offspring Media lanceert in Nederland en Vlaanderen een zwangerschapsapp. Met de MamaLove Zwanger-app kunnen gebruikers de ontwikkelingen rondom de zwangerschap en baby volgen
Talpa Network trekt Ronald Molendijk aan
25-11-2019 | 14:09:36
Dj, muziekproducent en creatief ondernemer Ronald Molendijk gaat aan de slag voor Talpa Network. Hij zal als expert bij Shownieuws optreden, maar ook aan de slag gaan met de ontwikkeling van muzikale formats voor KIJK en de televisiezenders van Talpa Network
Robbie Williams opent Sky Radio The Christmas Station
25-11-2019 | 12:23:50
Naarmate de feestdagen dichterbij komen, wordt het aantal kerstnummers opgebouwd tot op 6 december 2019 het muziekstation geheel overgaat op non-stop kerstmuziek
Dennis Weening met ADHDennis aan de slag voor SBS6
25-11-2019 | 12:01:21
In het SBS6-programma ADHDennis duikt voormalig Expeditie Robinson-presentator Dennis Weening in de wereld van ADHD
Rico en Badr op covers van Men's Health
25-11-2019 | 11:33:00
Men’s Health ligt met twee verschillende covers in de winkel. Op de ene staat Rico Verhoeven en op de andere Badr Hari. Beide kickboksers vechten eind december 2019 in Arnhem om de wereldtitel
De Limburger komt met Project 46 over dodelijke ongelukken
25-11-2019 | 10:42:26
Journalisten Rik van Hulst en Judith Janssen van De Limburger doken in de verhalen achter dodelijke verkeersongelukken in hun provincie. Dat leverde een reeks verhalen en podcasts op: Project 46
[Podcast] René Mioch over de Entertainment Experience, films en meer
25-11-2019 | 10:25:27
René Mioch is filmkenner, presentator, journalist en producent. Hij kent de wereld van entertainment op zijn duimpje en is op de hoogte van alle ins en outs in de film- en televisiewereld
Jeroen Verkroost: website-awards, Prada, Swapfiets duurzaam? Borat maakt zich kwaad, iconische filmauto’s
25-11-2019 | 10:09:02
“Hoera, we zijn beste website van het jaar 2019!” las ik deze week weer diverse malen. Gefeliciteerd hoor, alle 37 (!) winnaars. Vooral leuk voor overall-winnaar PSV, dat verder maar bar weinig won de afgelopen weken
Arie Slob benoemt tijdelijk voorzitter Commissariaat voor de Media
23-11-2019 | 15:41:57
Minister Arie Slob heeft op 15 november 2019 Renate Litjens voor de periode van maximaal één jaar benoemd tot interim-voorzitter van het Commissariaat voor de Media. Daarmee kan de toezichthouder weer volwaardig functioren
Talpa Network start met LINDA.Radio via Juke
22-11-2019 | 08:17:00
Talpa Network is gestart met vier radiostations van LINDA. De radiostations worden aangeboden via Juke, het audioplatform van Talpa Network. Officieel gaat het om een soft-launch met non-stop muziek
Talpa Network en Azerion starten Talpa Gaming powered by Azerion
21-11-2019 | 20:33:00
Talpa Network en Azerion, een belangrijke speler in Nederland op het gebied van casual gaming, bundelen hun krachten en starten per 1 december 2019 de joint venture Talpa Gaming, powered by Azerion
NPO en PowNed ruziën over uitzenden via YouTube
21-11-2019 | 16:55:00
De NPO stelt dat het mogelijk is via YouTube content van de NPO te zien. Omroepvereniging Powned stelde dat het verboden is met een eigen YouTube-kanaal haar programma's aan te bieden en start een zaak tegen de NPO
Karianne van Biezen start als Managing Director bij 3sixtyfive
21-11-2019 | 16:24:44
Per 1 november 2019 is Karianne van Biezen als Managing Director gestart bij influencer marketing agency 3sixtyfive. In haar rol als Managing Director zal zij samen met oprichter John Meulemans het bureau verder uitbouwen
Radio 538 Official Event Supporter van Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020
