Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2845804

[Column] Erwin Fisser: Slechts 15 procent van de lezers haalt het einde van deze column
16-01-2019 | 10:19:00
Wat leven we toch in een heerlijk kwantificeerbare tijd. ‘Weer je dagelijkse 10.000 stappen norm gehaald? Gefeliciteerd, dat is dan al een streak van 15 dagen. Slechts 13 procent van de mannen van jouw leeftijd wereldwijd presenteerden hetzelfde!’
Ster neemt No Consent Advertising-platform ingebruik
18-12-2018 | 13:20:00
Met het platform kan Ster een vorm van online adverteren aanbieden waarbij de consument geen onderwerp wordt van profielopbouw of retargeting
Outdoor: Data biedt kansen voor adaptive advertising
15-11-2018 | 12:55:24
Clear Channel Nederland heeft de People & Places tool ontwikkeld om doelgroepbereik te optimaliseren. De tool bevat niet alleen POS-data zoals verkooppunten van winkelketens, maar ook POI-data
[Onderzoek] Adobe: personalisatie en AI prioriteit voor merken in de Benelux
06-11-2018 | 09:11:00
3 procent van de organisaties in de Benelux zet AI in om personalisatie mogelijk te maken. Op dit moment bevinden de meeste bedrijven in de Benelux zich nog in de test- (22%) of uitrolfase (33%)
Wouter Theijsmeijer en Jeroen de Graaf (Ematters): Clickratio’s van 50% zijn mogelijk
02-11-2018 | 12:32:00
Ematters richt zich volledig op eCRM en marketing automation. Managing director Jeroen de Graaf gaat de bureaustrategie verder uitbouwen en het steeds schaarsere marketingtalent binden
[Column] Femke Leemeijer: Baas in eigen bubbel!
16-10-2018 | 10:53:00
Martijn van Dam, laat mij met je algoritmes met rust en koers liever op een Nederlandse mediawereld waarin de NPO geen oneerlijke concurrent meer is van de onafhankelijke kwaliteitsjournalistiek in dit land
Samenwerking Happy Data en WWAV
25-07-2018 | 08:15:00
WWAV, bureau voor marketing en communicatie voor non-profits, gaat samenwerken met Happy Data, expert op het gebied van data-analyse en -verrijking
Siteimprove biedt tool voor AVG-proof werken
16-07-2018 | 10:20:00
Siteimprove introduceert een oplossing die organisaties helpt om inzichtelijk te maken of de website voldoet aan de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG)
[Interview] Dennis Stolk over het belang van data
02-07-2018 | 08:41:34
Samen met compagnon Floris van Lelyveld richtte Dennis Stolk onlangs The Data Agency op. Het bedrijf helpt organisaties bij de transformatie naar een datagedreven organisatie door de ontwikkeling en uitvoering van een datastrategie. Wij spreken hem over de onderschatting van de complexiteit van data het het belang van deze gegevens
[Column] Erwin Fisser: Je kunt beter op Facebook zitten dan in Amsterdam wonen
22-05-2018 | 12:10:54
De Chief Technology Officer van Amsterdam lijkt te suggereren dat al dat geëxperimenteer met onze data volstrekt begrijpelijk is omdat het ons burgers toch niet interesseert. Via billboards waren burgers uitgenodigd vragen te stellen. “We kregen nul telefoontjes, nul!” Misschien dat de communicatieafdeling een #faaldag had, maar het is ook goed mogelijk dat burgers het gewoon niet snappen
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
15-05-2018 | 15:09:00
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
[Column] Bob Goulooze: Onze Lieve Google
24-04-2018 | 13:05:15
Arjan Lubach vroeg zich af hoe het duivelse Facebook te beteugelen, of weer op het rechte pad te krijgen. Dat gaat niet lukken Arjan, want wij aanbidden allen Mammon, de geldduivel. Het is juist Mammon die het leven op aarde bepaalt
[Column] Marc Stubbé: Facebook en het vertrouwen in de media
23-04-2018 | 12:34:00
Onder de grootgebruikers van persoonlijke data zijn de technologiegiganten Facebook en Google: hun businessmodel is gebouwd op de handel in persoonlijke data. Wij hebben menig schandaal met datalekken achter de rug
[Column] Erwin Fisser: Oude mensen vs. het internet
23-04-2018 | 10:06:00
Ongeveer vijf jaar geleden zag ik in een documentaire een Schotse socioloog commentaar leveren op de maatschappelijke - nadelige - gevolgen van internet. De documentairemakers lieten in de volgende scene Evgeny Morozov zien, die naar het fragment keek. Met een brede grijns gaf hij zijn commentaar: "That's what you get when old people start talking about the internet"
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
[Column] Erwin Fisser: Alles wat je zegt, kan en zal tegen je gebruikt worden
27-03-2018 | 10:18:00
De nieuwe media, dat waren platforms die mensen aan elkaar zouden verbinden. Kennis is macht en wanneer iedereen over dezelfde kennis kan beschikken, zal het gelijkheidsideaal verwezenlijkt worden. Kennis blijkt inderdaad macht, maar dan moet je wel de juiste kennis hebben.
