Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 4086043

[Vacatures] DPG Media zoekt een acountmanager DPG Media Technology
28-09-2020 | 11:11:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager DPG Media Technology
[Vacatures] bGenius zoekt een Software Engineer
17-09-2020 | 15:53:00
bGenius is per direct op zoek naar een Software Engineer
[Vacatures] Reprise zoekt een SEA Consultant
16-09-2020 | 13:34:00
Reprise is per direct op zoek naar een SEA Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een Display Advertising Consultant
16-09-2020 | 13:12:00
Reprise is per direct op zoek naar een Display Advertising Consultant
[Vacatures] Reprise zoekt een Medior/Senior Social Advertising Consultant
16-09-2020 | 13:01:00
Reprise is per direct op zoek naar een Medior/Senior Social Advertising Consultant
[Vacatures] Initiative zoekt een Communications Design Director
16-09-2020 | 12:24:00
Initiative is per direct op zoek naar een Communications Design Director
[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager
16-09-2020 | 12:05:00
Initiative is per direct op zoek naar een Campagne Manager
[Vacatures] Talpa Network zoekt een CRM & Marketing Automation specialist
14-09-2020 | 15:57:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een CRM & Marketing Automation specialist
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
14-09-2020 | 15:43:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Concepter & Designer bij de MH Brand Studio
Initiative en DPG Media komen met online videocampagne voor Oldtimers
10-09-2020 | 16:18:00
Initiative heeft samen met DPG Media een online videocampagne ontwikkeld voor het dropmerk Oldtimers. Initiative kreeg de vraag om zowel het concept als de mediastrategie te ontwikkelen
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien komen met campagne Gewoon Gaan voor culturele sector
10-09-2020 | 15:12:00
Buro Dertig en Goeie Ouwe Koeien hebben een online campagne gelanceerd onder de noemer Gewoon Gaan. Naar musea, theaters, podia en filmhuizen. Juist nu
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sr. Creative Copy
07-09-2020 | 16:02:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sr. Creative Copy
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Sr. Creative Media
07-09-2020 | 15:47:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Sr. Creative Media
Verizon Media teams with Broadsign to extend programmatic omnichannel offering
01-09-2020 | 15:00:00
Verizon Media and Broadsign today announced an extended partnership to directly integrate Verizon Media’s programmatic demand-side-platform (DSP) with the Broadsign Reach programmatic DOOH supply-side-platform (SSP)
[Column] Fleur Willemijn van Beinum: Build a brand before products
31-08-2020 | 15:05:00
'NOBULL is a footwear, apparel and accessory brand for people who train hard and don't believe in excuses. If you think gimmicks in your shoes make you a better athlete, NOBULL is not for you.'
[Vacatures] Mediahuis zoekt een Design Lead bij Wayne Parker Kent
31-08-2020 | 13:08:00
Mediahuis is per direct op zoek naar een Design Lead bij Wayne Parker Kent
[Vacatures] Hearst Netherlands zoekt een Marketeer B2C
31-08-2020 | 12:49:00
Hearst Netherlands is per direct op zoek naar een Marketeer B2C
[Vacatures] DPG Media zoekt een Project Manager Publisher Partner Netwerk
31-08-2020 | 12:14:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Project Manager Publisher Partner Netwerk
[Vacatures] DPG Media zoekt een Product Manager Branded Content
31-08-2020 | 12:05:41
DPG Media is per direct op zoek naar een Product Manager Branded Content
Talpa voegt creatieve afdelingen samen en begint het Bureau
31-08-2020 | 09:05:00
Talpa Network heeft z’n interne creatieve afdelingen samengevoegd tot het Bureau. Het creatieve powerhuis gaat zowel mediabureaus en adverteerders als de eigen mediamerken bedienen.  
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Marketing Manager Talpa TV
10-08-2020 | 13:42:58
Talpa Network is per direct op zoek naar een Marketing Manager Talpa TV
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Junior Digital Campaign Manager
10-08-2020 | 13:29:00
Talpa Network is per direct op zoek naar een Junior Digital Campaign Manager
World Out of Home Organization launches #OurSecondChance global digital campaign
30-07-2020 | 17:23:42
The World Out of Home Organization, WOO, has launched a worldwide Digital Out of Home campaign - #OurSecondChance by recently appointed UK creative agency New Commercial Arts.
[Vacatures] LINDA.nl zoekt een Product Owner (40 uur p/w)
27-07-2020 | 15:14:00
LINDA.nl is per direct op zoek naar een Product Owner (40 uur p/w)
[Column] Erwin Fisser: Een jongerencampagne als oplossing voor alles
27-07-2020 | 10:00:00
Weinig dingen worden in de moderne maatschappij tegelijkertijd zo enorm onderschat als overschat als de campagne. Zodra alles goed gaat, is de campagne eigenlijk volledig weggegooid geld
KesselsKramer en Since 88 ontwikkelen campagne voor stimulering bioscoopbezoek
17-07-2020 | 16:28:00
Communicatiebureau KesselsKramer en productiehuis Since 88 hebben twee reclamespots ontwikkeld om bioscoopbezoek te stimuleren. De campagne wordt gevoerd onder de gezamenlijke noemer ganaardefilm.nl
[Vacatures] Talpa Network zoekt een Loyalty & CRM Marketeer
13-07-2020 | 16:01:44
Talpa Network is per direct op zoek naar een Loyalty & CRM Marketeer
[Vacatures] DPG Media zoekt een accountmanager Breda
06-07-2020 | 12:06:00
DPG Media is per direct op zoek naar een accountmanager Breda
[Interview] Madelon Fortuin over NRC B2B-campagne 2020
03-07-2020 | 14:26:00
NRC Media komt met een nieuwe B2B campagnevideo, waarin de missie van NRC duidelijk de hoofdrol speelt: journalistiek die dieper graaft dan het snelle citaat, in een wereld waarin steeds meer (mis) informatie maar steeds minder journalistiek is. We spraken met Madelon Fortuin
WE Fashion X LINDA. Zilveren Cross Media Case 2020
01-07-2020 | 14:35:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Talpa draagt RTL draagt WE Fashion X LINDA. voor als Cross Media Case. We spreken met Jildou van der Bijl, creatief directeur bij LINDA. & Net5
Milka – De Smaak van Nederland Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2020
01-07-2020 | 09:19:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Wavemaker draagt de campagne Milka – De Smaak van Nederland voor als Cross Media Case. We spreken met Rhandy Biemans van Milka over deze campagne
Hearst Netherlands lanceert campagne Pak deze zomer zelf goud
30-06-2020 | 14:26:00
Hearst Netherlands lanceert op 29 juni zijn zomercampagne. Onder de noemer Pak deze zomer zelf goud, wordt op ludieke manier ingehaakt op de sportzomer die door het coronavirus niet doorgaat
[Vacatures] DPG Media zoekt een Huis aan Huis Portfolio coördinator
22-06-2020 | 12:57:00
DPG Media is per direct op zoek naar een Huis aan Huis Portfolio coördinator
Wereldvluchtelingendag: Cinetree stelt films en documentaires gratis beschikbaar
19-06-2020 | 14:56:55
Cinetree stelt twee weken lang vier films en drie korte documentaires beschikbaar in het kader van Wereldvluchtelingendag Wereldvluchteningendag is een door de UNHCR uitgeroepen dag
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Start Something Priceless van MasterCard
19-06-2020 | 11:52:45
In de laatste commercial van MasterCard US wordt goed ingespeeld op het coronavirus en het fenomeen thuiswerken
[Vacatures] NRC Media zoekt een Senior Backend Developer Marketing Automation en CRM
08-06-2020 | 10:23:00
NRC Media is per direct op zoek naar een Senior Backend Developer Marketing Automation en CRM
Unilever's Ben & Jerry's: Silence is not an option
04-06-2020 | 14:34:00
Steeds meer merken spreken zich uit tegen racisme en geweld naar aanleiding van de situatie in de Verenigde Staten. Ben & Jerry's, onderdeel van Unilever doet een expliciete oproep aan de Amerikaanse president Donald Trump
[Column] Remco Klöters: Lookalike-race met Max Verstappen (3) vs Katja Schuurman (2) vs Michiel Muller (1)
04-06-2020 | 09:59:00
Max Verstappen lag comfortabel op winst toen hij Picnic via de Rechtbank Amsterdam tot een schadevergoeding van 150.000 euro aan gederfde reclame-inkomsten dwong. Het Hof Amsterdam zet hier deze week een streep door
[Column] Cor Hospes: Corona en het demasqué van het merkdenken
22-05-2020 | 09:16:54
Om te lachen zijn ze, ja echt. De reclamefilmpjes waarmee merken in tijden van corona proberen sympathie te winnen
[Cross Media Case 2020] Linda Boonman over AXE gets you ready to move closer
15-05-2020 | 10:33:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Greenhouse draagt AXE gets you ready to move closer voor als Cross Media Case. We spreken met Linda Boonman, creative lead van Greenhouse
Radiozenders bieden 5 seconden gratis reclame voor horeca- en recreatiesector
14-05-2020 | 15:41:00
Een aantal Nederlandse radiozenders heeft besloten om naast retailers ook de horeca- en recreatiesector te ondersteunen met een gratis 5 seconden tag-on op de hoofdspot, met als doel de coronamaatregelen te benadrukken
Fictieve campagne toont kracht combinatie radio en buitenreclame aan
12-05-2020 | 16:06:00
Een fictieve campagne van Qmusic en JC Decaux leverde opmerkelijke resultaten op
[Cross Media Bureau 2020] Dolly van den Akker vertelt over MPG.
