Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3726884

[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders
06-12-2019 | 13:01:00
Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt
[Onderzoek] Outbrain: Native advertenties op premium websites creëren tot 44 procent meer vertrouwen dan advertenties op social media
02-12-2019 | 10:44:00
Outbrain en onafhankelijk onderzoeksbureau Lumen benadrukt de relatie tussen het vertrouwen van de consument in reclame en het vertrouwen in een premium uitgeversomgeving
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer
04-11-2019 | 10:05:32
Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach
Outbrain komt met Click-to-Watch-videoformat
28-10-2019 | 10:16:42
Online advertentieplatform Outbrain introduceert het Click-to-Watch-videoformat. Peugeot testte onlangs deze manier van adverteren
IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
24-10-2019 | 09:33:43
De Taskforce Digital Out-of-Home van IAB Nederland brengt het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit medium
Strategische samenwerking Respondenten.nl en Boomerang Media
15-10-2019 | 11:53:00
De samenwerking bestaat uit het werven van panelleden voor Respondenten.nl en onderzoek op maat voor Boomerang Media. Dat kunnen onderzoeken zijn op branche- of zelfs adverteerdersniveau
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies
04-10-2019 | 14:26:31
Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Adcombi adds video to local advertising technology
19-09-2019 | 12:41:26
Ad Tech company Adcombi announces that it has diversified its local advertising technology by adding video to its capabilities
[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms
19-09-2019 | 12:07:00
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi
Christian van Thillo - DPG Media: We zijn met online nog maar net begonnen
13-09-2019 | 13:12:00
"Wij willen terug naar organische groei. Dat betekent voor DPG Media dat je met wat van je hebt dat groeit - zonder de acquisities - sneller groeit dan wat achteruit gaat."
Bo Kant-Hessels projectmanager bij SAN
10-09-2019 | 11:58:00
Bo Kant-Hessels is begin september 2019 in dienst getreden als projectmanager bij de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgt hiermee Nadine Moritz op, die de afgelopen twee jaar de SAN mede heeft vormgegeven
Stefan Havik Director Digital Business Development DPG Media
09-09-2019 | 11:59:25
Stefan Havik begint op 16 september 2019 als Directeur Digital Business Development binnen DPG Media. Hij zal die rol voor zowel Nederland als België gaan vervullen
Qmusic onderzoekt effectiviteit van commerciële promo’s
04-09-2019 | 12:35:00
Sinds 2010 heeft Qmusic in het On AIR-onderzoek ruim duizend commercials getest. Naast reguliere commercials, testte Qmusic ook vierenveertig commerciële promo’s, zogenoemde cromo’s
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video
02-09-2019 | 12:03:00
Adcombi maakt bekend dat zijn local-advertisingtechnologie is uitgebreid met video. Hierdoor biedt het bedrijf ondernemingen met meerdere vestigingen de mogelijkheid om landelijke videocampagnes lokaal te verrijken en te distribueren
Hillenaar Outdoor breidt uit in Zoetermeer en Leiderdorp
06-08-2019 | 13:53:00
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 12 augustus 2019 vijftien vensterbillboards in Zoetermeer en vier in Leiderdorp.
[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten
18-07-2019 | 10:01:00
Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak
[Onderzoek] Nielsen: netto mediabestedingen in 2018 met 3,2 procent toegenomen
09-07-2019 | 11:35:00
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Het was de grootste stijging in de laatste vijf jaar
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
01-07-2019 | 09:51:00
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google
12-06-2019 | 21:48:00
Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder klaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen
[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO
12-06-2019 | 15:05:00
Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring
Join: Reclameverbod NPO versnelt groei influencermarketing
08-06-2019 | 16:20:00
Voor bedrijven met een jonge doelgroep is het nagenoeg onmogelijk om via traditionele marketingkanalen consumenten te bereiken
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities
04-06-2019 | 09:14:56
Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko
03-06-2019 | 11:46:16
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
Hearst in zee met online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:13:35
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?
02-05-2019 | 16:00:00
Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen
[Column] Bob Goulooze: Addressable TV, het sprookje is al werkelijkheid
22-04-2019 | 16:01:00
Individueel geadresseerde reclame. Dat zou een zegen zijn. Niet alleen voor de kijker, die allerlei slecht gemaakte en volstrekt irrelevante crap bespaard blijft. Ook voor de adverteerder die direct in het hart van zijn potentiële kopers door kan dringen
[Column] Thijs Muller: Hoe behouden we de kwaliteit van de NPO? En welke financiering past daarbij dan het beste?
22-04-2019 | 11:13:00
Een reclame-vrije publieke omroep is een buitengewoon interessante vraag. Maar is het wel de juiste?
[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins
16-04-2019 | 09:33:13
Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen
[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV
10-04-2019 | 20:25:00
Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
01-04-2019 | 11:35:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de wereldwijde campagne The E.V.A. Initiative van Volvo
[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data
29-03-2019 | 11:29:00
Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee
12-03-2019 | 13:17:00
Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op
Ocean neemt Ngage Media en Interbest over
12-03-2019 | 10:57:43
Premium out-of-home media owner Ocean has today acquired Ngage Media and Interbest, two leading independent companies which operate across the Netherlands
[Interview] Stefanie Kooijman (Clear Channel): We doen graag iets terug voor de maatschappij
11-03-2019 | 09:33:00
Stefanie Kooijman is Marketing & Insights Manager bij Clear Channel Nederland. We spreken met haar over de ambities en plannen voor dit jaar
Google test Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen
07-03-2019 | 11:55:00
Google test met Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen. Google doet dit bij een klein percentage van haar gebruikers in de Verenigde Staten. Shoppable ads zijn plaatjes die voorzien zijn van verkoopinformatie die geplaatst worden bij de zoekresultaten van plaatjes
Eerste curved LED-schermen van Ngage Media in Heerlen
05-03-2019 | 12:44:24
Op 1 maart heeft Ngage Media twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het winkelcentrum Corio Center in de binnenstad van Heerlen
Clear Channel Nederland digitaliseert De Vis langs de A4
04-03-2019 | 13:38:32
Clear Channel Nederland heeft de reclamemast langs de A4, bekend als De Vis, gedigitaliseerd en omgedoopt tot The Box
MediaHuis wordt MediaClub en verhuist naar nieuw pand
01-03-2019 | 11:47:00
De Joint Industry Committees en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in Het Nieuwe Kantoor HNK Amsterdam Zuid Oost
Talpa Network neemt Brand New Telly over
25-02-2019 | 10:27:11
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network
[Forum] Ragnhild Bajema: folder moet grotere verhaal vertellen  
25-02-2019 | 09:28:00
Natuurlijk heeft de folder bestaansrecht. De echte liefhebbers – en dat zijn er nog steeds heel veel, jong en oud! – vinden het heerlijk om al dat papier uit het cellofaan te halen en alle aanbiedingen uit te pluizen
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
Clear Channel Nederland sluit partnerships vier goede doelen
18-02-2019 | 11:44:52
Clear Channel Nederland ondersteunt dit jaar vier goede doelen. Het gaat om de Johan Cruyff Foundation, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Alpe d’HuZes en de Esther Vergeer Foundation
BVA: Reclamevrije NPO kost kijker geld en kwaliteit
18-02-2019 | 09:40:00
De Bond van adverteerders BVA ziet niets in de plannen voor een reclamevrije NPO. Volgens de BVA loopt de NPO jaarlijks tot 200 miljoen euro aan inkomsten mis. Daardoor zou de kwaliteit van de radio- en televisieprogramma’s verminderen
[Forum] Martin Leeflang: Online personalisatie is een levensgroot gevaar voor de klassieke papieren folder
17-02-2019 | 14:04:00
Volgens NOM Folder Monitor 2018 is het aantal Nederlanders dat offline folders in de bus ontvangt sinds 2015 met slechts 4 procent afgenomen
[Forum] Aldo Breed: De folder als toekomst proof medium
07-02-2019 | 17:31:00
Wat wil je als adverteerder nog meer? Miljoenen mensen lezen wekelijks met veel plezier de papieren folders en deze folders zorgen bewezen voor conversie tegen lage kosten
Loeki de Leeuw eenmalig terug bij Ster
30-01-2019 | 14:02:00
Loeki de Leeuw zal niet terugkeren bij de Ster ondanks een eenmalige terugkeer. Dit maakte de Ster vandaag bekend die benadrukt haar sympathie te uiten voor een actie daartoe.