21-11-2019 | 16:07:00
Radio 538 is Official Event Supporter van de Formula 1 Heineken Dutch Grand Prix 2020. Als onderdeel van een drie jaar durende samenwerking starten er maandag 25 november 2019 acties voor 538 Members
Adfactor stelt native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt
21-11-2019 | 15:29:00
Native advertising specialist Adfactor stelt zijn native advertising formats beschikbaar op de programmatic markt. Daarmee publishers helpen om hun omzet te vergroten
KekMama.nl, DPG Media, PSV en Talpa Network Radio winnen bij Website van het Jaar
21-11-2019 | 14:55:00
KekMama.nl is verkozen tot de Populairste Website van het Jaar 2019 in de categorie lifestyle. PSV was overall-winnaar, terwijl de DPG-uitgaves Trouw en De Gelderlander nieuwswebsite van het jaar werden
NU.nl komt met NUjunior Funboek en NUsport Dit is het sportjaar 2019
21-11-2019 | 12:29:00
NU.nl brengt twee printspecials uit: NUjunior Funboek en NU.nl Dit is het sportjaar 2019. Deze printuitgaves zijn gemaakt door NU.nl, team Groei & Innovatie van Sanoma General Interest en Pro Shots, ook onderdeel van Sanoma
Centercom Buitenreclame neemt Bereik over
21-11-2019 | 11:57:00
Centercom Buitenreclame neemt een meerderheidsbelang in Bereik. Bereik exploiteert ruim 75 digitale grootformaat schermen. Met deze deelneming vergroot Centercom zijn digitale footprint in de Nederlandse OOH-markt
Wereldwijd World Television Day over diversiteit
21-11-2019 | 06:00:00
Wereldwijd wordt op 21 november aandacht besteed aan de kracht en veelzijdigheid van televisie tijdens World Television Day. Dit jaar staat diversiteit centraal
Herman den Blijker stapt over van RTL Nederland naar Talpa Network
20-11-2019 | 20:42:00
Chef-kok, presentator en ondernemer Herman den Blijker stapt over van RTL Nederland naar Talpa Network. De Rotterdammer tekende onlangs met Talpa Network een meerjarig contract en zal vanaf 1 januari 2020 breed worden ingezet
[Onderzoek] Merkonderzoek: Netflix, YouTube en NOS grootste mediamerken
20-11-2019 | 14:07:54
In een tijd waarin veel wordt gesproken over het imago van nieuwsmedia, claimt de NOS de derde plek in de ranglijst en is daarmee het sterkste Nederlandse mediamerk. Netflix en YouTube bezetten de eerste en tweede plek
[interview] Sebastiaan van Rijnsoever over Sublime
20-11-2019 | 12:59:15
Sebastiaan van Rijnsoever is sinds november 2018 Managing Director van Sublime. Sublime is meer dan alleen de radiozender en is bezig zich het merk verder uit te bouwen. We spraken hem daarover
[Column] Bob Goulooze: Over geven
20-11-2019 | 12:30:00
In 1924 verscheen Marcel Mauss’ Essai sur le don. Een verhaal over geven. Want door te geven verplicht de ontvanger van de gift zich. De Romeinen zeiden het al: do ut des
Streamingdienst Cinetree lanceert gratis korte filmcollectie met jong talent
20-11-2019 | 11:57:11
Streamingdienst Cinetree heeft een gratis sectie onder de naam Korte Filmcollectie gelanceerd. Daarmee wil Cinetree nieuwe makers en films uit Nederland en Europa mee laten profiteren van de groeiende populariteit van streamingdiensten
[Column] Arno Peperkoorn: Witter dan wit
20-11-2019 | 11:19:00
Dit weekend werd een voetballer van Excelsior in een uitwedstrijd bij FC Den Bosch racistisch uitgescholden. Vergeleken met zwarte piet. Op de tribune stonden mensen fier rechtop de Hitlergroet te brengen
Siham Raijoul aan de slag bij Hart van Nederland
20-11-2019 | 09:12:00
Siham Raijoul gaat in januari aan de slag bij Hart van Nederland. Siham studeerde journalistiek en is sinds 2006 werkzaam als presentator en journalist, op dit moment nog bij het NOS Jeugdjournaal
