Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3500002

[Onderzoek] Belgisch onderzoek: Adverteerders en mediabureaus onderschatten magazines en nieuwsmedia
13-09-2019 | 10:38:00
Er is sprake van een sterke onderwaardering van magazines en dagbladen door adverteerders en mediabureaus. Dat blijkt uit de Belgische editie van Re-evaluating Media
Nieuwe huisstijl en logo voor Rijnmond
03-09-2019 | 10:03:41
Rijnmond zet een volgende stap in de eerder uitgezette koers met de introductie van een nieuwe huisstijl en nieuw logo. Deze werden op maandag 2 september 2019 onthuld door minister Arie Slob
Half miljoen volgers voor NOS Stories: jongeren nemen redactie over
30-08-2019 | 11:38:00
NOS Stories laat voor één keer zijn redactie overnemen door volgers. Stories heeft meer dan 500.000 volgers. Bovendien viert het platform met nieuws voor jongeren op YouTube, Instagram en Snapchat bijna z’n eenjarig bestaan
Hart van Nederland wordt crossmediaal Talpa Network-nieuwsmerk
28-08-2019 | 18:59:00
Talpa Network gaat Hart van Nederland ombouwen tot een continue nieuwsvoorziening. De eerdere plannen om een algemeen nieuw nieuwsplatform op te zetten zijn volgens Het Parool van de baan
Filmapalooza vindt mediapartner in RTV Rijnmond
26-08-2019 | 09:25:52
RTV Rijnmond verbindt zich als belangrijkste mediapartner aan Filmapalooza; de wereldfinale van het 48 Hour Film Project. Dit wereldwijde evenement vindt van 3 tot en met 7 maart 2020 eenmalig plaats in Rotterdam
[Interview] Suzanne van den Hoogen (de Persgroep): Alles is erop gericht om sales van advies te voorzien
01-07-2019 | 09:51:00
Er gebeurt ontzettend veel op gebied van insights en onderzoek. Adverteerders willen vooraf weten wat hun campagnes gaan doen en dus is het zaak om ze die informatie te geven. De Persgroep/DPG Media haalt antwoorden uit hun afdeling Argumentatie & Insights, waar Suzanne van den Hoogen toezicht houdt op de onderzoeken
Rien van Beemen CEO TMG, Dominic Stas CEO NRC
27-06-2019 | 15:13:00
Het Mediahuis Group Team, dat de lijn voor de langetermijnvisie van de groep en de directieteams van de ondernemingen van Mediahuis in Nederland en België uitzet, ondergaat een aantal wijzigingen
[Column] Jeroen Verkroost: grote toekomst voor Talpa Nieuws
27-06-2019 | 13:10:00
Video. Een no-brainer. Talpa nieuws heeft dankzij beschikking over de eigen (video) content van Talpa Network een natuurlijke, grote voorsprong op NU, AD en Telegraaf
Gratis dagblad Metro viert 20ste verjaardag
20-06-2019 | 14:46:00
De Nederlandse editie van Metro bestaat 20 jaar. Op 21 juni 1999 verscheen de eerste Nederlandse editie van het dagblad dat wereldwijd wordt uitgegeven
Freek Staps hoofdredacteur ANP
18-06-2019 | 12:17:00
Freek Staps is op voordracht van de directie en met unanieme instemming van de redactieraad aangesteld als hoofdredacteur. Hij volgt Marcel van Lingen op, die nu directeur journalistiek bij Talpa Network is
Marjon de Hond terug op televisie bij RTL Weer
12-06-2019 | 11:13:00
Marjon de Hond is vanaf donderdag 13 juni 2019 terug op de landelijke televisie. In de uitzending van EditieNL om 18:15 uur presenteert ze haar eerste weerbericht in dienst van RTL Weer en Buienradar
[MediaWeek] Bas Vlugt: Alexander, Shula, René, Wilfred & Hélène
06-06-2019 | 16:24:00
Van het meest opvallende medianieuws was toch wel het meest opvallend het uitgelekte beleidsvoornemen van de regering om het NPO tot aan 20:00 uur reclamevrij te maken
René Moerland hoofdredacteur NRC Media
04-06-2019 | 14:53:00
Moerland leidde in 2015 de vernieuwing van nrc.next en de samenvoeging van de nrc.next-redactie met die van NRC Handelsblad. In 2016 heeft hij met onder meer de uitgeverij meegewerkt aan de nieuwe digitale en papieren strategie
Onderzoek UvA: Geen indicatie voor bestaan filterbubbels in Nederland
31-05-2019 | 14:08:00
