Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2219750

[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet
06-12-2018 | 12:46:00
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).
[Column] Annemarije Tillema: Zomer 2018; loslaten en uitzoomen
03-12-2018 | 10:03:14
Communicatie over sociaal- en milieugerelateerde verantwoordelijkheid is niet meer weg te denken in de strategieplannen van directies, communicatiespecialisten en marketeers. En het mooie is dat het ook verschijnt in communicatieboodschappen
[Column] Bob Goulooze: Fonetisch Duits
20-11-2018 | 16:25:13
De vraag is waarom Duits klinkende merken zo nodig hun Duitse naam in Nederland op z’n Duits uitgesproken willen zien en horen. Vanuit communicatief oogpunt is het belangrijk de merknaam goed te communiceren. Dus in één keer goed; niet later tegen je klanten zeggen dat ze de naam van jouw product verkeerd uitspreken
KLM lanceert virtuele reiservaring
19-11-2018 | 14:31:00
KLM lanceert iFly VR, hiermee kunnen reizigers virtueel op pad. Via dit online platform van KLM kan de bezoeker met behulp van VR een bijna levensechte reis ervaren
[Vacatures] Vice zoekt Digital Marketing Manager
07-11-2018 | 11:37:13
We zoeken een gedreven en getalenteerde Digital Marketing Manager met rijke ervaring in en passie voor het uitbouwen van digitale merken. Als Digital Marketing Manager ben jij verantwoordelijk voor de groei van het bereik
[Vacatures] VICELAND Benelux zoekt Marketing Manager
07-11-2018 | 11:16:22
This key senior role is an integral part of the VICE Marketing Benelux team and will report to the Head of Marketing Benelux. Overseeing marketing strategy and output for the channel, the person in this role will set the annual strategy
Chuck Studios lanceert food-campagne
05-11-2018 | 09:32:00
Chuck Studios lanceert een food-campagne, gericht aan foodproducenten. Chuck Studios brengt food in beeld en maakt marketingconcepten voor verschillende foodmerken
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
[Interview] Pieter Blijenberg over deelname van Prodos aan Media Rally 2018
25-10-2018 | 10:47:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Pieter Blijenberg rijdt mee met het Prodosteam. Wij bellen hem.
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
[Interview] Jordi Bron over de deelname van Hulc aan de Media Rally 2018
24-10-2018 | 20:15:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Jordi Bron rijdt mee met het Hulc team. Wij bellen hem
RTB House bekroond in Deloitte's Big Five-categorie
15-10-2018 | 11:05:26
RTB House is het enige Poolse bedrijf dat in de Big Five-categorie staat van de Deloitte Technology Fast 50 Central Europe. Het bedrijf staat op de tweede plaats in de categorie van grote techbedrijven die uitzonderlijk snel groeien
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sjoerd Raaijmakers over VICE
09-10-2018 | 15:24:00
VICE Benelux is een mediamerk voor jongeren waar innovatie altijd op de loer ligt. Kwaliteit en integriteit staan voorop, maar dat neemt niet weg dat VICE Benelux volop samenwerkt met merken. Wij spreken CEO Sjoerd Raaijmakers
[Column] Paola Cassone: Op z'n Japans
01-10-2018 | 09:57:00
De Japanse film Tampopo uit 1985 is recentelijk gerestaureerd en draait nu in vele arthouse bioscopen in Nederland. Ik kan de visie van deze film aan alle collega’s en marketeers aanbevelen.
[Column] Martin Leeflang: Emotie niet de belangrijkste driver van campagnes
01-10-2018 | 08:45:00
Emotie en reclame: een gouden combi. Neuropsychologen vertellen ons al decennialang wat de effecten zijn van emotie op het onthouden van een commercial. Ook Les Binet en Peter Field (IPA) kwamen na analyse van 2000 beste campagnes
[Column] Jasper Bronner: Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?
26-09-2018 | 13:29:00
Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis?
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Heel anders en toch hetzelfde
25-09-2018 | 14:16:00
Twee video’s, van de twee grootste concurrenten op het gebied van sportkleding: Nike en Adidas. En allebei maken ze een statement. De één alleen iets duidelijker dan de ander. Nike’s video ademt pure kwaliteit; het is zo’n beetje het summum van wat je
[Column] Marianne van Soomeren - PAS OP: Overstekende influencers
20-09-2018 | 11:22:00
Vorige week was ik bij het Influencer Marketing Event. Omdat ik in de organisatie zat, waren de presentaties geen verrassing meer. Maar er is toch één punt wat mij bezig blijft houden: crossovers
Henriette van Swinderen directeur BVA
12-09-2018 | 11:03:00
BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen tot directeur. Van Swinderen zal per 1 oktober beginnen
Navads overgenomen door Uberall
11-09-2018 | 09:06:00
Uberall maakt bekend dat het Navads heeft overgenomen. Navads levert oplossingen voor het beheer van locatiegegevens voor bureaus die bedrijven van elke omvang bedienen
[Interview] Carlijn Offergelt over Brand Your Party: een onmisbare aanvulling in de marketingmix
07-09-2018 | 13:01:00
Onlangs publiceerden we een artikel over Brand Your Party, een voor Nederland nieuw concept dat online marketing met offline experience combineert. We spreken Carlijn Offergelt, oprichter van Brand Your Party, die de ins&outs met ons deelt.
[Column] Paola Cassone: Merken waarvan we houden
31-08-2018 | 12:01:00
Het is jullie zeker ook gebeurd: Je zit op een terras in de zomerhitte met wat vrienden en je kletst maar wat. Dan zegt iemand: “Weet je nog toen we in de rij stonden voor het nieuwe model van [merk
[Column] Femke Leemeijer: Mensen en merken
23-08-2018 | 11:18:52
Net terug van vakantie, was ik bezig met de gebruikelijke inhaalslag op het gebied van medianieuws, en in dat kader kwam ik good old Harry Dekker van Unilever tegen
[Vacatures] Quadia zoekt Marketeer
23-08-2018 | 10:15:58
Van onze nieuwe marketeer verwachten we een out of the box approach. Leren van wat goed ging en vernieuwen wat beter moet. Kortom acties die onze positie bevestigen en onze groei mogelijk maken
[Column] Erwin Fisser: Columns en meer
22-08-2018 | 09:34:05
Ik heb de afgelopen weken veel op de Nederlandse snelwegen doorgebracht. En op die manier ook veel verschillende aanpalende benzineaanschafcentra mogen zien
[Column] Bob Goulooze: Vervang Elon Musk!
21-08-2018 | 14:24:00
Paypal-aanjager, Tesla-producent en Space-X-pionier Elon Musk ligt onder vuur van de SEC, de Amerikaanse beurswaakhond. ‘Terecht’ zal elke investor relations deskundige kunnen beamen
[Column] Martijn van Lambalgen: Building Distinctive Brand Assets
20-08-2018 | 10:01:00
Je moet dus opvallen met je reclame, wat geen vanzelfsprekendheid is in de mediafragmentatie. Het boek schroomt dan ook niet om te zeggen dat je niet te bescheiden met je merk moet zijn en dat consistentie belangrijk is
Oogst sluit partnership met Datatrics
31-07-2018 | 13:52:03
Oogst wordt partner van Datatrics. Het Datatrics platform richt zich op customer journeys met behulp van klantdata en voegt hier algoritmen en machine learning aan toe
[Interview] Harry Dekker (Unilever): Wegkijken van de realiteit wordt afgestraft
30-07-2018 | 10:42:00
Harry Dekker kreeg als mediadirecteur van een van de grootste merken van Nederland te maken met een mediatransitie die nauwelijks te behappen is. Het oude vertrouwde tv, print en radio moesten in korte tijd plaatsmaken voor digital. We spreken met Dekker over hoe hij die opmars bij Unilever heeft beleefd en hoe je jezelf als merk niet kwijtraakt
Samenwerking Happy Data en WWAV
25-07-2018 | 08:15:00
WWAV, bureau voor marketing en communicatie voor non-profits, gaat samenwerken met Happy Data, expert op het gebied van data-analyse en -verrijking
[Vacatures] NRC Media zoekt Marketeer
12-07-2018 | 09:30:00
Voor de advertentieafdeling zoekt NRC Media een ervaren en fulltime Marketeer
[Column] Folkert Langeveld: Ben je wel zo goed als je denkt?
09-07-2018 | 09:11:47
Een gebrek aan zelfreflectie is een gapend gat in iemands karakter. Het is een enorm gebrek als je jezelf niet van een afstand kunt bekijken en in die reflectie je eigen zwakheden kunt waarnemen en onder woorden kunt brengen
[Interview] Tim Hoefnagel over Squeezely
04-07-2018 | 13:57:00
Oprichter en eigenaar van Squeezely, Tim Hoefnagel, kwam langs in de Quadia Studio's in Hilversum voor een gesprek over zijn bedrijf
[Nederlands MediaNetwerk TV] Sebastiaan Teunenbroek over Pretty Social Media
04-07-2018 | 13:18:00
Influencermarketing 2.0, zo omschrijft Sebastiaan Teunenbroek, sales- en marketingmanager bij Pretty Social Media, het bedrijf
Jos Wolsing van Zenith naar WindShareFund
03-07-2018 | 16:41:57
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications
[Interview] Jordi Bron over Hulc.nl: marktplaats voor online promotie
03-07-2018 | 11:06:00
Vanuit het contentmarketingbureau Contany.nl ontstond het idee voor Hulc.nl; een marktplaats voor online promotie. Wat begon als zijproject groeit inmiddels uit tot een eigen entiteit
Herman ten Cate per juli business lead mobile development bij M.I.C.