12-05-2020 | 10:01:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. dingt mee naar de award voor Cross Media Bureau van het Jaar
Merk ervaart boost dankzij een virtuele in-game winkel
11-05-2020 | 15:52:00
Het Nederlandse lifestylemerk BALR. en Azerion’s simulator en social game Hotel Hideaway komen met een innovatie: een virtueel hotel waar een echt merk te koop is
[Cross Media Case 2020] Dolly van den Akker (MPG) over Iedereen een Rembrandt
11-05-2020 | 11:09:02
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. MPG. draagt de campagne Iedereen een Rembrandt voor als Cross Media Case
[Column] Erwin Fisser: Als je elders koopt, ben je gewoon niet loyaal
11-05-2020 | 09:48:00
Winkelier zijn is een prachtig vak. Alleen jammer dat klanten van die klootzakken zijn. Doe je zelf alles goed, gaan ze vervolgens tóch ergens anders kopen. En dat zullen we ze eens vertellen ook
[Commercial Review] Arne Kooke: De pilot
07-05-2020 | 10:42:00
UM’s Arne Kooke reviewt vanaf vandaag commercials voor Nederlands MediaNetwerk. Deze eerste keer richt hij zijn pijlen op corona-commercials
MeMo² lanceert FLOW als uitbreiding op THX-platform
06-05-2020 | 15:31:00
Recentelijk heeft MeMo2 een nieuwe manier van realtime crossmediaal meten en optimaliseren geïntroduceerd
Screenforce lanceert aanvraagplatform voor televisiecampagnes
06-05-2020 | 10:08:00
Screenforce heeft een vereenvoudigd aanvraagplatform voor televisiecampagnes gelanceerd. Partijen die rechtstreeks inkopen bij STER, Talpa Network, Ad Alliance of ORN kunnen dit voortaan doen met TIP
[Onderzoek] MediaTest: Jongeren niet altijd positief over corona-inhakers in reclame
24-04-2020 | 08:13:00
Elke twee weken vraagt marktonderzoeksbureau MediaTest aan de jongeren in haar online panel hoe zij tegen de coronacrisis aankijken. Sinds de vorige meting is er weer veel veranderd omtrent het coronavirus: hoe denken de jongeren hierover
Campagne Nieuwe tijden vragen om nieuwe inZIGTen van start
21-04-2020 | 10:57:00
Door middel van een infographic deelt ZIGT continu de nieuwste resultaten uit haar onderzoek naar het veranderende effect op het mediagedrag sinds het begin van de coronacrisis
Dorst & Lesser werkt voor Vereniging Gehandicaptenzorg Nederland
20-04-2020 | 12:13:00
Sinds 1 april 2020 is Dorst & Lesser de socialmediapartner van de branchevereniging Gehandicaptenzorg Nederland
Eighty per cent of multinationals defer campaigns amid Covid-19, WFA
09-04-2020 | 13:34:17
Four out of every five marketers in major multinationals are postponing planned campaigns due to the Coronavirus crisis.
BBC World News, CNN International en Euronews stellen reclamezendtijd beschikbaar voor corona
03-04-2020 | 17:24:30
BBC World News, CNN International en Euronews hebben gezamenlijk 50 miljoen dollar aan reclamezendtijd beschikbaar gesteld voor grote non-profit organisaties en (internationale) overheden die zich met volksgezondheid bezighouden
[Column] Marianne van Soomeren: Spoiler billboards #fuckingbriljant
02-04-2020 | 09:40:26
Eerlijk is eerlijk, ik wilde mijn column eigenlijk niet schrijven over iets wat met de coronacrisis te maken heeft. Er wordt immers al zoveel over geschreven en over gezegd
Amazon komt met eerst Prime Video-commercial
01-04-2020 | 11:22:00
Amazon is gestart met een eerste reclamecampagne op televisie voor Prime Video. Daarmee ondersteunt Amazon de commerciële lancering van Prime Video met meer Nederlandse content
Burgemeester Cagliari komt met shock-campagne
26-03-2020 | 12:24:00
De burgemeester van Cagliari, de hoofdstad van het Italiaanse eiland Sardinië, is gestart met een shock-campagne in het kader van de coronacrisis
Media starten inzamelactie onder de noemer Media voor Zorg
25-03-2020 | 16:32:00
Onder de noemer Media voor Zorg is een aantal producers, regisseurs, redacteuren en tv-producenten een collectief gestart om het Rode Kruis te helpen bij het inzamelen van medische beschermingsmiddelen
Popcorn Stories: Filmpje Handen Thuis in kader van coronacrisis
25-03-2020 | 13:24:00
Het video- en animatieproductiebedrijf Popcorn Stories heeft een filmpje gemaakt om de huidige coronacrisis en de maatregelen te visualiseren voor de Nederlandse maatschappij
[Cross Media Case 2020] Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
24-03-2020 | 09:49:00
Op 1 juli 2020 worden de Cross Media Awards 2020 uitgereikt. Pricewise draagt de campagne rondom zorgverzekeringen voor. We spreken met Anne Lotte Hendriks over Vind jouw beste zorgverzekering
Ocean zet MKB Steunfonds op: gratis buitenreclame
23-03-2020 | 06:00:00
Per direct zet Ocean Outdoor een steunfonds op voor de zwaarst getroffen branches en mkb-bedrijven. Het fonds krijgt een mediawaarde van ruim 10 miljoen euro bruto
YUNE met video Voor Elkaar En Iedereen
19-03-2020 | 12:53:00
Om miljoenen Nederlanders een hart onder de riem te steken presenteert het Amsterdamse contentmarketingbureau YUNE in samenwerking met spoken word-artist Justin Samgar de video Voor Elkaar En Iedereen
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: In the Name of Play van Fanta
10-03-2020 | 14:45:00
Maurice van Susante kwam een campagne tegen die draait om idioten. Maar dan op een positieve manier. Hoe kan dat? Hij legt het je haarfijn uit
[Column] Paola Cassone: Top of Flop?
27-02-2020 | 11:04:00
Geen consumentenonderzoek zal ooit de cultuur van jouw doelgroep beter omschrijven dan je consumenten zelf. Je moet alleen het gesprek aan durven gaan
Coolblue stopt met online reclame en voert prijsverhogingen door
26-02-2020 | 22:13:00
Elektronicaretailer Coolblue is sinds vrijdag 21 februari 2020 gestopt met online reclames en heeft haar prijzen verhoogd. Dit blijkt uit rapportages van diverse media
Mannenmedia: tips voor display advertising voor 2020
20-02-2020 | 15:12:00
Starten met display advertising kan ingewikkeld zijn. Mannenmedia heeft een aantal aantal best practices op een rij gezet
SAS gaat door met campagne What is truly Scandinavian
19-02-2020 | 13:45:00
Een reclamecampagne van vliegtuigmaatschappij SAS is onder vuur komen te liggen na kritiek van de politieke partijen Dansk Folkeparti en Sverigedemokraterna. SAS heeft aangekondigd door te gaan met de campagne
The Pitch van DPG Media gewonnen door NEEW met Entree Concertgebouw
14-02-2020 | 10:08:00
The Pitch is een samenwerking tussen ADCN en DPG Media waarbij de creatieve wereld uitgedaagd wordt een gouden concept te pitchen en kans te maken om deze campagne werkelijkheid te laten worden
[Column] Erwin Fisser: De Belastingdienst
11-02-2020 | 10:23:00
Waar waren Google, Apple en Amazon nu geweest zonder het internet? En wie heeft het internet ontwikkeld? Precies, de overheid
Incentro langs A4 te zien met Ooit-campagne
11-02-2020 | 09:23:28
IT-dienstverlener Incentro heeft tot 23 februari alle reclamemasten langs de A4 geclaimd voor de Ooit-campagne
Campagne Lees je rijk voor DPG Media
07-02-2020 | 17:23:00
DPG Media is een campagne gestart onder de noemer Lees je rijk. Via de website krant.nl wil DPG Media een platform bieden waar consumenten kennis kunnen maken met 11 Nederlandse krantentitels van DPG Media
Vue en Jake Scott komen met wereldwijde filmcampagne Get Lost
05-02-2020 | 15:23:00
Bioscoopketen Vue heeft samen met filmregisseur Jake Scott om een wereldwijde campagne gelanceerd die haar licht schijnt op de toenemende afleiding in ons dagelijks leven
SIRE vernieuwt bestuursstructuur
30-01-2020 | 14:41:00
Stichting Ideële Reclame (SIRE) heeft haar bestuursstructuur aangepast en bestaat voortaan uit een algemeen bestuur en een campagnebestuur. Met de nieuwe opzet zijn er wat wisselingen geweest in het bestuur