In Nederland is op dit moment geen indicatie dat Nederlanders die nieuws tot zich nemen in filterbubbels zitten. Dit blijkt uit onderzoek van het Instituut voor Informatierecht van de Universiteit van Amsterdam
VROUW brengt special Opgebiecht uit
28-05-2019 | 13:54:00
Opgebiecht is een van de populairste rubrieken in VROUW. Nu heeft het magazine van TMG een special uitgebracht rondom de rubriek, met veel zelfspot, miskleunen, rampvakanties en leesverhalen
Clear Channel toont nieuws van NU.nl
28-05-2019 | 12:14:00
In heel Nederland worden de schermen van Clear Channel, naast commerciële content, voorzien van de laatste nieuws headlines, weer en verkeer
Meisjes gebruiken sociale netwerken vaker dan jongens
27-05-2019 | 10:54:00
Bijna alle jongeren zijn dagelijks online. Meisjes zijn vaker actief op sociale netwerken dan jongens. Jongens gebruiken vaker spelcomputers met internet
De Persgroep verandert naam in DPG Media
23-05-2019 | 11:09:00
Christian van Thillo: We waren toe aan een nieuwe naam die past bij de breedte van onze activiteiten. Vanzelfsprekend refereert DPG Media naar het verleden, één waar we trots op zijn
Het Parool lanceert nieuwe site, mobiele app en digitale editie
21-05-2019 | 10:29:16
Onder andere de website van Het Parool is vernieuwd. Dat betekent niet alleen een nieuwe vormgeving, maar ook een breder nieuwsaanbod
[Onderzoek] 4 van de 10 Nederlanders blijven gedrukte krant lezen
02-05-2019 | 10:45:00
Op een gemiddelde dag lezen ruim 4 op de 10 Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder
Maart recordmaand voor nieuwssites en -apps
19-04-2019 | 09:40:12
Nieuwssites en -apps hebben in Q1 2019 veel bezoek getrokken (11 miljoen bezoekers per maand). Vooral maart was een recordmaand door de lerarenstaking, de aanslag in Utrecht en de Statenverkiezingen
AD nieuwsapp wint Dutch App Award
19-04-2019 | 08:38:00
De nieuwsapp van ADR Nieuwsmedia is tijdens de uitreiking van de Dutch App Awards 2019 in de prijzen gevallen. De kubus-app won in de categorie media en entertainment van de twee andere genomineerden Qmusic en NOS
NU.nl neemt een meerderheidsbelang in Pro Shots
14-03-2019 | 12:10:00
Pro Shots wordt met haar netwerk van sportfotografen en buitenlandse persbureaus onderdeel van NU.nl dat daarmee haar onafhankelijke en onderscheidende positie als grootste online nieuwsplatform versterkt
[Interview] Madelon Fortuin: NRC groeit in aantal betalende abonnees; we zijn een premium merk en zo positioneren we ons ook
28-02-2019 | 14:46:00
NRC wil niet alleen een kwaliteitsmedium zijn voor lezers maar ook voor adverteerders. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal resolute beslissingen. We spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC
[Interview] Willem Groeneveld over Sikkom
25-02-2019 | 11:07:45
Sikkom.nl is de brutale nieuws- en videosite voor studenten in Groningen van de NDC Mediagroep. Willem Groeneveld is hoofdredacteur. We spreken hem over het wat & hoe van Sikkom
Talpa Network benoemt Marcel van Lingen tot directeur journalistiek
22-02-2019 | 13:58:00
Talpa Network heeft Marcel van Lingen per 1 april benoemd tot directeur journalistiek. Daarmee wordt hij verantwoordelijk voor de journalistieke content van Talpa Network
Marketing Report van start op New Business Radio
18-02-2019 | 10:14:00
New Business Radio begint deze week met Marketing Report. Het programma over innovatie in media, creatie en data is elke derde dinsdag van de maand te horen op de zakenzender
Journalist van het jaar 2018: Joop Bouma en Jet Schouten
15-02-2019 | 10:56:00
Journalisten Joop Bouma van Trouw en Jet Schouten van AVROTROS Radar zijn tijdens een feestelijke bijeenkomst in het Instituut voor Beeld en Geluid door Villamedia uitgeroepen tot Journalist van het Jaar 2018
NU.nl werkt samen met Studio040 voor Eindhovens nieuws
07-02-2019 | 09:41:00
Lokaal nieuws uit Eindhoven is voortaan ook te zien in de app van NU.nl. De nieuwssite is een samenwerking aangegaan met Studio040.