[Column] Marianne van Soomeren: De referendumval
27-03-2018 | 09:52:00
Recent onderzoek van de Erasmus Universiteit toont aan dat mooie en feelgoodreclame ons zo beïnvloedt dat we er niet meer in slagen om een merk, dienst of product objectief te beoordelen. Zelfs niet als we er geld voor krijgen om onze mening te herzien. Een beter bewijs dat positieve reclame werkt, is er niet.
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Professor Mirko Schäfer over data en de AVG. Wat moeten we ermee?
21-03-2018 | 11:44:00
We vragen Mirko Schäfer welke invloed data, datamanagement en alle nieuwe wet- en regelgeving rondom data hebben op betekenisvolle content, dialoog en engagement
[Column] Brechtje de Leij: Zo ben jij klaar voor de Nederlandse voice assistant
12-03-2018 | 10:05:00
Om straks meegenomen te worden door de assistant, zul je als mediapartij wel wat moeten doen. Het gaat allemaal niet vanzelf en stilstaan is straks de boot missen. De consument gaat straks het internet niet meer op om informatie te zoeken. Nee, de consument vraagt en krijgt antwoord van zijn assistant. Wat te doen?
Roxanne Borra (Improve Digital): In drie stappen uit het datamoeras
07-03-2018 | 14:14:00
Data en reporting vormen de motor van een effectieve organisatie. Betrouwbare data, heldere inzichten en een realistische datastrategie leiden tot het maximaliseren van opbrengsten
[Startups] Tim Hoefnagel over Squeezely
07-03-2018 | 13:16:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Tim Hoefnagel, oprichter en Managing Director van Squeezely
iMMovator en Hilversum Media Campus samen verder als Media Perspectives
28-02-2018 | 11:47:00
Krachtenbundeling, samenwerken en verbinden zijn volgens de nieuwe organisatie het noodzakelijke antwoord op de uitdagingen waarvoor de mediasector staat
Kantar behaalt ISO 19731-certificaat voor Digital Analytics and web analytics for purposes of market, opinion and social research
19-02-2018 | 08:55:14
Kantar TNS, Kantar Millward Brown, Kantar Public en Kantar Media zijn de eerste bureaus in Nederland die zich ISO 19731 gecertificeerd mogen noemen
OBI4wan, OBILytics en Buzzcapture samen verder
14-02-2018 | 11:04:00
Met de lancering van het nieuwe merk heeft het Zaanse softwarebedrijf een duidelijke propositie richting de internationale markt
[Interview] Marijn Deurloo over automated data en Ortec
07-02-2018 | 12:06:19
Eind vorig jaar kondigde Havas Media een samenwerking aan met Ortec, een aanbieder van optimalisatiesoftware en analyseoplossingen, om real-time automated data te verkrijgen. Wat is Ortec precies voor bedrijf en wat gaan ze voor Havas doen? We vragen het Managing Partner Marijn Deurloo
[Column] Sietse Pots: Sluit deuren en ramen, de GDPR komt eraan!