02-07-2018 | 13:15:00
Mobile Interaction Company (M.I.C.) heeft per 1 juli 2018 Herman ten Cate aangesteld als business lead mobile development
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp vertrouwen we
28-06-2018 | 13:23:00
Het is een feit dat Nederlanders steeds minder gelovig zijn. Deze ontwikkeling is natuurlijk al langer bezig en vorig jaar werd de 50 procent-grens van niet-gelovige mensen overschreden
[Podcast] Deike Schulz en Didier Kick | Robin van Wechem over het belang van kritische storytelling
13-06-2018 | 09:59:00
Journalist Van Wechem gaat met Deike Schulz en Didier Kick in gesprek over eerlijke en open communicatie als basis voor succesvolle marketing. Als consultant geeft van Wechem kritisch advies aan bedrijven die willen kijken hoe hun manier van communiceren overkomt op hun stakeholders
Stijn Fien Managing Director Traffic4u
12-06-2018 | 09:34:06
Met ingang van april dit jaar is Stijn Fien aangesteld als nieuwe Managing Director van Traffic4u. Hij neemt hiermee de rol over van Richard Smoorenburg die reeds was benoemd als Chief Digital Officer van moederbedrijf IPG Mediabrands
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
Zandvoort wint Nationale Citymarketing Trofee 2018
05-06-2018 | 10:29:00
Zandvoort won de Nationale Citymarketing Trofee 2018 in de categorie gemeenten tot 100.000 inwoners. Directeur Lana Lemmens van Zandvoort Marketing en wethouder Gerard Kuipers van Toerisme kregen de prijs uitgereikt
Lemon Scented Tea vernieuwt creatief team met Snelders en Minken
31-05-2018 | 15:08:00
Daniel Snelders (art) en Tomas Minken (copy) zijn begonnen als senior team bij Lemon Scented Tea. Snelders komt van JWT Amsterdam, Minken werkte eerder bij Roorda. Beiden kunnen bogen op een ruime ervaring bij verschillende bureaus
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
31-05-2018 | 12:46:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal
HubSpot lanceert Service Hub
29-05-2018 | 15:03:00
Aangestuurd door het gratis CRM van HubSpot, geeft Service Hub bedrijven inzicht in de complete customer journey van de klant
BrandZ Top 100: Google, Apple, Amazon top 3 in top 100 meest waardevolle merken
29-05-2018 | 09:57:00
Europa doet het veel minder goed dan China en de VS. In de top 10 zien we geen enkel Europees merk terug
Albert Heijn op zoek naar designtalent voor verpakking AH PUUR-wasmiddel
23-05-2018 | 11:27:39
Albert Heijn schrijft voor de tweede keer de briefing voor de BNO Packaging Talent Award. Centraal staat de kennismaking met het vakgebied packaging design
DDMA toont resultaten van de AVG Status Check
16-05-2018 | 17:29:48
DDMA onthult de resultaten van de AVG Status Check waarin 1239 organisaties laten weten hoe zij er voor staan. Een week voor de complexe Europese wetgeving, de AVG, gehandhaafd gaat worden is nog niet iedereen klaar met de voorbereidingen
Een Data Management Platform, hoe begin je er mee?
15-05-2018 | 20:57:00
Bijna iedereen ziet het belang van gepersonaliseerde marketing en content, afgestemd op de behoeftes van (potentiële) klanten. Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan
Total Identity, Total Active Media en Koeweiden Postma samen verder als Total Design
15-05-2018 | 18:00:00
Total Design biedt integrale designoplossingen voor het bedrijfsleven, overheid en nonprofit-organisaties
Kantar lanceert analysetool Analytics Practice
15-05-2018 | 15:09:00
Met Analytics Practice integreert Kantar de analyse-capaciteiten binnen het bedrijf en brengen ze klantdata, data van derde partijen en zelf verzamelde data samen
RTB House lanceert het AI Marketing Lab
08-05-2018 | 17:23:19
RTB House, leverancier van retargeting-technologie voor topadverteerders, opent een nieuwe onderzoeksafdeling: het AI Marketing Lab. De afdeling staat los van de algemene R&D-afdeling van RTB House en zal zich richten op onderzoek
Adobe leider in 2018 Gartner Magic Quadrant
08-05-2018 | 16:32:39
Adobe is door Gartner benoemd tot leider in het 2018 Magic Quadrant voor multichannel marketing hubs onderzoeksrapport. Adobe is als hoogste gepositioneerd voor volledigheid van visie
E-Spirit verrijkt digital experience platform FirstSpirit
01-05-2018 | 15:52:00
Marketeers kunnen met behulp van FirstSpirit content distribueren naar vrijwel ieder type device of platform en optimale, gepersonaliseerde digitale klantervaringen mogelijk maken
[Column] Paola Cassone: Groei ligt op straat
01-05-2018 | 09:31:11
Groeien. Welk merk wil dat niet? Het is mij nog nooit gebeurd dat een marketeer tegen mij zei: “Eigenlijk zijn we al groot genoeg, we gaan nu een paar jaar rustig aan doen.” Nee, er is altijd een niche waarin merken willen groeien. In onze cultuur is het principe geworteld dat stilstaan per definitie achteruitgang is
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
30-04-2018 | 10:52:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
[Interview] Diana Matroos over BNR Beeldbepalers
30-04-2018 | 10:45:00
Begin april is BNR Beeldbepalers van start gegaan; het wekelijkse radioprogramma waarin de rol van communicatie, media, creatie en marketing wordt geanalyseerd. Wij spreken met Diana Matroos, presentator van BNR Beeldbepalers
Schiphol opent The Smallest Ad Agency in the World
26-04-2018 | 09:34:00
De actie is door Schiphol Media in het leven geroepen om (inter)nationale marketingprofessionals te laten zien wat er allemaal mogelijk is op Schiphol
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
Frank van Os Marketing Director bij Econocom
18-04-2018 | 16:30:17
Econocom Nederland, gespecialiseerd in de digitale transformatie van bedrijven, heeft Frank van Os aangetrokken als Marketing Director. Hij gaat zich onder andere bezig houden met het ontwikkelen van nieuwe proposities
Lia de Ryck Client Director Qualitative bij Kantar TNS
17-04-2018 | 17:41:29
Het kwalitatieve team van Kantar TNS heeft sinds maart versterking gekregen van Lia de Ryck. Met haar vele jaren ervaring in de marketing en consultancy is Lia een mooie aanwinst voor het team
[Interview] Remco Duinkerken (Boomerang Media): Platte commercie werkt voor geen meter
11-04-2018 | 09:24:00
Na dertien jaar te hebben gewerkt voor Boomerang, heeft Remco Duinkerken begin dit jaar het mediabedrijf overgenomen. Jongeren zijn zijn primaire doelgroep. "Vanwege de digitale mondigheid krijg je het nu eerder en harder voor je kiezen wanneer je het verprutst"
PROUD Design ontwerpt prijswinnende huisstijl Fairtrade Original
09-04-2018 | 11:18:49
Fairtrade Original heeft een missie: eerlijk eten en drinken bereikbaar maken voor iedereen door het ontwikkelen van eerlijke lokale handelsketens
Simpel verlengt samenwerking met RLVNT
06-04-2018 | 11:55:00
Simpel heeft gekozen voor verlenging van de samenwerking met RLVNT als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten
Performance4You en MediaCows ontwikkelen Exposurebox met LED
04-04-2018 | 20:17:00
Performance4You heeft in samenwerking met MediaCows de Exposurebox met LED ontwikkeld. De Exposurebox, een pop-up showroom, wordt nu ook geleverd met een LED-scherm
XYMS lanceert Het MarketingAlgoritme
03-04-2018 | 20:27:00
Mkb'ers kunnen hun marketingstrategie nu helemaal afstemmen op de beschikbare data. XY Marketing Solutions ontwikkelde daarvoor een nieuw instrument: het MarketingAlgoritme
[Column] Martijn van Lambalgen: Van customer journey naar sluimerende safari
03-04-2018 | 11:50:00
We kunnen ons maar moeilijk beschermen tegen de impulsen die we passief tot ons nemen. Een korte blik neemt ons al onbewust mee op een of andere customer journey van een merk. Eigenlijk zijn we continu op een sluimerende safari tot het moment van de waarheid: de aankoop
BNR start programma over communicatie, media, creatie en marketing
29-03-2018 | 11:11:00
In BNR Beeldbepalers analyseren diverse experts de rol van communicatie, media, creatie en marketing in het dagelijkse leven
Likefriends global brand partner 7UP
29-03-2018 | 10:56:47
Likefriends heeft onlangs de global tak van de PepsiCo-familie weten te overtuigen en gaat 7UP begeleiden in het behalen van hun doelen binnen de merkstrategie
Adobe introduceert analyses voor online en offline audio
29-03-2018 | 10:46:58
Adobe Analytics Cloud stelt merken in staat diepere inzichten te verwerven in podcasts, streamingmuziek en digitale boeken
Great Place To Work: hoogst genoteerde nieuwkomer PauwR op plaats drie
28-03-2018 | 15:33:42
PauwR mag zich voortaan Great Place To Work noemen. Het digital marketingbureau eindigde in de categorie tot 50 werknemers als hoogst genoteerde nieuwkomer
[Column] Paola Cassone: De waarde van babbelen
27-03-2018 | 11:08:44
Wat mij opvalt is dat hetzelfde nieuws uiteenlopende reacties kan opwekken bij individuen van dezelfde leeftijd, opleiding, sociale klasse, levensfase en levensstijl. Dit is bepaald niet wat de traditionele segmentatiemodellen voorspellen en dit zou kunnen verklaren waarom de meeste voorspellingen over – om maar iets willekeurigs te benoemen – verkiezingen of referenda er steeds meer naast zitten
Black Panther meest getweete film aller tijden
26-03-2018 | 10:24:00
Black Panther is de film waar het meest over getweet is aller tijden. Met meer dan 35 miljoen Tweets, heeft de Marvel-blockbuster binnen no-time de wereld overgenomen De film stoot Star Wars: The Force Awakens van de Twitter-troon
[Column] Martin Leeflang: Toekomst van merkonderzoek in vijf woorden
21-03-2018 | 09:48:19
Vroeger belde je met een onderzoeksbureau en dan was binnen een paar dagen een merkonderzoek in elkaar gedraaid. Dankzij AIDA een lekker makkelijke one-size-fits-all-strategie. Maar dit is natuurlijk niet hoe het werkt.
