Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2527110

[Sreendorce] Ebiquity brengt met aCPM kosten per duizend seconden aandacht in kaart
15-06-2021 | 13:30:00
Ebiquity, een marketing- en mediaconsultancybedrijf, heeft een onderzoeksrapport gepubliceerd in samenwerking met onderzoeksbureaus Lumen en TVision: The Challenge of Attention
Inkoop- en verkoopplatform voor advertenties Media Futures Market van start
15-06-2021 | 12:43:00
Media Futures Market is gelanceerd als startup als volledig transparant inkoop- en verkoopplatform van media. Het platform laat adverteerders en on- en offline media-exploitanten direct met elkaar handelen, zonder de tussenkomst van intermediairs
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Project Coördinator Talpa Media Solutions
14-06-2021 | 16:08:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Project Coördinator Talpa Media Solutions
[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Client Manager
14-06-2021 | 09:26:00
Dorst & Lesser is per direct op zoek naar een Client Manager
[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Social Media Specialist
14-06-2021 | 09:12:58
Dorst & Lesser is per direct op zoek naar een Social Media Specialist
[Vacatures] [M]media zoekt een Digital Campaign Manager
07-06-2021 | 10:23:58
[M]media is per direct op zoek naar een Digital Campaign Manager
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Advertising Manager
07-06-2021 | 10:06:32
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Advertising Manager 
[Vacatures] DPG Media zoekt een Digitale Campagne Manager
07-06-2021 | 09:17:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Digitale Campagne Manager
[Vacatures] DPG Media zoekt een Demand manager programmatic advertising
31-05-2021 | 11:53:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Demand manager programmatic advertising
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager nationaal
31-05-2021 | 11:40:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager nationaal
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
31-05-2021 | 11:31:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
[Vacatures] Elevator zoekt een Senior Online Marketeer
27-05-2021 | 07:59:00
Elevator is per direct op zoek naar een Senior Online Marketeer
[Vacatures] Elevator zoekt een SEA Specialist
27-05-2021 | 07:45:00
Elevator is per direct op zoek naar een SEA Specialist
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social en Content Specialist
24-05-2021 | 12:06:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Social en Content Specialist
[Vacatures] ZIGT zoekt een Digital Media Planner
24-05-2021 | 11:49:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Digital Media Planner
[Vacatures] Lukkien zoekt een Projectmanager Digital
24-05-2021 | 09:44:00
Lukkien is per direct op zoek naar een Projectmanager Digital
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt - centrale redactie
24-05-2021 | 08:35:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel redacteur indebuurt - centrale redactie
Mediahuis voegt online advertentienetwerk van NDC Mediagroep samen
20-05-2021 | 00:03:42
Het online advertentienetwerk van NDC Mediagroep is samengevoegd met dat van Mediahuis. Het online bereik van NDC Mediagroep in de Noordelijke provincies (gerekend in aantal pageviews) wordt daarmee ruim drie keer zo groot. Tegelijkertijd verlaagt NDC Mediagroep zijn tarieven
[Onderzoek] Screenforce & WARC: E-commerce blijft groot en consument heeft voorkeur voor televisiereclame
19-05-2021 | 09:13:00
WARC, het internationale instituut voor marketing intelligence, heeft in april het rapport COVID-19 one year on uitgebracht. In dit rapport wordt samengevat welke effecten de coronacrisis heeft op marketing en mediaplanning
[Colulmn] Magdalena Flick (Outbrain): 5 Redenen waarom het tijd is om Native Advertising een leidende rol te geven in jouw mediamix
18-05-2021 | 14:20:00
Als het gaat om digitale marketing, zijn merken en bureaus altijd op zoek naar nieuwe manieren om hun publiek te bereiken en aan te spreken. Echter, in een tijd waarin marketeers worden geacht meer te doen met minder, kan het toevoegen van een ander ingrediënt aan een marketingstrategie overweldigend lijken
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Audiences & Data
17-05-2021 | 09:03:49
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Audiences & Data
[Vacatures] ZIGT zoekt een Senior Search Specialist
10-05-2021 | 17:22:00
ZIGT is per direct op zoek naar een Senior Search Specialist
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Leiden (tijdelijk)
10-05-2021 | 12:18:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel redacteur indebuurt Leiden (tijdelijk)
[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Account Manager
10-05-2021 | 09:20:22
Dorst & Lesser is per direct op zoek naar een Account Manager
[Vacatures] [M]media zoekt een Programmatic Demand Manager
07-05-2021 | 10:37:00
[M]media is per direct op zoek naar een Programmatic Demand Manager 
PubMatic breidt fraudevrij programma uit naar Connected TV
06-05-2021 | 16:14:00
PubMatic introduceert een fraudevrij programma voor premium Connected TV- en OTT-inventory. Dankzij dit programma kunnen inkopers vertrouwen op de kwaliteit van omnichannel-inventory
[Onderzoek] Global TV Group: televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten
06-05-2021 | 11:33:00
Televisie is de aanjager voor bedrijfsresultaten. Dit blijkt uit de bestudering door Global TV Group van dertien onderzoeken naar de ROI op korte en lange termijn bij televisie, Broadcaster VOD en Advertising VOD
[Vacatures] DPG Media zoekt een Communicatiespecialist
03-05-2021 | 08:44:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Communicatiespecialist
Facebook sluit zich aan bij Stichting Reclame Code
29-04-2021 | 15:34:00
Facebook heeft zich aangesloten bij de Stichting Reclame Code. Daarmee onderschrijft het sociaal netwerk de principes en doelstellingen van de Stichting Reclame Code
[Vacatures] DPG Media zoekt een Salesforce Developer - Advertising Area
26-04-2021 | 08:46:47
DPG Media is per direct op zoek naar een Salesforce Developer - Advertising Area
[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Automation Specialist
26-04-2021 | 08:34:22
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Automation Specialist
Hoe het (bitter)balletje ging rollen voor Van Dobben, Fightclub en Exterion Media
23-04-2021 | 14:03:00
"Met het openen van de terrassen tot 18:00 uur schrap je de bitterbal", zei demissionair premier Rutte tijdens de persconferentie van 20 april 2021 over de coronamaatregelen.