Screenforce breidt TIP uit met interface voor tv-campagnes
30-01-2020 | 13:24:00
Op 17 december 2019 heeft Screenforce een nieuwe TIP applicatie gelanceerd. Hiermee kunnen adverteerders en bureaus hun televisiecampagnes makkelijker direct en real time inlezen in door hun gebruikte software
Digital media in-housing bureau Admanager van start
14-01-2020 | 02:30:00
Admanager helpt adverteerders bij de transitie naar het zelf uitvoeren van programmatic advertising en data driven online campagnes
Playlist DAF Trucker Tracks op Spotify
13-01-2020 | 10:09:00
Samen met DAF Trucks heeft Merkle een grote Spotify-campagne ontwikkeld, waarbij truckers vanuit de hele wereld samen hun ultieme playlists creëren: de DAF Trucker Tracks
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
10-01-2020 | 10:52:57
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne With Thanks van Wild Turkey en Unyoked
Exterion Media en KWF maken contactloos betalen op DOOH mogelijk
23-12-2019 | 12:20:14
Voorbijgangers kunnen op een digitaal touch screen aanvinken welk bedrag ze willen doneren en dit vervolgens betalen door hun bankpasje tegen de terminal te houden
Squla kiest voor mediabureau Zigt
11-12-2019 | 12:06:00
Zigt wordt verantwoordelijk voor de mediastrategie, -planning, -inkoop en uitvoering van de ATL-campagnes. Daarnaast wordt het realtime dashboard van Zigt, CTRL, gebruikt om inzicht te krijgen in de effecten van de verschillende mediatypen op de sales
Festivalcampagne IFFR 2020 van start
06-12-2019 | 09:54:26
De campagne is vormgegeven door het Rotterdamse ontwerpbureau 75B, dat ook het IFFR-logo ontwierp in 2009
MobPro lanceert selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform
14-11-2019 | 11:46:44
MobPro begint onder de naam Sage+Archer een selfservice programmatic DOOH en mobiel inkoopplatform. Marketeers kunnen daarmee zelfstandig naast mobiel ook digitale out-of-home-advertenties inkopen
HALAL trekt regisseur Thessa Meijer aan
11-11-2019 | 10:56:00
HALAL voegt Thessa Meijer toe aan het internationale team van commerciële filmmakers. Zij won in november 2019 een Grand Prix tijdens de Ciclope awards voor haar korte film The Walking Fish - haar eerste productie in samenwerking met HALAL
Columnisten promoten AD
05-11-2019 | 10:10:10
DPG Media begint een campagne speciaal voor het AD, waarin de columnisten van het nieuwsmerk te zien zijn. De commercial is te zien op tv en online en volgt een dag uit het leven van een AD-lezeres
FOX lanceert serie War of the Worlds met OOH-stunt
01-11-2019 | 09:19:00
Op verschillende plekken in Nederland was een indringend geluid te horen, in Amsterdam was boven het Museumplein en de Johan Cruijff ArenA vreemde lucht te zien en er is een onbekend object geland op het Museumplein in de hoofdstad
Qmusic zet bekende gebouwen te koop
18-10-2019 | 14:06:50
Radiozender Qmusic heeft te koop-borden geplaatst op verschillende nationale monumenten en panden van landelijke en lokale media. Dit deed het station in aanloop naar Het Huis van Q
Herfstcampagne Pathé van start
15-10-2019 | 10:39:50
Bioscoopketen Pathé begint in navolging op de zomercampagne deze week een campagne gericht op een lekkere herfst bij Pathé. Als mediabureaus zijn UM en Oogst ingeschakeld
Rumag verzorgt brandedcontentvideo's Intertoys
11-10-2019 | 09:58:28
De komende weken zal diverse content gedeeld worden via Rumag om met de doelgroep herinneringen op halen
Exterion Media faciliteert campagne Free a girl
11-10-2019 | 09:17:00
Exterion Media heeft de mediaruimte, de DOOH-schermen en de locatie beschikbaar gesteld, evenals de techniek ontwikkeld voor de campagne Fight child prostitution as if she was your own
Validators en Exterion verzorgen innovatieve OOH-campagne Sky Radio
10-10-2019 | 09:19:00
Afgelopen zomer hebben Validators, Sky Radio en Exterion Media onderzoek uitgevoerd om te achterhalen of je binnen een categorie kunt bewegen door middel van Out of Home. De radiozender van Talpa wilde groeien in de categorie 'radio luisteren op het werk'
[Column] David de Jong: GigaNet van VodafoneZiggo: nog meer van hetzelfde?
24-09-2019 | 15:41:00
VodafoneZiggo introduceert het nieuwe merk GigaNet naast de merken Vodafone en Ziggo. Een opvallende stap, zit hier meer achter of is het meer van hetzelfde?
LINDA.hetbureau aan de slag voor Eye Wish
23-09-2019 | 09:22:04
Eye Wish heeft LINDA.hetbureau opnieuw gevraagd een campagne te ontwikkelen. In de campagne staat een virtueel pashokje centraal
Discovery Channel introduceert nieuwe vormgeving
18-09-2019 | 13:07:00
Discovery Channel heeft in Nederland en een aantal andere Europese landen deze week een nieuwe vormgeving geïntroduceerd. In de Verenigde Staten was deze vormgeving als eerste in april 2019 gelanceerd
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen
13-09-2019 | 11:27:00
Hillenaar Outdoor en Unicef werken tot eind 2019 samen. De samenwerking is in het voorjaar 2019 van start gegaan en bestaat uit het kosteloos beschikbaar stellen van outdoorreclamezuilen
Hillenaar Outdoor start radiocampagne
06-09-2019 | 11:32:00
Hillenaar Outdoor is gestart met een radiocampagne om haar eigen digitale media, masten en abri's onder de aandacht te brengen
Een derde marketeers besteedt video uit
02-09-2019 | 10:59:00
Meer dan een derde van de marketingprofessionals besteedt het merendeel van videoproductie uit. Met name voor de opname en montage van producties maakt 37 procent van de marketeers gebruik van een videospecialist
Volkskrant begint campagne rond actueel nieuws
02-09-2019 | 10:23:00
De crossmediale campagne Lees je in. de Volkskrant is ontwikkeld in samenwerking met creatief-strategisch partner Dear Amsterdam, het leidende creatieve bureau van de Volkskrant
Campagne Kidsweek over voordelen van krantenlezen
29-08-2019 | 11:59:00
De kinderkrant Kidsweek is een campagne gestart met onder meer een televisiecommercial. Daarin staan de voordelen van het lezen van een krant voor kinderen centraal
ACHTUNG! mcgarrybowen ontwikkelt visuele identiteit en campagne Videoland
28-08-2019 | 14:29:00
Vanaf 28 augustus 2019 zijn de marketinguitingen en het logo op het platform omgezet. Verdere doorvoering van de identiteit volgt later
BNN-campagne Ask For Angela voor veilig uitgaan
26-08-2019 | 14:56:00
De makers van Make Holland Great Again en Spuiten en Slikken willen het uitgaansleven veiliger maken met de campagne Ask For Angela. Met het codewoord kan iemand aan het barpersoneel doorgeven te worden lastiggevallen
Internationale campagne tegen piraterij van voetbal
23-08-2019 | 13:10:00
Een leeg verwoest stadion met een jongen die zijn armen op zijn wangen legt vol verbazing. Met deze campagne en de slogan piraterij vermoordt het voetbal, is de Italiaanse Serie A een campagne begonnen
Het stadsmeubilair kleurde mee met Pride Amsterdam
09-08-2019 | 13:02:00
Rood, oranje, geel, groen, blauw en paars, het kleurrijke evenement was onlangs terug in hartje Amsterdam. Het stadsmeubilair van JCDecaux kleurde 27 juli t/m 4 augustus 2019 mee met het befaamde Pride Amsterdam
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Telfort-miljonair bij KPN, Allsecur en Charlie Temple
08-08-2019 | 10:28:00
Deze keer duikt Machiel Verkuyl in de wereld van het omnummeren, het omstickeren, het fuseren. Goede merken zijn buigzaam, maar waar begint het kraken
Pathé komt met zomercampagne
25-07-2019 | 14:49:00
Pathé is met een zomercampagne gestart, en gaat de uitdaging aan met de boodschap dat Pathé het leukste uitje is deze zomer en dat met zon of regen, Pathé het coolste uitje is om te doen
[Column] Kenny de Vilder: Make your logo great again!