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken
25-01-2019 | 15:02:00
Pulp- en junknieuwswebsites scoren veel beter dan reguliere nieuwsmerken als De Telegraaf, NOS, NU.nl of RTL Nieuws. Dit blijkt uit onderzoek van Nieuwscheckers
Regionale kranten Persgroep en NDC lanceren Kieswijzer voor twaalf provincies
24-01-2019 | 12:35:00
De regionale kranten van de Persgroep en NDC komen op 2 maart met een gezamenlijke Kieswijzer voor de Provinciale Statenverkiezingen
JCDecaux brengt nieuws Parool in Amsterdams straatbeeld
24-01-2019 | 11:02:00
Het Parool zal vanaf deze maand nieuws ook live via digitale schermen te lezen door heel Amsterdam, dankzij een samenwerking van JCDecaux met Het Parool
Ruth Peetoom naar Friesch Dagblad
18-01-2019 | 09:13:00
Ruth Peetoom gaat aan de slag als uitgever van het Friesch Dagblad in dienst van de NDC mediagroep. Ruth Peetoom was sinds 2011 partijvoorzitter van het CDA en daarvoor was ze predikant in Utrecht en Groningen
Gedrukte krant bereikt dagelijks vier op tien Nederlanders
17-01-2019 | 14:03:00
Op een gemiddelde dag lezen vier op tien Nederlanders een gedrukte krant. Dat staat voor bijna 6 miljoen Nederlanders van 13 jaar en ouder.
[Column] Wilbert van der Heijden: Gratis lunch bij fakebook
16-01-2019 | 10:59:00
Gratis lunch! Iedereen die werkt in de communicatie weet dat gratis niet bestaat maar past toch deze truc -in al zijn afgeleide vormen- dagelijks toe
Telegraaf komt met nieuw online programma De Puinruimers
15-01-2019 | 11:52:00
Op de site van de Telegraaf is een nieuw online programma van start gegaan. In De Puinruimers volgt een cameraploeg het werk van bergers in Nederland die te hulp schieten bij pech en ongelukken
Aantal abonnees regionale dagbladen van TMG stijgt weer
15-01-2019 | 10:50:39
Het aantal abonnees van het Noordhollands Dagblad, met ruim 97.000 abonnees de grootste regionale titel van TMG, groeit al twee maanden. Haarlems Dagblad/IJmuider Courant en Leidsch Dagblad staan, ten opzichte van januari 2018, ook op winst
3 van de 5 genomineerde Journalisten van het jaar zijn Persgroep-journalisten
04-01-2019 | 10:18:00
Paul Vugts van Het Parool, Volkskrant-verslaggever Natalie Righton en Joop Bouma van Trouw zijn genomineerd voor de titel Journalist van het Jaar 2018
[Column] Mandy van der Wal: Gelukkig nieuwjaar!