24-01-2018 | 11:06:07
Een miljoenenboete, je merkreputatie naar de knoppen, een vertrouwensbreuk met stakeholders: wie even niet oplet, gaat er na 25 mei 2018 aan. Over twintig jaar zullen we beseffen dat er een tijd was vóór en een tijd na de invoering van de GDPR
[Column] Marianne van Soomeren: Goede voornemens
18-01-2018 | 11:14:00
2018 is begonnen en het lijkt erop dat veel mediapartijen zich van hun beste kant willen laten zien. Vooral richting de consument
Michiel Mol neemt The Fightclub over
09-01-2018 | 10:43:00
Naast de overname van The Fightclub Digital heeft ME ook een belang genomen in de startup The Red Corner, dat zich bezighoudt met de ontwikkeling van websites en apps
[Column] Michiel Rotteveel: De mens achter de data
27-12-2017 | 13:04:00
Wat leven media- en communicatieonderzoekers toch in een prachtige tijd. Overal om ons heen zijn steeds meer data beschikbaar en je kunt deze data vaak zomaar gratis uit de lucht plukken
[Column] Ronja Slierendrecht: Wat maakt een video succesvol?
18-12-2017 | 10:38:00
Wij merken dat er in december nét wat meer partijen dan normaal contact opnemen om de nieuwe features en tools door te spreken. Daar komen mooie gesprekken uit voort met vaak ambitieuze plannen
[Column] Ronja Slierendrecht: Wat maakt een video succesvol?
18-12-2017 | 09:48:22
Wij merken dat er in december nét wat meer partijen dan normaal contact opnemen om de nieuwe features en tools door te spreken. Daar komen mooie gesprekken uit voort met vaak ambitieuze plannen. Wat opvalt is dat niet alleen mediabedrijven, maar ook overheden, communicatie-, en pr-bedrijven de noodzaak voelen om hun video’s beter te documenteren
[Onderzoek] Meerderheid positief over AVG
14-12-2017 | 09:45:00
Onderzoeksbureau Team Vier deed in opdracht van Microsoft Nederland onderzoek naar de Europese Algemene Verordening Gegevensbescherming onder meer dan 600 Nederlandse directeuren en IT-managers
Datacenter.com lanceert on-demand colocatie services model voor hybride cloud
06-12-2017 | 15:49:00
Deze Start Direct Cabinets van Datacenter.com zijn per maand af te nemen en kennen geen minimum contractperiode
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 18:09:00
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 17:42:00
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen
Manutan getransformeerd tot datagedreven online-aanbieder
24-11-2017 | 13:03:00
Door digitalisering en data centraal te stellen in haar bedrijfsvisie en deze aanpak met alle medewerkers te omarmen, heeft Manutan in twee jaar tijd haar organisatie getransformeerd tot een volledig datagedreven online-aanbieder
DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van
15-11-2017 | 22:32:00
In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer van alle markten thuis zijn. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art
Patrick Aarbodem Chief Commercial Officer Relay42
15-11-2017 | 14:21:00
In deze functie is hij verantwoordelijk voor de wereldwijde salesstrategie
Nielsen Digital Ad Ratings beschikbaar in Nederland
07-11-2017 | 14:13:00
Nielsen Digital Ad Ratings meet leeftijd en geslacht, unieke bezoekers, bereik, frequentie en de GRP’s voor het volledige bereik van online campagnes
Gepersonaliseerde fixed homepage takeover NU.nl door Samsung
07-11-2017 | 12:54:50
Starcom en Sanoma introduceren de gepersonaliseerde fixed homepage takeover op NU.nl. De homepage takeover betreft een fixed propositie die kan worden gecombineerd met data
Samenwerking Havas Media en optimizationbedrijf ORTEC
23-10-2017 | 11:57:00
Door samen te werken met ORTEC haalt Havas Media wiskundige optimalisatie- en analyticskennis in huis om aan de slag te gaan met de customer journey, conversie-attributie en crosschanneloptimalisatie