24-07-2019 | 13:15:00
Het lijkt erop dat Bill de Blasio zijn kleinkinderen een logo liet ontwerpen in Paint of WordArt. Mike Gravel gaat voor een klassiek, fantasieloos ontwerp. Verschillende kandidaten laten, heel origineel, de kleuren van de Star Spangled Banner terugkomen in hun beeldmerk
[Campagne-review] Van Susante over de Grenzen: Another World van CNN en Land Rover
24-07-2019 | 12:02:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne Another World van CNN en Land Rover
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 17:24:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
OOH-campagne Hak bij Exterion om stazakken te promoten
11-07-2019 | 11:16:56
ExterionMedia heeft een meerweekse campagne verzorgd voor HAK. OOH werd ingezet in combinatie met tv-billboarding om groenten in stazakken te promoten
XITE komt met zomercampagne rond Starbucks
11-07-2019 | 10:47:04
XITE start in samenwerking met The Story Lab en Carat, een nieuwe zomercampagne voor Starbucks, waarin de Starbucks Chilled Classics centraal staan
[Campagne] Kröller-Müller Museum en Interbest laten publiek kennis maken met beeldhouwkunst
02-07-2019 | 18:02:00
Het Kröller-Müller Museum toont in juli en augustus een bijzondere selectie beelden van beroemde beeldhouwers uit de moderne kunstgeschiedenis
Checklist voor een goed conversie-attributiesysteem voor radio en tv
01-07-2019 | 10:23:00
Sinds enige tijd zijn er verschillende systemen in de markt die zeggen dat ze conversie-attributie in kaart kunnen brengen voor radio en tv
MPG. maakt krant over 350 jaar Rembrandt
25-06-2019 | 09:15:44
MPG. gaat aan de slag om elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. Maandag 24 juni 2019 viel bij 3,5 miljoen huishoudens de huis-aan-huiskrant Iedereen een Rembrandt op de mat
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Keeps you Texan van Lone Star Beer
19-06-2019 | 11:12:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de campagne van Keeps you Texan van Lone Star Beer
Brandedcontentcampagne Bolletje via RTL en Qmusic
05-06-2019 | 09:37:22
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko
03-06-2019 | 11:46:16
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
[Interview] Marjolijn Hoffmans over de jarige Donald Duck
03-06-2019 | 09:16:38
Donald Duck is jarig, de eend wordt maar liefst 85. Een mooie gelegenheid om een feestje te vieren en dat doet hij samen met het Rijksmuseum. Samen brengen ze de Duckwacht merchandise-collectie op de markt. Wij spreken met Marjolijn Hoffmans, marketingmanager van Donald Duck
[Interview] Thijs Jaski: Impact maak je door verhalen te vertellen die alleen bij jouw merk passen
16-05-2019 | 12:48:54
Thijs Jaski verruilde begin 2019 ING voor creatief bureau Yune. Hij werd er Chief Brand Publishing. We spreken hem over zijn visie op merken en content
Nieuwe huisstijl voor Het Scheepvaartmuseum
08-05-2019 | 11:45:40
Het Scheepvaartmuseum uit Amsterdam heeft een nieuwe huisstijl. De huisstijl is ontwikkeld door het Amsterdamse ontwerpbureau Thonik
[Nederlands MediaNetwerk TV] Perre van den Brink over VIRTUE
08-05-2019 | 11:40:00
Perre van den Brink is Managing Director VIRTUE Western Europe. Hij is verantwoordelijk voor de werkzaamheden van het creatieve bedrijf in Spanje en Italië. Later zal daar Frankrijk bij komen. VIRTUE begon ooit als creative agency van VICE, inmiddels staat het op zichzelf als onderdeel van het mediabedrijf
Samenwerking Pinterest en vtwonen
07-05-2019 | 09:52:00
Pinterest en vtwonen gaan samenwerken op het gebied van videocontent, afbeeldingverrijking en campagnemarketing, gefocust op interieurinspiratie
HEMA van start met eerste programmatic HTML5 OOH-campagne
23-04-2019 | 11:32:11
HEMA heeft de primeur binnen Digital Out of Home: de eerste programmatic HTML5-campagne. Dit is ontwikkeld door Oogst en OutMoove en is nu te zien op de digitale buitenreclamekanalen van Centercom en MMD Media
Exterion Media: Oostenrijks Toeristenburo brengt de bergen naar Hoog Catharijne
18-04-2019 | 09:45:00
Exterion Media heeft de roltrappen van winkelcentrum Hoog Catharijne een make-over gegeven. In opdracht van het Oostenrijks Toeristenburo staan wandelervaringen in het land centraal
Bo-Rent kiest voor Abovo
13-04-2019 | 12:41:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
Stroom aan de slag voor Fietsenwinkel.nl
11-04-2019 | 09:51:00
Fietsenwinkel.nl is een omnichannel fietsbedrijf met grote ambities. Alle reden voor Fietsenwinkel.nl om een campagne te maken met als thema Nederland is niet gemaakt om stil te zitten
JCDecaux brengt buitenreclame naar games
02-04-2019 | 09:59:43
JCDecaux werkt samen met Rockstar Games om billboards, mupi’s en abri’s te verwerken in de gameserie Grand Theft Auto. Het bedrijf wil zo jongeren nog beter bereiken met buitenreclame
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: The E.V.A. Initiative van Volvo
01-04-2019 | 11:35:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de wereldwijde campagne The E.V.A. Initiative van Volvo
Livera start nieuwe campagne dankzij Abovo Media
28-03-2019 | 13:07:00
Livera heeft een nieuwe marketingcampagne gelanceerd. De campagne is onderdeel van een nieuwe merkstrategie waarin Livera zich inzet voor het tonen van schoonheid
[Cross Media Case 2019] Charissa de Koning over In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG
28-03-2019 | 09:34:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. TMG zendt In search of Incredible met ASUS Benelux & TMG in als Cross Media Case. We spreken met Charissa de Koning, senior creative commerciële content bij TMG
[Cross Media Case 2019] Joan Hoekstra over de introductie van Mora Tostini
26-03-2019 | 11:13:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Dentsu Aegis Network zendt de introductie van Mora Tostini van hun bureau Carat in als Cross Media Case. We spreken met Joan Hoekstra, Communications Director bij Carat
[Cross Media Case 2019] Daan Vrijsen over auto.nl
25-03-2019 | 12:53:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Abovo Media zendt auto.nl in als Cross Media Case. We spreken met Daan Vrijsen, strateeg bij Abovo Media
[Cross Media Case 2019] Renate van Dijk over Beemster & Chill
25-03-2019 | 11:10:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Beemster zendt Beemster & Chill in als Cross Media Case. We spreken met Renate van Dijk, marketeer commercie van Beemster
[Cross Media Case 2019] Niels Roodenburg over de Ziggo eBattle F1
25-03-2019 | 10:18:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. eMense en Vertigo 6 zenden de Ziggo eBattle F1 in als Cross Media Case. We spreken met Niels Roodenburg, Managing Director bij eMense
[Cross Media Case 2019] Laurens de Roode over De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag
20-03-2019 | 08:43:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare zendt de campagne De Winnaars van Morgen Beginnen Vandaag van KPN in als Cross Media Case
Abri's vol met reistassen voor Netflix-film Triple Frontier
19-03-2019 | 08:33:18
Op het Museumplein in Amsterdam liggen honderden reistassen opgestapeld op de abri’s. De actie is bedoeld om de nieuwe Netflix Original Triple Frontier te promoten. Dat laat JCDecaux weten
[Cross Media Case 2019] Geert-Jan Telkamp over De Stormruiter
18-03-2019 | 10:12:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. NDC mediagroep zendt de voorstelling De Stormruiter in als Cross Media Case. Aan het woord is Geert-Jan Telkamp, Head of Brand Concepts bij NDC mediagroep
[Column] Jeffrey Bleijendaal: Conversie heeft vele gedaanten, doe er wat mee
12-03-2019 | 13:17:00
Conversie draait niet alleen om de laatste stap in het proces. Ook daarvoor al leveren acties van klanten en prospects een schat aan informatie op
[Interview] Dominique Henskens: Branded content is bewezen effectief
12-03-2019 | 12:11:00
Dominique Henskens is Manager Strategy & Concept van MediaLab, onderdeel van de Persgroep. MediaLab maakt creatieve voorstellen voor de corporate accounts van de uitgeverij op basis van hun marketing- en communicatieuitdaging. Veel branded content dus. We spreken haar over de laatste projecten
Margriet & MantelzorgNL willen mantelzorgvrije week
08-03-2019 | 12:02:00
Margriet en de vereniging MantelzorgNL willen dat er een mantelzorgvrije week komt. Hiertoe zijn zij een petitie gestart. Als mantelzorgers op vakantie willen, komen ze vaak van een koude kermis thuis bij hun zoektocht naar vervangende zorg voor hun naasten
Sanoma introduceert full-service marketingcommunicatiebureau Sanoma SYNC
26-02-2019 | 14:13:00
Sanoma SYNC komt voort uit de samenvoeging van Sanoma’s content marketingbureau Head Office Nederland en het team Performance & Branding Solutions
[Column] Annemarije Tillema: Richting kiezen
21-02-2019 | 10:25:00
Op steeds meer afdelingen in tal van organisaties werken mensen aan sociale, milieugerelateerde verantwoordelijkheid. Van veel bedrijven hoor ik dat zij dit jaar specifieke campagnes gaan creëren, gericht op het onderwerp duurzaamheid. Ik geloof daar heilig in; je klanten en consumenten meenemen om hen het eerlijke en oprechte verhaal over je merk te vertellen
[Column] Femke Leemeijer: Hokjesdenken
19-02-2019 | 09:35:24
Kunnen we nog iets met doelgroepdenken? Hoe voorspelbaar zijn we nog met zijn allen als elke trend een tegentrend oproept, elke consument zich hyper-individueel gedraagt en ieder hokje niet meer dan één persoon bevat? Wat kun je als adverteerder beginnen met die waterval aan informatie over jouw ultieme koper?