[BoxOffice] Last Christmas schudt de BoxOffice weer wakker - Week 46
19-11-2019 | 22:25:00
Last Christmas wist deze week voor het eerst Joker van zijn troon te stoten. Het romantische drama van Emma Thompson Last Christmas kwam binnen op een eerste positie
Bruna wordt onderdeel van de Audax Groep
18-11-2019 | 22:50:00
Audax Groep neemt in 2020 Bruna van Shared Stories Group over. Als gevolg van de overname zal Bruna onderdeel worden van de Audax Groep
Portret van 11-jarige Emma door Colette Lukassen wint National Geographic fotowedstrijd
18-11-2019 | 22:10:00
Het portret dat Colette Lukassen heeft geschoten van de 11-jarige Emma is beste foto van het jaar in de National Geographic Fotowedstrijd 2019. Tot die conclusie kwam de jury van de wedstrijd
Vorsten komt met podcast Aan het Hof
18-11-2019 | 18:03:00
Het magazine Vorsten is gestart met een podcast onder de naam Aan het Hof. De podcast is via onder meer iTunes en Spotify te beluisteren
Radio 10 en SBS6 presenteren allermooiste liedje van Nederland: Het Dorp
18-11-2019 | 14:39:00
Radio 10 en SBS6 hebben bekendgemaakt dat Het Dorp het allermooiste liedje van Nederland is. Het Dorp is in 1974 geschreven en gezonden door Wim Sonneveld
[Column] Jerome Kuijken: Hoe zit het nou met de versnippering van de media?
18-11-2019 | 14:28:00
Het gaat lekker met de oude media. Je hoort het goed: zowel televisie, radio als out of home floreren. Mediahuizen met veel printtitels in het portfolio praten enthousiast over nieuwe verdienmodellen en hebben het zelfs over groei
Mediabrief Arie Slob: vooralsnog geen regiovensters meer bij NPO
18-11-2019 | 14:27:00
De NPO zal vooralsnog geen regiovenster introduceren. Van 1 april 2019 tot 30 juni 2019 was in de regio's Gelderland, Fryslan en Rijmond op NPO2 een kort geregionaliseerd nieuwsprogramma te zien na het NOS Journaal van 18:00 uur
Mediabrief Arie Slob: Kijkwijzer wordt strenger
18-11-2019 | 14:25:00
Kijkwijzer wordt per 1 januari 2020 strenger. Er komen twee nieuwe leeftijdscategorieën voor 14+ en 18+. Dit blijkt uit de Mediabrief die minister Arie Slob aan de Tweede Kamer heeft gestuurd
Mediabrief Arie Slob: verlaagd BTW-tarief per 1 januari 2020 feit voor digitale media
18-11-2019 | 08:45:00
Het verlaagde BTW-tarief zal per 1 januari 2020 gelden voor digitale media. Dit betekent dat net als bij papieren uitgaven, niet langer 21 procent maar 9 procent aan omzetbelasting hoeft te worden betaald
Mediabrief Arie Slob: prestatie-afspraken met NPO afgezwakt
18-11-2019 | 07:30:00
Minister Arie Slob heeft de prestatie-afspraken met de NPO afgezwakt. Dit blijkt uit de jaarlijkse Mediabrief die de minister aan de Tweede Kamer heeft gestuurd
Mediabrief Arie Slob: 830,5 miljoen voor NPO en 223 miljoen voor overige media
18-11-2019 | 06:45:00
De NPO krijgt in 2020 830,5 miljoen euro van het ministerie van OCW overgemaakt. De regionale publieke omroepen krijgen gezamenlijk 150 miljoen euro
Mediabrief Arie Slob: raming reclame-opbrengsten STER 2020 fors naar beneden bijgesteld
18-11-2019 | 06:00:00
Minister Arie Slob heeft de raming van de STER-opbrengsten 2020 met 30 miljoen naar beneden bijgesteld naar 160 miljoen euro als te verwachten netto opbrengst. STER zelve ging uit van 190 miljoen euro met 10 procent marge
ADAM de robot aan de slag bij RTL Nieuws
15-11-2019 | 13:39:12
ADAM staat voor Automatische Data Artikel Machine. De robot schrijft verhalen op basis van grote hoeveelheden data die door journalisten zijn verzameld, geanalyseerd en bewerkt
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer
15-11-2019 | 13:14:18
Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit
MMA wint Silver Medal bij FIPP Insight Awards 2019
14-11-2019 | 17:25:00
De Magazine Media Associatie heeft een Silver Medal gewonnen in de categorie Primary Research Project B2B bij de FIPP & UPM Insight Awards 2019 voor het onderzoek BIG MAG - de unieke waarde van magazinemerken
Mediaset Espana en Atresmedia krijgen megaboete voor kartelvorming in televisiereclamemarkt
14-11-2019 | 15:36:00
De Spaanse kartelwaakhond CNMC heeft Mediaset Espana en Atresmedia een boete van in totaal 77,1 miljoen euro gegeven vanwege kartelvorming en oneerlijke concurrentie in de markt van televisiereclame
Mediahuis verwerft participatie in Amerikaans consultancybureau Mather Economics
14-11-2019 | 14:30:00
Mediagroep Mediahuis en consultancybureau Mather Economics gaan een strategische samenwerking aan. Mediahuis verwerft hierbij een 35 procent participatie in het Amerikaanse bureau
NPO 3FM komt met 10-daagse 2010-2019
14-11-2019 | 14:07:00
De publieke zender NPO 3FM zal van 20 tot en met 29 november 2019 de Jaren 10-daagse uitzenden. Daarin zal ze elke dag een ander jaar behandel oplopend van 2010 tot en met 2019
MobPro lanceert selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform
14-11-2019 | 11:46:44
MobPro begint onder de naam Sage+Archer een selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform. Marketeers kunnen daarmee zelfstandig naast mobiel ook digitale out-of-home-advertenties inkopen
Quadia wint European Readers’ Choice Award
14-11-2019 | 10:01:00
Voor het derde jaar op rij heeft Quadia een Streaming Media European Reader’s Choice Award gewonnen. Dit jaar kreeg het bedrijf een award in de categorie Streaming Service Provider
Paul Römer benoemd tot lid Raad van Bestuur Talpa Network
13-11-2019 | 15:10:00
Paul Römer, Managing Director Radio en Televisie bij Talpa Network, is met onmiddelijke ingang toegetreden tot de Raad van Bestuur
Flow Magazine en museum het Dolhuys starten creatieve samenwerking
13-11-2019 | 14:08:00
Flow Magazine en museum het Dolhuys zijn een creatieve samenwerking aangegaan. Die is bedoeld om te leren hoe de geest werkt en wat men zélf kan doen om die wat vaker tot rust te brengen
NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over
13-11-2019 | 13:21:00
NU.nl neemt fotopersbureau Bruno Press over. Samen met Pro Shots, waar NU.nl sinds maart 2019 een meerderheidsbelang in heeft, versterkt dit de positie van NU.nl
Nieuwe editie Gids Content Creators en Food Adverteerders
13-11-2019 | 13:15:00
BvA en FNLI hebben een update uitgebracht van de Gids Content Creators en Food Adverteerders. De gids biedt voedingsmiddelenadverteerders een kompas voor verantwoord reclamemaken in samenwerking met influencers
[BoxOffice] Doctor Sleep schudt de BoxOffice niet wakker - Week 45
13-11-2019 | 10:12:00
Een sequel van een van de hoogst gewaardeerde horrorfilms aller tijden, die ook nog eens prima kritieken kreeg: Doctor Sleep was de gedoodverfde overwinnaar van boxoffice-weekend
ID&T neemt meerderheidsbelang in Vunzige Deuntjes
12-11-2019 | 14:34:20
ID&T heeft de 60 procent van de aandelen van oprichter Stacey Dijkstra in VD Events – Vunzige Deuntjes – overgenomen
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
[Nederlands MediaNetwerk TV] Arnoud van der Valk over Media Info Groep
12-11-2019 | 10:37:00
Arnoud van der Valk is Commercial Director van de Media Info Groep. Zijn bedrijf groeide uit van een knipseldienst tot een onderneming die vrijwel alle Nederlandse media monitort voor klanten. We spreken hem over mediamonitoring toen en nu, van krantenknipsels tot digitale queries