Bert van Grieken Directeur Strategie OOHA Media
22-04-2021 | 16:23:00
Per 1 mei wordt Bert van Grieken aangesteld als directeur strategie bij OOHA Media. Van Grieken zal samen met Erik-Jan van den Berg (algemeen directeur) de directie vormen van OOHA Media
[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Senior Account Strateeg
21-04-2021 | 07:53:11
Dorst & Lesser is per direct op zoek naar een Senior Account Strateeg
[Vacatures] Dorst & Lesser zoekt een Creative Copywriter
21-04-2021 | 07:46:20
Dorst & Lesser is per direct op zoek naar een Creative Copywriter
Value Zipper breidt digitale propositie uit
20-04-2021 | 09:42:54
Value Zipper richt zich niet alleen op print, branded content via de aangesloten mediakanalen. Het bedrijf breidt nu uit met display advertising
Jeroen Verkroost: Zeikschrift, Windowswap, Mac guy kiest PC, Prime naar 200 miljoen, Doghouse
19-04-2021 | 17:59:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Start-up] Opt Out Advertising voor directe lijntjes tussen publishers en adverteerders
19-04-2021 | 16:23:44
Opt Out Advertising is een initiatief van oud-Ster- en Ortec-medewerkers. De initiatiefnemers waren bij Ster veelal bezig met het aanbieden van advertentieposities bij de NPO zonder dat daar persoonsgegevens aan te pas kwamen
[Screenforce] Tv in mediaplan jaagt sitebezoek en omzetgroei aan
13-04-2021 | 11:02:50
Uit groot Amerikaanse onderzoek naar de data van televisiecampagnes en websitebezoek is iets opvallends naar voren gekomen. Bedrijven profiteren enorm van het opnemen van televisie als medium in het mediaplan
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead / Accountmanager Business Development
12-04-2021 | 10:29:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Client Lead / Accountmanager Business Development
[Screenforce] Whitepaper Telenet en Vlerck: Adressable advertising vormt de toekomst van televisiemarketing
07-04-2021 | 11:49:00
Technologische ontwikkelingen maken het mogelijk om televisiereclame getarget in te zetten. De Belgische kabelexploitant Telenet, zijn Vlaamse televisiedochter en de Vlerick Business School hebben een whitepaper gemaakt met de achtergronden van adressable advertising
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Head of Content (tijdelijk)
06-04-2021 | 14:25:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Head of Content (tijdelijk)
Jeroen Verkroost: RTL Nederland te Koop, BoerenBurgerBeweging, Bayer & Monsanto, NFT's
29-03-2021 | 15:57:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Owner
29-03-2021 | 08:19:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Owner
Volledig digitaal Ocean netwerk live in Westfield Mall of the Netherlands
25-03-2021 | 16:12:00
Met veel trots kan Ocean melden dat het volledige netwerk digitale schermen in Westfield Mall of the Netherlands operationeel is
[Screenforce] Zo vallen adverteerders op in een wereld vol prikkels
23-03-2021 | 09:53:08
Onderscheidende brand assets zoals geluid, merk characters en bekende personen zijn de beste manier om een link in het brein van de consument met het merk te creëren
[Vacancy] MeMo² is looking for a Strategy Consultant Brand & Crossmedia (fulltime)
22-03-2021 | 12:24:00
MeMo² is directly looking for a Strategy Consultant Brand & Crossmedia (fulltime)
[Vacatures] MeMo² zoekt een Business development Afstudeerstage
22-03-2021 | 12:12:20
MeMo² is per direct op zoek naar een Business development Afstudeerstage
[Vacatures] DPG Media zoekt een Strategie en Concept Manager
22-03-2021 | 11:40:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Strategie en Concept Manager 
Qmusic: Digital audio zorgt voor meer bereik en betere herkenning commercials
18-03-2021 | 11:11:13
Digitaal audio luisteren wordt steeds populairder en neemt toe in bereik en luistertijd. Analyses tonen aan dat campagnes waarbij digital audio aanvullend op lineaire radio wordt ingezet resulteren in additioneel bereik en betere herkenning
[Vacatures] DPG Media zoekt een Medior Data Engineer
15-03-2021 | 09:09:18
DPG Media is per direct op zoek naar een Medior Data Engineer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Display advertising
15-03-2021 | 08:23:53
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Display advertising
GroupM kiest PubMatic als preferred SSP-partner
10-03-2021 | 13:18:00
GroupM heeft voor haar wereldwijde operaties PubMatic gekozen als preferred partner voor het sell-side-platform (SSP) ten behoeve van digital advertising. PubMatic en GroupM (dat onderdeel is van WPP) delen dezelfde visie als het gaat om transparantie en innovatie in digital advertising
Qmusic stapt over op Triton voor digital advertising
09-03-2021 | 10:29:26
Om adverteren op digitale kanalen breder in te zetten en samen op te trekken met moederbedrijf DPG Media, is Qmusic overgestapt naar het Triton-platform
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Radio- & TV planner
08-03-2021 | 10:51:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Radio- & TV planner
[Vacatures] DPG Media zoekt een Junior Projectredacteur Libelle
08-03-2021 | 08:26:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Junior Projectredacteur Libelle
[Vacatures] ZIGT zoekt een Social Advertising Consultant
05-03-2021 | 08:27:08
ZIGT is per direct op zoek naar een Social Advertising Consultant 
Hearst Netherlands: Media die lezers een positief gevoel geven, zijn succesvoller
04-03-2021 | 09:30:00
Media die lezers een positief gevoel geven, zijn vaker succesvoller. Zo is adverteren in dergelijke media effectiever, maar zetten deze media ook aan tot gesprek en verdieping. Merken die worden belicht in media die een positief gevoel oproepen, kunnen vaker rekenen op meer volgers
Eerste OOH Clubhouse-campagne op netwerk van Clear Channel
04-03-2021 | 08:06:00
Sinds vorige week is de allereerste Clubhouse-campagne te zien in het Nederlandse straatbeeld. In Utrecht draait op de digitale schermen van Clear Channel een campagne voor een event op Clubhouse
[Vacatures] Reprise zoekt een Product Manager Programmatic (Display/Video/Audio)
01-03-2021 | 12:40:00
Reprise is per direct op zoek naar een Product Manager Programmatic (Display/Video/Audio)
[Vacatures] Initiative zoekt een Client Advice & Management Manager
01-03-2021 | 12:30:00
Initiative is per direct op zoek naar een Client Advice & Management Manager
[Vacatures] Initiative zoekt een Client Advice & Management Director
01-03-2021 | 12:25:00
Initiative is per direct op zoek naar een Client Advice & Management Director
[Walk & Talk] Frank Meiland (ZIGT): Er kan steeds meer met Programmatic DOOH omdat we steeds meer weten van doelgroepen
26-02-2021 | 16:44:00
Media Meetings & Magazines presenteert samen met Exterion Media de vijfdelige video-serie Walk & Talk. Iedere aflevering wordt een wandeling gemaakt voor een gesprek over ontwikkelingen in medialandschap en bij Exterion Media
[Vacatures] ZIGT zoekt een Research Executive
23-02-2021 | 14:02:34
ZIGT is per direct op zoek naar een Research Executive
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing & Media Analist (Tijdelijk, 5 maanden)
22-02-2021 | 14:21:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing & Media Analist (Tijdelijk, 5 maanden)
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Senior Accountmanager digital & print
22-02-2021 | 12:21:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Senior Accountmanager digital & print
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead Brand Partnerships
15-02-2021 | 10:38:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Client Lead Brand Partnerships
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Apeldoorn
15-02-2021 | 10:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel redacteur indebuurt Apeldoorn
[Vacatures] DPG Media zoekt een Director Digital Products
15-02-2021 | 10:02:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Director Digital Products
[Vacatures] Exterion Media zoekt een Sales Assistant
15-02-2021 | 07:40:35
Exterion Media is per direct op zoek naar een Sales Assistant
[Screenforce] Meer vertrouwen in e-commerce dankzij reclame
09-02-2021 | 11:59:30
Een op de drie Nederlanders (31 procent) heeft meer vertrouwen gekregen in de daadwerkelijke bezorging door e-commerce bedrijven dankzij tv-reclame
Mediahuis Groep bundelt advertentieverkoop in Mediahuis Connect
09-02-2021 | 09:51:06
Mediahuis lanceert Mediahuis Connect; een mediacombinatie van De Telegraaf en alle onder de Mediahuis Groep vallende Nederlandse regionale merken. Hiermee biedt Mediahuis adverteerders het gemak om via één centraal loket de verbinding te maken met heel Nederland.