[Column] Erwin Fisser: Verleiding en liefde
19-02-2019 | 09:27:47
Er is steeds meer interesse voor campagnes die het algemeen nut beogen. Voorlichtingscampagnes zijn hot, want er gaat mankeert weer van alles in Nederland. Niet echt natuurlijk, maar onze samenlevingsbeleving meent van wel
Qmusic: Carnavals Covers met Do, Samantha Steenwijk en Suzan & Freek
13-02-2019 | 12:27:00
Qmusic brengt dit jaar opnieuw de Carnavals Covers. Artiesten als Do, Samantha Steenwijk en Suzan & Freek zingen een gevoelige versie van een bekende carnavalskraker
World Radio Day: dialoog, tolerantie & vrede voor ook in Nederland groeiend medium
13-02-2019 | 12:10:00
Het is vandaag World Radio Day, de dag die de Verenigde Naties sinds 2011 heeft uitgeroepen om het medium radio wereldwijd onder de aandacht te brengen. Dit jaar staat World Radio Day in het teken van dialoog, tolerantie en vrede
Buitenreclame-campagne: 200 ingeleverde Rotterdamse wapens
13-02-2019 | 11:23:00
De politie in Rotterdam wist middels het gebruik van Out of Home-advertising een succesvolle wapeninleveractie te organiseren. Het resultaat: ruim 200 wapens werden ingeleverd
Libelle TV start talentenjacht naar opruimvlogger van Nederland
08-02-2019 | 13:14:55
Libelle en Libelle TV starten een talentenjacht naar de opruimvlogger van Nederland. De winnaar krijgt een wekelijkse vlog op Libelle TV en een artikel in Libelle. het vrouwenplatform van Libelle
MediaScience werkt voor Qmusic
08-02-2019 | 11:09:00
Qmusic kiest Mediascience voor digitale media en creatie. Om de groei van Qmusic te ondersteunen heeft het radiobedrijf MediaScience uitgekozen om te helpen met digitale campagnes
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 14:07:00
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
Johnny de Mol eenmalig dj bij Sky Radio voor Het Vergeten Kind
07-02-2019 | 13:59:00
Vrijdag 8 februari laat Sky Radio op hoge uitzondering een speciale dj toe in haar studio. Johnny de Mol mag voor één keer plaatsnemen achter de knoppen bij het non-stop muziekstation om aandacht te vragen voor stichting Het Vergeten Kind
Kranten Persgroep werven samen nieuwe leden  
05-02-2019 | 09:47:56
Een krantenmens heeft het gemakkelijk is het thema van de nieuwe campagne waarin alle 11 titels van de Persgroep de handen ineenslaan om nieuwe lezers te werven. Centraal in de campagne staat het begrip de krantenmens
Info.nl stelt Michel la Pierre aan als Chief Commercial Officer
30-01-2019 | 11:06:00
Info.nl stelt Michel la Pierre aan als Chief Commercial Officer. La Pierre zal zich richten op de herpositionering en de (inter-)nationale groei van Info.nl
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Don’t fence me in van Mini USA
26-01-2019 | 15:26:00
Auto’s en mannen, een klassieke combinatie. En het rijden in een auto moet je een goed gevoel geven. Samenwerkingen in de auto-industrie zijn veelvoorkomend en vaak succesvol. Een bekende is Peugeot en Roland Garros, twee typisch Franse dingen, of Renault en Rip Curl
MassiveMusic ontwikkelt nieuwe sonic identity Randstad
23-01-2019 | 13:27:00
Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft voor Randstad een nieuwe sonic identity ontwikkeld
Nieuwe campagne maakt jongeren enthousiast voor techniek
18-01-2019 | 12:39:32
Creatief bureau RLVNT ontwikkelde een campagne voor de Hogeschool van Amsterdam. Doel is om meer studenten enthousiast te maken voor een technische studie aan de HvA.
Dutch FilmWorks' Bankier van Verzet wint prijs beste filmcampagne
11-01-2019 | 12:22:50
Dutch FilmWorks heeft met de bioscoopcampagne voor de film Bankier van Verzet de prijs voor de beste filmcampagne, De Loftrompet, gewonnen
[Interview] Guy Grimmelt over het voorspellen van impact
31-12-2018 | 10:08:00
Eind 2018 lanceren Exterion Media en MeMo² de Outdoor Ad Impact Forecaster waarmee de bedrijven adverteerders en bureaus binnen 48 uur een betrouwbare voorspelling over de impact van een traditionele buitenreclamecampagne kunnen geven. We spreken met Guy Grimmelt, Marketing & Business Development Director van Exterion Media, over de tool
Davina Michelle neemt Sky Radio-kersttram over
18-12-2018 | 09:32:09
Davina Michelle verraste tientallen tramreizigers in de Sky Radio-kersttram in Rotterdam met een spontaan bezoek
Samenwerking Weightwatchers en &C, Robbie Williams ambassadeur
17-12-2018 | 10:22:28
De For Every Body-campagne zal wereldwijd van start gaan op 26 december 2018. Robbie Williams zal in Europa, Australië en Nieuw-Zeeland te zien zijn
Campagne J. Walter Thompson en Jimmy Nelson voor behoud culturele diversiteit
13-12-2018 | 16:11:00
Jimmy Nelson en JWT willen met name technologie inzetten om meer begrip te bewerkstelligen ten aanzien van culturele diversiteit
Qontent Matters ontwikkelt campagne voor BaByliss met Olcay Gulsen
13-12-2018 | 09:53:00
Olcay en Dolshe Gulsen zijn de brand ambassadors van BaByliss. Olcay demonstreert samen met zus Dolshe hoe vrouwen verschillende looks zelf kunnen creëeren via een online tool van BaByliss; de Ken je haar-tool
Blauw Gras wint social media pitch Nederlandse Loterij
12-12-2018 | 10:29:00
Blauw Gras gaat aan de slag voor Nederlandse Loterij. Het eerste werk verschijnt deze week rondom de Oudejaarstrekking van de Staatsloterij. Nederlandse Loterij is de naam achter zeven bekende kansspelen
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet
06-12-2018 | 12:46:00
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).
Bumble strijdt samen tegen genderongelijkheid muziekindustrie
05-12-2018 | 10:18:54
Bumble bundelt de krachten met The Media Nanny, ID&T en Astralwerks om de strijd aan te gaan tegen ongelijkheid in de muziekindustrie
MobPro combineert mobile en digital out-of-home voor XITE
04-12-2018 | 16:24:00
MobPro heeft een technische koppeling gemaakt waardoor XITE mobile en digital out-of-home gecombineerd kan inzetten
Ster lanceert campagne ter promotie van toegangelijkheid
04-12-2018 | 14:17:38
Met de vraag "Is jouw bedrijf klaar voor het grote publiek?" laat Ster zien dat het miljoenenpubliek van de NPO toegankelijk is voor alle bedrijven groot of klein
TCA viert mijlpaal met campagne
03-12-2018 | 13:28:00
TCA (Taxicentrale Amsterdam) zal in december de 250 miljoenste passagier in haar taxi's verwelkomen. Passagiers kunnen een jaar lang gratis taxivervoer winnen in Amsterdam
DDB & Tribal Amsterdam geeft Wolford nieuw gezicht in de Spring Summer ’19 campagne
29-11-2018 | 12:24:00
Om relevant te blijven in de steeds veranderende modewereld heeft Wolford DDB & Tribal Amsterdam gevraagd te helpen bij een nieuwe strategische koers en een hedendaags gezicht
De Speld & Partners maakt branded video's voor bunq
27-11-2018 | 16:32:25
De Speld & Partners heeft samen met bunq (Bank of The Free) twee branded video’s gemaakt. De serie De Speld Talks is een versie van TED Talks
N=5 ontwikkelt commercial voor Aidsfonds
26-11-2018 | 13:11:00
N=5 ontwikkelt een commercial voor Aidsfonds. Met deze film roept het Aidsfonds iedereen op om te helpen een einde te maken aan de aidsepidemie en de liefde te beschermen
Publieke omroep lanceert campagne Open NPO
13-11-2018 | 11:44:00
De Nederlandse Publieke Omroep is van iedereen, voor iedereen, zo klinkt het al jaren. Om deze woorden kracht bij te zetten, gaat de publieke omroep duidelijker vertellen dat NPO openstaat voor alle geluiden in de samenleving
[Column] Erwin Fisser: Viral gaan met een stijve
13-11-2018 | 09:19:00
Zo ook de bijna onuitroeibare neiging van reclamemensen om bij klanten met weinig geld een viral te willen bedenken. We doen iets heel geks, en dat gaat dan viral. Maar zo werken die dingen natuurlijk helemaal niet, tenzij je Arjan Lubach heet
Niche-contentmakers aan de slag voor Letland
09-11-2018 | 11:49:00
Voor de campagne reisden niche-contentmakers van MixedGrill, LittleSpoon, ModerneHippies en Professional Wild Child het Baltische land door in gezelschap van lokale buddies
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
07-11-2018 | 09:54:14
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
Margriet viert 80-jarig bestaan
06-11-2018 | 11:07:42
Margriet bestaat 80 jaar. Om dit te vieren lanceert Margriet de expositie Gewoon Stoer in Amsterdam. Fotografe Sacha de Boer heeft de kracht van 80 vrouwen vastgelegd en het jubileumnummer is gemaakt door een junior-redactie
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor KLM
06-11-2018 | 10:07:00
Om mensen duidelijk te maken wat KLM is, heeft de luchtvaartmaatschappij in samenwerking met DDB & Tribal Amsterdam een campagne gelanceerd: We are an Airline
[Campagne-review] Van Susante over de grenzen: Tough as grapes van Welch’s Juice
05-11-2018 | 11:08:00
Wat gebeurt er in het buitenland op campagnegebied en zou het werken in Nederland? Maurice van Susante is Manager Global Content bij FrieslandCampina en geeft antwoord. Deze keer bespreekt hij de Amerikaanse campagne Tough as grapes van Welch’s Juice
Chuck Studios lanceert food-campagne
05-11-2018 | 09:32:00
Chuck Studios lanceert een food-campagne, gericht aan foodproducenten. Chuck Studios brengt food in beeld en maakt marketingconcepten voor verschillende foodmerken
CCCP mediapartner van NSGK
31-10-2018 | 12:10:28
Het creatieve bedrijf, bekend van StukTV, Streetlab en RamBam, wordt mediapartner van de Nederlandse Stichting voor het Gehandicapte Kind (NSGK)
Sanoma schaft bureaucommissie af
30-10-2018 | 12:11:00
Sanoma schaft per 1 januari 2019 de bureaucommissie af. Ze volgen hiermee de wens van veel partners voor vereenvoudiging van kostenstructuren. Deze vereenvoudiging zorgt voor meer efficiency en gemak
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Auto.nl kiest voor Abovo Media
24-10-2018 | 08:55:35
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland
Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon
23-10-2018 | 13:41:00
Nuon lanceert de Waardeerkant. De kaart is onderdeel van de Ome Jan-campagne, waarin Nuon blijvende klanten beloond met korting op hun energierekening
[Column] Erwin Fisser: Hou eens op met die passie
23-10-2018 | 08:59:00
Tientallen, zo niet honderden zoekresultaten kreeg ik van transporteurs die het woord passie in hun tagline gebruiken. Variërend van recht-voor-z'n-raap-passie voor logistiek, tot passie voor service tot het zelfs nóg vagere passie voor oplossingen
Centercom start met programmatic buying-platforms
22-10-2018 | 10:01:00
Centercom start met het structureel aanbieden van de mogelijkheid om (digitale) advertentieruimte in te kopen via programmatic buying
Bumble lanceert Making Moves in Music
22-10-2018 | 09:46:00
Bumble kondigde tijdens een exclusief ADE diner in Amsterdam aan dat ze de krachten bundelt met een aantal muziekplatforms om zo vrouwen aan te moedigen deel te nemen in de dance-industrie
Vijf bureaus winnen aanbesteding Rijksoverheid
15-10-2018 | 10:41:00
De Rijksoverheid heeft via een aanbestedingsprocedure vijf bureaus geselecteerd met wie het een raamovereenkomst wil sluiten voor de komende twee jaar. De gekozen bureaus zijn: Roorda, Open Now. Icm TBWA en D&B, Cheil, Noise en MMS Groep
N=5 ontwikkelt merkcampagne KRO-NCRV
15-10-2018 | 09:32:01
N=5 heeft een merkcampagne ontwikkeld voor KRO-NCRV. Laten we wat meer naar elkaar omkijken, dat is de boodschap van de merkcampagne van KRO-NCRV die zondag 14 oktober van start is gegaan
The Pitch de creatieve wedstrijd van de Persgroep en ADCN
12-10-2018 | 13:42:00
Bedenk jij het winnende creatieve concept voor de wintercampagne van een van jouw klanten en verdien je zo 300.000 euro aan mediawaarde bij de Persgroep?