Walter Flaat Chief Data Officer Dentsu Aegis, uitrol M1
16-10-2017 | 09:44:00
M1 is het adresseerbare targetingplatform van het in 2016 door Dentsu Aegis Network geacquireerde Amerikaanse Merkle
Jorn Lyseggen (Meltwater) publiceert boek Outside Insight
12-10-2017 | 11:10:00
In het boek Outside insight: Navigating a World Drowning in Data, laat Lyseggen zien dat een focus op externe inzichten organisaties een completer beeld geeft van de kansen en bedreigingen in de markt
[Onderzoek] Data-integratie en automatisering hoog op agenda marketeers
21-09-2017 | 11:58:00
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore
Sports Alliance en ESB.TSB koppelen fanmarketingplatform en kaartverkoopsysteem SRO
18-09-2017 | 12:19:00
Door het koppelen van de twee systemen wordt het mogelijk om marketingcampagnes aan te passen aan de behoefte of koopgedrag van fans of bezoekers
Primeur: digitalAudience geïntegreerd met DoubleClick
12-09-2017 | 08:28:00
Adverteerders kunnen nu gebruik maken van hun eigen customer database voor online marketing binnen DBM
Nederland investeert te weinig in basis van digitale samenleving
06-09-2017 | 07:06:00
Nederland creëert een digitale samenleving die te veel afhankelijk is van anderen, waarschuwt hoogleraar Wil van der Aalst in het augustusnummer van AG Connect
[Column] Sietse Pots: Data of gevoel; waarop baseer jij je communicatieplan?
31-08-2017 | 13:41:06
Kijkend naar communicatieplannen verbaast het gebrek aan cijfermatige onderbouwing mij vaak. Hoewel cijfers enorm kunnen helpen bij het maken van keuzes, zijn het voornamelijk de zachte factoren die het communicatiebeleid bepalen
Algo zesde overname van Meltwater binnen een jaar
30-08-2017 | 11:50:00
Algo is een realtime data-analyticsplatform dat ondersteund wordt door machinelearningtechnieken
Qmusic viert mijlpaal van 500.000 Q-members
17-08-2017 | 16:20:00
Met dit grote aantal leden verstevigt het station haar online positie met een eigen ledenplatform en de data die daaruit voortvloeien
Analyse big data Twitter biedt kansen voor toerisme
17-08-2017 | 10:06:00
Door de informatie in Tweets slim te combineren, kun je duidelijk maken hoe grote groepen bezoekers de stad gebruiken en wat de opkomende toeristische hotspots zijn
Arthur Detering versterkt managementteam Happy Data
19-07-2017 | 14:33:00
De voormalig directeur van Wegener DM neemt de leiding in het verder uitbouwen van de producten en diensten van Happy Data
Patrick Bolle Managing Director Meltwater
18-07-2017 | 15:32:00
Bolle zal in zijn nieuwe functie de activiteiten van Meltwater in Nederland verder uitbouwen. Bolle groeit door vanuit een functie als New Business Manager bij Meltwater
Oprichting Europese technische commissie voor cyber security en gegevensbescherming
11-07-2017 | 10:41:00
Er komt een Europese technische commissie (TC) voor cyber security en gegevensbescherming. De nieuwe TC gaat specifieke normen voor de Europese situatie ontwikkelen
IMMovator, Hogeschool Utrecht en Universiteit Utrecht starten Data4Media en mediagerichte dataopleidingen
29-06-2017 | 10:30:44
De community Data4Media gaat zich richten op de ontwikkeling van kennis en skills op het gebied van data in de media
ABN Amro schakelt Relay42 in
28-06-2017 | 12:47:11
Datamanagementplatform-aanbieder Relay42 is door ABN Amro geselecteerd voor de implementatie van haar DMP-oplossingen in de IT-infrastructuur van de bank
Meltwater lanceert Executive Alerts
26-06-2017 | 16:40:00
Executive Alerts geeft gebruikers inzicht in informatie over hun organisatie, concurrentie en branche. Met dagelijkse alerts worden leidinggevenden uitgedaagd om top-level beslissingen nog beter te nemen