Max Verstappen: 3 jarig contract met Ziggo
20-03-2018 | 12:34:05
Max Verstappen sluit een nieuwe 3-jarige overeenkomst met Ziggo af. Het partnership tussen Formule 1-rijder en de internet- en content provider gaat per direct in
[Onderzoek] Targeting op radio heeft een veel sterker effect dan adverteerders en bureaus denken
19-03-2018 | 11:29:00
Adverteerders, media- en reclameprofessionals hebben de gewoonte om de effectiviteit van digitale media in merkcampagnes te overschatten en de effectiviteit van traditionele media te onderschatten
Report on Marketing Innovation: branche worstelt met snelheid digitale transformatie
15-03-2018 | 16:05:45
De huidige organisatiestructuur en het tekort aan digitaal goed opgeleide werknemers maken dat de Nederlandse CMO’s worstelen met de implementatiesnelheid van de digitale transformatie
Brandframe Investigative Branding viert vijfjarig bestaan met nieuwe naam, website en design
15-03-2018 | 15:54:32
De naam is ingekort naar Brandframe, er is een nieuwe visuele identiteit ontwikkeld door designers Bowler & Kimchi en er is met DutchDuo gewerkt aan een nieuwe website
[Column] Annemarije Tillema: Geloofwaardig communiceren over duurzaamheid
15-03-2018 | 10:35:00
Ik spreek veel marketeers die worstelen met vragen over hoe ze geloofwaardig kunnen communiceren over hun duurzaamheidsbeleid. Men wil graag het verhaal vertellen als het echt helemaal af is, maar we hebben in de wereld van vandaag simpelweg de tijd niet om te wachten tot alles af is
Kasimir Vermeulen Strategy Director Energize
13-03-2018 | 09:23:12
Kasimir Vermeulen gaat voor strategische verdieping en vernieuwing zorgen op het gebied van merkstrategie, businesscreativiteit en branded content
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
[Startups] Maarten Boon over We adapt
08-03-2018 | 16:50:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018
[Startups] Tim Hoefnagel over Squeezely
07-03-2018 | 13:16:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Tim Hoefnagel, oprichter en Managing Director van Squeezely
Coca-Cola kiest Megawatt
05-03-2018 | 10:09:00
Coca-Cola Nederland heeft haar Experiental Marketing activiteiten voor de merken Sprite, Finley en Chaudfontaine bij Megawatt Fieldmarketing ondergebracht. Aan de keuze ging een pitch vooraf
[Column] Paola Cassone: Het hogere doel
27-02-2018 | 16:23:01
Bekende voorbeelden van purpose-marketing zijn Dove (real beauty), Always (like a girl) en Libresse (not my period). Van deze merken is bekend dat hun purpose-strategie de verkopen goed heeft gedaan, maar die de groei is op een vrij lange termijn gemeten
Hulc doet onderzoek naar populairste SEO tools
27-02-2018 | 15:30:23
Hulc, de online marktplaats voor content, heeft een onderzoek gepubliceerd naar de populairste SEO tools onder specialisten. De meest gebruikte tools zijn op het moment van schrijven de MozBar, Screaming Frog en Majestic
HP helpt Nutella aan 650.000 unieke potten
22-02-2018 | 11:42:00
De limited editions hebben een uniek design, gemaakt met een speciaal ontwikkeld algoritme, waardoor geen één pot hetzelfde is
MassiveMusic ontwikkelt sonic branding TeamNL in opdracht van NOC*NSF
15-02-2018 | 20:48:59
MassiveMusic ontwikkelde in opdracht van NOC*NSF samen met Nederlandse topsporters een sonic identity voor TeamNL die is gelanceerd op de Olympische Spelen in Peongchang
Natwerk verzorgt rebranding seksclub Elvee
15-02-2018 | 13:19:32
Gentlemen's club Elvee heropent haar deuren voor pers en publiek en biedt een kijkje achter de schermen bij een van de meest luxueuze seksclubs in Nederland
DDMA: Europese ePrivacy Verordening bedreiging voor media-industrie zoals we die kennen
15-02-2018 | 11:15:00
De Europese ePrivacy Verordening die onder meer de huidige cookieregels moet vervangen, gaat mediabedrijven en uitgeverijen hard raken. Dat blijkt uit een onafhankelijk onderzoek
SCOUPY haalt How Brands Grow-auteur Byron Sharp naar Nederland voor uniek marketing event | Meld je nu aan!
13-02-2018 | 17:02:00
Sharp is een gerenommeerd onderzoeker en marketeer die in de boeken How Brands Grow de kernvraag voor marketeers heeft gesteld en beantwoord: Hoe groeit je merk effectief
[Interview] Maxim Spek (ProSpex): "We moeten ervoor waken dat social selling het nieuwe cold calling wordt"
12-02-2018 | 09:22:00
Commercieel directeuren zijn erg kritisch op hun eigen commerciële prestaties. Dat blijkt uit de resultaten van de Nationale B2B Leadgeneratie Benchmark 2018 van ProSpex. We spreken met commercieel directeur Maxim Spek over het onderzoek
[Column] Marianne van Soomeren: Sociaal onwenselijke chips
08-02-2018 | 13:20:00
Ik was benieuwd naar de campagnes tijdens de Amerikaanse Superbowl. Het valt op dat de merken die hier aan meedoen, redelijk op safe spelen. Veel campagnes gebruiken humor en positieve berichten over maatschappelijke activiteiten. Doritos komt met een playback-rap
Rapport 'Inzicht in generatie alpha' gepubliceerd door Hotwire en Wired Consulting
08-02-2018 | 10:21:00
Uit onderzoek blijkt de generatie makkelijker met technologie omgaat dan iedere andere generatie, maar dat deze omgang mogelijk grote gevolgen heeft voor de manier waarop hun hersens werken
[Onderzoek] Mediatic: Focus op meetbaarheid leidt tot saaiere marketingplannen
06-02-2018 | 14:06:11
Naast de groeiende focus op meetbaarheid verwacht 54 procent van de ondervraagden dat zijn organisatie het komende jaar meer dan 10 procent extra uitgeeft aan contentmarketing
[Startups] Sven Willemsen over Sportaneous
02-02-2018 | 13:28:00
Nederlands MediaNetwerk maakt een interviewserie met startups in het kader van onze Startup Competitie. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2018 op 25 april in Amsterdam. We spreken met Sven Willemsen, oprichter van Sportaneous
[Interview] Jos van den Bergh over de samenwerking tussen Renault en 538
01-02-2018 | 10:42:00
Vier luisteraars van Radio 538 bivakkeren vier dagen in een Dacia Duster, of in ieder geval zo lang mogelijk, om er uiteindelijk mee naar huis te rijden. We spreken met Manager Marketing Communication bij Renault Jos van den Bergh over de activatie
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens
30-01-2018 | 15:58:11
We staan nu sterker in onze schoenen dan tien jaar geleden; de economie trekt aan en alle sociale indicatoren staan op groen. Dit is geen tijd voor cynisme, integendeel: durf te dromen! Goede voornemens hebben een belangrijk doel, ook wanneer ze uiteindelijk niet tot daadwerkelijke actie worden omgezet
Cleo Zijlstra en Fiona Cordes aan de slag bij Fox Networks Group
26-01-2018 | 15:34:00
Cleo Zijlstra is Marketing Manager bij National Geographic en Fiona Cordes is de nieuwe Head of Marketing van 24Kitchen
KesselsKramer ontwikkelt campagne Merk Fryslân: Friesland style
25-01-2018 | 13:41:00
KesselsKramer heeft voor Merk Fryslân het concept ontwikkeld om Friesland neer te zetten als een veelzijdige mix
Sniper-X fuseert met brndcrmbs
23-01-2018 | 10:56:50
De twee bedrijven werken al langere tijd met elkaar samen op accounts als Rotterdam Ahoy, Microsoft en Akzo Nobel
Del Monte kiest na pitch weer voor BENK
23-01-2018 | 10:41:47
BENK is gevraagd een strategisch jaarplan te ontwikkelen, voor de Nederlandse en Belgische markt
The Kennedys, onderdeel Wieden + Kennedy, ontwikkelen marketingkit arthouse film La Holandesa
22-01-2018 | 14:41:00
Met het oog op Smarthouse Films' aanstaande bioscooprelease van de film La Holandesa op 26 april ontwikkelden The Kennedys, Wieden + Kennedy's creatieve accelerator, de filmposter, teaser en loglines
ContentBeat en ConceptTijgers samen verder als ContentBeat
11-01-2018 | 11:49:59
Contentmarketingstrategiebureau ContentBeat en conceptbureau ConceptTijgers gaan samen verder onder de naam ContentBeat
Mariëtte Leenhouts marketing- en communicatiedirecteur Randstad Groep Nederland
08-01-2018 | 11:40:16
Mariëtte Leenhouts is gestart als marketing- en communicatiedirecteur bij Randstad Groep Nederland. Zij wordt verantwoordelijk voor market intelligence, innovatie, branding, communicatie, online, CRM, pr en events
GANDA voegt zich bij Make Some NOISE Group
05-01-2018 | 10:37:00
Digitaal bureau GANDA heeft zich aangesloten bij de Make Some NOISE Group. Niet alleen komt hiermee de ervaring en expertise van de Make Some NOISE Group bureaus per direct beschikbaar voor klanten van GANDA, het betekent ook een fysieke verhuizing
Live marktonderzoek tijdens Huishoudbeurs
04-01-2018 | 15:22:47
Met ruim 235.000 vrouwelijke consumenten in een natuurlijke (shop)omgeving is de Huishoudbeurs de locatie bij uitstek om live marktonderzoek te doen en producten te ontwikkelen
Cheil Amsterdam en Samsung maken SmartSuit voor Olympische shorttrackers
04-01-2018 | 14:21:00
Het pak staat in verbinding met de smartphone van bondscoach Jeroen Otter, waarop hij via een app in realtime de gegevens ontvangt
Touch-groep verwerft aandelen Diner Jaarkaart
03-01-2018 | 13:35:44
Na een periode van exclusieve vertegenwoordiging zal de Diner Jaarkaart-propositie als onderdeel van de Touch-groep verder worden ontwikkeld
Carsten Balmes marketingdirecteur Europa Jaguar Land Rover
02-01-2018 | 10:32:00
Balmes rapporteert in zijn nieuwe functie aan Bob Grace, Regional Director bij Jaguar Land Rover Europe
[Column] Léonie Koning: Gooi samen een blok hout op het vuur
28-12-2017 | 10:42:00
Dit moment is het mooiste moment voor marketeers. Peter Haug, marketingdirecteur BMW, zei nog niet zo lang geleden zelfs dat het een gouden eeuw is voor marketeers. Hij heeft hartstikke gelijk
Libelle opent pop-uprestaurant
27-12-2017 | 10:13:54
Het viergangenmenu is samengesteld door de Foodsisters in opdracht van Libelle Lijnt Lekker en telt 1000 calorieën
[Column] Jeroen Verkroost: Dé topmarketeer van 2018: mijn slijter
19-12-2017 | 13:48:00
Waar mensen elke dag mee geconfronteerd worden in het dagelijks leven en zich nooit zorgen over maken, daar leiden dezelfde technieken op internet plotseling tot angst en paranoia. Terwijl zo’n beetje alle marketingtechnologieën die we ontwikkelen, zijn gebaseerd op psychologie en menselijke scenario’s
BCC kiest voor The online company als digitaal marketingbureau
19-12-2017 | 11:11:53
BCC heeft gekozen voor een langetermijnsamenwerking met The online company als online marketingbureau en strategisch partner voor de digital marketingactiviteiten
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
18-12-2017 | 10:56:00
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
Voice-activated marketing dé trend voor 2018
14-12-2017 | 13:40:00