Natwerk ontwikkelt campagne 'Bols komt met een biertje'
12-10-2018 | 11:03:00
Geneverstoker Bols stuurt alle bieren van Nederland een vriendschapsverzoek
Basic-Fit introduceert DOOH-kanaal
09-10-2018 | 15:40:00
Basic-Fit introduceert een eigen Digital out of Home (DOOH) kanaal. Het kanaal biedt adverteerders de mogelijkheid om een specifieke doelgroep van sportieve consumenten gerichter te bereiken
BiFi kiest voor Stroom
01-10-2018 | 13:08:48
Producent van vleessnacks LSI, met haar merken BiFi en Jack Link’s, schakelt Stroom in voor de mediastrategie en –inkoop
More Than Live ontwikkelt campagne Holland America Line ‘Waarom niet nu?’
28-09-2018 | 09:40:00
Twee stellen ontdekken tijdens hun trip naar de Middellandse Zee en de Noorse fjorden waarom cruisen je pas iets zegt wanneer je het ervaart
[Column] Remco Klöters: Fake Claims & Campaigns
24-09-2018 | 08:54:19
Vorige maand wees de Amsterdamse kortgedingrechter een vonnis over een fake PVV-campagne af. Fake, want het was een campagne voor DENK. Althans, misschien was dat ook wel fake en heeft het betrokken reclamebureau op eigen houtje gehandeld toen ze de banners proefdraaide in het buitenland
DDB & Tribal Amsterdam maken campagne voor Menzis
18-09-2018 | 13:43:00
DDB & Tribal Amsterdam maken een campagne voor Menzis. De campagne start op 17 september en moet Nederlanders inlichten over de positieve gezondheidsaspecten van een goede slaap. In tweede instantie biedt Menzis ook concrete handvatten aan om daarbij te helpen
[Column] Erwin Fisser: Ongewild verkeersappen en onbewust kinderporno downloaden
18-09-2018 | 09:42:12
Een raadsel: Wat is in de publieke opinie dé oplossing voor elk maatschappelijk probleem wanneer het er niet is, maar is altijd geldverspilling wanneer het er wel is?
Roorda introduceert Rij MONO, fiets MONO
14-09-2018 | 12:43:16
De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten doorkomen
Frisdrankproducenten verliezen rechtszaak tegen SodaStream
11-09-2018 | 11:43:25
CoCa-Cola European Partners Belgium, Danone, Nestlé Waters en Spadel hebben hun rechtszaak tegen SodaStream definitief verloren
FCB Amsterdam maakt campagne voor Play-Doh
11-09-2018 | 09:29:30
FCB Amsterdam maakt een campagne voor Play-Doh. De campagne is voor het eerst niet gericht is op kinderen, maar specifiek op ouders
[Column] Arno Peperkoorn: Nike staat op tegen racisme uit zakelijk oogpunt
10-09-2018 | 11:09:00
Nike zet Colin Kaepernick centraal in haar campagne. Ik vind het briljant omdat Nike daarmee een beweging omarmt die niet meer te stoppen is. En een beweging omarmt die wereldwijd enorm veel steun krijgt
Roorda maakt campagne voor Tempo-Team
10-09-2018 | 09:17:00
Roorda maakt een campagne voor Tempo-Team. Het thema van de campagne is werkplezier en zal zowel op televisie als online en via social zichtbaar zijn
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
05-09-2018 | 10:23:35
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
Fabulous mama werkt samen met 24baby.nl
03-09-2018 | 09:47:00
Fabulous mama en 24Baby.nl bundelen per 3 september hun krachten. De website Fabulous mama is geheel vernieuwd door het team van 24Baby en wordt voortaan door hen beheerd
[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing
CSU kiest voor Lewis
20-08-2018 | 13:56:00
CSU schakelt Lewis in om zijn stem in maatschappelijke discussies te laten horen en zijn dienstverlening te tonen. Lewis helpt CSU door middel van pr- en contentactiviteiten
Max Verstappen en Ruud Gullit samen in commercial Ziggo Sport
20-08-2018 | 10:21:00
In de commercial strijden Verstappen en Gullit tegen elkaar om als eerste in de Ziggo Sport studio te zijn
[Vacatures] UM zoekt consultant
17-08-2018 | 13:41:00
Als Consultant weet jij precies wat onze klanten nodig hebben, zelfs als ze er niet expliciet om vragen. Je bent goed in het vertalen debriefings naar vlijmscherpe mediastrategieën, en zorgt ervoor dat onze specialisten precies weten wat ze moeten doen
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
MassiveMusic en DixonBaxi werken samen aan rebranding Fox NL
17-08-2018 | 10:13:59
Fox NL presenteert een hernieuwde brand identity. Er is voor een opvallende stijl gekozen, begeleid door een modern, elektronisch anthem geproduceerd door MassiveMusic
Campagne rondom transferperiode Justlease en Voetbal International
14-08-2018 | 14:57:51
Gedurende de transfermaand augustus komen in Voetbal International diverse mensen aan het woord die onlangs de transfer gemaakt hebben naar Justlease
Alfred maakt campagne voor Beter Horen
14-08-2018 | 10:43:00
De campagne wordt uitgerold op tv, online video, display, social, print en POS. In de commercial zien we een energieke man die beschrijft hoe hij met volle teugen van het leven geniet
Dept ontwikkelt app voor Vitesse
14-08-2018 | 10:15:00
Vitesse heeft een app gelanceerd voor supporters met een geel swert hart. De app die in samenwerking is ontwikkeld met het Vitesse fanplatform en Dept, is beschikbaar voor iOS en Android
Swinkels Family Brewers kiest voor Fama Volat
13-08-2018 | 11:22:26
Swinkels Family Brewers stelt Fama Volat aan als leading agency voor haar Bavaria-merk in Nederland
Onlinecampagne voor Randstad door Yune
13-08-2018 | 10:27:49
De onlinecampagne bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube en de socialmediakanalen en website van Randstad
Alfred maakt campagne voor nieuwe lijn Becel
13-08-2018 | 09:39:00
Becel roept mensen via tv, digital, print en outdoor op om over te stappen op plantaardig met het statement Planten Zijn De Nieuwe Koeien
America Today start podcastserie
06-08-2018 | 11:04:22
America Today lanceert de campagne The Inspiration Project. In samenwerking met presentator Benten Wijnen wordt er een podcastserie gelanceerd
Alfred maakt campagne voor Qmusic
03-08-2018 | 10:16:00
Alfred maakt een campagne voor Het Geluid van Qmusic. De nieuwe campagne brengt een ode aan het spel door op een originele en filmische manier terug te blikken op een paar geluiden uit het verleden
Videoland laat kinderen vragen stellen aan LGBTQ+-gemeenschap
02-08-2018 | 17:10:00
Samen met Kumpany is een activatie ontwikkeld op Amsterdam Centraal tijdens Pride Amsterdam
FOX Sports lanceert video voor iedere Eredivisieclub
25-07-2018 | 11:14:17
Als onderdeel van de FOX Sports-campagne De Magie van Live lanceert de zender voor alle 18 Eredivisieclubs een eigen video. De video’s zijn geproduceerd door HALAL en geregisseerd door Johan Kramer
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Interview] Aaltje Wiersma en Charissa de Koning (TMG) over #lekkergeregeld
24-07-2018 | 10:14:00
Onlangs lanceerde TMG de tweede #lekkergeregeld-campagne voor Reaal. Wij spreken Aaltje Wiersma, crossmedia- en projectmanager van TMG, en Charissa de Koning, project- en performancemanager van TMG.