Hillenaar Outdoor exploiteert abri’s in Groningen
29-01-2019 | 11:13:00
Vanaf 1 februari exploiteert Hillenaar Outdoor 212 abri-vakken in de provincie Groningen. Eerder dit jaar nam Hillenaar al de exploitatie van 415 abri's in Nijmegen over
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
26-01-2019 | 15:26:00
Auto’s en mannen, een klassieke combinatie. En het rijden in een auto moet je een goed gevoel geven. Samenwerkingen in de auto-industrie zijn veelvoorkomend en vaak succesvol. Een bekende is Peugeot en Roland Garros, twee typisch Franse dingen, of Renault en Rip Curl
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
[Column] Martin Leeflang: Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018
23-01-2019 | 15:52:00
Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt
[Column] Bob Goulooze: 80 cents of politieke porno
23-01-2019 | 15:03:00
Afgelopen vrijdag berichtte de Telegraaf dat Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO, reclames op TV wil terugdringen. Te beginnen met het reclamevrij maken van kinderprogramma’s. Dat vind ik prachtig, want een mens kijkt gedurende zijn leven ruim anderhalf jaar reclame
[Forum] Wat zou een reclame-vrije Publieke Omroep betekenen voor exploitanten, adverteerders en bureaus?
20-01-2019 | 17:49:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen
BVA: Reclamevrije NPO lost niets op voor kijkers
18-01-2019 | 21:39:00
Bond van Adverteerders ziet geen heil in de plannen van de NPO om de NPO reclamevrij te willen maken, zoals NPO voorzitter Shula Rijxman aankondigde
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 13:21:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
Inkoopplatform Buy-media.nl met aanbod Massarius
10-01-2019 | 14:06:00
Het inkoopreclameplatform Buy-media.nl heeft Massarius aangetrokken als nieuwe partner. Het platform van Buy-media.nl bundelt de inkoopmogelijkheden voor onder meer Sanoma, TMG, De Persgroep, RTL, FD Mediagroep, Ster, BrandDeli en NDC mediagroep
KPN wil één merk en schrapt Telfort, XS4all en Yes Telecom
10-01-2019 | 11:54:00
KPN heeft aangekondigd het merk KPN te gaan inzetten voor de dienstverlening van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4all en Yes Telecom
[Interview] Allard Ruyl: We gaan toe naar een wereld waarin tv en video één zijn
24-12-2018 | 14:11:00
BrandDeli, dat in november 2018 het vijfjarig bestaan vierde, is het saleshouse voor verschillende mediamerken. Aanvankelijk van alleen televisie-exploitanten, inmiddels is het portfolio veel breder geworden. Wij spreken voormalig CEO Allard Ruyl
RTL neemt BrandDeli over
20-12-2018 | 13:52:00
RTL Nederland, Discovery Benelux, Fox Networks Group Benelux en Viacom International Media Networks maken bekend met ingang van 1 januari 2019 een strategische sales samenwerking met elkaar aan te gaan. RTL neemt BrandDeli over
[Interview] Mark de Weerd: Improve Digital gaat concurrentie aan met Google, Apple, Facebook en Amazon
13-12-2018 | 15:14:00
Per augustus 2018 nam Mark de Weerd het stokje over van collega Angela Pellaupessy als Country Manager Benelux bij Improve Digital. “Ik zal in hoofdlijnen dezelfde koers blijven varen. De grootste uitdaging die ik zie is het verder bouwen aan een intensieve samenwerking om de concurrentie aan te gaan tegen grootmachten als Google en Facebook”
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, korte speelfilms voor merken
13-12-2018 | 13:19:00
Shorts for Brands ontsluit een nieuw soort relevante content voor merken die op zoek zijn naar (online) waardecreatie voor hun merk
[Visie] Marlene Wickel: Cinema is the mother of all screens
11-12-2018 | 12:01:00
Binnenkort gaat, nadat Jean Mineur Mediavision bijna achttien jaar dezelfde, bijna iconische leader heeft vertoond, een nieuwe en totaal andere Jean Mineur-leader in première
RA*W Advertisers organiseert Lagerhuis
05-12-2018 | 09:54:02
RA*W Advertisers, het platform voor jong talent in de creatieve industrie, organiseert op 17 januari 2019 de eerste editie van het RA*W Advertisers Lagerhuis
[Column] Thomas Welle - IPG MediaBrands: Programmatic Advertising 2019
04-12-2018 | 20:43:00
“We’re still in the early days of automation in advertising”, aldus Martin Khin, VP Research bij Gartner
Bremer Media & Events lanceert ledopwielen.nl
20-11-2018 | 14:33:44
Bremer Media & Events heeft ledopwielen.nl gelanceerd, dit zijn rijdende reclamewagens die voorzien zijn van twee ledschermen. In Las Vegas en Tokyo wordt al geruime tijd gewerkt met deze manier van reclame maken
Exterion Media werkt samen met Studio Dumbar
12-11-2018 | 13:57:45
Exterion Media gaat een partnership aan met Studio Dumbar. Er komt meer aandacht voor motion design en digital out-of-home uitingen. De serie motion designs zijn door het ontwerpbureau ontwikkeld
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 18:08:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep; de mediawereld op z’n kop
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 09:20:06
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
05-11-2018 | 11:08:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de Amerikaanse campagne Tough as grapes van Welch’s Juice
[Interview] Sergio Bouterse over Widespace
30-10-2018 | 14:18:00
Sergio Bouterse is Country Manager Netherlands van Widespace, actief in mobile advertising. Wij spreken hem
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 17:45:00
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 10:59:45
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
Hillenaar Outdoor breidt uit naar Texel
17-10-2018 | 12:03:27
Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit met het grootste Waddeneiland van Nederland. Per 1 oktober exploiteert het bedrijf 28 reclamevakken op Texel
Mundu neemt opgeLED over
16-10-2018 | 10:59:50
DOOH exploitant Mundu neemt opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van 80 digitale schermen
TMG schaft online bureaukorting af met ingang van 2019
11-10-2018 | 19:17:00
Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media
VICE en Talpa Network gaan samenwerking aan
09-10-2018 | 16:56:00
Als gevolg van de samenwerking neemt Talpa Network de exclusieve spot-salesvertegenwoordiging van VICELAND over van BrandDeli
Ook Qmusic schaft bureaucommissie af
02-10-2018 | 09:56:00
In navolging van de trend in het medialandschap, besluit ook Qmusic om de bureaucommissie met ingang van 1 januari 2019 af te schaffen
Talpa Network en KPN testen tv-reclame op maat
26-09-2018 | 09:19:01
Talpa Network start een test met KPN om als eerste partij in Nederland gesegmenteerde tv-reclame mogelijk te maken. Gesegmenteerde tv-reclame combineert de kracht van massamedium televisie met de specifieke targetmogelijkheden van digitale media
NRC viert 25-jarig bestaan Fokke & Sukke
25-09-2018 | 11:07:08
NRC viert op dinsdag 25 september het 25-jarig jubileum van Fokke & Sukke. De beroemde eend en kanarie nemen op die dag niet alleen alle foto’s in de krant, maar ook de advertentie-uitingen voor hun rekening
Hillenaar Outdoor plaatst digitale mast langs A12
13-09-2018 | 09:48:00
Hillenaar Outdoor introduceerde onlangs een digitale reclamemast bij Arnhem langs de A12. Jeroen Hillenaar, CEO van Hillenaar Outdoor: "Ons digitale netwerk breidt zich snel uit. Digitalisering is belangrijk en biedt vele mogelijkheden voor adverteerders
Henriette van Swinderen directeur BVA
12-09-2018 | 11:03:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen
[Column] Thijs Rotman: Rijkswegmasten duurzaam?