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Sponsorcoördinator
08-02-2021 | 13:54:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Sponsorcoördinator
RTL Group verkoopt SpotX aan Magnite
05-02-2021 | 13:05:00
RTL Group verkoopt haar ad-tech bedrijf SpotX aan de Amerikaanse branchegenoot Magnite. De verkoopprijs is 468 miljoen euro cash en 14 miljoen aan aandelen. RTL Group blijft met Smartclip en Yospace in Europa actief op het vlak van ad-tech
[Vacatures] MeMo² zoekt een Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
03-02-2021 | 14:50:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
[Vacatures] MeMo² zoekt een Senior Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
03-02-2021 | 14:45:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Senior Brand & Crossmedia Researcher (fulltime)
[Vacancy] MeMo² is looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
03-02-2021 | 13:07:00
MeMo² is directly looking for a Brand & Crossmedia Research Consultant (fulltime)
Jeroen Verkroost: Een week vol veranderingen: Twitter, Casino en De Jeroenen
01-02-2021 | 13:17:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] Glasnost zoekt een Brand Manager
01-02-2021 | 08:46:00
Glasnost is per direct op zoek naar een Brand Manager
[Vacatures] DPG Media zoekt een Junior Marketing Data Analist
25-01-2021 | 10:55:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Junior Marketing Data Analist
[Vacatures] Exterion Media zoekt een Accountmanager
20-01-2021 | 15:40:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Accountmanager
[Vacatures] Exterion Media zoekt een Datawarehouse Specialist
20-01-2021 | 12:47:30
Exterion Media is per direct op zoek naar een Datawarehouse Specialist
[Webinar] Outbrain organiseert Outbrain Unveil op 27 januari
19-01-2021 | 14:55:21
Native-advertisingplatform Outbrain organiseert op 27 januari 2021 het webinar Outbrain Unveil, met een blik op de nieuwste trends in native advertising en op wat dit jaar ons gaat brengen
[Vacatures] DPG Media zoekt een Marketing Intelligence Analyst
18-01-2021 | 13:29:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Marketing Intelligence Analyst
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Display advertising
18-01-2021 | 13:16:16
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Display advertising
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep starten advertentieplatform
15-01-2021 | 15:01:00
DPG Media, BDUmedia, Rodi Media en Telstar Mediagroep zijn onder de naam AdLocal een gezamenlijk platform gestart voor adverteerders. Daarmee worden 37 huis-aan-huis-uitgevers vertegenwoordigd
[Vacatures] Summit Retail Media Group zoek Account Managers
09-01-2021 | 14:35:00
Summit Retail Media Group is een digitale startup op het gebied van Retail Media en groeit op alle vlakken. Met onze innovatieve proposities spelen we in op de behoefte van adverteerders om rondom het aankoopmoment aanwezig te zijn met hun producten of merken
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Projectmanager Talpa Media Solutions
04-01-2021 | 11:15:50
Talpa Network is per direct op zoek naar een Projectmanager Talpa Media Solutions
Hillenaar Outdoor voegt Zuurstok toe aan portfolio
24-12-2020 | 13:47:00
Hillenaar Outdoor voegt per direct een digitale reclamemast langs de A12 bij Den Haag toe aan het netwerk
[Vacancy] Koninklijke de Kuyper Schiedam is looking for a Customer Marketing Executive
23-12-2020 | 15:08:00
Koninklijke de Kuyper Schiedam is directly looking for a Customer Marketing Executive
Blauw Gras zet groei kracht bij
22-12-2020 | 11:30:00
De afgelopen maanden heeft Blauw Gras haar groei kracht bijgezet. Niet alleen werd het bureau onderdeel van het nieuwe moederbedrijf Ace, maar ook op de werkvloer vond een uitbreiding plaats
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Digital Advertising Specialist
21-12-2020 | 08:58:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Digital Advertising Specialist
[Vacatures] Glasnost zoekt een PR Consultant
14-12-2020 | 10:58:22
Glasnost is per direct op zoek naar een PR Consultant
[Vacatures] Glasnost zoekt een Account Executive
14-12-2020 | 09:47:00
Glasnost is per direct op zoek naar een Account Executive
[Vacatures] DPG Media zoekt een Content Creative
14-12-2020 | 08:50:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Content Creative
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Retail
14-12-2020 | 08:41:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Retail
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Client Lead Digital
07-12-2020 | 16:24:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Client Lead Digital
NDC Mediagroep schaft bureaukorting af bij print
02-12-2020 | 08:00:00
NDC Mediagroep schaft de bureaukorting af voor haar printtitels. Het bedrijf dat in de komende periode door Mediahuis wordt overgenomen, wil transparant zijn over tarieven en streeft naar een eenvoudig en eenduidig prijsbeleid
Jeroen Verkroost: Over Obama's angst, Anti-Black Friday en meer
30-11-2020 | 12:47:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Sales Assistant / Client Service Coördinator
23-11-2020 | 12:49:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Sales Assistant / Client Service Coördinator
Nominaties irritantste tv-reclames bekend
17-11-2020 | 15:05:20
Het AVROTROS-consumentenprogramma Radar heeft de vijf genomineerde reclames en de vijf genomineerde bekende Nederlanders voor de Loden Leeuw 2020 bekendgemaakt
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Projectmanager Talpa Media Solutions
02-11-2020 | 11:05:33
Talpa Network is per direct op zoek naar een Projectmanager Talpa Media Solutions
[Vacatures] ZIGT zoekt een Media Consultant
02-11-2020 | 09:57:16
ZIGT is per direct op zoek naar een Media Consultant
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
26-10-2020 | 10:49:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager binnendienst AutoTrack.nl
NH Media, RTV Utrecht, AT5 en Omroep Flevoland beginnen reclamesamenwerking FUNHA
25-10-2020 | 18:05:00
NH Media, Omroep Flevoland Reclame RTV Utrecht en AT5 starten per 1 november 2020 met een intensieve samenwerking onder de naam FUNHA. Via FUNHA zullen de omroepen hun advertentieruimte gezamenlijk aanbieden
Exterion Media en TUI tonen via DOOH livebeelden uit Curaçao
23-10-2020 | 14:51:00
Reisorganisatie TUI is gestart met het tonen van zonnige live beelden vanuit Curaçao op digitale abri's. De livebeelden worden vertoond op de digitale schermen van Exterion Media, verspreid over verschillende winkelcentra in Nederland
[Vacatures] MeMo² zoekt een Data Scientist (fulltime – Groningen)
16-10-2020 | 16:43:00
MeMo² is per direct op zoek naar een Data Scientist (fulltime – Groningen)
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Creative Producer
14-10-2020 | 12:24:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Creative Producer
[Vacatures] DPG Media zoekt een Accountmanager Groene Hart
14-10-2020 | 11:04:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Accountmanager Groene Hart
[Column] Bas Vlugt: DPG Media gaat met de lancering van eigen advertentie-ecosysteem nu écht de strijd met de techgiganten aan
09-10-2020 | 14:25:00
De overname van Sanoma heeft bij DPG Media geleid tot een nieuwe status quo, een nieuw inzicht en een nieuw besluit. Misschien ook wel nieuwe verhoudingen en nieuw zelfbewustzijn. DPG Media ziet zichzelf graag zo: de digitale kampioen met de mentaliteit van een challenger
DPG Media stapt over naar Ad Server van Xandr
08-10-2020 | 14:52:00
DPG Media heeft een samenwerking aangekondigd met Xandr, een advertentieplatform van AT&T. Per 1 oktober 2020 is DPG Media gestart met het beschikbaar stellen van hun advertenties via Xandr Monetize, de ad server van Xandr
[Commercial review] Arne Kooke: De tweede golf
05-10-2020 | 10:12:00
UM’s Arne Kooke reviewt commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze keer richt hij zijn pijlen op de commercials in de tweede golf van corona-besmettingen
Outbrain lanceert Conversion Bid Strategy
02-10-2020 | 11:18:00
Outbrain heeft de uitbreiding aangekondigd van de Conversion Bid Strategy. Daarmee wordt het mogelijk kosten te besparen en verder te optimaliseren
[Vacatures] DPG Media zoekt een acountmanager DPG Media Technology
28-09-2020 | 11:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager DPG Media Technology
[Interview] Sjoerd van der Meijden over de verbrede scope van [M]media
24-09-2020 | 12:10:00
Sjoerd van der Meijden is Director Sales & Business Development bij [M]media, voorheen Mannenmedia. Waar het bedrijf zich eerst alleen op de doelgroep mannen richtte, is daar verandering in gekomen
Mannenmedia verbreedt scope en wijzigt naam in [M]media
21-09-2020 | 00:00:00
Mannenmedia, specialist in het digitaal bereiken van mannen, verbreedt het netwerk met zo'n dertig vrouwentitels en verschillende retailwebsites. Het bedrijf noemt zich voortaan [M]media
[Value Zippper] Quality Read in print?
17-09-2020 | 16:18:43
In de wereld van online branded content kennen we het begrip Quality View (QV). Een goede metric om het succes van online branded content te meten en vergelijken. Jammer dat dit in print niet mogelijk is. Of misschien toch wel? Value Zipper buigt zich erover
[Vacatures] Reprise zoekt een Display Advertising Consultant
16-09-2020 | 13:12:00
Reprise is per direct op zoek naar een Display Advertising Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een Medior/Senior Social Advertising Consultant
16-09-2020 | 13:01:00
Reprise is per direct op zoek naar een Medior/Senior Social Advertising Consultant
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
14-09-2020 | 15:43:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sr. Creative Media
07-09-2020 | 15:47:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sr. Creative Media
Verizon Media teams with Broadsign to extend programmatic omnichannel offering
01-09-2020 | 15:00:00
Verizon Media and Broadsign today announced an extended partnership to directly integrate Verizon Media’s programmatic demand-side-platform (DSP) with the Broadsign Reach programmatic DOOH supply-side-platform (SSP)
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Inside Sales Accountmanager
31-08-2020 | 13:17:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Inside Sales Accountmanager
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C
31-08-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Marketeer B2C
[Vacatures] DPG Media zoekt een Commercieel redacteur indebuurt Enschede (Tijdelijk)
31-08-2020 | 12:24:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Commercieel redacteur indebuurt Enschede (Tijdelijk)
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project Manager Publisher Partner Netwerk
31-08-2020 | 12:14:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Project Manager Publisher Partner Netwerk
[Interview] Koen Dittmar over de conversational lead banners van Mannenmedia
14-08-2020 | 15:52:00
Sinds kort biedt Mannenmedia adverteerders de mogelijkheid zogeheten conversational banners in te zetten op websites. Koen Dittmar is Head of Sales bij Mannenmedia. We vragen hem naar deze ontwikkeling
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV
10-08-2020 | 13:42:58
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Junior Digital Campaign Manager
10-08-2020 | 13:29:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Junior Digital Campaign Manager
World Out of Home Organization launches #OurSecondChance global digital campaign
30-07-2020 | 17:23:42
The World Out of Home Organization, WOO, has launched a worldwide Digital Out of Home campaign - #OurSecondChance by recently appointed UK creative agency New Commercial Arts.