Door alle ontwikkelingen op het gebied van communicatie, media-targetingtechnologieën en ROI measurement wordt 2018 weer een druk jaar voor marketeers
Ivilina Boneva marketingmanager ASUS Benelux
14-12-2017 | 12:05:00
Boneva heeft meerdere internationale functies bekleed binnen de technologische sector, meest recentelijk als Marketing Communications Manager Philips – Europe bij MMD Monitors & Displays
[Column] Julie van Mol: Tien jaar terug
12-12-2017 | 16:26:00
Als je mijn columns hebt gelezen, realiseer je je welke wurggreep er gaande is in de boekenwereld. Een literatuurwetenschapper zei laatst tegen mij: "Maak je niet zo druk om die ouderwetse boekhandels. Online verkoop is de toekomst." Toen kermde mijn hart
John van Lottum en Anke Meulendijks starten DEUX
07-12-2017 | 11:24:19
John van Lottum, nu director brand partnerships bij Eredivisie en Anke Meulendijks, director brand partnerships & propositions bij Eredivisie, starten DEUX
Maurice Seleky Hoofd Marketing & Communicatie Pakhuis de Zwijger
07-12-2017 | 10:38:00
Communicatiestrateeg, auteur en moderator Maurice Seleky is benoemd tot het nieuwe Hoofd Marketing & Communicatie van Pakhuis de Zwijger, het onafhankelijk platform voor creatie en innovatie in Amsterdam
[Interview] Edwin Basten, OMG: Stop brainstorming, start brainshuffling
29-11-2017 | 21:57:00
Het is de passie van OMG om vanuit neuro-psychologische inzichten onze strategieën en campagnes te ontwikkelen
Jakko Slot versterkt SciSports
23-11-2017 | 11:12:00
Voetbal data-intelligentie bedrijf SciSports heeft zich verzekerd van de diensten van Jakko Slot. Slot komt over van Eredivisieclub PEC Zwolle en gaat SciSports' Sales & Marketing activiteiten leiden
[Column] Reinier Rombouts: Consumenten? Het zijn net mensen
21-11-2017 | 10:10:00
De klant is koning, ja, ja. Wanneer roep je dat? Waarschijnlijk juist in situaties waarin je vindt dat je slecht wordt bediend. Als je het gevoel krijgt dat een bedrijf of merk je vooral beschouwt als een ‘wandelende pinautomaat’. Als een consument
SWOCC-onderzoek presenteert tien geboden voor een zinvolle merkmeting
16-11-2017 | 16:59:00
SWOCC-publicatie 74 dient als handleiding om de ‘metrics that matter’ te selecteren; metrics die merkbeheerders kunnen helpen hun merk écht te laten groeien
Rabobank en Diakonessenhuis sluiten zich aan bij SCHAAL+
16-11-2017 | 10:59:06
Naast Rabobank en het Diakonessenhuis in Utrecht werkt SCHAAL+ voor de inzet van digital marketingtalenten inmiddels ook nauw samen met online bureaus als Second Degree en Brandwebbing
DDMA lanceert campagne Data, maak er iets moois van
15-11-2017 | 22:32:00
In de snel veranderende, complexe en concurrerende datasector moet de marketeer van alle markten thuis zijn. Met deze campagne vraagt DDMA aandacht voor de balans tussen science en art
Driekwart marketingprofessionals begrijpt consument niet
06-11-2017 | 13:49:00
Onderzoek van Adobe en Goldsmiths heeft aangetoond dat driekwart van de marketingprofessionals moeite heeft om de snel veranderende consument bij te benen
Havas Lemz ontwikkelt campagne voor slimme chatbot van Amsterdam Marketing
03-11-2017 | 11:58:00
Het culturele aanbod in Amsterdam is enorm. Daarom komt Amsterdam Marketing met een oplossing; Goochem, de slimme culturele chatbot
MtM Global Agency (MorethanMedia) opent in Parijs
30-10-2017 | 12:41:00
Marketeer Paul Wilmer gaat het kantoor in Frankrijk leiden. Hij heeft ruim 10 jaar ervaring als marketingdirecteur van Nissan Frankrijk
[Column] Bob Goulooze: Got a minute voor mij?
19-10-2017 | 13:13:12
Het mooiste is als je een endorsement krijgt van iemand die beter, groter, zwaarder, belangrijker of invloedrijker is dan jijzelf. Van een non-peer met aanzien. Dat collega’s je endorsen is aardig om het LinkedInprofiel wat op te leuken, maar beter is het als personen van naam en faam je endorsen
Buro Benk wordt BENK
19-10-2017 | 09:37:00
BENK, een activatiebureau gespecialiseerd in Joint Marketing, gaat met een aangescherpte propositie, huisstijl en website live
Voorpublicatie Contrarian Branding van oud-reclameman Roland van der Vorst
18-10-2017 | 11:56:00
Roland van der Vorst heeft een boek geschreven over hoe je in deze tijd van informatieovervloed nog opvalt als merk. In Contrarian Branding geeft hij praktische tips om boven de concurrentie uit te stijgen. Voor het Nederlands MediaNewerk schetst hij de huidige situatie en geeft hij een fragment uit zijn boek vrij
Digitalmarketingbureaus bundelen krachten in pan-Europese alliantie
17-10-2017 | 16:55:32
Acht onafhankelijke digitalmarketingbureaus in Europa maken bekend dat zij de krachten bundelen in een internationale alliantie genaamd Digital Alliance International (kortweg Dall Int.)
Stefan Harzevoort en Mariëlle van der Zouwen in bestuur PIM
11-10-2017 | 14:06:00
Stefan Harzevoort en Mariëlle van der Zouwen zijn toegetreden tot het bestuur van Platform Innovatie in Marketing (PIM)
Marketeers investeren in tech en bezuinigen op media
10-10-2017 | 13:37:00
Marketeers hebben hoge verwachtingen van het bereik van branded content op Facebook, Instagram en Twitter. Ruim 70 procent van de marketeers heeft bezuinigd op media-inzet
TomTom stelt Robert Bohemen aan als CMO
09-10-2017 | 16:43:00
TomTom, aanbieder van navigatietechnologie, heeft Robert Bohemen aangesteld als Chief Marketing Officer
Bas Verheijen directeur Marketing & Formule Blokker
29-09-2017 | 11:59:00
Blokker heeft de ervaren retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Hij rapporteert aan de algemeen directeur Blokker, Casper Meijer
Sabine Bijleveld Directeur Operations Yourzine en Searchresult
29-09-2017 | 10:06:00
Dialoogmarketingbureau Yourzine en online performance marketingbureau Searchresult hebben Sabine Bijleveld aangesteld als Directeur Operations
[Onderzoek] Data-integratie en automatisering hoog op agenda marketeers
21-09-2017 | 11:58:00
De integratie van data vormt de grootste uitdaging op marketinggebied binnen het Nederlandse bedrijfsleven. Dit blijkt uit onderzoek van data-driven marketingbureau 2bMore
Luitingh-Sijthoff en AKO openen Dan Brown Experience Store
19-09-2017 | 17:17:00
Op 3 oktober 2017, de wereldwijde verschijningsdatum van de nieuwe thriller Oorsprong van Dan Brown, opent de Experience Store
Studentaanhuis officiële partner voor Samsung-overstapservice
14-09-2017 | 06:09:00
Samsung en Studentaanhuis gaan samen consumenten helpen bij de overstap van een oude smartphone naar een nieuwe Samsung smartphone. De electronicagigant heeft Studentaanhuis daarvoor aangewezen als officiële partner
[Onderzoek] Artis boven Ajax, liever Efteling dan carnaval, Elfstedentocht meest gewaardeerd
13-09-2017 | 07:27:00
Dit blijkt uit het Vrije Tijd Merkenonderzoek van Hendrik Beerda Brand Consultancy
Treinvertraging wordt misschien wel aangenaam door de Vertraging Opwaarderen app
07-09-2017 | 08:32:00
E-commerce bedrijf Alphacomm Digital Commerce lanceert een gloednieuwe app waarmee het mogelijk is om tijdens een treinvertraging cadeaukaarten voor Bol.com en Zalando.nl te winnen
Abovo Media werkt voor sfeerlichtspecialist Calex
07-09-2017 | 06:11:00
Abovo Media gaat werken voor sfeerlichtspecialist Calex en is verantwoordelijk voor de mediastrategie en -planning, inkoop, creatie en het monitoren van de effecten van de gehele multi-mediale campagne
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
06-09-2017 | 10:05:00
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Amsterdam heeft wereldprimeur met culturele chatbot Goochem
06-09-2017 | 06:38:15
Goochem is wereldwijd de eerste geautomatiseerde gesprekspartner die het mogelijk maakt om je gericht te oriënteren in het cultureel aanbod van een stad. Het is de bedoeling Goochem ook Engelstalig uit te brengen
NykampNyboer wordt VIM Group
05-09-2017 | 12:41:00
NykampNyboer verandert de naam in VIM Group. In de afgelopen 25 jaar is het bedrijf uitgegroeid tot een autoriteit in merkimplementatie en merkmanagement met steeds meer belangen in het buitenland
MUNT hypotheken winnaar MWM2 Social Reputatie Index 2017
05-09-2017 | 07:31:00
MUNT Hypotheken komt als beste uit de bus in de MWM2 Social Reputatie Index 2017. Marktonderzoeksbureau MWM2 heeft de impact van relevante berichtgeving op sociale media op de reputatie van merken gemeten
Arnhemse tech startup IKUU introduceert marketing intelligence-platform
04-09-2017 | 10:34:00
IKUU voorziet marketingafdelingen van real-time, volledig inzicht in de effectiviteit van hun campagnes
Vote Company komt met helicoptertransfer voor bezoekers MIPCOM
04-09-2017 | 09:24:00
Organisator van publieksverkiezingen Vote Company biedt dit jaar de mogelijkheid om per helikopter bij de MIPCOM te arriveren met een transferservice van Nice Airport naar Cannes
Talenten Talpa Radio Campus starten online station XM
04-09-2017 | 09:07:27
De talenten van de Talpa Radio Campus lanceren het nieuwe online station XM, The Talent Station. Met de lancering gaat tevens de Talpa Radio Campus van start
AutoWeek gaat alliantie aan met Findio en Circuit Zandvoort
04-09-2017 | 08:37:00
AutoWeek heeft samen met partner Findio voor auto een partnership met Circuit Zandvoort afgesproken en zinspeelt op terugkeer Formule 1
Marcommit: 53 procent Nederlandse organisaties mist inzicht klantprofiel
31-08-2017 | 12:16:00
Dit blijkt uit onderzoek van Marcommit onder 367 verantwoordelijken in marketing, sales en pr
Talenten Talpa Radio Campus starten online station XM
30-08-2017 | 15:02:00
De talenten van de Talpa Radio Campus lanceren het nieuwe online station XM, The Talent Station. Met de lancering gaat tevens de Talpa Radio Campus van start
Grolsch opent Bierwereld in vernieuwde Jumbo
30-08-2017 | 10:23:02
Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en bouwde samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een bierbelevingsconcept
Naamgevingsbureau Zigila fuseert met Skriptor
28-08-2017 | 12:35:00
Het Nederlandse naamgevingsbureau Zigila fuseert met het Zweedse bedrijf Skriptor. Zigila bedacht onder andere de namen iDEAL, NRC Next en Ziggo
Overgrote meerderheid bedrijven laat waardevolle data links liggen
25-08-2017 | 13:21:25
77 procent van de bedrijven geeft aan de data voor de helft of minder te benutten. Dit wordt uiteengezet in het CMO Review van SAP Hybris over veranderingen in het digitale landschap
Film 1 stelt Dewi Cleonise aan als Digital Marketeer
22-08-2017 | 12:34:00
Vandaag maakt premium filmservice Film1 bekend dat Dewi Cleonise is aangesteld als Digital Marketeer. Zij wordt daardoor mede verantwoordelijk voor het acquireren van abonnees via alle digitale kanalen.
