Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3774845

NLO start met podcast en audio on demand metingen
06-08-2020 | 14:32:23
Stichting Nationaal Luister Onderzoek (NLO) gaat de Nederlandse markt voorzien van marktcijfers over podcasts en audio on demand. Hiertoe is een samenwerking opgezet tussen NLO en Triton Digital
[Onderzoek] NLO Trends: luistertijd radio blijft hoger
12-06-2020 | 18:29:18
De gemiddelde luistertijd per dag ligt na drie maanden coronacrisis nog steeds op een hoger niveau dan voor de crisis. Ten opzichte van een jaar geleden wordt er 10 procent meer naar de radio geluisterd. Dat blijkt uit NLO Trend
Radiozenders bieden 5 seconden gratis reclame voor horeca- en recreatiesector
14-05-2020 | 15:41:00
Een aantal Nederlandse radiozenders heeft besloten om naast retailers ook de horeca- en recreatiesector te ondersteunen met een gratis 5 seconden tag-on op de hoofdspot, met als doel de coronamaatregelen te benadrukken
[Onderzoek] RAB: luisteraars vinden investeringen in radioreclame logisch
23-04-2020 | 12:19:00
Luisteraars naar radio vinden het goed als merken inhaken en investeren in radioreclame tijdens de coronacrisis. 70 procent van de luisteraars begrijpen dat er radioreclame blijft. Dit blijkt uit RAB/Screenforce onderzoek van Ruigrok Netpanel
[Onderzoek] RAB: Radio blijft baken voor informatie en entertainment
16-04-2020 | 15:32:00
Radio blijft een baken, een vertrouwd medium voor informatie en entertainment. Daarbij stijgt de luistertijd. Dit blijkt uit een onderzoek van Ruigrok Netpanel die in opdracht van het Radio Advies Bureau
Radioreclamemarkt 2019 neemt toe met 4,3 procent
29-01-2020 | 11:48:00
De radioreclamebestedingen zijn met 8,5 miljoen euro toegenomen en komen in 2019 uit op 204,6 miljoen euro. Dit is een groei van 4,3 procent ten opzichte van 2018. Dit blijkt uit cijfers die het Radio Advies Bureau heeft gepubliceerd
[Interviews] Video-interviews tijdens Online Radio Awards
10-10-2019 | 17:47:00
Tijdens het symposium van de Online Radio Awards is een aantal toonaangevende sprekers geïnterviewd, onder wie Jeroen de Bakker, Kamran Ullah, Marvin Jacobs van Airborne, Elger van der Well, Wim Eikelboom Arjan Snijders en Liedewij Hentelaar
[Interview] Liedewij Hentenaar: Radio zal nooit in rustig vaarwater zitten
01-10-2019 | 13:20:00
In het tweede kwartaal van 2019 groeide de radioreclamemarkt opnieuw. De netto omzet steeg met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro ten opzichte van een jaar eerder. We vragen Liedewij Hentenaar, directeur van Radio Advies Bureau (RAB), naar het succes
Netto omzet radioreclame stijgt 6 procent in tweede kwartaal 2019
17-07-2019 | 11:42:00
In het tweede kwartaal van 2019 is de radioreclamemarkt opnieuw gegroeid. De netto omzet is met 6 procent, oftewel 3,14 miljoen euro toegenomen ten opzichte van een jaar eerder. De totale bestedingen komen uit op 54,7 miljoen euro
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant
15-07-2019 | 09:28:00
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
[Column] Bas Vlugt: een middag bij de hottest awards on earth
26-06-2019 | 14:22:00
Deze week was ik te gast bij de RAB Radio Advertising Awards. Hittegolf dus goed gebrand als The Hottest Awards on Earth, met airco. Dus was het ramvol. Leuke mensen, drankjes - opvallend veel mensen bestelden alcohol-vrij om zich te wapenen tegen het natuurgeweld
Adverteerders investeren 8,2 procent meer in radioreclame
17-04-2019 | 16:21:52
Adverteerders hebben in het eerste kwartaal van 2019 3,2 miljoen euro meer besteed aan radioreclame dan vorig jaar; dit is een stijging van 8,2 procent.
World Radio Day: dialoog, tolerantie & vrede voor ook in Nederland groeiend medium
13-02-2019 | 12:10:00
Het is vandaag World Radio Day, de dag die de Verenigde Naties sinds 2011 heeft uitgeroepen om het medium radio wereldwijd onder de aandacht te brengen. Dit jaar staat World Radio Day in het teken van dialoog, tolerantie en vrede
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten
RAB: radioreclamebestedingen gestegen met 1,5 miljoen euro
05-02-2018 | 12:35:00
Adverteerders hebben in 2017 meer geïnvesteerd in radioreclame dan in voorgaande jaren. De totale radioreclamebestedingen komen uit op 226 miljoen euro netto
[Interview] Liedewij Hentenaar: Radio speelt een fantastische rol in de groeiende audio-ecologie
01-02-2018 | 14:47:00
De directeur van het RAB spreekt over hoe een medium dat al een eeuw lang wordt afgeschreven zichzelf steeds weer weet te vernieuwen