11-09-2018 | 09:13:00
Overal in het land schieten digitale reclamemasten als paddenstoelen uit de grond, waar het Hoge Noorden niet langer een uitzondering op is. We praten hier over de realisatie van de enorme reclamemast, die wel érg dicht aan de A28 staat bij Assen
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party: een onmisbare aanvulling in de marketingmix
07-09-2018 | 13:01:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt.
[Column] Frank Volmer: Lokaal
04-09-2018 | 15:25:00
Een groot deel van de omzet van Google en Facebook wordt bij elkaar gesprokkeld met hele kleine advertentiebudgetjes van lokale adverteerders. Een vriend van mij geeft saxofoonles en heeft met een advertentiebudget van een paar honderd euro per jaar
Hillenaar Outdoor lanceert reeks radiocommercials
03-09-2018 | 13:32:00
Hillenaar Outdoor introduceert een reeks aan commercials. Hillenaar Outdoor is vanaf zaterdag 1 september te horen op radiozenders als Q-music, Sublime FM, RTV Rijnmond, Arrow Classic Rock, 8FM en Radio NL
[Column] Erwin Fisser: Columns en meer
22-08-2018 | 09:34:05
Ik heb de afgelopen weken veel op de Nederlandse snelwegen doorgebracht. En op die manier ook veel verschillende aanpalende benzineaanschafcentra mogen zien
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
Merel van Gijzel Operations Director Havana Harbor
14-08-2018 | 11:34:00
Havana Harbor verwelkomt een bekend gezicht uit de industrie: Merel van Gijzel. De voormalig Country Manager van productiebureau Bannerboy gaat bij Havana Harbor aan de slag als Operations Director.
[Startups] Beyond Outdoor haalt 1,3 miljoen op
08-08-2018 | 09:30:00
Beyond Outdoor, een Nederlandse startup in digital out of home, heeft 1,3 miljoen euro opgehaald voor de realisatie van twee digitale reclamemasten op twee A-locaties
BrandDeli exclusieve salespartner Disney
07-08-2018 | 09:41:20
BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de tv-spotreclameverkoop en brand partnerships-oplossingen op zowel Disney XD als Disney Channel
Mark de Weerd Country Manager Benelux Improve Digital
06-08-2018 | 09:07:00
De Weerd adviseert uitgevers met betrekking tot hun advertising- en programmaticadvertisingstrategie. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van het klantportfolio in de Benelux
[Interview] Hans Veldhorst over het belang van mobile advertising
09-07-2018 | 14:46:00
Door zijn ervaringen in de reclamewereld, opgedaan bij onder andere bureaus als TBWA en Ogilvy, zag Hans Veldhorst van dichtbij hoe de markt zich ontwikkelde richting mobile
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Zenith voorspelt 4,5% groei in adspend in 2018
28-06-2018 | 13:33:36
Zenith voorspelt dat de wereldwijde advertentie-uitgaven in 2018 met 4,5 procent zullen stijgen en tegen het einde van het jaar $ 580 miljard (USD) zullen bereiken
[Interview] Phileas Fox (Adfactor) over podcast advertising
26-06-2018 | 12:29:00
Contentmarketingspecialist Adfactor biedt adverteerders de mogelijkheid om podcasts in te zetten. Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers. Wij spreken Phileas Fox, directeur van Adfactor
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
Adfactor start podcast advertising
29-05-2018 | 16:36:13
Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologiewebsite Numrush
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:25:10
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 18:22:58
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
Een Data Management Platform, hoe begin je er mee?
15-05-2018 | 20:57:00
Bijna iedereen ziet het belang van gepersonaliseerde marketing en content, afgestemd op de behoeftes van (potentiële) klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
05-05-2018 | 09:41:00
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot
BVA zet in op actieve en eigentijdse netwerkorganisatie
02-05-2018 | 20:48:00
Met instemming van de leden zet BVA bond van adverteerders in op een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie. Tijdens de Algemene Ledenvergadering op 18 april zijn de plannen aan de leden voorgelegd
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Directeur Prisca Ancion-Kors vertrekt bij Stichting Reclame Code
26-04-2018 | 14:51:00
Prisca Ancion-Kors heeft kenbaar gemaakt dat zij na 28 jaar Stichting Reclame Code een andere weg wilt inslaan
Nieuwe koers voor BVA
19-04-2018 | 13:04:00
Met instemming van de leden zet de Bond van Adverteerders in op een meer actieve en eigentijdse netwerkorganisatie
Hillenaar Outdoor op busstation Arnhem met 4 wanden
17-04-2018 | 09:17:46
De special bestaat uit 4 wanden van 13 aaneengesloten abripanelen. Elke wand vormt één unieke uiting van 26m²
Campagne AXE Gold op showcase-Mupi's JCDecaux
13-04-2018 | 10:17:00
AXE introduceert AXE Gold; een deodorant met de geur van old wood en dark vanilla. Ter promotie van de geur, heeft AXE een 14-karaats gouden bodyspray ontwikkeld ter waarde van 25.000 euro
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
Performance4You en MediaCows ontwikkelen Exposurebox met LED
04-04-2018 | 20:17:00
Performance4You heeft in samenwerking met MediaCows de Exposurebox met LED ontwikkeld. De Exposurebox, een pop-up showroom, wordt nu ook geleverd met een LED-scherm
Heineken voerde real-time DOOH-campagne tijdens Olympische Spelen via Exterion Media
30-03-2018 | 16:16:28
Heineken voerde tijdens de Olympische Spelen campagne op de digitale schermen van Exterion Media. De gouden successen van de Nederlanders olympiërs werden rond de spits real-time uitgezonden op straat
JCDecaux introduceert Moodvertising: real-time adverteren op basis van actuele emoties
30-03-2018 | 15:56:59
JCDecaux introduceert Moodvertising en laat adverteerders real-time inspringen op de actuele gemoedstoestand van passanten
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
Tele2 Cross Media Adverteerder van het jaar 2018
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2
[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 | 12:14:00
Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content & Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company
[Cross Media Adverteerder 2018] Bas Snetselaar over Plus
27-03-2018 | 11:58:00
PLUS is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Energize Amsterdam. Wij spreken met Bas Snetselaar, Manager Formule en Communicatie bij PLUS Retail
[Cross Media Adverteerder 2018] Maurice van Dijk over Anderzorg
23-03-2018 | 11:01:00
Anderzorg is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door XXS Amsterdam. Wij spreken met Maurice van Dijk merkstrateeg bij Menzis
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
Pathé kiest voor Dawn
20-03-2018 | 14:36:00
Bioscoopmarktleider Pathé kiest Dawn als creatief strategische partner. Pathé en Dawn werken samen om van plek naar merk te gaan, en van scherm naar beleving
Nathalie Peters ontvangt Coq d’Honneur van het genootschap voor reclame
20-03-2018 | 14:03:00
Nathalie Peters ontvangt Coq d’Honneur van het genootschap voor reclame (GVR). Het GVR rijkt de prijs ieder jaar uit aan mensen die een markante prestatie hebben geleverd in het marketingcommunicatievak
Alfred ontwikkelt commercial rond SNS Combinatievoordeel
20-03-2018 | 12:01:00
Nederlanders vinden zichzelf behoorlijke koopmannen, maar als puntje bij paaltje komt vinden we onderhandelen maar lastig. SNS komt ze tegemoet in de nieuwe door Alfred gemaakte commercial
Turner International lanceert digitale advertentieafdeling T1