John Hernandez CEO Selligent
10-08-2017 | 09:19:00
Voormalige COO van Salesforce Service Cloud moet volgende fase internationale groei van het bedrijf in SaaS Relationship Marketing begeleiden
Sander van Veen marketingmanager AutoTrack.nl
09-08-2017 | 10:15:00
Van Veen wordt verantwoordelijk voor de marketing- en productstrategie. AutoTrack.nl is onderdeel van De Persgroep
Talmon Kochheim directeur VEA
26-07-2017 | 11:15:00
Na een tweetal jaren als interim directeur en zes jaar directeurschap zal Cees Wijnnobel zijn functie per 1 november 2017 overdragen aan Talmon Kochheim
Retailmarketingbureau IPOS opent in Amsterdam
18-07-2017 | 14:01:00
Het Britse retailmarketingbureau IPOS is uitgebreid naar continentaal Europa met een nieuw kantoor in Amsterdam, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester
[Column] Arno Peperkoorn: Wit
14-07-2017 | 09:56:00
Wanneer het begon? Ik weet niet precies op welke dag. Ik weet wel in welke periode. En hoe oud ik was. 16 jaar. Net geland op het prachtige Aruba.
Heineken bevestigt Holland Heineken House in Zuid-Korea
13-07-2017 | 16:56:00
Ook tijdens de Winterspelen van 2018 in Zuid-Korea opent het Holland Heineken House haar deuren. Het Holland Heineken House ligt straks in het kloppende hart van de schaatswereld
Warner Bros. en Dumpert starten samenwerking
13-07-2017 | 09:17:00
Televisieproducent Warner Bros. en videoplatform Dumpert hebben een overeenkomst gesloten om gezamenlijk video-formats te ontwikkelen
Centralpoint.nl en ClickDistrict versterken samenwerking
13-07-2017 | 07:39:00
Centralpoint.nl en ClickDistrict verlengen de samenwerking. De twee bedrijven willen op die manier hun positie op de zakelijke markt uitbreiden en versterken
Roos: eerste digitale assistent voor energieadvies in Nederland
13-07-2017 | 07:12:00
De chatbot van Roos maakt het gebruikers mogelijk om hun contracten te beheren, stroom en gas te vergelijken en direct af te sluiten vanuit de chatomgeving
Kalenderboek 365 + 1 DAYS geeft overzicht van (typo-)grafisch Nederland
13-07-2017 | 06:50:00
Het boek werd gezamenlijk en belangeloos geproduceerd door enkele tientalken bedrijven uit de grafische sector. De opbrengsten komen ten goede aan de Nederlandse grafische vormgeving en typografie
Anoma van Eeden, Karim Nadi en Mark van Dijk naar Relay42
12-07-2017 | 12:50:00
Om verdere groei mogelijk te maken heeft Relay42 drie senior managers aangesteld: Mark van Dijk, Anoma van Eeden en Karim Nadi
Schoonste Stranden Verkiezing 2017 van start
12-07-2017 | 09:24:00
De Schoonste Stranden Verkiezing 2017 gaat van start: honderden mensen hebben op tientallen stranden samengewerkt aan een uniek project dat vanuit een helikopter is gefilmd
Festivalbezoek in de lift
12-07-2017 | 08:22:41
Het aantal bezoeken is in 2016 toegenomen met 14,6 procent: in totaal bezochten 26,7 miljoen mensen in 2016 een festival. Dat en meer blijkt uit de Festival Monitor 2017 van Respons
Olympia’s Tour gaat toch door
12-07-2017 | 07:44:00
De deelnemende Nederlandse ploegen nemen allen een sponsorpakket af bij de Nederland's oudste wielerronde. De teams krijgen daar reclame voor hun hoofdsponsors voor terug
Sanoma versterkt advertentienetwerk met titels Spil Games en IEX
12-07-2017 | 07:10:00
Sanoma breidt haar advertentienetwerk uit met de titels van Spil Games en IEX Media. Deze uitgevers gaan gebruik maken van de sales oplossingen die Sanoma biedt
Havas Lemz en Ambassadors: Stop met aardkloten voor Greenchoice
12-07-2017 | 06:56:00
Energieleverancier Greenchoice lanceert deze week een campagne die op een activerende toon consumenten oproept om het heft in eigen hand te nemen
Taxicentrale Amsterdam kiest voor Counter Creatives en Counter Content
11-07-2017 | 14:10:00
Communicatiebureau Counter Content en reclame- en designbureau Counter Creatives gaanTaxicentrale Amsterdam (TCA) ondersteunen bij vormgeving en campagnes het verzorgen van PR
Bavaria gaat samenwerken met Spanje’s oudste biermerk Moritz
11-07-2017 | 13:09:00
De familie-brouwerijen gaan elkaars bieren distribueren in thuismarkten. Bavaria N.V. kondigt aan te gaan samenwerken met Moritz, het oudste biermerk van Spanje dat symbool staat voor de stad Barcelona
Kia overhandigt 133 auto's aan UEFA Women's EURO 2017
10-07-2017 | 10:54:00
Kia heeft in totaal 133 auto's overgedragen aan de organisatie van UEFA Women's EURO 2017. De verschillende Kia-modellen zorgen voor het vervoer van deelnemers, officials en vips bij het EK-vrouwenvoetbal
Ruud Feltkamp is het nieuwe gezicht van TEAM KWF
10-07-2017 | 09:41:00
GTST-acteur en DJ Ruud Feltkamp wordt het gezicht van TEAM KWF, het hardloopinitiatief van KWF Kankerbestrijding. Samen met de andere deelnemers rent hij mee tijdens een aantal hardloopevents in Nederland
0900-nummers bellen soms duurder dan aangekondigd
10-07-2017 | 08:51:00
Doorverbindservice VraagAlex heeft ruim 250 0900-nummers gebeld om de tarieven te controleren. Bellers betalen vaak meer dan ze verwachten op basis van de aankondiging
[Onderzoek] Grootste uitdaging marketeers: bijhouden van veranderende wensen connected customers
06-07-2017 | 15:49:16
In samenwerking met het CMO Council heeft SAP Hybris wereldwijd onderzoek gedaan onder senior marketeers. Zij gaven antwoord op de vraag: wat is voor jou de grootste uitdaging om de customer experience te optimaliseren?
Loyals neemt Budeco over
04-07-2017 | 09:32:07
Budeco, specialist in (online) marketing en business development wordt onderdeel van Loyals. Met de overname telt Loyals 65 medewerkers die klanten in het hele land bedienen met online, offline en events. Loyals heeft vestigingen in Mijdrecht, Noordwijk, Woerden en Málaga
KLM introduceert intelligent bagagelabel voor reizigers in Amsterdam
04-07-2017 | 07:07:00
KLM biedt passagiers die in september Amsterdam bezoeken de KLM Care Tag. Het intelligente bagagelabel geeft reizigers automatisch gesproken tips over de stad
Nieuw: Virtueel advocatenkantoor HelloLaw
03-07-2017 | 12:21:00
Nederland is een nieuwe legaltech-startup rijker. HelloLaw lanceert een virtueel advocatenkantoor waar consumenten en het MKB simpel en efficiënt juridisch advies van de hoogste kwaliteit kunnen krijgen voor een vast, laag bedrag per jaar
Kia brengt ode aan vrouwenvoetbal met documentaire
03-07-2017 | 10:56:00
Nooit eerder waren er zoveel vrouwe lid van de KNVB. Automerk Kia brengt een ode aan het Nederlandse vrouwenvoetbal in een speciale mini-documentaire, gepresenteerd door Johnny de Mol. In de docu staat de evolutie van het vrouwenvoetbal in Nederland centraal
[Startups] Vainu gaat 100 mensen aannemen in Amsterdam
29-06-2017 | 19:21:10
De van origine Scandinavische start-up Vainu is van plan 100 mensen aan te nemen in de komende 12 tot 18 maanden in Amsterdam.