Ronnie Flex en dochter op cover LINDA.meiden Winterboek
12-11-2019 | 09:59:29
Op de cover van het LINDA.meiden Winterboek staan dit jaar rapper Ronnie Flex en zijn dochter Nori. In zijn interview vertelt Ronnie dat hij moeite heeft om zijn twee verschillende levens te leiden
John de Mol wint rechtszaak tegen Facebook
11-11-2019 | 17:04:00
John de Mol: "Ik hoop dat niet alleen ik, maar ook alle andere bekende Nederlanders die zijn misbruikt voor deze nepadvertenties profijt gaan hebben van deze uitspraak en de opgedane kennis"
HALAL trekt regisseur Thessa Meijer aan
11-11-2019 | 10:56:00
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Jeroen Verkroost: Jeff Bezos, Uber kijkt niet uit, Twitter haat hem, neonazi’s, NextDNS, 60 seconds
11-11-2019 | 09:52:02
Met het nieuws dat Amazon naar Nederland komt in januari is het des te relevanter om je nog eens te verdiepen in wat de visie van Jeff op de wereld is en wat hij wil bereiken met zijn bedrijf
[Interview] Cor Hospes over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media
08-11-2019 | 16:01:00
Nederlands MediaNetwerk interviewde Cor Hospes van Merkjournalisten die een boek geschreven heeft over het bouwen van communities en hoe om te gaan met social media
Disney+: na Nederland volgen eind maart 2020 de grote Europese landen
08-11-2019 | 15:36:00
Disney+ dat dinsdag 12 november 2019 zal starten in Nederland, de Verenigde Staten en Canada, heeft aangekondigd dat het op 31 maart 2020 in de grote Europese landen zal starten
DPG Media stopt in Vlaanderen met website en apps VTM Nieuws
08-11-2019 | 15:16:00
DPG Media is in Vlaanderen gestopt met de website, de nieuwsbrief en app van VTM Nieuws. VTM Nieuws is het journaal van de commerciële zender VTM, die onderdeel is van DPG Media
Pitch reclame-exploitatie haltes noordelijk deel Vervoerregio Amsterdam
08-11-2019 | 13:52:00
De Vervoerregio Amsterdam heeft een pitch uitgezet voor het beheer, onderhoud en de reclame-exploitatie van het haltemeubilair van het openbaar vervoer
Amsterdam voert reclamebelasting in
08-11-2019 | 13:31:00
De gemeente Amsterdam gaat per 1 januari 2020 reclamebelasting herinvoeren nadat die in 2015/2016 werd afgeschaft. Dit heeft de Amsterdamse gemeenteraad besloten
NLO komt met luisteronderzoek over podcasts en audio on demand
08-11-2019 | 13:08:00
Stichting Nationaal Luister Onderzoek gaat de Nederlandse markt voorzien van marktcijfers over podcasts en audio on demand. Hiertoe is een samenwerking opgezet tussen NLO en Triton Digital
RTL Group-man wordt CFO bij RTL Nederland; Rik Weling COO
08-11-2019 | 12:48:00
RTL Nederland heeft aangekondigd haar directieteam te wijzigen, waarbij Rik Weling zijn taken als CFO neerlegt en wordt opgevolgd door Olivier Zacharia. Rik Weling wordt tot COO benoemd
LINDA. begint podcasts Faberyayo & de Moeders
08-11-2019 | 12:05:00
LINDA. is gestart met podcasts over bekende moeders onder de titel Faberyayo & de Moeders. Hierin praat Pepijn Lanen met bekende mama's over hun kinderen, opvoeden, liefde en het leven voor- en na kinderen
Initiative lanceert het boek Cultural Velocity: Making Ideas Move
08-11-2019 | 11:30:00
Cultural Velocity: Making Ideas Move is Initiative’s recente boek over hoe succesvolle merken groeien met kennis van de cultuur
[Mercurs 2019] AutoWeek, Happinez, LINDA., Plus Magazine en Psychologie Magazine genomineerd voor Magazinemerk van het Jaar
08-11-2019 | 08:04:00
Recordaantal inzendingen leidt tot 45 nominaties in 11 categorieën
[Partner Event] Nederlands MediaNetwerk op bezoek bij Corendon
07-11-2019 | 15:04:00