20-03-2018 | 11:42:00

De lancering van Turner International Digital Advertising Sales - T1 - brengt de internationale digitale reclamemogelijkheden van Turner samen in een divisie
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens over SNS en de gewone Nederlander
19-03-2018 | 08:33:00
[Cross Media Case 2018] Dominique Henskens van De Persgroep over hoe SNS aan de gewone Nederlander laat zien dat het écht uitmaakt waar je bankiert
[Column] Elwin Gastelaars: Interactief adverteren op connected tv
13-03-2018 | 11:37:00
Wat is er zo waardevol aan adverteren op connected tv en waarom is deze ontwikkeling interessant? In deze column deel ik mijn ervaringen met (interactieve) advertentieformats en nieuwe mogelijkheden voor tv-adverteerders
Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen in Adcombi
08-03-2018 | 11:38:00
Adtech bedrijf Adcombi haalt opnieuw groeigeld op. Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
[Interview] Victor Knaap over MediaMonks en Mexico
20-02-2018 | 15:53:00
MediaMonks opende begin dit jaar zijn elfde internationale kantoor, in Mexico-Stad. Wij spreken met Victor Knaap, CEO van MediaMonks
[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips
08-02-2018 | 13:20:00
Ik was benieuwd naar de campagnes tijdens de Amerikaanse Superbowl. Het valt op dat de merken die hier aan meedoen, redelijk op safe spelen. Veel campagnes gebruiken humor en positieve berichten over maatschappelijke activiteiten. Doritos komt met een playback-rap
[Startups] Bas Gerritsen over Pabbl
01-02-2018 | 14:42:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Bas Gerritsen, medeoprichter van Pabbl
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
01-02-2018 | 10:42:00
Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie
Commercial Oikocredit geschoten in India
26-01-2018 | 14:31:00
Door te beleggen in microkrediet kan iedereen ondernemende mensen helpen met hun droom. Deze boodschap wil Fitzroy uitdragen in de nieuwe commercial voor Oikocredit
[Column] Lyn Kuyper: Vaagtaal
23-01-2018 | 10:44:00
Wat niet iedereen zich realiseert, is dat bij branded content andere wetten, andere doelstellingen en andere werkwijzen gelden. Het wie betaalt, bepaalt-adagium van adverteren verschuift naar redactioneel maatwerk, dat het resultaat is van een slimme samenwerking. En juist omdat je sámenwerkt, is het extra belangrijk dat je elkaars taal spreekt
Stefan Nuijten over The Fightclub Digital en de advertentiemarkt 2018
11-01-2018 | 16:42:00
Het door Michiel Mol opgerichte ME Worldwide, de holding boven onder meer het Bredase fullservicebureau The Communication Company (TCC), heeft een 100 procent belang genomen in de startup The Fightclub Digital
Betere aansluiting door strategisch partnerschap ProMille Media en ToLocal  
09-01-2018 | 11:02:03
Het partnerschap zorgt voor een uitbreiding van het huis-aan-huiskrantenportfolio van ProMille Media met een oplage van 2,3 miljoen, 86 lokale merken en 46 uitgevers, afkomstig uit het ToLocal-netwerk
PSH Media Sales is Dock35 Media
08-01-2018 | 11:24:00
PSH Media Sales is omgedoopt tot Dock35 Media. Binnen dit merk zijn de bedrijven PSH Media Sales en NextGen Publishers, een uitgeverij, samengevoegd
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
[Forum] Advertentiemarkt 2018
27-12-2017 | 17:43:00
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2018? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt
[Visie] Sebastiaan Moesman, Improve Digital: Waarom transparantie en volwassenheid in programmatic belangrijker zijn dan ooit
27-12-2017 | 12:52:00
De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital
[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
27-12-2017 | 12:00:00
Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon. “Elke vestiging krijgt zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied”
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 16:34:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
STIVA: Disney Channel, Disney XD en Nickelodeon geen alcoholreclames
22-12-2017 | 10:43:00
Stichting Verantwoorde Alcoholconsumptie (STIVA) laat jaarlijks vaststellen welke radio- en televisiezenders op basis van de kijk- en luistercijfers zijn aan te merken als jongerenzender
N=5 ontwikkelt eindejaarsfilm NS
18-12-2017 | 12:39:00
Speciaal voor N=5 reisde filmmaakster Jacobine van Hellemond het hele jaar door met de trein. Onderweg filmde ze kleine ontmoetingen tussen reizigers en herkenbare treinmomenten
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
15-12-2017 | 16:31:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
14-12-2017 | 13:40:00
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
[Interview] Guy Grimmelt en Eric Kip: OOH is het enige traditionele medium dat groei laat zien
14-12-2017 | 13:02:00
Van aanplakbiljet tot volledig interactief, digitaal en programmatic. Buitenreclame heeft een enorme ontwikkeling doorgemaakt en nog steeds blijven de nieuwe mogelijkheden komen. We spreken over OOH met Guy Grimmelt en Eric Kip, respectievelijk Marketing & Business Development Director en algemeen directeur van Exterion Media
Adverteerders besteden miljoenen aan Black Friday
11-12-2017 | 12:56:00
Adverteerders haken massaal in op het uit de VS overgewaaide koopjesfestijn Black Friday. Adfact registreerde circa tien miljoen euro aan non-digital reclamebestedingen die direct aan Black Friday waren gerelateerd
Voetbal International sluit overeenkomst met Mannenmedia voor programmatic advertising
06-12-2017 | 12:30:00
VI besteedt zijn operationeel beheer voor programmatic advertising uit aan Mannenmedia. VI wil zo het bereik onder de doelgroep mannen maximaal benutten en zijn advertentie-inkomsten verder laten groeien
[Interview] Frank Volmer: Dat Ster in 2018 tientallen miljoen euro's omzet zou verliezen, is volstrekte onzin
05-12-2017 | 13:54:00
Per 1 januari geeft Ster geen bureau- en volumekorting meer. Een maatregel die veel teweeg bracht in de mediabureauwereld. Wij spreken Ster directeur Frank Volmer
[Interview] Marcel Schuyt over Semilo
04-12-2017 | 11:34:00
Om optimaal in te spelen op het razendsnel veranderende medialandschap en onze klanten op het hoogste niveau te kunnen adviseren, werkt UM volgens de missie Better Science. Better Art. Better Outcomes
ADchieve trekt Daniëlle Bol aan als CCO
30-11-2017 | 11:39:00
ADchieve heeft per 1 december Daniëlle Bol aangesteld om de directie van het bedrijf te versterken
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
Qban ontwikkelt digitale campagne New York Pizza
27-11-2017 | 10:04:31
Vanaf 24 november is New York Pizza een landelijke actieweek gestart met een pizza voor 3,99 euro. Met impactvolle aanwezigheid op mobile en digital-out-of-home is het digitale aandeel in deze campagne groter dan ooit
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
RTL start Facebook pilot met mid-rolls
03-11-2017 | 12:15:00
Als eerste Nederlandse publisher start RTL in november een pilot met het tonen van mid-roll advertenties op Facebook. RTL experimenteert vanwege de sterke groei van activiteit op de pagina’s van onder meer RTL Nieuws, EditieNL, VI en RTL 4
[Interview] Robert Franke - Marktplaats: Mobiel is nummer 1 onderwerp in onze gesprekken met adverteerders en bureaus
26-10-2017 | 08:04:00
Marktplaats behoort tot de grootste websites van Nederland en is daarom niet alleen interessant voor mensen die iets willen kopen of verkopen maar ook voor adverteerders.