ABN Amro schakelt Relay42 in
28-06-2017 | 12:47:11
Datamanagementplatform-aanbieder Relay42 is door ABN Amro geselecteerd voor de implementatie van haar DMP-oplossingen in de IT-infrastructuur van de bank
Patrick Alders commercieel directeur MediaLane Holding
22-06-2017 | 15:31:00
Hij zal verantwoordelijk zijn voor de commerciële ontwikkeling bij de vijf bedrijfsonderdelen van MediaLane Holding; MediaLane, OnLane, LiveLane, Mr & Mrs Lane en &C Media
Jan Heuvel marketingstrateeg SAMR
22-06-2017 | 15:11:00
SAMR (SmartAgent MarketResponse) versterkt haar strategische consultancy met de komst van marktstrateeg en conceptontwikkelaar Jan Heuvel
Robert van Geffen (Philips) voorzitter van brancheorganisatie DDMA
21-06-2017 | 09:20:00
Robert van Geffen, Global Head of B2B Customer Obsession & Digital Marketing bij Philips, is benoemd tot voorzitter van DDMA, de brancheorganisatie voor data en marketing
Oxyma, IBM en Ortec starten expertgroep Performance based marketing 2017
20-06-2017 | 11:18:46
De experts gaan samen op zoek naar de betekenis en ontwikkeling van het begrip performance marketing
PIM en Blinker lanceren B2B Marketing Trendrapport 2017
15-06-2017 | 11:33:29
Aan het trendrapport ligt een tweeledig onderzoek ten grondslag. Belangrijk thema is relevant zijn en blijven voor de klant
Samenwerking NIMA en Inholland
13-06-2017 | 14:10:46
Vanaf deze maand is Inholland als HBO Education Partner verbonden aan NIMA. De samenwerking houdt in dat studenten vanaf hun eerste jaar aan een commercieel paspoort kunnen werken
Marcommit: betere samenwerking sales en marketing bovenaan wensenlijst
13-06-2017 | 13:14:00
Dit blijkt uit onderzoek onder 367 verantwoordelijken voor marketing, sales of pr. Een sterkere positionering staat op twee
[Column] Deike Schulz: Save a (band) T-shirt - of, hoe zat dat ook alweer met betekenisvolle content?
08-06-2017 | 12:19:00
Het leek wel alsof ik een hele slechte TED-Talk aan een groep giechelende tienermeiden gaf. Mijn oudste dochter keek vol afschuw naar mij, hopend dat dit spektakel snel over zou zijn. Later vroeg ik haar of ze de band wel kende en of haar leeftijdsgenoten ook bekend waren met Joy Division. Het antwoord was een tamelijk ongeïnteresseerd: “Denk het niet – hoezo?”
[Column] Wouter Bax: Laat mij u naar het randje van de afgrond brengen
01-06-2017 | 15:14:00
Oliemaatschappijen moeten er nu een olietanker bijkopen, elektriciteitsbedrijven moeten de kolencentrale weer opstarten, er moet meer worden gepaft en brommers mogen weer op de fietsstrook. Je zult zien: de situatie wordt veel sneller onhoudbaar
Egmont Philips benoemd tot marketingdirecteur DAS
01-06-2017 | 06:16:00
Egmont Philips is verantwoordelijk voor alle marketingwerkzaamheden. Hij en zijn team zullen de positie van DAS als juridisch en financieel dienstverlener verder uitbouwen
[Interview] Marco Vroedsteijn over gerichte communicatie met Court1
23-05-2017 | 15:14:00
Bied geen schuttinghout aan bij klanten die in een flat wonen, staat er op de website van Court1. Het bedrijf helpt zijn klanten met gericht communiceren met behulp van data. Onlangs lanceerde ze een eigen app: CÄSAR. We spreken met één van de eigenaren van Court1, Marco Vroedsteijn.
Gerrit Rietveld Academie brengt mode naar de straat
23-05-2017 | 14:27:00
Op vrijdag 9 juni 2017 presenteert de afdeling Mode van de Gerrit Rietveld Academie Fashion Show 2017 met daarin de collecties van een nieuwe lichting afstudeerders en een selectie van werk van eerste- en tweedejaars modestudenten
Secretaresses beoordelen de gastvrijheid in Nederland met een 6,9
23-05-2017 | 14:19:10
De secretaresse beoordeelt de gastvrijheid over het algemeen in Nederland met een 6,9 gemiddeld. Regardz heeft binnen haar netwerk de mening gepolst van meer dan 400 secretaresses
Topcadeau-websitelancering: bestel cadeaus een jaar vooruit
23-05-2017 | 08:15:27
Je cadeau een half jaar of misschien nog langer vooruit bestellen. Topcadeau lanceert een website waar je je spullen volgens een jaarplanner online kunt bestellen
Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp genomineerd voor DDMA E-mail Awards 2017
23-05-2017 | 07:07:00
Record-aantal inzendingen voor DDMA Email-Awards. Coolblue, Marktplaats, Sanoma en Wehkamp zijn genomineerd
Shell-onderzoek: Slaap, lege maag en persoonlijkheid beïnvloeden rijprestatie
23-05-2017 | 06:38:26
Shell heeft samen met Goldsmiths, University of London en Improof Research onderzoek gedaan naar rijgedrag met behulp van wearable technology
Nederlanders missen echt contact: Mentos helpt
23-05-2017 | 05:57:00
De helft van de Nederlanders weet niet zo goed hoe ze contact kunnen maken met een vreemde. Dat en meer blijkt uit onderzoek dat Mentos liet doen door PanelWizard onder ruim 1000 Nederlanders
BCG: consumenten gaan over op digitaal, veel bedrijven blijven achter
18-05-2017 | 10:22:00
Dit staat in The Digital Marketing Revolution Has Only Just Begun, een rapport van de The Boston Consulting Group (BCG) en Facebook
Ranhilde Luttenberg pr- en marketingmanager Innovation Norway
16-05-2017 | 14:59:33
In deze rol is zij verantwoordelijk voor het onderhouden van de mediarelaties en de coördinatie van de campagnes gericht op wandelen, vissen en fietsen
Aandacht voor Moederdag lijkt wat te verslappen
12-05-2017 | 08:56:00
Sinds Q&A onderzoek naar Moederdag doet is het percentage dat iets aan Moederdag doet voor het eerst onder de 60 procent gedoken
Gardena start marketingoffensief richting consument
11-05-2017 | 17:34:00
Tien weken lang zijn dagelijks tv-commercials van GARDENA te zien op NPO1, 2 en 3 rondom veelbekeken programma's als Boer zoekt Vrouw, Studio Sport, NOS Journaal en De wereld draait door.
[Interview] Joep Verbunt over marketing en matrassen
08-05-2017 | 11:46:00
Een Hangover Bar, Bed Dates, Mattflix, de Smoesjes Generator, een Matrassen Borrel. Joep Verbunt weet zijn jonge doelgroep uitstekend te bereiken en met een beetje geluk kopen ze nog een matras bij hem ook. We spreken hem over zijn marketingachtergrond en Matt Sleeps
De la Rambelje-de Voogd en Schyns naar Hill+Knowlton Strategies
04-05-2017 | 17:26:00
Hill+Knowlton Strategies Nederland breidt haar team van experts verder uit met Charlotte de la Rambelje - de Voogd als Communications Director en Véronique Schyns als Financial Communications Director
Bynder integreert met Adobe Creative Cloud
04-05-2017 | 09:45:00
Bynder biedt een integratie met Adobe Creative Cloud aan. Hiermee krijgen marketeers meer creatieve mogelijkheden en kunnen zij efficiënter samenwerken
Astrid Crum directeur Marketing Drenthe
03-05-2017 | 11:34:33
Drenthe wil zich de komende jaren nog beter positioneren om de vrijetijdsprovincie van Nederland te worden
[Interview] Jeroen Lampe over zijn nieuwe rol binnen Coca-Cola
02-05-2017 | 15:32:00
Een wisseling van de wacht bij Coca-Cola: Karlijn in ’t Veld wordt Director Customer & Commercial en Jeroen Lampe volgt haar op als marketingdirecteur. We spreken hem over de komende tijd, zijn plannen met Coca-Cola en de laatste ontwikkelingen in marketing en media
Jeroen Lampe marketingdirecteur Coca-Cola
26-04-2017 | 10:34:55
Jeroen Lampe is per 1 mei marketingdirecteur van Coca-Cola Nederland en volgt daarmee Karlijn in ’t Veld op. Zij wordt Director Customer & Commercial
Matt Sleeps lanceert Smoesjes Generator
26-04-2017 | 10:13:47
Via de website is het mogelijk om direct een e-mail, met foto in de bijlage als bewijs, naar de baas te sturen
MajorTom digital lead omni-brand building Arla Duitsland
24-04-2017 | 09:57:00
Arla Foods GmbH heeft het Amsterdamse MajorTom gevraagd het Arla-merk meer impact te geven met digital
[Interview] Edwin Visser over het ontwerpen van een awardwinnende ginfles
18-04-2017 | 12:31:00
De gin van Boomsma zit in een bijzondere verpakking. Een die recent verschillende awards in de wacht sleepte. De fles en het logo zijn ontworpen door SOGOOD uit Haarlem. We spreken met mede-oprichter en -directeur Edwin Visser
Desiree Simons treedt toe tot NIMA Bestuur
14-04-2017 | 10:32:32
De Ledenraad van NIMA heeft Desiree Simons benoemd tot nieuw NIMA Bestuurslid.
[Interview] Van uitgeverijen naar voetbal: Martijn Standaart over FC Utrecht
12-04-2017 | 11:52:40
Na jarenlang in de uitgeverijwereld te hebben gewerkt, maakt Martijn Standaart de overstap naar het stadion van FC Utrecht. Als commercieel directeur is hij verantwoordelijk voor onder andere de sales, marketing en pr van de voetbalclub
Marcommit: 55 procent bedrijven hanteert inbound marketing
06-04-2017 | 15:39:22
55 procent van het bedrijfsleven hanteert een inbound marketingstrategie om de marketing- en communicatiedoelstellingen te realiseren
[Interview] Filippo Vizzotto over het AR-platform van Shazam
04-04-2017 | 11:45:00
Shazam lanceert een eigen augmentedrealityplatform voor haar commerciële partners, artiesten en gebruikers. De muziekapp biedt met name merken de mogelijkheid hun marketing tot leven te brengen met custom content. We spreken met Filippo Vizzotto, commercieel manager van Shazam.