VICE ontwikkelt multiplatformcampagne Sprite
24-07-2018 | 09:12:24
Het brand solutionsteam van VICE Benelux heeft haar bereik onder en kennis van jonge mensen ingezet om een Nederlandse contentcampagne voor frisdrankmerk Sprite
F-Secure en De Nieuwe Zaak wijzen consumenten op beveiliging die ze al hebben
20-07-2018 | 09:31:00
Digital agency De Nieuwe Zaak ontwikkelde een activatiecampagne voor F-Secure, met als doel de doelgroep in beweging te krijgen en de software te installeren
Samsung kiest voor NLProfiel om Tour de France-campagne te promoten
19-07-2018 | 11:26:00
Samsung kiest voor NLProfiel om op grote schaal een relevante doelgroep te bereiken. Via NLProfiel wordt getarget op het profiel ‘wielrennen’ met als doelstelling zichzelf als Tour de France sponsor te profileren
UM en Rapport presenteren eerste dynamic campagne op Schiphol
19-07-2018 | 10:38:00
Advertising inkopen met behulp van een online trigger op vluchttijden en gates. UM en Rapport zetten als eerste, voor hun klant Lotto, ‘dynamic buying’ in bij Schiphol Media
Keesing Media Group lanceert puzzelcampagne
18-07-2018 | 10:26:00
Keesing Media Group, onder andere bekend van Denksport, 10 voor Taal, Sanders en Jan Meulendijks, heeft de campagne Vakantie voor je brein gelanceerd
Qmusic lanceert brandedcontentcampagnes met maatschappelijk doel
16-07-2018 | 18:00:00
Qmusic heeft twee branded contentcampagnes gestart die bijdragen aan een betere wereld. Door een samenwerking met Powerpeers
Cheil ontwerpt met Samsung collectors items voor Tour-fans
13-07-2018 | 14:57:11
Samsung maakt haar partnership met Team Sunweb dit jaar tastbaar voor wielerfans met een serie unieke collectors items, van de hand van creatief bureau Cheil Amsterdam
Doritos laat bekende YouTubers digitaal touwtrekken
13-07-2018 | 14:43:26
PepsiCo lanceert het concept Doritos® Collisions, twee tegenstrijdige smaken in één zak. Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD ontwikkelden een Livestream Battle
Ekoplaza eerste gifvrije supermarkt
12-07-2018 | 12:39:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland
[Onderzoek] Ruim 90 procent Nederlanders kent verdienmodel influencers
10-07-2018 | 15:35:00
Nederland is goed op de hoogte van het verdienmodel van influencers, zo blijkt uit onderzoek van strategisch influencermarketingbureau XMPLE.
TBWA\NEBOKO verzorgt wereldwijde campagne Adidas
09-07-2018 | 12:21:58
Voor de lancering van de UltraBOOST Parley heeft TBWA\NEBOKO onder andere in samenwerking met PSYOP and GOLDEN WOLF een animatie geproduceerd
Alfred ontwikkelt jongerencampagne voor SNS
03-07-2018 | 16:30:19
Alfred ontwikkelde rond TN’er Bart en zijn dochter een Through the Line-campagne voor online, tv, radio en POS. Getarget, met specifieke uitingen voor ouders en kinderen, in boodschap en vorm
Cordaid en Ouders van Nu organiseren verkiezing voor Vrolijkste Baby
03-07-2018 | 11:20:11
Omdat moeders en baby's overal ter wereld samen een onbezorgde start verdienen, organiseert Cordaid in samenwerking met Ouders van Nu de Vrolijkste Baby van het Jaar Verkiezing
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Pathé en JSB Productions werken samen voor campagne Met School Naar Fataal
02-07-2018 | 11:40:00
Vanaf komend schooljaar vinden alle bioscoopvoorstellingen van de film Fataal in diverse Pathébioscopen plaats en kunnen de leerlingen in de klas de film on demand bekijken via Pathé Thuis
JWT ontwikkelt tv-spot voor Secret Escapes' sceptici
28-06-2018 | 09:25:00
In samenwerking met reclamebureau J. Walter Thompson (JWT) Amsterdam is een tv-commercial ontwikkeld met de sceptische houding die vaak typerend is voor Nederlanders in de hoofdrol
VICE en Unity lanceren drugscampagne De Bijsluiter
27-06-2018 | 12:33:44
VICE Benelux lanceert De Bijsluiter, een multiplatform campagne met als doel jonge mensen bewuster met drugs, en met name de opkomst van de zeer hoog gedoseerde pillen, om te laten gaan
National Geographic organiseert Beach Cleanup
26-06-2018 | 10:53:59
Zeshonderd deelnemers hebben zondag 24 juni ruim 3000 kilo plastic afval van het Nederlandse strand verwijderd tijdens de National Geographic Beach Cleanup
J. Walther Thompson werkt voor innogy
26-06-2018 | 09:49:00
J. Walter Thompson Amsterdam werkt voor het Duitse energiebedrijf innogy. Het reclamebureau werkt als één team samen met hun Duitse zusterbureau Scholz & Friends
RTV Rijnmond en Daniel den Hoed Fonds strijden samen tegen kanker
26-06-2018 | 09:25:00
De Daniel den Hoed-actie Maak Kanker Kansloos heeft 497.105 euro opgeleverd. Het geld wordt gebruikt voor de aankoop van een elektronenmicroscoop
Werving The Radio Project van start
26-06-2018 | 09:25:00
De werving van The Radio Project, waarbij een groep jongeren gaat bouwen aan het radiostation van de toekomst, is van start. Jongeren in de leeftijd van zestien tot 21 jaar
Hypotheek24 en Natwerk verklappen hoe slimme mensen huizen kopen
22-06-2018 | 12:09:51
Natwerk is verantwoordelijk voor de strategie, positionering en campagne
Film1 lanceert campagne Leuker dan de realiteit
22-06-2018 | 11:48:00
In samenwerking met strategisch design/communicatiebureau Just en productiebureau Supersolid heeft Film1 een campagne gelanceerd om de nieuwe online service onder de aandacht te brengen
System1 Agency opent eerste vestiging in Amsterdam
21-06-2018 | 09:12:00
Reclamebureau System1 Agency geeft garantie op ROI above-the-line-campagnes
Vruchtvlees maakt campagne en website voor Cinekid
19-06-2018 | 14:06:00
Cinekid presenteert met trots de festivalcampagne van 2018, een nieuwe huisstijl en website. Hiervoor heeft de organisatie het digitaal bureau Vruchtvlees: Digital, Strategy & Design uit Den Haag in de hand genomen
Natwerk lanceert campagne voor Febo
19-06-2018 | 11:36:00
Rapper Donnie pronkte er op Pinkpop al mee: de nieuwe kledingcollectie van FEBO, speciaal voor het komende festivalseizoen. Andere FEBO-fans kunnen nu ook het limited edition Snackshirt en bijbehorend Snacktasje bemachtigen
QMusic's Foute maand van start
15-06-2018 | 14:38:00
In aanloop naar de Foute Party eind deze maand, organiseert QMusic onder het motto Schaamteloos goed wat fout met je doet verschillende acties
NU.nl kiest voor Fitzroy
14-06-2018 | 11:06:54
Na een bureauorientatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Yune maakt campagne voor ANWB
12-06-2018 | 11:23:00
Waar je deze zomer ook naartoe op vakantie gaat, de ANWB helpt je op weg. Dat is de boodschap die centraal staat in de nieuwe merkcampagne van de ANWB
FCB en Mastercard voorzien Amsterdam Open Air van onbetaalbare stunts
08-06-2018 | 09:58:00
Mastercard maakte in samenwerking met ID&T van Amsterdam Open Air één van de eerste festivals zonder cash en munten
Natwerk ontwikkelt De Buien Blouse voor Lipton Ice Tea
06-06-2018 | 10:32:00
De Buien Blouse is een waterdichte Hawaïblouse, met de lengte van een regenjas en online en op verschillende festivals verkrijgbaar
Mediahuis Limburg start met Media Studio
05-06-2018 | 16:47:23
Het nieuwe creatieve hart van het mediabedrijf ontwikkelt concepten voor commerciële partners, zowel in print als online via web en app
Eelco Bos en Pierluigi Jorritsma starten LEDimpact
05-06-2018 | 14:32:00
Pierluigi Jorritsma, eigenaar van promotiebureau Dutch Moving Media is in januari 2018 samen met compagnon Eelco Bos een nieuw bedrijf gestart: LEDimpact. LEDimpact verhuurt LED-schermen met 8 m2 LED-oppervlak
Looye Kwekers lanceert campagne voor Honingtomaten
05-06-2018 | 14:11:46
Looye Kwekers start vanaf deze week een mediacampagne voor hun merk Honingtomaten. Met de campagne wil Looye de consument bekendmaken met het merk Honingtomaten
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 10:29:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 | 11:35:34
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
KesselsKramer ontwikkelt campagne 'Buiten is nooit ver weg' voor Bever
01-06-2018 | 11:15:00
KesselsKramer ontwikkelde de campagne waarin buitensportwinkel Bever iedereen oproept om simpelweg de deur uit te stappen
Alfred International ontwikkelt merkcampagne voor Bonduelle
01-06-2018 | 09:38:00
De campagne start met een tv-commercial en wordt onder andere doorvertaald naar online kanalen en de winkelvloer
VacanceSelect geeft persoonlijk vakantieadvies met Facebook Chatbot
31-05-2018 | 09:55:43
Samen met Vacanceselect heeft Dept een chatbot ontwikkeld en geactiveerd op Facebook messenger
KesselsKramer maakt migrainecampagne voor WOMEN Inc.