Jan Heuvel marketingstrateeg SAMR
22-06-2017 | 15:11:00
SAMR (SmartAgent MarketResponse) versterkt haar strategische consultancy met de komst van marktstrateeg en conceptontwikkelaar Jan Heuvel
Fair Data: een nieuw keurmerk voor dataprivacy
22-06-2017 | 09:15:00
MOA lanceert het keurmerk Fair Data. Een keurmerk dat consumenten inzicht biedt in welke (onderzoek)organisaties op verantwoorde wijze met data en persoonsgegevens omgaan
EDM behaalt certificaat ISO 27001
20-06-2017 | 10:37:00
De dataspecialist uit Nieuwegein beheert, valideert en analyseert veel klantdata van de top 200 grootste adverteerders van Nederland
NetBooster en Artefact bundelen krachten
13-06-2017 | 12:30:57
Zij vormen samen een wereldwijd online marketingbureau dat zich focust op strategische digitale marketingconsultancy met data en artificial intelligence als basis
Cas van Andel Managing Director Executive Alerts bij Meltwater
06-06-2017 | 16:05:00
Van Andel wordt in zijn nieuwe functie verantwoordelijk voor het uitbouwen van de Nederlandse Meltwateractiviteiten omtrent AI en machine learning
ItsaRep en Outsource verzorgen communicatie Computer Profile
18-05-2017 | 11:39:00
Computer Profile helpt IT-organisaties met data en analyses hun markt beter te begrijpen en slimme strategische beslissingen te nemen
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
Court1 lanceert segmentatie-app CÄSAR
17-05-2017 | 10:48:00
Court1 lanceert CÄSAR, een segmentatie-app die locatiedata, reisdata en consumenteninformatie combineert met eigen (klant)data
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
[Interview] Willem van Lynden over het recht vergeten te worden
26-04-2017 | 12:55:51
Het vergeetrecht. Mensen hebben sinds drie jaar het recht om vergeten te worden door onder andere zoekmachines. Ter gelegenheid hiervan lanceerde Willem van Lynden een telefonische helpdesk, want er is nog steeds veel onduidelijk. We spreken hem
[Column] Marc Teuwsen: Film of popcorn?
26-04-2017 | 11:10:01
Daar waar Sensation of Tomorrowland de relatie en engagement met haar bezoekers tot in de finesses beheersen, lijkt het soms alsof bioscopen nog in de eighties aan het werk zijn en alleen weten hoeveel kaartjes ze op een avond hebben verkocht
50-plussers bezorgd over veiligheid persoonsgegevens online
12-04-2017 | 09:56:00
Meer dan de helft van de ouderen boven de 50 jaar vindt dat de eigen persoonsgegevens online niet veilig zijn. Vooral commerciële bedrijven zoals Facebook en Google worden met argusogen bekeken
Flashtalking presenteert dynamic video-toolkit
06-04-2017 | 13:15:00
Flashtalking, het platform voor innovatieve advertentietechnieken en -oplossingen, presenteert een uitgebreide cross-screen creative toolkit voor dynamic video-adverteerders
Feijenoord verslaat Ajax op social media
31-03-2017 | 09:03:00
Op 2 april staat Ajax – Feyenoord op het programma. Meltwater analyseert hoe de titelstrijd tussen de grootmachten zich online afspeelt
OBILytics en SyncKroon lanceren MediaRate: media-rating-platform op basis van social engagement
21-03-2017 | 15:55:00
Op basis van duizenden online berichten wordt door het systeem realtime een rating gegeven aan alle televisieprogramma’s die worden uitgezonden tussen 18.00 en 24.00 uur
Clipit voorpelt: VVD de grootste, Wilders blijft achter
15-03-2017 | 06:52:00
Geert Wilders' PVV gaat met zestien zetels een tegenvallende uitslag tegemoet en de VVD wint, zegt bureau Clipit
Coders Co. introduceert programmeertaal Rax
28-02-2017 | 15:25:17
Datascientists-team Coders Co. introduceert Rax, een programmeertaal om informatie te halen uit (on)gestructureerde gedragsdata (big data)