02-01-2019 | 10:31:00
We hebben met TMG niet alleen verbouwd aan de Basisweg, maar ook letterlijk gebouwd aan het aanbrengen van focus. Toen ik tweeënhalf jaar geleden binnenliep bestond onze portfolio uit grofweg 65 merken. Mij is altijd geleerd dat je je portfolio uit je hoofd moet kunnen opnoemen, dan is 65 merken best veel
Studio Korea Beste Nieuws Video bij Hashtag Awards
21-12-2018 | 09:44:00
Studio Korea, de online sporttalkshow van MyChannels en de Persgroep op AD.nl tijdens de Olympische Winterspelen, wint een Hashtag voor Beste Nieuws Video
[Interview] Martha Riemsma (Tubantia): In het publieke debat ontbrak alle nuance
20-11-2018 | 09:53:00
Martha Riemsma is als hoofdredacteur van De Twentsche Courant Tubantia dagelijks met het nieuws om haar heen bezig. Onverwacht werd ze begin 2018 zelf onderwerp van het nieuws, toen journalist Britt van Uem in het programma Wat verdien je? haar onvrede uitte over haar vergoeding bij de regionale krant. Wij spreken Martha Riemsma over die periode en de (maatschappelijke) waarde van haar Tubantia
[Interview] Martha Riemsma (Tubantia): In het publieke debat ontbrak alle nuance
20-11-2018 | 09:35:14
Martha Riemsma is als hoofdredacteur van De Twentsche Courant Tubantia dagelijks met het nieuws om haar heen bezig. Onverwacht werd ze begin 2018 zelf onderwerp van het nieuws, toen journalist Britt van Uem in het programma Wat verdien je? haar onvrede uitte over haar vergoeding bij de regionale krant. Wij spreken Martha Riemsma over die periode en de (maatschappelijke) waarde van haar Tubantia
Europese Unie neemt Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten aan
07-11-2018 | 10:17:50
De Raad van Ministers van de Europese Unie heeft de Richtlijn Audiovisuele Mediadiensten (AVMD-richtlijn) aangenomen. Bescherming van jongeren in het online domein heeft een prominente plek gekregen
Zeven nieuwe katernen voor NU.nl
06-11-2018 | 09:20:30
Het katern Overig op NU.nl maakt plaats voor bijlagen over onder andere Auto, Gezondheid, Eten en drinken en Werk. De bijlagen worden gemaakt door de redactie van NU.nl, in samenwerking met verschillende tijdschriften
Renault en NU.nl starten rubriek gewijd aan Dutch Design Week
19-10-2018 | 14:13:00
Centraal in de samenwerking staat een nieuwe rubriek, toegankelijk vanuit de homepage van NU.nl, geheel gewijd aan Dutch Design Week
NU.nl wint AI Hackathon met 'breaking news op maat'
11-10-2018 | 12:27:00
NU.nl heeft de Amsterdam AI Hackathon gewonnen met een plan om gebruikers belangrijk nieuws op maat te brengen
ADR Nieuwsmedia (Persgroep) doet onderzoek naar woonwensen voor krantenbijlage
08-10-2018 | 10:42:41
Afgelopen zomer peilde onderzoeksbureau SSI in opdracht van ADR Nieuwsmedia, het AD en de regiotitels van de Persgroep, het woongedrag en de woonwensen van 1811 representatieve Nederlanders
NU.nl en AutoWeek lanceren NUauto
05-10-2018 | 09:30:00
Door het bundelen van de krachten worden met NUauto wekelijks ruim 5 miljoen unieke autorijders en -liefhebbers bereikt
[Interview] Marc Vangeel: Het schrappen van de beursnotering maakt het voor TMG minder complex
01-10-2018 | 13:36:00
Marc Vangeel is sinds juni 2017 CEO van TMG. Hij stapte in in een bewogen jaar en koerste de uitgeverij naar rustiger vaarwater. “We zijn op weg naar een nieuw TMG waar samenwerking voorop staat.” Vangeel staat op nummer 73 in DeMedia100 2018