[Interview] Nick Kalse van Outbrain: "Alle campagnes draaien op basis van de interesses van de bezoekers"
24-07-2020 | 18:23:00
Nick Kalse is Managing Director Netherlands bij Outbrain. We spreken hem over de activiteiten van zijn bedrijf, de lockdown, de situatie bij social media en de ontwikkelingen in de advertentiemarkt.
SpotX invests in ad platform SpringServe
23-07-2020 | 16:12:58
Premium content and experience company has opened The Hearst Institute, a brand new, state-of-the-art product testing facility in Feltham, South West London.
Unilever blijft weg bij Facebook tot er extern toezicht is
21-07-2020 | 11:44:09
Merken van Unilever adverteren pas weer op Facebook, Instagram en Twitter als er extern toezicht wordt ingesteld door het sociaal netwerk. Dat verklaar cmo Conny Braams in een interview met het FD
Four out of 5 CTV viewers watch ad supported content, SpotX survey
16-07-2020 | 13:36:42
SpotX working with US research firm Mintel has released the first global connected TV, CTV, viewership report that captures the characteristics of US CTV viewers and their viewing habits.
Hearst Netherlands lanceert campagne Pak deze zomer zelf goud
30-06-2020 | 14:26:00
Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud, wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat
SpotX, Acxiom partnership bolsters IPG data driven video advertising
25-06-2020 | 13:08:23
SpotX has partnered with data and technology foundation for marketers Acxiom to offer enhanced audience-based buying capabilities and improved inventory matching using Acxiom’s data.
[Vacatures] DPG Media zoekt een Huis aan Huis Portfolio coördinator
22-06-2020 | 12:57:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Huis aan Huis Portfolio coördinator
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Start Something Priceless van MasterCard
19-06-2020 | 11:52:45
In de laatste commercial van MasterCard US wordt goed ingespeeld op het coronavirus en het fenomeen thuiswerken
SpotX inks video ad deal with music streaming platform JOOX
17-06-2020 | 11:13:01
SpotX has partnered with Asia’s music streaming platform JOOX in a deal that will see SpotX assist JOOX monetize content across all screens and streams.
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
08-06-2020 | 09:44:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Medewerker Klantenservice Relatieplanet
Sonos, Targetspot radio monetization service launches in six more countries
05-06-2020 | 12:43:00
Sonos Radio, a free, ad-supported streaming radio service that was launched in April 2020 and monetized by Targetspot's digital audio advertising solutions continues to grow its footprint.
[Stages] Exterion Media zoek een Design Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:18:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Design Stagiair(e)
[Stages] Exterion Media zoek een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
03-06-2020 | 11:04:00
Exterion Media is per direct op zoek naar een Marketing & Communicatie Stagiair(e)
New Skool Media kiest voor een partnership met Adhese
29-05-2020 | 12:47:00
De Nederlandse uitgever New Skool Media van onder andere Elsevier Weekblad, Delicious, Formule 1, Fiets Columbus Travel en Truckstar stelt de advertising inventory van 18 sites beschikbaar via Adhese
MeMo² THX. platform nominated for IAB Europe Research Awards
27-05-2020 | 12:59:00
Independent marketing and business consulting agency MeMo² has been shortlisted in six categories of the IAB Europe Research Awards 2020 for its THX. case.
Jeroen Verkroost: Wordt jouw nieuws gestolen? Hoe 'doe' je diversiteit? Wie heeft jouw data? Test je mee op Blip?
25-05-2020 | 15:38:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
SpotX expands comprehensive Measurement and Attribution Suite
25-05-2020 | 15:23:06
Global video advertising platform, SpotX has announced the expansion of its comprehensive Measurement and Attribution Suite.
Jeroen Verkroost: Redt de Autoriteit het nieuws? CSI AdTech? Post-corona trendrapport lezen? Hoe paait Google oudjes?
18-05-2020 | 14:39:00
Jeroen Verkroost speurt het internet af naar de interessantste artikelen over media, mediagebruik en trends in de branche
Radiozenders bieden 5 seconden gratis reclame voor horeca- en recreatiesector
14-05-2020 | 15:41:00
Een aantal Nederlandse radiozenders heeft besloten om naast retailers ook de horeca- en recreatiesector te ondersteunen met een gratis 5 seconden tag-on op de hoofdspot, met als doel de coronamaatregelen te benadrukken
SpotX, Pluto TV target Latin America in new programmatic deal
14-05-2020 | 13:09:48
SpotX has inked a deal with US free ad supported streaming platform Pluto in an arrangement that will see SpotX assist Pluto TV power the video monetization of its content.
Vakmedianet doneert advertentieruimte aan non-profitorganisaties
14-05-2020 | 12:55:00
Vakmedianet, het B2B-mediabedrijf bekend van titels als Cobouw, Distrifood, Misset Horeca, AM, Logistiek, PW en Vastgoedmarkt, doneert vijf mediapakketten aan non-profitorganisaties
Univision joins Nielen's Addressable TV Platform
13-05-2020 | 13:16:45
US-based Hispanic media company Univision Communications Inc. has joined Nielsen’s Addressable TV platform beta program.
RTL Nederland biedt MKB gratis reclamezendtijd aan
08-05-2020 | 15:24:00
RTL Nederland biedt gratis reclamezendtijd aan voor het midden- en kleinbedrijf vanaf 11 mei 2020 onder de noemer Nederland gaat weer open
Screenforce lanceert aanvraagplatform voor televisiecampagnes
06-05-2020 | 10:08:00
Screenforce heeft een vereenvoudigd aanvraagplatform voor televisiecampagnes gelanceerd. Partijen die rechtstreeks inkopen bij STER, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP
Sonos and Targetspot ink global sales partnership
06-05-2020 | 08:34:15
Sonos has launched exclusive global sales partnership with Targetspot.
[Nederlands MediaNetwerk TV] Nick Kalse (Outbrain) over het verrijken van websitebezoek via aanbevelingen
01-05-2020 | 10:11:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain Netherlands. Het bedrijf brengt adverteerders in verbinding met meer dan een miljard mensen op het open web
AdSomeNoise en Adhese komen met alternatief cookieloze reclame
29-04-2020 | 16:44:00
AdSomeNoise en Adhese komen met een andere manier van cookieloos adverteren waarbij toch meer van de interessegebieden van gebruikers van de content bekend zijn
Verizon Media unveils platform targeting content owners
27-04-2020 | 12:59:07
Verizon Media has announced a host of capabilities meant to assist content owners, broadcasters and service providers monetize content in innovative ways and grow audiences.
VPRO Tegenlicht over een wereld zonder reclame
24-04-2020 | 12:41:00
Met de opmars van billboards, banners, pop-ups en online commercials groeit ook de afkeer, het bewustzijn en de tegenbeweging. Op 26 april 2020 alsnog te zien op NPO2
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:13:00
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
SpotX in Video PSAs partnership with media owners on tackling Covid-19
22-04-2020 | 15:28:35
Global video advertising platform SpotX has partnered with its media owner partners worldwide in tackling the corona virus crisis.
DPG Media bij presentatie jaarcijfers: bereik explodeert, advertentiemarkt ingestort
21-04-2020 | 11:08:00
Er was in 2019 winstgroei in de drie landen waar de groep actief is. In Nederland steeg de omzet 8 procent en de nettowinst 7 procent
Dorst & Lesser werkt voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 12:13:00
Sinds 1 april 2020 is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland
WPP unveils cost reduction plan to tackle corona crisis
02-04-2020 | 17:03:00
The world’s largest advertising company WPP has suspended its £950 million share buyback plan, cancelled dividends and frozen any 2020 new hires and salary increments in a raft of cost reduction measures.