De leeftijd van een model in advertenties: het luistert nauw
24-10-2017 | 13:51:00
Een advertentie is effectiever wanneer de leeftijd van het model in de advertentie overeenkomt met de gevoelsleeftijd van de uiteindelijke doelgroep
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
16-10-2017 | 10:38:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
13-10-2017 | 10:21:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital.
Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak
11-10-2017 | 17:17:00
Pabbl stelt traditioneel adverteren aan de kaak met een out-of-homecampagne in hartje Amsterdam
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
11-10-2017 | 15:01:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
02-10-2017 | 14:56:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital
ProMille Media breidt portfolio uit met 27 titels
12-09-2017 | 09:52:00
ProMille Media, het loket voor de nationale adverteerdersmarkt voor regionale en lokale media, heeft per 1 september zijn portfolio uitgebreid met 27 nieuwe titels. Adverteerders kunnen nu ruim vijf miljoen Nederlanders in de regio en lokaal bereiken
RA*W en Jonge Honden gaan strijd aan in Van Wou
12-09-2017 | 08:44:00
Op vrijdagavond 22 september zullen RA*W en Jonge Honden samen met achterban de creatieve strijd aangaan bij Tosti Creative voor een DJ battle die de Van Woustraat op haar grondvesten zal doen schudden
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
11-09-2017 | 06:44:12
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
Adform en Adcombi gaan samenwerken voor local advertising oplossing
08-09-2017 | 17:06:00
Met de samenwerking is een koppeling gerealiseerd tussen Adform’s DSP en Adcombi’s lokale advertising techniek.
Directeur Olaf Croon verlaat Bond Van Adverteerders, gaat naar Rotterdams Philharmonisch Orkest
31-08-2017 | 15:10:15
De werkzaamheden van Croon worden op interim basis overgenomen door Cees Polman
[Startups] ASUS een van eerste adverteerders op Pabbl
17-08-2017 | 14:03:00
Pabbl is een innovatief reclameplatform dat consumenten laat sparen voor cadeaus en kortingen telkens als zij het vergrendelscherm van hun smartphone ontgrendelen
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
10-08-2017 | 11:19:00
Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising
[Column] Didier Kick: Procter & Gamble betaalt mee aan transfer Neymar
04-08-2017 | 12:10:58
Schrikbarend dat één van ‘s werelds grootste adverteerders haar budget voor digitaal adverteren gigantisch laat slinken. Is het dan over met digitaal adverteren of geeft Procter & Gamble hier een verkeerd signaal? Ik denk dat ze bij hebben moeten lappen aan de overstap van Neymar naar Paris Saint-Germain, omdat hij anders niet meer met Gilette zou scheren
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
[Startups] Pabbl kiest voor Vertigo 6
20-07-2017 | 11:26:00
Pabbl, een startup gespecialiseerd in lockscreen advertising, heeft gekozen voor Vertigo 6 als hun pr-bureau
Roorda breidt uit
13-07-2017 | 09:45:00
Roorda Reclamebureau versterkt deze zomer de vloer met vier nieuwe talenten. Op de designafdeling is Dino Kho begonnen en op account start Michelle de Vos
Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking
13-07-2017 | 07:39:00
Centralpoint.nl en ClickDistrict verlengen de samenwerking. De twee bedrijven willen op die manier hun positie op de zakelijke markt uitbreiden en versterken
Havas Lemz en Ambassadors: Stop met aardkloten voor Greenchoice
12-07-2017 | 06:56:00
Energieleverancier Greenchoice lanceert deze week een campagne die op een activerende toon consumenten oproept om het heft in eigen hand te nemen
Taxicentrale Amsterdam kiest voor Counter Creatives en Counter Content
11-07-2017 | 14:10:00
Communicatiebureau Counter Content en reclame- en designbureau Counter Creatives gaanTaxicentrale Amsterdam (TCA) ondersteunen bij vormgeving en campagnes het verzorgen van PR
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 | 09:55:27
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
[Column] Maarten Ros: Recordboete voor Google is een lachertje
06-07-2017 | 10:26:00
De Google die in 2010 deze regels aan zijn laars lapte is in de zeven jaar die inmiddels alweer achter ons liggen, alleen maar groter gegroeid en is niet van plan zich door deze boete te laten tegenhouden. Sterker nog, het gaat zo goed dat men zich kan veroorloven te stoppen met het veel bekritiseerde dataminen van persoonlijke Gmailberichten om er advertenties bij te serveren
Parship kiest voor Storm Digital
04-07-2017 | 10:14:00
Storm Digital gaat aan de slag voor Parship, een van de grootste datingsites van Europa voor singles die op zoek zijn naar een serieuze, duurzame relatie
FCB Amsterdam introduceert nieuwe digitale dienst KPMG om kennis te delen
04-07-2017 | 07:56:33
KPMG introduceert Smart Tech Solutions: een nieuwe digitale dienst waardoor meer bedrijven gebruik kunnen maken van de collectieve kennis van KPMG. FCB Amsterdam Amsterdam tekent voor de campagne
Screenforce lanceert commercial prikbord met beste tv-commercials
04-07-2017 | 07:17:00
Screenforce en Pop the Campaign lanceren Commercial Prikbord. Het Commercial Prikbord laat de beste TV-commercials uit binnen- en buitenland zien
Nieuwe campagne De Amersfoortse: Verzekeren als een baas
03-07-2017 | 12:05:59
De Amersfoortse start met een campagne die zich gekscherend richt op de bazen van Nederland én op hun werknemers
Holland Casino-activatie bij 538 bekroond met RAB Award
30-06-2017 | 10:17:00
Holland Casino en Talpa Radio hebben met de activatie Lukt ’t ze, of lukt ’t ze niet? in het 538-programma De Coen en Sander Show de Radio Advertising Award voor Beste Branded Content gewonnen.
Het Parool daagt adverteerders uit met Best Designed Advertisement Contest
29-06-2017 | 19:46:00
Het Parool is uitgeroepen tot ‘Best Designed Newspaper of the World’. Om deze loftuiting te vieren, roept Het Parool adverteerders op extra mooie advertenties te maken
Bristol radioaverteerder van het jaar, McDonald's en Tele2 beste radiocommercials
29-06-2017 | 18:36:00
Vanmiddag zijn de RAB Radio Advertising Awards uitgereikt tijdens het radiofestival op het terrein Thuishaven in Amsterdam. Ruim 300 vakgenoten zagen hoe Bristol de titel ‘radioadverteerder van het jaar’ won.
Omzet Programmatic Advertising groeide met 20 procent in 2016
29-06-2017 | 17:26:00
Programmatic Advertising is in 2016 met 20 procent sterk gegroeid, naar een omzet van 225 miljoen euro in Nederland. Opvallende cijfers zien we in programmatic video en programmatic mobile.