[Interview] Gert Ysebaert: Mediahuis is het strafste nieuwsbedrijf in de Benelux
01-10-2018 | 12:53:00
Mediahuis was al langere tijd actief in Nederland als eigenaar van NRC en Media Groep Limburg, maar kwam in 2017 pas volop in beeld door het overnamegevecht rondom TMG, dat Mediahuis winnend afrondde. CEO Gert Ysebaert over dat gevecht en de overeenkomsten met en de verschillen tussen Nederland en België. "Nederland kent een voorsprong op digitaal vlak"
AD tijdens EK shirtsponsor van TeamNL Korfbal
26-09-2018 | 10:22:00
Richting en tijdens het EK Korfbal in Friesland prijkt AD op het shirt van TeamNL Korfbal. De Persgroep is met het AD sinds 2018 partner van TeamNL
NDP Nieuwsmedia kritisch over plan schrappen overheidsmededelingen
17-08-2018 | 10:25:27
De organisatie voor Nederlandse nieuwsmedia pleit voor het blijven inzetten van dag-, nieuws- en huis-aan-huisbladen voor berichten van de overheid
Het 538 nieuws via Google Assistant
26-07-2018 | 09:20:00
Het 538 Nieuws wordt beschikbaar gesteld via de Nederlandstalige Google Assistent die Google introduceert op Android en IOS
[Interview] Gert-Jaap Hoekman over het groeiende bereik van NU.nl
17-07-2018 | 11:13:00
Het gaat goed met NU.nl. Hoe dat komt? We vragen het Gert-Jaap Hoekman, hoofdredacteur van NU.nl. "We luisteren heel goed naar de wensen van onze bezoekers en proberen die ook snel tot uitvoering te brengen"
[Vacatures] NRC Media zoekt Marketeer
12-07-2018 | 09:30:00
Voor de advertentieafdeling zoekt NRC Media een ervaren en fulltime Marketeer
[Startups] Catch-Up alle boekrecensies uit de krant in één handige app
21-06-2018 | 12:34:15
Catch-Up is een gratis app. Oprichter Harrit A. Kingma ziet een behoefte in het op een snelle en simpele wijze terugvinden van boek- en muziekrecensies
[Column] Femke Leemeijer: Nepnieuws
15-06-2018 | 14:54:01
Vanochtend hoorde ik op Radio 1 dat Nederlanders zich weinig zorgen maken over nepnieuws. Slechts 30 procent van ons ligt wakker van de vraag of een nieuwsbericht dat in onze nationale media verschijnt feitelijk waar is
NU.nl kiest voor Fitzroy
14-06-2018 | 11:06:54
Na een bureauorientatie is Fitzroy aan de slag voor NU.nl. Het bureau zal verantwoordelijk zijn voor de nieuwe campagne die deze zomer live zal gaan
[Interview] Robert Witteman over zijn rol binnen NRC Media
08-06-2018 | 14:13:00
Robert Witteman is recent gestart bij NRC Media als Senior Marketing Analist. Hiervoor heeft hij in diverse functies gewerkt binnen media, marketing en onderzoek.
Nederland onvoldoende voorbereid op manipulatie online nieuws
24-05-2018 | 09:57:18
Anders dan de Verenigde Staten, is Nederland tot dusverre ontsnapt aan grootschalige online verspreiding van desinformatie met politieke bedoelingen
De Persgroep lanceert XtraLocal
01-05-2018 | 11:53:00
Met XtraLocal krijgt een regionale adverteerder naast een advertentie in de huis-aan-huiskrant, ook een week lang digitale zichtbaarheid
[Interview] Willem-Albert Bol (Persgroep) over nieuwsmedia in een crossmediaal tijdperk
06-03-2018 | 17:06:00
Nederlands MediaNetwerk heeft een meer dan boeiend gesprek met Willem-Albert Bol, creative director bij De Persgroep