29-05-2018 | 17:49:00
Samen met kunstenaar Guda Koster werden kostuums ontwikkeld die de last die migrainepatiënten ervaren symboliseren
180 Kingsday maakt WK-campagne Qatar Airways
29-05-2018 | 17:23:54
De campagne zal wereldwijd uitgebreid te zien zijn, met inzet van een miljoenenmediabudget en wordt uitgebreid met de socialmediacompetitie #OnYourFeet
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 11:29:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
Metro en JD Sports brengen ode aan sneakers
25-05-2018 | 09:58:00
Metro brengt voor het tweede jaar een speciale editie uit die helemaal in het teken staat van sneakers. Dit keer samen met JD Sports
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
Ogilvy & Mather Amsterdam hackt McDonald's-reclame voor KFC
22-05-2018 | 15:45:23
Dat kip overheerlijk is, roepen andere ketens graag. Zo ook McDonald’s, die de Nederlander oproept om alles te vergeten over kip zoals we die vandaag kennen
Natwerk maakt campagne voor Caiway
22-05-2018 | 15:13:53
Natwerk ontwikkelde een introductiecampagne waarin de gewoontes van mensen veranderen met de komst van Caiway
[Interview] Maarten Roomer over de hernieuwde merkpositionering van Mobiel.nl
22-05-2018 | 13:52:11
Mobiel.nl creëerde in samenwerking met The Odd Shop een campagne waarin ze hun hernieuwde merkpositionering kenbaar maken via tv, radio, online en buitenreclame. Wij spreken met Maarten Roomer, marketingmanager bij Mobiel.nl
Leen Bakker en Alfred maken campagne voor iedereen
18-05-2018 | 13:09:00
Samen met Alfred lanceerde Leen Bakker dit voorjaar zijn nieuwe campagne. Centraal in de campagne staat Anouk, die met de prachtige collectie van Leen Bakker haar huis steeds leuker en completer maakt
Sanoma trots op bijdrage aan AMMA award Beste Mediastrategie
18-05-2018 | 11:03:00
Winst was er voor Menzis met de inzending van Mindshare voor de beste media strategie met de case: 'Mens wat ben je mooi als je probeert'. In het verlengde van de thema campagne, ontwikkelde Sanoma activerende branded content
Vodafone introduceert innovatieve raceauto
16-05-2018 | 19:14:00
Vodafone introduceert een wereldprimeur waarbij het voor het eerst mogelijk is om een raceauto op afstand te besturen met de kracht van hersenactiviteit. Hoe beter de deelnemer zich focust, hoe sneller de auto gaat
National Geographic lanceert #stopmetplastic-campagne
16-05-2018 | 17:57:31
National Geographic staat de hele maand juni in het teken van #stopmetplastic. Met de campagne wordt aandacht gevraagd voor de groeiende hoeveelheid plastic afval in de oceanen, als gevolg van overmatig gebruik van wegwerpplastic
Telfort en De Buurtcamping zetten samenwerking voort in 2018
16-05-2018 | 16:46:00
Ook dit jaar werkt Stichting De Buurtcamping weer samen met Telfort om bijzondere ontmoetingen tussen mensen mogelijk te maken
De Wolven ondersteunt #WAKEcUPCALL met pr
15-05-2018 | 13:37:50
Fairfood zet in op verschillende media-kanalen en influencers om de steun van koffieliefhebbend Nederland voor armoedevrije koffie zichtbaar te maken
Vandebron neemt hipster op de hak in satirische reclame
15-05-2018 | 11:08:00
De duurzame energiespeler wil met de campagne laten zien hoe misleidend en vervuilend de huidige energiemarkt is
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
14-05-2018 | 12:07:38
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States
Hornbach lanceert tweede editie vaderdagcampagne
11-05-2018 | 15:14:00
Hornbach organiseert voor de tweede keer een kluscompetitie, waarbij vaders kunnen strijden om de Gouden Hamer en bijbehorende titel Beste Klusvader van Nederland
Britt Dekker nieuwe gezicht van MUNT in online campagne
09-05-2018 | 21:05:03
MUNT Hypotheken heeft Britt Dekker aan zijn nieuwste campagne verbonden. Deze campagne wordt geheel online uitgerold
Mundu lanceert duurzame reclamemast
08-05-2018 | 18:24:16
Het Groningse Mundu, exploitant in Digital-Out-of-Home, heeft de eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk van digitale masten en billboards
Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO
08-05-2018 | 09:35:36
De fintech zal te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken
Het succes van een paarse krokodil
07-05-2018 | 09:28:00
De paarse krokodil van OHRA is opgenomen in de Dikke Van Dale, columns en boeken en kent een plek in de wetgeving: de wijzigingswet tegen ingewikkelde regelingen heeft als officiële verkorte naam Wijzigingsplan Paarse Krokodil
KLM lanceert moederdagactie Call your Mom
05-05-2018 | 09:20:00
KLM heeft de moederdagactie Call your Mom gelanceerd. Met deze actie wil KLM moeders en kinderen samenbrengen via een interactief platform
Greetz en L'HOMO lanceren tijdelijke samenwerking met collectie gaygerelateerde postkaarten
04-05-2018 | 16:36:00
Omdat er voor het uit de kast komen nergens fysieke postkaarten te koop zijn, ontwikkelde L'HOMO. in samenwerking met Greetz tien verschillende kaarten voor deze feestelijke gebeurtenis
Designer Alexander Wang en model Bella Hadid samen in korte film voor Magnum
02-05-2018 | 17:57:29
Speciaal voor de Take Pleasure Seriously campagne van Magnum gaan de wereldberoemde fashion designer Alexander Wang en internationaal supermodel Bella Hadid de samenwerking aan met het luxe ijsmerk Magnum
Alfred maakt campagne voor Simpel
01-05-2018 | 18:56:08
In de nieuwe Simpel-campagne kruipen de bekende vingers in de rol van special forces op jacht naar een geweldige buit
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
Fatboy en IMA lanceren internationale campagne #GetFat
01-05-2018 | 09:58:50
Het concept richt zich op het creëren van bewustwording rondom de door social media en technologie ontstane millennialstress en burn-outs
XXS Amsterdam ontwikkelt outdoor activatie voor Basic-Fit
30-04-2018 | 11:44:00
Bij de Get fit for summer-campagne wordt een outdoor activatie gelanceerd: de vriendengroep die als eerste het Get fit for summer-billboard naar Basic-Fit draagt, sport een jaar gratis
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Marieke Liesting-Noorlag: FrieslandCampina speelt in op de behoeften van de bewuste consument
30-04-2018 | 08:12:00
FrieslandCampina heeft de receptuur van Optimel vernieuwd. Meer smaak met minder ingrediënten, daar komt het op neer. Wij spreken Marieke Liesting-Noorlag, brandleader bij Optimel.
180 Kingsday en Bloemenbureau Holland roepen Duitse rokjesdag voor planten in het leven
26-04-2018 | 11:28:00
Wanneer is het vorstgevaar voorbij en kunnen mijn planten veilig naar buiten? Om antwoord te geven op die vraag roept Bloemenbureau Holland een nieuwe dag in het leven: Nachtvorstvrijdag
Schoonmaakbedrijf Hago klopt bij RUMAG aan voor koningsdagcampagne
26-04-2018 | 10:55:00
Speciaal voor de feestdag delen ze op Koningsdag tienduizenden exclusieve RUMAG-t-shirts uit met een knipoog naar het Koningshuis
Backbone Marketing ontwikkelt Buurttafelcampagne voor Aviko
26-04-2018 | 10:28:28
Middels een tv- en online campagne worden consumenten opgeroepen zich op te geven voor de Buurttafel, waarbij samen met de buurt wordt gekookt en gegeten
Alfred maakt campagne voor Liga
25-04-2018 | 19:35:21
LiGA heeft gekozen voor Alfred als nieuw creatief bureau. Het eerste resultaat van de samenwerking is een nieuwe merkcampagne die LiGA weer terugbrengt als hét tussendoortje van Nederland
Alfred maakt campagne voor SNS
25-04-2018 | 17:26:36
Typische Nederlanders willen altijd de beste deal. Maar onderhandelen? Dat vinden ze vaak lastig. Dat zagen we in de nieuwste tv-reclame van SNS
XXS Amsterdam maakt Nieuwe Aanwinst Weken-campagne voor hollandsnieuwe
19-04-2018 | 11:05:00
In de campagne pronkt telecomprovider hollandsnieuwe met zijn nieuwe telefoons nieuwe klanten
RIDE ontwikkelt campagne voor VvAA
19-04-2018 | 10:27:02
Zorgverleners uit zeven verschillende beroepsgroepen spelen een hoofdrol in de campagne: ze geven aan wat zij gaan doen om de regeldruk te verlagen
Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam lanceren campagne voor Volvo
18-04-2018 | 16:55:00
Voor de promotie van de nieuwe Volvo XC40 werkten Kinetic, Mindshare en Grey Amsterdam samen met blowUP Media en JCDecaux. De campagne is gecentreerd rondom het Museumplein in Amsterdam en introduceert de nieuwe Volvo XC40
OHRA introduceert Paarse Krokodil 2.0
16-04-2018 | 16:23:00
Verzekeraar OHRA komt na veertien jaar met een opvolger van de Paarse Krokodil tv-commercial. De reclame met een tergend bureaucratische zwembadmedewerker
[Interview] Julien Galand over Pepsi MAX®' LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne
13-04-2018 | 13:17:00
Pepsi MAX® lanceerde onlangs de internationale 2018 LOVE IT. LIVE IT. FOOTBALL-campagne. In Nederland bestaat deze uit limited edition spelersverpakkingen en digitale content. Wij spreken met Julien Galand, marketingmanager