Nsecure en BLiS Digital sluiten partnerovereenkomst
31-03-2017 | 08:06:00
Nsecure en BLiS Digital werken samen aan digitale oplossingen voor een veiligere wereld
Wubbe ontwikkelde campagne voor Will-Pharma Nederland
30-03-2017 | 15:49:00
Wubbe ontwikkelde campagne voor Will-Pharma's pillen tegen winderigheid, maag- en darmklachten
1 april grap: JCDecaux start commerciële exploitatie straatverlichting Den Haag
30-03-2017 | 15:09:00
Buitenreclame-exploitant JCDEcaux ziet mogelijkheden voor adverteerders om met hun huisstijlkleuren in te haken
New Boys’ Network rondt investeringsronde af
30-03-2017 | 14:09:00
The New Boys’ Network rondt investeringsronde af om groei van creatieve bureaus Mr.Prezident en Fresqo te versnellen
Nederlandse smart-homemarkt door één-miljardbarrière


30-03-2017 | 13:11:00
Nederlandse consumenten hebben inmiddels één miljard euro besteed aan smart home apparaten
[Interview] Annemarije Tillema over duurzaamheid als marketingtool. De Sustainable Brand Index komt naar Nederland
29-03-2017 | 12:46:00
Na Zweden, Noorwegen, Denemarken en Finland mag ook Nederland zich opmaken voor de Sustainable Brand Index, een initiatief dat het duurzaamheidsimago onderzoekt van de 135 grootste Nederlandse merken. We spreken met Sustainable Marketeer en Country Manager Annemarije Tillema.
[Interview] Toon Branbergen over Holland Jersey, nieuwkomer in het zuivelschap
28-03-2017 | 14:16:00
Hoe verover je een plek in een overvol zuivelschap? Peter van Dronkelaar, Harald Hoffmann, Mad Koorn en Toon Branbergen zijn overtuigd dat het gaat lukken met Holland Jersey. We spreken met marketingmanager Branbergen over koeien, de zuivelmarkt en storytelling
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels
23-03-2017 | 08:53:21
Onderzoek van Bram Van den Bergh toont aan dat winkelmanagers vloermarkeringen kunnen gebruiken om hun klanten op de ideale snelheid door de winkel te laten lopen
[Interview] Gisela Rule over Grolsch 0.0%
22-03-2017 | 13:38:00
In navolging van de alsmaar groeiende populariteit van alcoholvrije bier, lanceerde ook Grolsch onlangs een 0,0-variant. We spreken met marketingdirecteur Gisela Rule over de alcoholvrijtrend en de ontwikkelingen op marketinggebied
Buro Benk aan de slag voor Stegeman
22-03-2017 | 08:15:00
Activatieburo Buro Benk gaat de introductiecampagne rondom Stegeman ambachtelijke droge worst creëren. Het Buro mag ook de Stegeman-website onder handen nemen en werken aan zichtbaarheid op de winkelvloer
André Manning benoemd tot directeur Logeion
21-03-2017 | 08:32:00
Het bestuur van Logeion heeft André Manning benoemd tot directeur van Logeion, de Nederlandse beroepsorganisatie voor communicatieprofessionals. Manning begint in april
Heineken gaat brood bakken in The Heineken Bakery
16-03-2017 | 08:09:00
Heineken opent binnenkort de deuren van zijn eigen bakkerij in Amsterdam. Een tijdelijke bakkerswinkel waar broden gebakken worden met een geheim ingrediënt van Heineken: A-gist
Dawn maakt campagnefilm Groen Links: laat je niet leiden door angst
15-03-2017 | 08:56:00
In aanloop naar de verkiezingen heeft GroenLinks samen met Dawn een campagne gelanceerd
Brandstichting presenteert animatiefilm Vika's Dream voor ING en Unicef
15-03-2017 | 07:42:00
Na vier maanden presenteert bureau Brandstsichting de animatie voor ING en Unicef: Vika's Dream
One Shoe lanceert nieuw ehealthlabel Todae
15-03-2017 | 06:53:00
Met het nieuwe label wil het reclame- en internetbureau al haar activiteiten op het gebied van eHealth samenbrengen
DUO wint Gouden Oor Award voor beste feedbackmanagement
10-03-2017 | 07:17:00
De uitvoeringsorganisatie van de Rijksoverheid voor het onderwijs (DUO) kreeg op 9 maart in Zeist de Gouden Oord Award uitgereikt voor het zichtbaar maken van de stem van de klant
Tamara Tong Sang marketing director Infotheek Group
08-03-2017 | 08:31:00
Ze gaat zich onder meer richten op het verhogen van de omzet via online kanalen
Ahold Delhaize kiest Edelman als global Agency of Record
07-03-2017 | 13:58:02
Edelman zal ondersteunen bij het ontwerp en de implementatie van de volledig geïntegreerde communicatiestrategie, inclusief investor relations
Shazam launches augmented reality platform
07-03-2017 | 12:40:00
Shazam’s new platform can bring marketing materials to life - products, packaging, POS, advertising, events and more - by utilizing the app to scan Shazam Codes
Actie Leef een jaar gratis bij Sky Radio
07-03-2017 | 08:11:00
Van 6 tot en met 26 maart maken luisteraars van Sky Radio kans op één jaar gratis leven. De zender betaalt het hele jaar de huur of hypotheek, boodschappen, kleding, benzine en zelfs een vakantie
World Hearing Day start samenwerking met Alpine Hearing Protection en Mixmash Records
02-03-2017 | 11:13:00
Amsterdams platenlabel Mixmash Records en Alpine Hearing Protection bundelen de krachten omtrent het belang van gehoorbescherming in de dance scene
VVCS kiest voor samenwerking met Happy Leads
01-03-2017 | 09:43:00
De Vereniging van Contractspelers, de Nederlandse vakbond voor voetballers die in het betaald voetbal uitkomen, gaat voor haar online marketing- en communicatieactiviteiten samenwerken met Happy Leads.
BBDO, Kunstmaan, Intracto, Loyalty Rockstars en Newcraft partners Selligent
28-02-2017 | 13:40:47
Selligent, leverancier van oplossingen voor relationshipmarketing op basis van inzicht in de consument, breidt zijn partnernetwerk in de Benelux uit
[Interview] Raymond van Vliet over valkuilen in de dj-scene
28-02-2017 | 12:03:01
Hoe word je als dj opgemerkt door een label? Is het als producer handig om je eigen marketing te doen? Waarom staat Nederland aan de top van de dj-scene? We spreken Raymond van Vliet, Managing Director en mede-eigenaar van Cloud 9 Music
[Interview] Marketingmanager Jetske Freeve over Heineken
27-02-2017 | 11:25:00
Het is Heineken samen met creatief bureau TBWA\NEBOKO weer gelukt: onlangs werd een nieuwe commercial gelanceerd en ook deze is duidelijk met veel aandacht en een fijn budget gemaakt. We spreken met marketingmanager Jetske Freeve over creatieve bureaus, media en inspiratie
PIM Trendrapport 2017: marketing draait meer dan ooit om vertrouwen
21-02-2017 | 13:39:55
Menigeen vraagt zich af hoe een wereld in de war zijn kloven tussen harde cijfers en alternatieve feiten dicht en mensen en merken bij elkaar brengt
David Lette marketingdirecteur Heineken Nederland
21-02-2017 | 10:01:00
David Lette volgt Bram Westenbrink op, die zijn carrière voortzet als marketingdirecteur Heineken Brazilië
[Forum] Waarmee moeten marketeers onmiddellijk stoppen? En waarmee moeten ze beginnen?
20-02-2017 | 14:29:00
Een groot aantal professionals in de mediawereld legden we deze vragen voor. Vandaag de eerste serie antwoorden.
Yvonne Nassar voorzitter PIM
17-02-2017 | 13:22:00
Yvonne Nassar neemt de rol van voorzitter Platform Innovatie in Marketing (PIM) over van Hans Molenaar
Radio 538 zoekt een Heer voor Gerard Joling
16-02-2017 | 12:01:00
Op de site van Radio 538 konden mannen aangeven wel een pijpje te willen roken met de eenzame zanger
Marketingfacts lanceert Marketingfacts.tv
14-02-2017 | 15:56:31
Marketingfacts lanceert het videocuratieplatform Marketingfacts.tv waar de beste video’s over marketing, technologie en design worden verzameld
Marley Spoon introduceert de maaltijdbox zonder doos
14-02-2017 | 11:07:00
Marley Spoon stapt vanaf 15 februari over op herbruikbare koelboxen voor de levering van ingrediënten op weekdagen in Nederland
[Interview] Michel van Grunsven over sportmarketing bij Triple Double
14-02-2017 | 10:07:00
Emotie, supporters, beweging. Michel van Grunsven, partner bij sportmarketingbureau Triple Double, heeft er iedere dag mee te maken. We spreken hem over zijn specialisatie en de positieve en negatieve ontwikkelingen in het vak
TUI laat reizigers eigen vliegtuig ontwerpen
14-02-2017 | 07:20:00
TUI schrijft een wedstrijd uit waarin klanten een Boeing 767 hun eigen design kunnen geven
Sky Radio presenteert Valentijn’s Hitlijst
14-02-2017 | 06:48:00
Lingerie, bonbons en rozen worden op Valentijnsdag overhandigd in een muzikaal decor van de Sky Radio Valentijnshitlist
K2 Marketing versterkt met Robert-Jan van Nievelt
13-02-2017 | 07:26:00
K2 Marketing voegt Robert-Jan Nievelt toe aan haar team
Ikea werkt samen met Afrikaanse designers
10-02-2017 | 15:12:00
IKEA gaat samenwerken met een groep creatieven uit Zuid-Afrika, Kenia, Senegal, Egypte, Angola, Ivoorkust en Rwanda
BP voegt BCC toe aan FreeBees-spaarprogramma
10-02-2017 | 13:47:00
Vanaf nu kan de Nederlandse consument ook FreeBees inwisselen bij BCC
Samenwerking Manchester United en Deezer
02-02-2017 | 12:03:51
Spelers Bastian Schweinsteiger, Jesse Lingard en Ashley Young onthullen hun favoriete nummers via het ManU-kanaal op Deezer
Pien Oosterman CCO bij Levi Nine
02-02-2017 | 10:33:08
Oosterman krijgt ook een plek in het dagelijkse bestuur dat verder bestaat uit CEO Paul Schuyt, CFO Menno de Jong en CMO Bernhard van Oranje
[Interview] Marketingmanager Maarten Post over Hornbach
01-02-2017 | 12:06:00
Hornbach staat bekend om de opvallende campagnes vol met rondvliegend puin, zwetende klussers en originele pay-offs. Voor de introductie van de eerste Amsterdamse vestiging pakte marketingmanager Maarten Post ook weer groot uit. We spreken hem over enorme hamers en lichtprojecties
Papieren vagina's in de strijd tegen meisjesbesnijdenis
01-02-2017 | 08:44:00
Plan Nederland vraagt aandacht voor meisjesbesnijdenis. Met papier. En een schaar.