EDM behaalt certificaat ISO 27001
20-06-2017 | 10:37:00
De dataspecialist uit Nieuwegein beheert, valideert en analyseert veel klantdata van de top 200 grootste adverteerders van Nederland
[Startups] We adapt lanceert platform voor programmatic creative video ads
12-06-2017 | 09:18:00
De afgelopen twee jaar is er in samenspraak met verschillende adverteerders aan de nieuwe technologie gewerkt
Unruly breidt uit naar Benelux
31-05-2017 | 14:07:01
Video Ad Tech-bedrijf Unruly zet haar globale groei voort door een nieuw kantoor in Amsterdam te openen
Zwitserleven lanceert campagne met Chis Zegers en Maryam Hassouni
23-05-2017 | 13:53:00
Zwitserleven lanceert de campagne: roadtrip. In de nieuwe campagne staan bereikbaarheid, realisme en beleving centraal
Fitchannel.com lanceert nieuwe marketingcampagne
23-05-2017 | 10:44:29
Online platform voor personal fitness training Fitchannel.com, lanceert een nieuwe marketingcampagne om de product-bekendheid te vergroten en nieuwe klanten te werven.
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt
23-05-2017 | 05:57:00
De helft van de Nederlanders weet niet zo goed hoe ze contact kunnen maken met een vreemde. Dat en meer blijkt uit onderzoek dat Mentos liet doen door PanelWizard onder ruim 1000 Nederlanders
Pervorm lanceert OWNIT
19-05-2017 | 21:16:00
Digitale marketing-specialist Pervorm lanceert vandaag haar ‘OWNIT’ service
[Column] Ruud Verheijen: Gezocht: adverteerders met Europese ballen
17-05-2017 | 11:48:29
Als ik zeg dat er een mogelijkheid is om meer dan 200 miljoen tv-kijkers en ruim 40 miljoen twitteraars in Europa in één keer te bereiken met een extreem hoge betrokkenheid en tegen relatief lage kosten. Wat zeg je dan als adverteerder? Daar moet je bij zijn toch?
Marqeting volledig gericht op lokale online advertising
17-05-2017 | 09:20:00
Digital marketingbureau Marqeting lanceert vandaag zijn nieuwe website. De vernieuwde website vloeit voort uit de nieuwe koers die het bureau uitzet, gericht op lokale online advertising
[Column] Arno Peperkoorn: Geen stijl
11-05-2017 | 10:05:14
De vrouwonvriendelijkheid, het denigrerende taaltje op deze site is ze nu echt in het verkeerde keelgat geschoten. Iedereen vindt er iets van en iedereen heeft er een mening over. Ik ook
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
StreamOne en Unified Streaming introduceren Server-Side Ad Insertion voor FashionWeek
21-04-2017 | 11:20:00
StreamOne levert in samenwerking met Improve Digital, Unified Streaming en Amsterdam FashionWeek als eerste een implementatie van Server-Side Ad Insertion (SSAI)
TMG kiest voor Improve Digital
18-04-2017 | 16:50:00
Het Europese technologiebedrijf zal samen met TMG werken aan de verkoop van al haar premium inventory in de Nederlandse markt
[Review] Fuck! Dieter de Ridder
14-04-2017 | 13:11:00
Een van de meest bekroonde Belgische creative directors komt speechen op het 26ste Sloveense reclamefestival. Zeg maar het Lampenfestival maar dan twee dagen lang
[Interview] Marc Stubbé over wat uitgevers kunnen doen tegen dominantie Google en Facebook op online advertentiemarkt
10-04-2017 | 21:24:00
Marc Stubbé werkt al vele jaren in media en deed een schat aan kennis, ervaring en netwerk op aan zowel adverteeders-, mediabureau- als exploitantzijde.
IAB: Online advertentiemarkt groeit in 2016 met 11,3 procent
06-04-2017 | 12:40:45
De online advertentiemarkt is in 2016 explosief gegroeid naar een omzet van 1,6 miljard euro. Digital advertising liet hiermee traditionele mediatypen als tv, radio en print ver achter zich
RTL introduceert de bumper ad bij RTL XL
05-04-2017 | 10:40:00
RTL breidt de video-advertentiemogelijkheden uit met de bumper ad. Deze pre-rolls van maximaal zes seconden worden ingezet in de digitale en on-demand omgeving van RTL XL
[Column] Daan Onland: 5 Key Ad Tech Takeaways from Mobile World Congress
04-04-2017 | 13:51:24
While MWC is still obviously a playground for the large mobile phone makers and telecom companies, the event is also attracting an increasing number of ad tech providers, publishers, advertisers and agencies
[Column] Martin Leeflang: Adidas van tv. Slim of dom?
04-04-2017 | 12:30:31
Het bericht van Adidas heeft mij aan het denken gezet. Wat gaat er in de hoofden van de netwerkbazen om? Gaan er meer adverteerders volledig stoppen met tv? Waar gaat Adidas nu haar bereik halen en tegen welke kosten? Kortom, is het wel zo’n slim besluit om een mediumtype als tv uit je mediamix te verbannen?
Open Universiteit kiest voor l’eau
31-03-2017 | 09:41:00
l'eau gaat werken aan de naamsbekendheid en aan de kloof tussen identiteit en imago
Inventaris-app AppNexus van Sanoma | SBS live
27-03-2017 | 12:06:07
De display inventory voor alle merken en alle devices, zowel web als app, zijn nu via één platform in te kopen
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
Verkoop Sanoma | SBS display inventory nu volledig via SSP van AppNexus
23-03-2017 | 11:18:00
De tool voegt een extra dimensie aan mediaplanning toe; naast de gebruikelijke socio-demografische gegevens is er ook de beschikking over psychografische gegevens
Adobe vereenvoudigt planning en inkoop voor televisie en digital met Adobe Advertising Cloud
22-03-2017 | 07:20:00
Adobe wil plannen en inkopen van advertenties gemakkelijker maken met het eerste end-to-end platform voor het beheren van advertenties voor zowel traditionele televisie als digitale formats
Ogilvy Amsterdam maakt campagne voor Ford Transit
20-03-2017 | 15:12:00
De campagne bestaat uit radio, direct, print en pre-rolls geregisseerd door Max Porcelijn (CZAR). Daarin wordt duidelijk dat de Ford Transit volledig naar eigen voorkeur is in te richten.
Adidas stopt met televisie reclame
20-03-2017 | 07:38:00
Sportmerk Adidas zoekt haar nieuwe klanten alleen nog op sociale media. Reden? Jongeren, de belangrijkste doelgroep van fabrikant van sportuitrusting, zijn niet meer te bereiken via televisie
Dawn maakt campagnefilm Groen Links: laat je niet leiden door angst
15-03-2017 | 08:56:00
In aanloop naar de verkiezingen heeft GroenLinks samen met Dawn een campagne gelanceerd
Yvonne de Jager directeur IAB Nederland
14-03-2017 | 08:08:00
Yvonne de Jager is per 1 april directeur van IAB Nederland
Brandreclame werkt voor Score en Enexis
13-03-2017 | 06:29:00
Het Groninger reclamebureau Brandreclame gaat werken voor netbeheerder Enexis en retailer Score
Bestedingen televisiereclame groeien met 2,7 procent tot 1 miljard euro
09-03-2017 | 22:51:00
Non-spotmarkt groeit naar recordomzet van € 129 miljoen
Etcetera en Essent lanceren De Nachtwas
07-03-2017 | 08:36:00
Etcetera heeft in opdracht van Essent een uniek kunstwerk ontwikkeld: de Nachtwas
DDB & Tribal maakt maakt zestigste Even Apeldoorn Bellen commercial voor Centraal Beheer
20-02-2017 | 16:43:00
De film Hulk is nummer 60 in de reeks van commercials die ruim 30 jaar geleden bij Centraal Beheer ontstond.