40 adverteerders maken gebruik van Ocean MKB Steunfonds
30-03-2020 | 12:17:00
In de eerste week hebben bijna 40 brancheverenigingen en bedrijven zich bij Ocean gemeld en dagelijks volgen er meer. Door heel Nederland zijn de eerste campagnes al te zien op de digitale groot formaat schermen
Hillenaar komt met corona-campagne Stay home, stay strong, stay positive
27-03-2020 | 11:32:00
Hillenaar Outdoor start onder de naam Stay home, stay strong, stay positive een campagne die mensen moed geeft
Adcombi revolutionizes online local advertising for multi-store brands
16-03-2020 | 12:29:04
Online advertising has evolved rapidly over the last decades. We know because we’ve been there, and we still are for that matter
Mannenmedia breidt netwerk uit met Datumprikker en Cally
12-03-2020 | 12:22:16
Sinds 1 januari 2020 behoort Datumprikker.nl, en tevens de internationale variant Cally.com, tot het Lifestyle channel van Mannenmedia
[Screenforce] Tv-reclamemarkt groeit in 2019 met 0,9 procent naar 829 miljoen euro
09-03-2020 | 15:00:00
De tv-reclamemarkt voor spot- en non-spotbestedingen is in 2019 uitgekomen op 829 miljoen euro. Hiermee groeit de markt met 0,9 procent ten opzichte van 2018, toen het 821 miljoen euro was
[Startup Competitie Winnaar] Steven Pieneman over Admanager
18-02-2020 | 10:11:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. We spreken met Steven Pieneman van Admanager
Nick Kalse (Outbrain): Waarom het Open Web adverteerders nieuw bereik en bereik op grote schaal geeft in 2020
12-02-2020 | 15:43:00
Sociale media is onmisbaar voor het opbouwen van bewustzijn en verbinding met de doelgroep, het is altijd al een grote bron van bereik geweest voor adverteerders
[Forum] Hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften?
06-02-2020 | 15:38:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt. Deze keer is de vraag: hoe belangrijk zijn digitalisering en events voor tijdschriften
Maze-One International launched
03-02-2020 | 08:56:00
Headquartered in London, Local Planet and Maze-One have created Maze-One International, a full-service marketplace agency specialising in Amazon
The Guardian bans advertisements from fossil fuel firms
30-01-2020 | 12:09:00
In a historic move meant to reduce carbon footprint and accelerate reportage of global climate crisis, global media house The Guardian has announced that it will no longer accept advertisements across its traditional and digital platforms.
[Forum] Adverteerders zijn dol op consumentendata - Wat kunnen tijdschriften hierin betekenen?
28-01-2020 | 09:29:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Forum] Wat hebben tijdschriften adverteerders te bieden?
13-01-2020 | 15:19:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
[Interview] Victor Knaap: Ik ben Sir Martin Sorrell’s adresboek uit mijn hoofd aan het leren
09-01-2020 | 12:50:00
Victor Knaap is CEO van MediaMonks, dat in 2018 werd overgenomen door S4 Capital Group van Sir Martin Sorrell. Wat is er in de afgelopen anderhalf jaar gebeurd en hoe kijkt Knaap naar de toekomst van advertising?
[Column] Erwin Fisser: Aquamini’s en de plasticsoep
06-01-2020 | 14:24:35
Het bezit van de zaak, is het eind van het vermaak. Een principe waar menige ouder van jonge kinderen na de decembermaand mee wordt geconfronteerd
[Forum] Hoe ontwikkelt de lezers- en advertentiemarkt voor tijdschriften zich in 2020?
06-01-2020 | 13:49:00
Nederlands MediaNetwerk vraagt in de eerste weken van het nieuwe jaar een aantal bepalende spelers naar de ontwikkelingen op de tijdschriftenmarkt
Centercom breidt advertentieduur uit
06-01-2020 | 11:14:23
Waar voorheen een advertentieslot een duur had van 6 seconden, is het bij het digitale supermarktennetwerk van Centercom nu ook mogelijk om een advertentieduur te kiezen van 5 of 10 seconden
[Column] Bas Vlugt: 10 Media Marcom MegaTrends 2020
05-01-2020 | 23:57:00
De start van een nieuw decennium wekt verwachtingen en waarom die verwachtingen niet even op een rij zetten? Ter inleiding vier opmerkelijke gebeurtenissen uit 2019, die allemaal plaatsvonden in december
Qmusic start onderzoek naar audio branding
20-12-2019 | 11:23:00
Qmusic start met het testen van audio branding in radiocommercials. Onder de naam SoundQ gaat de radiozender onderzoeken hoe herkenbaar en uniek bepaalde audiokenmerken van een merk zijn
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Een kerstreview zónder supermarkten
13-12-2019 | 11:45:00
Het is december. De warme deken van clichématige 90-secondenspots spoelt weer over je heen en je weet waar het tijd voor is: een review! Dit keer niet over de supermarkten, omdat PLUS daar zó hard domineert dat ik dat een oneerlijk vergelijk zou vinden
[Forum] Wat zijn de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt?
12-12-2019 | 09:00:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraag voor. Deze keer over de gevolgen van de overname van Sanoma door DPG Media voor de advertentiemarkt
[Column] Menno van der Steen:  Marketeers zijn kansloos zonder experimentele cultuur
10-12-2019 | 10:29:00
Menno van der Steen is Chief Data & Tech Officer bij UM. In deze column gaat hij in op het selectie-effect, advertentie-effect versus marketing en advertising
[Interview] Allard Ruyl: Talpa Network bereikt wekelijks ruim twaalf miljoen Nederlanders
06-12-2019 | 13:01:00
Allard Ruyl is CEO van Media Solutions, het saleshuis van Talpa Network. Wij spreken hem over de ontwikkeling van de markt
[Onderzoek] Outbrain: Native advertenties op premium websites creëren tot 44 procent meer vertrouwen dan advertenties op social media
02-12-2019 | 10:44:00
Outbrain en onafhankelijk onderzoeksbureau Lumen benadrukt de relatie tussen het vertrouwen van de consument in reclame en het vertrouwen in een premium uitgeversomgeving
[Interview] Nick Kalse: Gebruikers zijn het zat om storende advertentieformaten te zien
18-11-2019 | 14:39:00
Nick Kalse is Managing Director van Outbrain. Zijn advertentieplatform werkt met uitgevers van over de hele wereld. We spreken hem over de activiteiten van Outbrain en zijn visie op de markt
[Nederlands MediaNetwerk TV] Job van den Berg over Sanoma
12-11-2019 | 14:20:00
Job van den Berg is Data Strategy Director van Sanoma. De uitgever van onder meer veel tijdschriften verzamelt via de verschillende merken veel data over de klanten. Een manier om de lezers en doelgroepen beter te leren kennen én bereiken. We spreken Job hierover
Jeroen Verkroost: feedback, TikTok, Britney Spears, redders van de journalistiek en meer
04-11-2019 | 10:05:32
Als onderdeel van mijn werk coach ik een aantal mensen. Tenminste, van mijn vrouw mag ik het geen coaching noemen, want ik geef advies. En dat is niet hetzelfde, vindt zij, geaccrediteerd coach
Outbrain komt met Click-to-Watch-videoformat
28-10-2019 | 10:16:42
Online advertentieplatform Outbrain introduceert het Click-to-Watch-videoformat. Peugeot testte onlangs deze manier van adverteren
IAB Nederland publiceert DOOH-handboek
24-10-2019 | 09:33:43
De Taskforce Digital Out-of-Home van IAB Nederland brengt het eerste DOOH-handboek op de Nederlandse markt. Het handboek biedt een overzicht van technische, operationele en commerciële aspecten van dit medium
Strategische samenwerking Respondenten.nl en Boomerang Media
15-10-2019 | 11:53:00
De samenwerking bestaat uit het werven van panelleden voor Respondenten.nl en onderzoek op maat voor Boomerang Media. Dat kunnen onderzoeken zijn op branche- of zelfs adverteerdersniveau
Glasnost begint native advertising agency Yuri
07-10-2019 | 12:33:00
Na vier jaar voorbereiding begint Glasnost een native advertising agency met de naam Yuri. Hiermee speelt het bureau onder meer in op de groei van de brandedcontentdiscipline binnen Glasnost
[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies
04-10-2019 | 14:26:31
Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend
Nepnieuwssites verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro
27-09-2019 | 11:50:00
Websites met nepnieuws verdienen jaarlijks circa 215 miljoen euro met advertenties. Dit heeft Global Disinformation Index bekendgemaakt op basis van een steekproef onder 1700 websites in het Engels, Spaans en Frans
Sanoma haalt beslist.nl binnen als publishingpartner
25-09-2019 | 14:04:00
Vanaf 1 oktober 2019 wordt beslist.nl als publishingpartner aangesloten op het netwerk van Sanoma. Dit houdt in dat Sanoma de volledige online advertentieoperatie en displaysales op zich neemt
Adcombi adds video to local advertising technology
19-09-2019 | 12:41:26
Ad Tech company Adcombi announces that it has diversified its local advertising technology by adding video to its capabilities
[Interview] Gerrit Reinders: Adcombi slaat een brug tussen lokale communicatiedoelen en landelijke advertentieplatforms
19-09-2019 | 12:07:00
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video. Wij spreken met Gerrit Reinders, oprichter van Adcombi
Christian van Thillo - DPG Media: We zijn met online nog maar net begonnen
13-09-2019 | 13:12:00
"Wij willen terug naar organische groei. Dat betekent voor DPG Media dat je met wat van je hebt dat groeit - zonder de acquisities - sneller groeit dan wat achteruit gaat."