Op maandag 4 november 2019 organiseerde Nederlands MediaNetwerk een Partner Event bij het Corendon Village Hotel. Martin de Boer, directeur marketing Corendon Hotels & Resorts en Cor Hospes van Merkjournalisten hielden er presentaties
Fietsblad Bicycling voortaan zes keer per jaar
07-11-2019 | 14:48:00
Bicycling verhoogt in 2020 de verschijningsfrequentie van vier naar zes keer per jaar. Het fietsblad werd in de zomer van 2017 gelanceerd
Sanoma sluit Huispedia aan als publishing partner
07-11-2019 | 14:20:00
Huispedia is als publishing partner toegevoegd aan het netwerk van Sanoma. Sanoma gaat de volledige online advertentie-operatie op zich nemen en de display sales voor Huispedia uitvoeren
XITE lanceert app bij Sky Q in Verenigd Koninkrijk en Ierland
07-11-2019 | 13:09:00
Het Nederlandse muziekplatform XITE heeft haar app gelanceerd bij Sky in het Verenigd Koninkrijk en Ierland. De Britse tak van Sky telt circa 9,5 miljoen abonnees op haar televisieplatform via satelliet en OTT
Kek Mama TV van start
07-11-2019 | 12:41:00
Kek Mama TV is van start gegaan. Kek Mama TV is een videoplatform waar influencers en anderen hun videocontent publiceren voor de doelgroep moeders
Outbrain breidt mogelijkheden voor online nieuwsbrieven uit
07-11-2019 | 11:30:00
Outbrain heeft de producten voor online nieuwsbrieven uitgebreid. Daarbij is het voortaan mogelijk om in meerdere formats te publiceren en adverteerders meer publicatiemogelijkheden te bieden
RTL Group: gelijkblijvende kwartaalomzet met daling radio- en tv-omzet
07-11-2019 | 10:12:12
RTL Group heeft in het derde kwartaal van 2019 een omzet van 1,4 miljard euro behaald, net zoveel als in het derde kwartaal van 2018. De omzet in het radio- en televisiesegment daalde, zo blijkt uit een berekening van Nederlands MediaNetwerk
Dik Voormekaar Show op eerste plaats van De Onvergetelijke Luisterlijst
07-11-2019 | 08:16:00
De Dik Voormekaar Show is uitgeroepen tot de nummer 1 van De Onvergetelijke Luisterlijst. Daarmee vieren de publieke radiozenders dat Hanso Idzerda 100 jaar geleden de eerste radio-uitzending verzorgde
NU.nl organiseert eerste landelijke online debat over drugs
07-11-2019 | 08:00:00
Moeten harddrugs gelegaliseerd worden? Die vraag en meer zal tijdens het Nationale Drugsdebat van NU.nl op 14 november aan bod komen. Vanaf 12:00 uur kan iedereen zich via reactieplatform NUjij online in het debat mengen
Jumbo en Helden brengen gezamenlijke editie van Helden uit
06-11-2019 | 12:20:00
Supermarktketen Jumbo en mediamerk Helden brengen een speciale Jumbo-editie van Helden Magazine uit. Het magazine ligt bij alle Jumbo-supermarkten in de schappen
Opel Vivaro in online serie Jachtseizoen
06-11-2019 | 11:30:00
In deze serie opent het team van StukTV de jacht op bekende Nederlanders die vier uur lang hun achtervolgers moeten zien te ontlopen. Met behulp van onder meer gps, een drone en een Opel Vivaro moeten de voortvluchtigen gevonden worden
Jeroen de Bakker start met vijftien experts netwerkplatform Second Opinion
06-11-2019 | 09:47:00
Jeroen de Bakker start Second Opinion, een platform dat besluitnemers in de marketing, communicatie en innovatie in verbinding brengt met topspelers uit het vak. Er hebben zich al vijftien experts bij het platform aangesloten
[BoxOffice] Dark Fate niet de beoogde herfstklapper - Week 44
05-11-2019 | 15:00:00
De makers van Terminator: Dark Fate konden een handvol azen op tafel leggen. En natuurlijk opende de film bovenaan de Amerikaanse boxoffice. Maar een openingsweekend van 29 miljoen dollar op ruim 4000 doeken is teleurstellend
Columnisten promoten AD
05-11-2019 | 10:10:10