[Interview] Dj Dannic over zijn kledinglijn bij Van Gils
31-01-2017 | 11:41:30
Met een nieuwe, eigen sportswearlijn bij Van Gils zet Daan Romers, alias dj Dannic, een nieuwe stap in zijn muzikale carrière. Wij spreken hem over wat kleding nu precies met zijn muziek te maken heeft
Nederlandse startup Store-E wil storytelling werkbaar maken voor het MKB
31-01-2017 | 10:51:00
Nederland is een marketingplatform rijker. Store-E maakt content marketing en storytelling voor ieder bedrijf werkbaar en betaalbaar.
Dit kunnen videomarketeers leren van Wie Is De Mol?
31-01-2017 | 08:14:00
Seizoen 17. Hoezo saai? Hoezo klaar mee? Hoezo uitgewerkt? Een goed format is nooit uitgewerkt. Nooit. Dat bewijst ‘Wie is de mol?‘ maar weer eens.
Max Verheul marketingdirecteur OMS
30-01-2017 | 09:00:00
Max Verheul wordt verantwoordelijk voor marketingcommunicatie, pr, events, research en business intelligence
Yourzine verwelkomt zeventien nieuwe medewerkers
27-01-2017 | 11:18:00
Marketingbureau Yourzine kondigt vandaag aan dat het zeventien nieuwe medewerkers in dienst heeft genomen
Gerard Ekdom en Dennis Weening openen Batcave Movie Studio
26-01-2017 | 09:15:45
De filmstudio is geheel in stijl van de film De LEGO Batman Film ingericht en kinderen kunnen er een actievideo laten opnemen
212 huwelijksaanzoeken via Pickwick Tea Topics
25-01-2017 | 13:20:00
Sinds de start van de campagne voor Tea Topics van Pickwick hebben ruim 14.000 mensen via een topic iemand een vraag gesteld
NIMA Integrity Keurmerk voor CDDN
20-01-2017 | 13:30:00
Alle marketing- en communicatiemedewerkers van CDDN hebben een actuele certificering op het gebied van de integriteit
House of Sports en Southfields richten Eyecons op
20-01-2017 | 12:00:00
Eyecons is het media, marketing en fandata exploitatieplatform ten dienste van de Nederlandse sport. Eyecons is een joint venture van sportmarketingbureau House of Sports en sportproducent Southfields
PostNL: Bedrijven communiceren onvoldoende na verkoopfase
20-01-2017 | 11:15:08
Merken steken veel energie in het genereren van nieuwe klanten, maar als consumenten eenmaal klant zijn geworden dan is er van die aandacht weinig meer over.
Amerikaanse millennials keren hun favoriete merk de rug toe
18-01-2017 | 13:51:00
Merkloyaliteit van millennials vergroot druk op logistieke afdelingen, aldus Amerikaans onderzoek
DDMA: focus op Europese regelgeving, technologische veranderingen en creativiteit
18-01-2017 | 13:16:00
De nieuwe Europese privacyregelgeving en de veranderingen in het marketingvak zijn de belangrijkste aandachtspunten voor brancheorganisatie DDMA in 2017
Persoonlijk contact en lekker bed blijken essentieel voor klanten Booking.com
17-01-2017 | 12:04:48
Zes accommodaties in Nederland halen de perfecte score tijdens de jaarlijkse Booking.com-Guest Review Awards 2016.
Zalando breaks one billion euro barrier in Q4 2016
17-01-2017 | 08:49:00
Zalando SE, online platform for fashion, grew revenues in the fourth quarter of 2016 by 25-26% to EUR 1,086-1,094 million
[Startups] Marja Silvertant over Feli
16-01-2017 | 11:10:00
Nederlands MediaNetwerk doet een serie interviews met startups. De beste startups krijgen een uitnodiging om te komen spreken op het Cross Media Congres 2017 op 19 april in het Compagnietheater in Amsterdam. Vandaag spreken we met Marja Silvertant, mede-oprichter van Feli
Shell ontwikkelt het meest opbeurende broodje
16-01-2017 | 10:45:00
Speciaal voor Blue Monday, de meest deprimerende dag van het jaar, heeft Shell een onderzoek uitgevoerd naar de ideale ingrediënten van ‘het meest opbeurende broodje’
[Column] Roland van Kralingen: Is uw product eigenlijk wel gewenst?
16-01-2017 | 10:22:00
Op een vraag van een collega ‘wat me in 2016 het meest was opgevallen’, was het mijn gevoel dat er een massaal verlangen leeft naar integriteit, veiligheid, gelijkheid, menselijkheid en verantwoordelijkheid.
[Merken Top 40] Samsung nummer 1, Vodafone 17
15-01-2017 | 22:53:00
Een groot deel van december heeft Albert Heijn op nummer 1 gestaan in de Merken Top 40. Die positie is nu overgenomen door Samsung.
Mast-Jägermeistergeeft flessen een nieuwe look.
11-01-2017 | 08:06:00
Het gaat om alle flessen uit het assortiment van de 0,02 tot de 1,75 liter fles. Henning Madea van Jägermeister: "Met het nieuwe ontwerp willen we de kernwaarden van ons merkbeeld verder aanscherpen en onze relatie met vakmanschap en kwaliteit benadrukken."
Hanneke Bannink Head of Legal Cloud 9 Music
10-01-2017 | 13:57:00
Hanneke Bannink is vanaf deze week begonnen bij Cloud 9 Music als Head of Legal- & Business Affairs.
HAK speelt met eigentijdse verpakkingen in op bonentrend
10-01-2017 | 13:32:00
HAK komt met nieuwe verpakkingsconcepten die inspelen op de trend van stijgende consumptie van bonen.
Ooms Makelaars lanceert eigen home fragrance
10-01-2017 | 12:04:00
Het Rotterdamse Ooms Makelaars lanceert haar eigen home fragrance: Home by Ooms. Geur speelt volgens de Makelaar een belangrijke rol in haar relatie met de klant.
Wilbert Witkamp start netwerkorganisatie Merk en Media
09-01-2017 | 10:47:00
Directeur Wilbert Witkamp stapt na 11 jaar van Yellowbrick over naar zijn netwerkorganisatie Merk en Media
Folkert van der Molen marketingmanager Sustainalize
09-01-2017 | 10:19:00
Sustainalize, een adviesbureau op het gebied van duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen, versterkt de gelederen met Folkert van der Molen.
HEMA lanceert loyaliteitsprogramma voor miljoenen klanten
09-01-2017 | 09:13:00
HEMA lanceert het loyaliteitsprogramma 'meer HEMA'. Met een digitale en fysieke klantenpas kunnen klanten sparen voor extra korting op HEMA-producten
Nederlands MediaNetwerk zoekt marketeers voor Marketeers Forum
08-01-2017 | 20:37:00
Het Nederlands MediaNetwerk zoekt marketeers die het leuk vinden om hun mening te geven over ontwikkelingen in media en marketingcommunicatie.
Adrienne van den Heuvel director operational marketing Coca-Cola European Partners
05-01-2017 | 15:06:00
Van den Heuvel wordt verantwoordelijk voor Category Development, Shopper Marketing, Portfolio Development en Digital
CACI: Verzekeraars negeren basisprincipes digitale marketing
05-01-2017 | 00:10:00
Ditzo eindigt op de eerste plaats in de Digital Marketing Scorecard 2016 waarin een meerderheid van verzekeraars een onvoldoende scoort.
Bas Dokter managing director TradeTracker Nederland
02-01-2017 | 15:55:00
Met ingang van 1 januari is Bas Dokter de nieuwe Managing Director van TradeTracker Nederland. Hij volgt daarmee Rob van Bergen op
LinkedIn maakt top 10 most engaged marketeers bekend
22-12-2016 | 11:39:11
De lijst is gebaseerd op de LinkedIn-activiteiten van professionals met een marketing-, communicatie- en/of socialmediafunctie bij een organisatie met meer dan 50 medewerkers
Channable ontvangt investering van 750.000 euro
22-12-2016 | 09:02:00
Het Nederlandse investeringsfonds Peak Capital investeert een bedrag van 750.000 euro in feedmanagementbedrijf Channable
[Vacatures] MediaScience zoekt een social media specialist
21-12-2016 | 11:33:00
Ben jij bezeten van social media en kun je dus geen dag zonder Facebook, Instagram en Snapchat? Heb je ook nog eens ervaring binnen social advertising? Dan zijn we op zoek naar jou!
[Interview] Eelco den Boer, (Formule 1): "Max zet zichzelf op de cover"
20-12-2016 | 17:10:00
Hij kwam, zag en overwon… In ieder geval één keer dan. Max Verstappen denderde de Formule 1 in en Eelco den Boer denderde mee. We spreken met de coördinator van het magazine Formule 1 over de invloed die het succes van Verstappen afgelopen jaar had op zijn blad
Emark start met de Emark Academy
20-12-2016 | 10:22:00
Aanleiding voor het lanceren van de Emark Academy is de voortdurende zoektocht naar nieuw talent van het digitaal marketingtechnologiebureau
[Column] Vincent Andriessen: Praat geen poep
19-12-2016 | 11:24:19
Of Clinton het nu verloren heeft van Trump vanwege een Russische hack, een overijverige FBI-directeur of toch vanwege het nepnieuws op Facebook, zullen we waarschijnlijk nooit weten, maar de plotselinge aandacht voor nepnieuws is wel een interessant fenomeen
[Column] Roland van Kralingen: Activism marketing vereist moed. Bravo Rabobank!
19-12-2016 | 11:06:00
Maatschappelijk Verantwoorde Marketing is nog achtergebleven kind. De verklaring daarvoor is dat marketeers geleerd hebben hoe ze moeten verleiden en daarbij is een groot grijs gebied van wat wel en wat niet ethisch is, onvermijdelijk
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
Google Data Studio 360 accreditatie naar Oogst
14-12-2016 | 14:59:00
Het Google 360 onderdeel Data Studio integreert en visualiseert data van alle Google Analytics 360 Suite