Bo Kant-Hessels projectmanager bij SAN
10-09-2019 | 11:58:00
Bo Kant-Hessels is begin september 2019 in dienst getreden als projectmanager bij de SAN | Stichting Adverteerdersjury Nederland. Zij volgt hiermee Nadine Moritz op, die de afgelopen twee jaar de SAN mede heeft vormgegeven
Stefan Havik Director Digital Business Development DPG Media
09-09-2019 | 11:59:25
Stefan Havik begint op 16 september 2019 als Directeur Digital Business Development binnen DPG Media. Hij zal die rol voor zowel Nederland als België gaan vervullen
Qmusic onderzoekt effectiviteit van commerciële promo’s
04-09-2019 | 12:35:00
Sinds 2010 heeft Qmusic in het On AIR-onderzoek ruim duizend commercials getest. Naast reguliere commercials, testte Qmusic ook vierenveertig commerciële promo’s, zogenoemde cromo’s
Adcombi breidt local-advertisingtechnologie uit met video
02-09-2019 | 12:03:00
Adcombi maakt bekend dat zijn local-advertisingtechnologie is uitgebreid met video. Hierdoor biedt het bedrijf ondernemingen met meerdere vestigingen de mogelijkheid om landelijke videocampagnes lokaal te verrijken en te distribueren
Hillenaar Outdoor breidt uit in Zoetermeer en Leiderdorp
06-08-2019 | 13:53:00
Hillenaar Outdoor exploiteert vanaf 12 augustus 2019 vijftien vensterbillboards in Zoetermeer en vier in Leiderdorp.
[Interview] Jacco Hornes: Radio en digitalisering zijn natuurlijke bondgenoten
18-07-2019 | 10:01:00
Hij is Account Director bij Talpa Media Solutions en kreeg onlangs een RAB Radiohart voor zijn verdiensten voor de mediasector. We feliciteren Jacco Hornes en spreken hem over het vak
[Onderzoek] Nielsen: netto mediabestedingen in 2018 met 3,2 procent toegenomen
09-07-2019 | 11:35:00
De netto mediabestedingen in Nederland zijn in 2018 met 3,2 procent toegenomen tot 4,53 miljard euro. Het was de grootste stijging in de laatste vijf jaar
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
01-07-2019 | 09:51:00
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
Hé wat leuk! Een brief van Frank Volmer aan Arie Slob
14-06-2019 | 09:55:00
Ik wil u er in dit stadium nadrukkelijk op wijzen dat de cijfers die momenteel in de media circuleren onjuist zijnen dat Ster zich niet herkent in de onderliggende berekeningen
Mediamonitor 2019: weinig aanbieders in kranten- en televisiemarkt; veel geld vloeit weg naar Facebook en Google
12-06-2019 | 21:48:00
Nog steeds beheersen drie aanbieders driekwart van de televisiemarkt en in de krantenmarkt beheersen Mediahuis en De Persgroep 89 procent. Dat zijn data uit 2017, waarbij de toezichthouder klaagt dat het steeds moeilijker is gegevens te verkrijgen
[Column] David de Jong: Politiek durft niet te kiezen inzake NPO
12-06-2019 | 15:05:00
Zal ChristenUnie-minister Arie Slob de geschiedenis ingaan als de minister die het derde net regionaliseerde en reclame bij de NPO inperkt? Het uitgelekte voornemen leidt alleen al tot de nodige reuring
Join: Reclameverbod NPO versnelt groei influencermarketing
08-06-2019 | 16:20:00
Voor bedrijven met een jonge doelgroep is het nagenoeg onmogelijk om via traditionele marketingkanalen consumenten te bereiken
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
Sanoma introduceert online video met outstreamproposities
04-06-2019 | 09:14:56
Sanoma zet stevig in op outstream-videoproposities. Dat zijn video’s binnen een redactionele context die kunnen worden getarget op bepaalde segmenten
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko
03-06-2019 | 11:46:16
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
John de Mol naar rechter om Facebook te laten stoppen met misleidende advertenties
31-05-2019 | 10:55:00
John de Mol eist in een kort geding bij de rechtbank in Amsterdam dat Facebook per direct de benodigde maatregelen neemt om het misleiden van consumenten met nep bitcoin advertenties met zijn naam en beeltenis te stoppen
Tijdschriften populair bij vakantiegangers
28-05-2019 | 10:15:36
Hoewel adverteerders minder uitgeven in de zomermaanden, is adverteren juist in die periode heel relevant. Mensen op vakantie maken veel gebruik van media zoals tijdschriften en zijn daardoor goed te bereiken door advertising
[Interview] Jouke Tjeerdsma en Sjoerd van der Meijden: Mannen kun je in specifieke hokjes plaatsen
13-05-2019 | 10:43:00
Via meer dan vijftig verschillende websites en apps bereikt Mannenmedia maandelijks ruim zeven miljoen mannen. Wij spreken met Managing Director Jouke Tjeerdsma en Director Sales & Business Development Sjoerd van der Meijden
Hearst in zee met online-advertentieplatform Teads
13-05-2019 | 10:13:35
Het online-advertentieplatform Teads heeft een kantoor in Amsterdam geopend na het winnen van lokale partnerships met onder meer Hearst op het gebied van in-read advertising-technologie
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?
02-05-2019 | 16:00:00
Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen
[Column] Bob Goulooze: Addressable TV, het sprookje is al werkelijkheid
22-04-2019 | 16:01:00
Individueel geadresseerde reclame. Dat zou een zegen zijn. Niet alleen voor de kijker, die allerlei slecht gemaakte en volstrekt irrelevante crap bespaard blijft. Ook voor de adverteerder die direct in het hart van zijn potentiële kopers door kan dringen
[Column] Thijs Muller: Hoe behouden we de kwaliteit van de NPO? En welke financiering past daarbij dan het beste?
22-04-2019 | 11:13:00
Een reclame-vrije publieke omroep is een buitengewoon interessante vraag. Maar is het wel de juiste?