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
Topkoks op cover LINDA.man
05-11-2019 | 09:47:46
Drie bekende koks staan dit jaar op de cover van LINDA.man: Sergio Herman, Joris Bijdendijk en Jermain de Rozario. Dit keer heeft het magazine geen gasthoofdredacteur, maar een thema: mannen en eten
[Nederlands MediaNetwerk TV] Madelon Fortuin over NRC en purpose marketing
05-11-2019 | 09:22:00
Nieuwsmedia zijn volop in ontwikkeling en NRC is geen uitzondering. Een nieuwe directeur en een nieuwe hoofdredacteur zorgen voor extra dynamiek. Wij spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC Media
[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox
04-11-2019 | 16:50:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken
Jordi van de Bovenkamp verruilt Boomerang Agency voor MediaMonks
04-11-2019 | 13:06:00
MediaMonks maakt bekend dat het Europese creatieve team versterkt wordt door de aanstelling van Jordi van de Bovenkamp ​​als creatief directeur
Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer
04-11-2019 | 10:05:32
Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach
DPG Media lanceert GoalAlerts
04-11-2019 | 09:49:32
DPG Media lanceert GoalAlerts, een service die mensen realtime op de hoogte brengt van doelpunten uit voetbalwedstrijden van de eredivisie en eerste divisie. De app biedt daarnaast de optie om de doelpunten meteen terug te kijken
[Vacatures] Mannenmedia zoekt Accountmanager Online
04-11-2019 | 08:52:00
Ben jij een Accountmanager Online met een voorliefde voor branded content? Weet jij alles van online advertising en ben jij commercieel gedreven? Lees dan snel verder...
Radio 10 start met regionale versie in Noord-Brabant
02-11-2019 | 22:06:00
Vanaf 1 december 2019 zal Radio 10 Brabant van start gaan. Deze radiozender zal op nagenoeg alle FM-frequenties te horen zijn waar nu Radio 8FM te horen is. Radio 8FM zal een veel beperkte distributie overhouden.
[Interview] Jip Samhoud over GVR Fright Night
01-11-2019 | 17:50:00
Maandag 28 oktober organiseerde het GVR, het Genootschap voor Reclame, een zogeheten Fright Night. Het GVR organiseert enkele keren per jaar evenementen voor haar leden, alleen op uitnodiging
Motion Design Festival op Amsterdam Centraal Station
01-11-2019 | 16:16:00
Donderdag 7 november 2019 staat Amsterdam Centraal Station in het teken van motion design. Op alle 80 digitale schermen in het station wordt 24 uur lang internationale motion design getoond
Talpa Network stopt per 1 januari met AstroTV op haar zenders
01-11-2019 | 14:29:13
Talpa Network stopt met Astro TV. Astro TV wordt thans op werkdagen overdag op Net5 uitgezonden en 's nachts enkele uren per dag op SBS 6, Net5 en Veronica TV. Astro TV gaat online, per telefoon en via de app door
Kantonrechter: zzp-journalisten krijgen te weinig betaald
01-11-2019 | 14:20:00
Twee freelance (foto)journalisten hebben een rechtszaak over tarieven tegen DPG Media gewonnen. De kantonrechter oordeelt in een eerste uitspraak dat de tarieven die zij voor hun werk kregen, te laag waren
Splendid Film en Studio 100 hernieuwen strategische samenwerking
01-11-2019 | 09:41:27
De eerste film op de releaselijst is Nachtwacht: Het Duistere Hart. De film is vanaf 18 december 2019 te zien in de bioscoop. Verder staan er in 2020 drie nieuwe kinderfilms op de planning
FOX lanceert serie War of the Worlds met OOH-stunt
01-11-2019 | 09:19:00
Op verschillende plekken in Nederland was een indringend geluid te horen, in Amsterdam was boven het Museumplein en de Johan Cruijff ArenA vreemde lucht te zien en er is een onbekend object geland op het Museumplein in de hoofdstad