Dagan Cohen creatief directeur van Social Inc.
16-02-2017 | 11:41:00
Met ingang van februari 2017 is Dagan Cohen creatief directeur van het bureau Social Inc.
Zelf radio zoeken en boeken met RadioBookers
15-02-2017 | 21:58:04
Met RadioBookers kan iedere adverteerder zelfstandig een radiocampagne ontwikkelen en boeken
Donald Nolet keert terug bij Dawn
14-02-2017 | 12:28:00
Dawn breidt haar senior team uit met de terugkeer van Donald Nolet als Creative Director Copy
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
09-02-2017 | 13:26:00
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Ster en SpotX starten pilot voor de verkoop van programmatic-videocampagnes van de NPO
08-02-2017 | 23:38:00
De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist.
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
02-02-2017 | 15:19:00
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
BrandDeli groeit in 2017
01-02-2017 | 11:35:00
Met het primetime marktaandeel van 10,3 procent in de doelgroep 20 tot en met 49 jaar werd wederom een groei gerealiseerd (+6 procent ten opzichte van januari vorig jaar)
Goud Uberconnected maakt activatie voor Hyundai
01-02-2017 | 08:41:00
Hyundai promoot de vernieuwde Hyundai i10 met een slimme én leuke online activatie Drag & Drop
Wordt jouw klant Cross Media Adverteerder van het Jaar 2017? Stuur jouw voordracht in!
31-01-2017 | 16:52:00
Wie wordt de opvolger van KPN - voorgedragen door Mindshare - de huidige Cross Media Adverteerder van het jaar?
MediaTest publiceert 5 whitepapers over de efficiviteit van online magazines, tv commercials, zakelijk WhatsApp en klantcommunicatie
31-01-2017 | 12:43:00
MediaTest voert regelmatig op eigen initiatief onderzoek uit naar hedendaagse kwesties of veranderingen in het medialandschap.
[Column] Marc Stubbé: Hoe Nederlandse uitgevers een slimme David-aanpak kunnen volgen ten opzichte van de Goliaths Google en Facebook
30-01-2017 | 22:19:00
Er ontstaat een duopolie van Google en Facebook en dat vraagt om een reactie. Wat die reactie zal moeten zijn, daar wordt verschillend over gedacht...
Clear Channel Nederland komt met crossmediale location based oplossing
30-01-2017 | 17:43:00
De impact van out-of-home kan worden vergroot door het toevoegen van mobile marketing
Alfred wint met Jumbo Ster Gouden Loeki 2016, Joe Public en DDB runners-up
26-01-2017 | 22:06:00
De winnaar van de Ster Gouden Loeki 2016 is Helemaal Kerst met Jumbo
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
26-01-2017 | 10:50:00
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
[Column] Lars Krieg: Waar blijft het antwoord op Google en Facebook?
24-01-2017 | 10:36:00
Media-exploitanten zullen de handen ineen moeten slaan in de strijd tegen Facebook en Google. Martin Sorrell (WPP) en Christian van Thillo (Persgroep) riepen hen in 2016 op om zich te verenigen. Tot op heden zien we echter nog geen beweging
[Interview] Victor Knaap, MediaMonks: Focus op programmatic advertising
23-01-2017 | 22:56:00
Victor Knaap is managing director bij MediaMonks. Hij staat op nummer 44 in DeMedia100. Wij spreken hem.
ING maakt geveldoek Leeuwarden-Fryslân 2018
23-01-2017 | 15:44:00
Het geveldoek is gemaakt door fotograaf en kunstenaar Jaap Vliegenthart
Brand New Telly creëert campagne Sourcy
23-01-2017 | 10:53:00
Sourcy. Vol Nederlands Karakter omvat ‒ naast uitingen op de landelijke tv-kanalen ‒ tevens billboards, printadvertenties en een doorvertaling op de winkelvloer
[Merken Top 40] Reiswereld: KLM op eenzame hoogte, TUI en Corendon volgen op afstand
23-01-2017 | 10:30:00
Het nieuwe jaar is begonnen, achter de horizon gloort de zomervakantie. En dus is de reiswereld wakker.
[Interview] Lauren van der Heijden: Onze huis-aan-huiskranten zijn nog steeds een conversiekanon
21-01-2017 | 10:15:00
De Persgroep gelooft nog steeds in print en innoveert tegelijkertijd.
Dawn maakt campagne voor Eneco
19-01-2017 | 22:26:00
Eneco lanceert een nieuwe campagne waarin duidelijk wordt gemaakt dat het 5 voor 12 is. We hebben maar één planeet waar we op leven en daar moeten we zuinig op zijn.
[Column] Remco Vroom: Facebook introduceert advertising model voor video
19-01-2017 | 18:46:00
Al jaren zegt Mark Zuckerberg dat Facebook een tech bedrijf is en geen media bedrijf maar daar lijkt nu verandering in te komen.
[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising
19-01-2017 | 13:21:00
Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.
[Commercial Review] Marlies Mols: Specsavers, Coop, IKEA
18-01-2017 | 11:43:00
Heibel tussen prijsvechters en audiciens kopte de Volkskrant nog afgelopen november. Niks nieuws onder de zon zou je zeggen
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
16-01-2017 | 12:18:00
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
Page lanceert campagne rond billen vegen
09-01-2017 | 13:21:00
Toiletpapiermerk Page lanceert een uitgebreide campagne rondom wat men in het persbericht omschrijft als de Schoonroutine. Page deed onderzoek en wat blijkt? Na elk toiletbezoek blijken we ons steeds minder schoon te voelen.
Dawnbot: Creëer je eigen reclame zonder tussenkomst van mensen
05-01-2017 | 18:01:00
Reclamebureau Dawn lanceert een chatbot die via vragen een unieke campagne maakt. Dawn wil hiermee laten zien dat ook de creatieve sector niet ontkomt aan de digitalisering en het gebruik van artificial intelligence.
Ster gaat de verkoop van reclame op FunX verzorgen
03-01-2017 | 14:12:00
FunX is hét radiostation voor urban jongeren met een landelijke editie (NPO FunX) en vier lokale edities
[Forum] Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017?
03-01-2017 | 11:43:01
Hoe zal de advertentiemarkt zich ontwikkelen in 2017? We vragen het een aantal bepalende spelers in de markt.
Hogere ROI met inzet bioscoopreclame
02-01-2017 | 12:43:00
Onderzoek toont aan dat een groot aantal sectoren profiteren van een hogere ROI met een hogere inzet van bioscoopreclame.
[Merken Top 40] Albert Heijn op nummer 1, Aldi (16) en HEMA (22) nieuwe binnenkomers
02-01-2017 | 08:12:00
December is altijd een goede maand voor retail, zeker in de week voor de feestdagen wordt er meer geld uitgegeven dan in andere weken. Niet alleen aan cadeautjes maar ook aan eten en drinken.
Starcom wint Fiat Chrysler account
29-12-2016 | 10:49:00
Fiat Chrysler heeft Starcom aangewezen als mediabureau voor de planning en buying activiteiten, het account komt van Maxus
Wefilm maakt campagne voor ABN AMRO over sociaal ondernemerschap
27-12-2016 | 10:34:00
Met een korte nieuwjaarsfilm wil ABN AMRO het grote publiek inspireren om in 2017 vaker producten en diensten van sociaal ondernemers te gebruiken
[Merken Top 40] Philips voorbij Samsung, Sony en LG blijven achter
27-12-2016 | 09:19:00
Deze week aandacht voor consumenten elektronicamerken in de Merken Top 40. Samsung stond afgelopen week nog op nummer 1, deze week is Samsung gezakt naar nummer 18. Philips staat op nummer 15.
Frank Eijken, Marc Stubbé en Lex Beijersbergen leiden ORN in transitie
26-12-2016 | 08:55:00
De raad van commissarissen en de directie van Omroep Reclame Nederland zijn door Stichting Regionale Omroep Overleg en Samenwerking verzocht om een toekomst te verkennen voor ORN.
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
[Column] Jeroen Verkroost: Gelekt: De nieuwe privacywetgeving die Europa aan Nederland zal opleggen
16-12-2016 | 13:29:00
De concepttekst van de e-Privacy verordening lekte deze week uit – ook bindend voor Nederland. Ik neem je kort mee door de digitale highlights van de Europese Telecommunicatiewet. Wat verandert er voor bedrijven en consumenten
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg, Ohra, Oxxio
15-12-2016 | 10:27:03
Ik heb al eens eerder een review geschreven over Anderzorg. Toen was ik niet zo positief over hun geforceerde poging om jong te lijken. Deze versie vind ik een stuk beter. De campagne haakt in op het nummer van Sef: De Leven
[Column] Remco Vroom: De 6 beste YouTube-commercials van 2016
15-12-2016 | 09:28:00
Hier zijn ze dan: de beste YouTube-commercials van 2016, bekendgemaakt door Google
Platform161 en Adoptiq bundelen krachten en inventory
14-12-2016 | 12:16:00
Klanten van Platform161 kunnen ook printadvertenties inkopen. Uitgevers van printmedia hebben via Adoptiq toegang tot een nieuwe groep media-inkopers
[Commercial Review] Marlies Mols: Reaal, de Consumentenbond, Ben
12-12-2016 | 13:29:00
De consument centraal. Geef hem het heft in handen, laat hem spreken en voedt hem op, moeten onderstaande merken gedacht hebben
[Interview] René Zeedijk over MediaScience, digital marketing en creativiteit
09-12-2016 | 14:31:00
Wij spreken René Zeedijk, managing partner van MediaScience en nummer 82 in DeMedia100.
[Interview] Joris van der Pol (OMS): "Innovaties zullen aantrekkingskracht advertising medium radio vergroten"
09-12-2016 | 13:24:00
OMS zal naast Radio 538, Radio 10, SLAM!, 100% NL en Sublime FM ook radiospot sales verzorgen voor radiozenders van Sky Radio Group, Sky Radio en Radio Veronica. Wij spreken Joris van der Pol, algemeen directeur van OMS en de nummer 70 in DeMedia100
[Interview] Vincent Siegelaar over branded partnerships, crossmedia en data
09-12-2016 | 12:11:30
Toen Peter de Mönnink CEO werd van Sanoma, bevonden de aandeelhouders van SBS zich in een periode van moeilijke samenwerking, maar inmiddels worden de crossmediale vruchten geplukt. Wij spreken met Vincent Siegelaar, Sales Director bij Sanoma
Initiative: televisie-exploitanten jagen adverteerders weg
09-12-2016 | 12:01:00
De onlangs bekend gemaakte TV-tarieven voor 2017 werpen een forse drempel op voor adverteerders.
Initiative over de ontwikkeling van retargeting
09-12-2016 | 11:43:00
We kennen het allemaal wel, je bent op die ene website geweest om dat ene product te bekijken en plotseling achtervolgt dat product je over het hele web. Het fenomeen 'retargeting'.
Coca-Cola zet deze alledaagse kersthelden centraal in campagne
06-12-2016 | 11:00:00
Tijdens de kerstcampagne ‘Bedank jouw kerstheld’ roept Coca-Cola iedereen op om zijn of haar kerstheld te bedanke
Clement Postmus verlaat ORN
05-12-2016 | 23:52:00
De Raad van Commissarissen van Omroep Reclame Nederland maakt bekend dat Clement Postmus met ingang van 1 december 2016 zijn functie van statutair directeur van ORN Holding en zijn overige functies binnen de ORN-groep neerlegt
[Interview] Isabelle Dacz: MEC is geobsedeerd door het willen begrijpen van de consumer journey
01-12-2016 | 16:38:00
Isabelle Dacz, CEO MEC. In DeMedia100-2017 klom zij 16 plaatsen en staat nu op nummer 74. Wij spreken haar
Live beelden als advertenties bij de Persgroep
30-11-2016 | 12:52:00
Tijdens de Formule 1-race in Abu Dhabi werden gedurende 30 seconden live beelden van de zender Ziggo Sport ingezet als advertentie op onder andere AD.nl
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
[Interview] Diederik Breijer: "Creatie is een onlosmakelijk deel van de activiteiten van IPG Mediabrands geworden"
26-11-2016 | 11:44:00
Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Huawei, Volkswagen, Visit Japan
17-11-2016 | 11:23:00
Wat ik wel opvallend vind is dat de marketinginzichten voor deze campagne verdacht veel lijken op die in de lancering van de Samsung S7-lijn. Wat mij betreft hadden ze beter kunnen inzetten op de gunstige prijs die dit toestel heeft ten opzichte van de concurrentie, in plaats van het platgetreden pad van fotografie
[Interview] Patrick Stal over TomTom Sports
01-11-2016 | 13:19:00
TomTom pakt uit om de wereld te laten weten dat ook zij uitstekende sportsgear hebben, voor zowel beginners als professionals. VP of Marketing van TomTom Sports Patrick Stal, zet groot in met televisie, bioscoop, magazines, online en out-of-home. We spreken hem over de ambitieuze marketingstrategie
Validators, Kinetic, Exterion Media en Ngage Media onderzoeken bereik digitale buitenreclame
26-10-2016 | 12:28:00
Consumenten zien een digitaal scherm met een bewegende uiting vaker vanaf een grotere afstand én kijken hier langer naar
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: UNESCO, ING, Haribo
20-10-2016 | 10:39:00
Wij Nederlanders hebben natuurlijk best wel een minderwaardigheidscomplex. “Zij zijn groot en ik is klein”, om met Calimero te spreken. Dat is niet terecht, want vorig jaar kwamen 15 miljoen (!) buitenlandse toeristen naar ons land.
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Heineken, Mentos, Galaxy Note7
22-09-2016 | 11:14:00
Heineken heeft een campagne gemaakt die het merk als werkgever op een spectaculaire manier op de kaart zet
[Column] Pieter Voogt: Adverteerders, bereid je voor om nóg relevanter te zijn
22-09-2016 | 07:51:00
Daar zit je dan, in 2030. Op de A2 tussen Den Bosch en Amsterdam. Je wordt gereden door een zelfrijdende auto, dus je bent op een digitaal scherm bezig met van alles en nog wat.
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Samsung, Nike, Procter & Gamble
25-08-2016 | 12:07:00
De Olympische Spelen. Er is geen enkel ander moment waarop de aandacht van de wereld samenkomt op één plek en waar de verhalen over winst en verlies voor het oprapen liggen
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bever, Johnsonville, Samsung
21-07-2016 | 13:21:00
Het onderzoek, waarop het inzicht van Bever is gebaseerd, geeft aan dat jongeren te druk zijn om naar buiten te gaan. Het lijkt spontaan opgelost te zijn, dat probleem. Inzenden voor een Effie, zou ik zeggen.