[Column] Remco Klöters: BN'ers en bitcoins
16-04-2019 | 09:33:13
Het faciliteren van frauduleuze advertenties is onacceptabel. Artikel 6:196 BW benadrukt dat wanneer sprake is van misleidende reclame als gevolg waarvan een ander schade lijdt of dreigt te lijden, deze slachtoffers bij de rechter niet alleen een verbod, maar ook een rectificatie kunnen afdwingen
[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV
10-04-2019 | 20:25:00
Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
01-04-2019 | 11:35:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de wereldwijde campagne The E.V.A. Initiative van Volvo
[Cross Media Man] Peter de Mönnink: Ik geloof in crossmedialiteit en daarmee in de uniciteit van content en data
29-03-2019 | 11:29:00
Peter de Mönnink is CEO van Talpa Network. Hij is genomineerd voor Cross Media Man van het Jaar 2019. Wij spreken hem over zijn visie op crossmedia
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee
12-03-2019 | 13:17:00
Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op
Ocean neemt Ngage Media en Interbest over
12-03-2019 | 10:57:43
Premium out-of-home media owner Ocean has today acquired Ngage Media and Interbest, two leading independent companies which operate across the Netherlands
[Interview] Stefanie Kooijman (Clear Channel): We doen graag iets terug voor de maatschappij
11-03-2019 | 09:33:00
Stefanie Kooijman is Marketing & Insights Manager bij Clear Channel Nederland. We spreken met haar over de ambities en plannen voor dit jaar
Google test Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen
07-03-2019 | 11:55:00
Google test met Shoppable reclame bij Google Afbeeldingen. Google doet dit bij een klein percentage van haar gebruikers in de Verenigde Staten. Shoppable ads zijn plaatjes die voorzien zijn van verkoopinformatie die geplaatst worden bij de zoekresultaten van plaatjes
Eerste curved LED-schermen van Ngage Media in Heerlen
05-03-2019 | 12:44:24
Op 1 maart heeft Ngage Media twee nieuwe curved 12m2 LED-schermen in gebruik genomen. De schermen bevinden zich op de zuilen naast de entree van het winkelcentrum Corio Center in de binnenstad van Heerlen
Clear Channel Nederland digitaliseert De Vis langs de A4
04-03-2019 | 13:38:32
Clear Channel Nederland heeft de reclamemast langs de A4, bekend als De Vis, gedigitaliseerd en omgedoopt tot The Box
MediaHuis wordt MediaClub en verhuist naar nieuw pand
01-03-2019 | 11:47:00
De Joint Industry Committees en de marketingbureaus veranderen per 1 maart hun samenwerkingsnaam MediaHuis in MediaClub. Niet alleen de naam verandert, ook de locatie. De MediaClub vestigt zich in Het Nieuwe Kantoor HNK Amsterdam Zuid Oost
Talpa Network neemt Brand New Telly over
25-02-2019 | 10:27:11
Brand New Telly wordt per 1 april onderdeel van mediatechbedrijf Talpa Network. Het gaat onderdeel uitmaken van de unit Creative binnen Talpa Network
[Forum] Ragnhild Bajema: folder moet grotere verhaal vertellen  
25-02-2019 | 09:28:00
Natuurlijk heeft de folder bestaansrecht. De echte liefhebbers – en dat zijn er nog steeds heel veel, jong en oud! – vinden het heerlijk om al dat papier uit het cellofaan te halen en alle aanbiedingen uit te pluizen
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
Clear Channel Nederland sluit partnerships vier goede doelen
18-02-2019 | 11:44:52
Clear Channel Nederland ondersteunt dit jaar vier goede doelen. Het gaat om de Johan Cruyff Foundation, Jeugdfonds Sport & Cultuur, Alpe d’HuZes en de Esther Vergeer Foundation
BVA: Reclamevrije NPO kost kijker geld en kwaliteit
18-02-2019 | 09:40:00
De Bond van adverteerders BVA ziet niets in de plannen voor een reclamevrije NPO. Volgens de BVA loopt de NPO jaarlijks tot 200 miljoen euro aan inkomsten mis. Daardoor zou de kwaliteit van de radio- en televisieprogramma’s verminderen
[Forum] Martin Leeflang: Online personalisatie is een levensgroot gevaar voor de klassieke papieren folder
17-02-2019 | 14:04:00
Volgens NOM Folder Monitor 2018 is het aantal Nederlanders dat offline folders in de bus ontvangt sinds 2015 met slechts 4 procent afgenomen
[Forum] Aldo Breed: De folder als toekomst proof medium
07-02-2019 | 17:31:00
Wat wil je als adverteerder nog meer? Miljoenen mensen lezen wekelijks met veel plezier de papieren folders en deze folders zorgen bewezen voor conversie tegen lage kosten
Loeki de Leeuw eenmalig terug bij Ster
30-01-2019 | 14:02:00
Loeki de Leeuw zal niet terugkeren bij de Ster ondanks een eenmalige terugkeer. Dit maakte de Ster vandaag bekend die benadrukt haar sympathie te uiten voor een actie daartoe.
Hillenaar Outdoor exploiteert abri’s in Groningen
29-01-2019 | 11:13:00
Vanaf 1 februari exploiteert Hillenaar Outdoor 212 abri-vakken in de provincie Groningen. Eerder dit jaar nam Hillenaar al de exploitatie van 415 abri's in Nijmegen over
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
26-01-2019 | 15:26:00
Auto’s en mannen, een klassieke combinatie. En het rijden in een auto moet je een goed gevoel geven. Samenwerkingen in de auto-industrie zijn veelvoorkomend en vaak succesvol. Een bekende is Peugeot en Roland Garros, twee typisch Franse dingen, of Renault en Rip Curl
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
[Column] Martin Leeflang: Dierenbescherming winnaar Ster Gouden Loeki 2018
23-01-2019 | 15:52:00
Van de tien genomineerden voor de Ster Gouden Loeki 2018 weet de Dierenbescherming het beste emotie bij de kijker op te wekken. Daarmee doen de reclamemakers van Visual Noise een gooi naar de Ster Gouden Loeki die donderdag 24 januari wordt uitgereikt
[Column] Bob Goulooze: 80 cents of politieke porno
23-01-2019 | 15:03:00
Afgelopen vrijdag berichtte de Telegraaf dat Shula Rijxman, bestuursvoorzitter van de NPO, reclames op TV wil terugdringen. Te beginnen met het reclamevrij maken van kinderprogramma’s. Dat vind ik prachtig, want een mens kijkt gedurende zijn leven ruim anderhalf jaar reclame
[Forum] Wat zou een reclame-vrije Publieke Omroep betekenen voor exploitanten, adverteerders en bureaus?
20-01-2019 | 17:49:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen
BVA: Reclamevrije NPO lost niets op voor kijkers
18-01-2019 | 21:39:00
Bond van Adverteerders ziet geen heil in de plannen van de NPO om de NPO reclamevrij te willen maken, zoals NPO voorzitter Shula Rijxman aankondigde
[Onderzoek] Korte tv-commercials nieuwste trend
16-01-2019 | 13:21:00
TV-adverteerders maken steeds meer gebruik van short-form ads, oftewel korte TV-commercials, omdat deze net zo effectief kunnen zijn als de traditionele 30 seconden spot
Inkoopplatform Buy-media.nl met aanbod Massarius
10-01-2019 | 14:06:00
Het inkoopreclameplatform Buy-media.nl heeft Massarius aangetrokken als nieuwe partner. Het platform van Buy-media.nl bundelt de inkoopmogelijkheden voor onder meer Sanoma, TMG, De Persgroep, RTL, FD Mediagroep, Ster, BrandDeli en NDC mediagroep
KPN wil één merk en schrapt Telfort, XS4all en Yes Telecom
10-01-2019 | 11:54:00
KPN heeft aangekondigd het merk KPN te gaan inzetten voor de dienstverlening van de merken Telfort, Telfort Zakelijk, XS4all en Yes Telecom
[Interview] Allard Ruyl: We gaan toe naar een wereld waarin tv en video één zijn
24-12-2018 | 14:11:00
BrandDeli, dat in november 2018 het vijfjarig bestaan vierde, is het saleshouse voor verschillende mediamerken. Aanvankelijk van alleen televisie-exploitanten, inmiddels is het portfolio veel breder geworden. Wij spreken voormalig CEO Allard Ruyl
RTL neemt BrandDeli over
20-12-2018 | 13:52:00
RTL Nederland, Discovery Benelux, Fox Networks Group Benelux en Viacom International Media Networks maken bekend met ingang van 1 januari 2019 een strategische sales samenwerking met elkaar aan te gaan. RTL neemt BrandDeli over
[Interview] Mark de Weerd: Improve Digital gaat concurrentie aan met Google, Apple, Facebook en Amazon
13-12-2018 | 15:14:00
Per augustus 2018 nam Mark de Weerd het stokje over van collega Angela Pellaupessy als Country Manager Benelux bij Improve Digital. “Ik zal in hoofdlijnen dezelfde koers blijven varen. De grootste uitdaging die ik zie is het verder bouwen aan een intensieve samenwerking om de concurrentie aan te gaan tegen grootmachten als Google en Facebook”
Jeroen Leinders en Quirijn Dalen Meurs lanceren Shorts for Brands, korte speelfilms voor merken
13-12-2018 | 13:19:00
Shorts for Brands ontsluit een nieuw soort relevante content voor merken die op zoek zijn naar (online) waardecreatie voor hun merk
[Visie] Marlene Wickel: Cinema is the mother of all screens
11-12-2018 | 12:01:00
Binnenkort gaat, nadat Jean Mineur Mediavision bijna achttien jaar dezelfde, bijna iconische leader heeft vertoond, een nieuwe en totaal andere Jean Mineur-leader in première
RA*W Advertisers organiseert Lagerhuis
05-12-2018 | 09:54:02
RA*W Advertisers, het platform voor jong talent in de creatieve industrie, organiseert op 17 januari 2019 de eerste editie van het RA*W Advertisers Lagerhuis
[Column] Thomas Welle - IPG MediaBrands: Programmatic Advertising 2019
04-12-2018 | 20:43:00
“We’re still in the early days of automation in advertising”, aldus Martin Khin, VP Research bij Gartner
Bremer Media & Events lanceert ledopwielen.nl
20-11-2018 | 14:33:44
Bremer Media & Events heeft ledopwielen.nl gelanceerd, dit zijn rijdende reclamewagens die voorzien zijn van twee ledschermen. In Las Vegas en Tokyo wordt al geruime tijd gewerkt met deze manier van reclame maken
Exterion Media werkt samen met Studio Dumbar
12-11-2018 | 13:57:45
Exterion Media gaat een partnership aan met Studio Dumbar. Er komt meer aandacht voor motion design en digital out-of-home uitingen. De serie motion designs zijn door het ontwerpbureau ontwikkeld
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 18:08:00
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen en kans te maken om hun campagnevoorstel werkelijkheid te laten worden bij de Persgroep; de mediawereld op z’n kop
MullenLowe Alfred wint voor Beter Horen The Pitch van De Persgroep en ADCN
08-11-2018 | 09:20:06
De Persgroep en ADCN hebben voor de tweede keer de creatieve wereld uitgedaagd om een gouden idee voor een eigen klant te pitchen
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
05-11-2018 | 11:08:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de Amerikaanse campagne Tough as grapes van Welch’s Juice
[Interview] Sergio Bouterse over Widespace
30-10-2018 | 14:18:00
Sergio Bouterse is Country Manager Netherlands van Widespace, actief in mobile advertising. Wij spreken hem
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 17:45:00
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Interview] Debby Gerritsen: Wie de millennialvrouw wil bereiken, is bij VIVA aan het juiste adres
23-10-2018 | 10:59:45
VIVA behoort tot de grootste mediamerken voor jonge vrouwen van Nederland en focust op carrière, ondernemerschap en ontplooiing. Met af en toe een seksenquête tussendoor. Wij spreken met hoofdredacteur Debby Gerritsen over de meest recente initiatieven van VIVA anno 2018
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
Hillenaar Outdoor breidt uit naar Texel
17-10-2018 | 12:03:27
Hillenaar Outdoor breidt netwerk uit met het grootste Waddeneiland van Nederland. Per 1 oktober exploiteert het bedrijf 28 reclamevakken op Texel
Mundu neemt opgeLED over
16-10-2018 | 10:59:50
DOOH exploitant Mundu neemt opgeLED! uit Amsterdam over. Door deze schaalvergroting groeit Mundu naar een landelijk dekkend netwerk van 80 digitale schermen
TMG schaft online bureaukorting af met ingang van 2019
11-10-2018 | 19:17:00
Hiermee wordt adverteerders en mediabureaus eenduidigheid geboden in de kosten van digitale media
VICE en Talpa Network gaan samenwerking aan
09-10-2018 | 16:56:00
Als gevolg van de samenwerking neemt Talpa Network de exclusieve spot-salesvertegenwoordiging van VICELAND over van BrandDeli
Ook Qmusic schaft bureaucommissie af
02-10-2018 | 09:56:00
In navolging van de trend in het medialandschap, besluit ook Qmusic om de bureaucommissie met ingang van 1 januari 2019 af te schaffen
Talpa Network en KPN testen tv-reclame op maat
26-09-2018 | 09:19:01
Talpa Network start een test met KPN om als eerste partij in Nederland gesegmenteerde tv-reclame mogelijk te maken. Gesegmenteerde tv-reclame combineert de kracht van massamedium televisie met de specifieke targetmogelijkheden van digitale media
NRC viert 25-jarig bestaan Fokke & Sukke
25-09-2018 | 11:07:08
NRC viert op dinsdag 25 september het 25-jarig jubileum van Fokke & Sukke. De beroemde eend en kanarie nemen op die dag niet alleen alle foto’s in de krant, maar ook de advertentie-uitingen voor hun rekening
Hillenaar Outdoor plaatst digitale mast langs A12
13-09-2018 | 09:48:00
Hillenaar Outdoor introduceerde onlangs een digitale reclamemast bij Arnhem langs de A12. Jeroen Hillenaar, CEO van Hillenaar Outdoor: "Ons digitale netwerk breidt zich snel uit. Digitalisering is belangrijk en biedt vele mogelijkheden voor adverteerders
Henriette van Swinderen directeur BVA
12-09-2018 | 11:03:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen
[Column] Thijs Rotman: Rijkswegmasten duurzaam?
11-09-2018 | 09:13:00
Overal in het land schieten digitale reclamemasten als paddenstoelen uit de grond, waar het Hoge Noorden niet langer een uitzondering op is. We praten hier over de realisatie van de enorme reclamemast, die wel érg dicht aan de A28 staat bij Assen
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party: een onmisbare aanvulling in de marketingmix
07-09-2018 | 13:01:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt.
[Column] Frank Volmer: Lokaal
04-09-2018 | 15:25:00
Een groot deel van de omzet van Google en Facebook wordt bij elkaar gesprokkeld met hele kleine advertentiebudgetjes van lokale adverteerders. Een vriend van mij geeft saxofoonles en heeft met een advertentiebudget van een paar honderd euro per jaar
Hillenaar Outdoor lanceert reeks radiocommercials
03-09-2018 | 13:32:00
Hillenaar Outdoor introduceert een reeks aan commercials. Hillenaar Outdoor is vanaf zaterdag 1 september te horen op radiozenders als Q-music, Sublime FM, RTV Rijnmond, Arrow Classic Rock, 8FM en Radio NL
[Column] Erwin Fisser: Columns en meer
22-08-2018 | 09:34:05
Ik heb de afgelopen weken veel op de Nederlandse snelwegen doorgebracht. En op die manier ook veel verschillende aanpalende benzineaanschafcentra mogen zien
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
Merel van Gijzel Operations Director Havana Harbor
14-08-2018 | 11:34:00
Havana Harbor verwelkomt een bekend gezicht uit de industrie: Merel van Gijzel. De voormalig Country Manager van productiebureau Bannerboy gaat bij Havana Harbor aan de slag als Operations Director.
[Startups] Beyond Outdoor haalt 1,3 miljoen op
08-08-2018 | 09:30:00
Beyond Outdoor, een Nederlandse startup in digital out of home, heeft 1,3 miljoen euro opgehaald voor de realisatie van twee digitale reclamemasten op twee A-locaties
BrandDeli exclusieve salespartner Disney
07-08-2018 | 09:41:20
BrandDeli wordt verantwoordelijk voor de tv-spotreclameverkoop en brand partnerships-oplossingen op zowel Disney XD als Disney Channel
Mark de Weerd Country Manager Benelux Improve Digital
06-08-2018 | 09:07:00
De Weerd adviseert uitgevers met betrekking tot hun advertising- en programmaticadvertisingstrategie. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van het klantportfolio in de Benelux
[Interview] Hans Veldhorst over het belang van mobile advertising
09-07-2018 | 14:46:00
Door zijn ervaringen in de reclamewereld, opgedaan bij onder andere bureaus als TBWA en Ogilvy, zag Hans Veldhorst van dichtbij hoe de markt zich ontwikkelde richting mobile
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Zenith voorspelt 4,5% groei in adspend in 2018
28-06-2018 | 13:33:36
Zenith voorspelt dat de wereldwijde advertentie-uitgaven in 2018 met 4,5 procent zullen stijgen en tegen het einde van het jaar $ 580 miljard (USD) zullen bereiken
[Interview] Phileas Fox (Adfactor) over podcast advertising
26-06-2018 | 12:29:00
Contentmarketingspecialist Adfactor biedt adverteerders de mogelijkheid om podcasts in te zetten. Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers. Wij spreken Phileas Fox, directeur van Adfactor
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
Adfactor start podcast advertising
29-05-2018 | 16:36:13
Adfactor start met een portfolio van diverse podcastuitgevers, waaronder de platformen van RTL Nederland, Nu.nl en technologiewebsite Numrush
[Onderzoek] Screenforce: omzet tv-spotmarkt stijgt naar 155 miljoen euro
22-05-2018 | 14:25:10
De tv-spotmarkt is 2018 goed gestart met een groei van 6,8 procent in het eerste kwartaal ten opzichte van het eerste kwartaal van 2017
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack