Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2219596

[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019
05-12-2018 | 07:29:00
In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro
[Column] Marco Ruivenkamp - SpotX: Programmatic Advertising in 2019
04-12-2018 | 22:51:00
In 2019 gaan we ons op veel verschillende onderdelen focussen. Van transparantie en controle als hoogste prioriteit naar nog betere targeting en gepersonaliseerde ad-experience
[Column] Thomas Welle - IPG MediaBrands: Programmatic Advertising 2019
04-12-2018 | 20:43:00
“We’re still in the early days of automation in advertising”, aldus Martin Khin, VP Research bij Gartner
MobPro combineert mobile en digital out-of-home voor XITE
04-12-2018 | 16:24:00
MobPro heeft een technische koppeling gemaakt waardoor XITE mobile en digital out-of-home gecombineerd kan inzetten
[Column] Pim van Boekhold (Greenhouse Group): Programmatic Advertising in 2019
04-12-2018 | 07:48:00
Het altijd dynamische programmatic advertising speelveld staat nooit stil en 2019 belooft weer een bewogen jaar te worden voor onze industrie. Een viertal belangrijke trends en verwachtingen voor 2019
Arthur Hoogendijk CEO Media Buying Systems
30-11-2018 | 14:13:00
Media Buying Systems heeft Arthur Hoogendijk benoemd tot CEO. Hoogendijk wordt daarmee per 1 december 2018 verantwoordelijk voor de dagelijkse leiding
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
[Interview] Boaz Shkolnik: TMG kiest niet meer exclusief voor één specifieke SSP
27-11-2018 | 14:46:00
Telegraaf Media Groep ontsluit sinds kort zijn gehele inventory voor display- en onlinevideo-advertenties via Google Ad Manager en combineert dit met een header bidding-opzet. Hierdoor ontstaan nieuwe mogelijkheden op gebied van formaat en data-proposities. Wij spreken met Boaz Shkolnik, hoofd Programmatic & Technology bij TMG
[Interview] Bert Jan ten Kate over de deelname van Massarius aan de Media Rally 2018
25-10-2018 | 15:17:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Bert Jan ten Kate rijdt met Ramses van Hövell namens Massarius
[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
Josje Zwinkels Managing Director Digital CoE
22-10-2018 | 13:56:00
Josje Zwinkels is per begin oktober benoemd tot Managing Director van de Digital CoE (Center of Excellence) van Dentsu Aegis Network Nederland. Zij zal samen met Roderiek van Alphen, Christian de Smit en Rutger de Jong leiding geven
Centercom start met programmatic buying-platforms
22-10-2018 | 10:01:00
Centercom start met het structureel aanbieden van de mogelijkheid om (digitale) advertentieruimte in te kopen via programmatic buying
NRC stopt met programmatic advertising via open exchange
16-10-2018 | 10:39:28
NRC kondigt aan per direct geen gebruik meer te maken van programmatic advertising via de open exchange. NRC vindt dat deze manier van adverteren niet past bij het nieuwsmerk NRC en de vertrouwensband met lezers en adverteerders
SpotX lanceert SPOT6
09-10-2018 | 11:04:00
In samenwerking met Nederlandse publishers en broadcasters lanceert videoadvertentieplatform SpotX SPOT6. Door het lanceren van SPOT6 komt SpotX tegemoet aan de wens om inkoopgemak te vergroten
TMG stroomlijnt Ad Serving en kiest voor Header Bidding
05-10-2018 | 14:39:00
Telegraaf Media Groep ontsluit zijn gehele inventory voor display en online video advertising via Google Ad Manager en combineert dit met een Header Bidding opzet voor in eerste instantie display advertising op de (responsive) websites
RTB House ontwikkelt brand safety-mechanisme
02-10-2018 | 15:21:00
Met natural language processing als uitgangspunt heeft RTB House een brand safety-platform gecreëerd dat dagelijks tienduizenden internetartikelen en websites scant
Adcombi genomineerd voor Emerce European Start-up 2018
12-09-2018 | 07:35:00
CEO Adcombi: mooi moment van erkenning voor marketing automatisering door retailers
New Skool Media gaat online exploitatie zelf doen
10-09-2018 | 13:31:00
De uitgever stelt de online advertentieruimte volledig beschikbaar via premium direct sales en geautomatiseerde verkoopsystemen
Ronnie van Briemen head of trading Dentsu Aegis Network
27-08-2018 | 17:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
[Column] Marco Ruivenkamp: Transparantie binnen programmatic advertising
24-08-2018 | 08:40:00
Het is al bijna drie jaar geleden dat de ANA Papers zijn gepubliceerd. En hoewel het onderzoek álle mediatypen behandelde, van print en tv tot en met digital en outdoor, ging de discussie vooral over programmatic advertising
De Speld brengt programmatic advertising onder bij Massarius
13-08-2018 | 11:24:55
Voor branded content en premium advertising kunnen adverteerders en mediabureaus nog steeds terecht bij het in-house bureau De Speld & Partners
Mark de Weerd Country Manager Benelux Improve Digital
06-08-2018 | 09:07:00
De Weerd adviseert uitgevers met betrekking tot hun advertising- en programmaticadvertisingstrategie. Daarnaast is hij verantwoordelijk voor het verder uitbreiden van het klantportfolio in de Benelux
SpotX benoemt Marco Ruivenkamp tot Managing Director Benelux
17-07-2018 | 13:59:16
De aanstelling van Ruivenkamp hangt samen met investeringen in programmatic adtech-oplossingen voor tv, personeelsuitbreiding en klantretentie
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
[Interview] Annemarie Brouwer (Traffic4u) over de IAB Talent Award
15-06-2018 | 10:36:00
Door IAB Nederland zijn voor de tweede maal de Programmatic Awards uitgereikt. Annemarie Brouwer van Traffic4u mocht de Talent Award voor Campaign Manager in ontvangst nemen
Traffic4u wint twee IAB Programmatic Awards
15-06-2018 | 10:17:00
Annemarie Brouwer van Traffic4u wint Talent Award voor Campaign Manager. Traffic4u wint IAB Programmatic Award in de categorie Data-driven Creative
[Interview] Derk Nijssen over de stap naar het buitenland en programmatic bij XITE
11-06-2018 | 11:20:00
XITE lanceerde vorige zomer als eerste een gepersonaliseerde tv-zender en dendert dit jaar verder met het aanbieden van programmatic advertising en de lancering van XITE in de VS. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
[Interview] Thijs Rotman (Mundu) over duurzame buitenreclame
29-05-2018 | 10:42:00
Buitenreclame-exploitant Mundu heeft een eerste duurzame digitale reclamemast toegevoegd aan haar netwerk. 400 zonnepanelen voorzien de LED-schermen van 103 m2 van stroom en ook het staalwerk is duurzaam. We spreken met mede-eigenaar van Mundu, Thijs Rotman
[Column] IAB | Jeroen Verkroost: Premium posities bestaan niet. Context wordt overschat
22-05-2018 | 11:26:00
Vroeger heetten ze vertegenwoordiger, nu hebben we het over agency sales of media sales, maar aan welke eisen moet de moderne mediaverkoper tegenwoordig voldoen?
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
Faktor en contentpass ontwikkelen internationale GDPR-oplossing voor uitgevers
17-05-2018 | 10:13:00
Faktor en contentpass presenteren een GDPR-oplossing dat uitgevers in staat stelt om ook na de introductie van de GDPR inkomsten te genereren en tegelijkertijd de consument controle te geven over zijn persoonsgegevens
SpotX werkt samen met smartclip
16-05-2018 | 20:06:00
Videoadvertentieplatforms SpotX en smartclip hebben hun krachten nu ook gebundeld voor de Nederlandse en Belgische markt. Beide partijen gaan de Benelux-markt voorzien van een geïntegreerde en datagedreven adtech stack
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor bundelen krachten voor Peugeot
05-05-2018 | 09:41:00
Kinetic, OutMoove en Beyond Outdoor hebben hun krachten gebundeld in de data-powered programmatic campagne voor Peugeot
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
Heineken voerde real-time DOOH-campagne tijdens Olympische Spelen via Exterion Media
30-03-2018 | 16:16:28
Heineken voerde tijdens de Olympische Spelen campagne op de digitale schermen van Exterion Media. De gouden successen van de Nederlanders olympiërs werden rond de spits real-time uitgezonden op straat
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
Renault Scenic TV Remarketing Zilveren Cross Media Case 2018
19-03-2018 | 18:06:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Renault Scenic TV Remarketing, ingestuurd door OMD Nederland, Zilveren Cross Media Case van het jaar
[Column] Elwin Gastelaars: Interactief adverteren op connected tv
13-03-2018 | 11:37:00
Wat is er zo waardevol aan adverteren op connected tv en waarom is deze ontwikkeling interessant? In deze column deel ik mijn ervaringen met (interactieve) advertentieformats en nieuwe mogelijkheden voor tv-adverteerders
Adcombi trekt nieuwe investeerders aan
12-03-2018 | 15:13:00
Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
Qmusic introduceert Programmatic FM
09-03-2018 | 08:56:07
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Steven Jongeneel en Boudewijn van Ewijk stappen in Adcombi
08-03-2018 | 11:38:00
Adtech bedrijf Adcombi haalt opnieuw groeigeld op. Het snelgroeiende bedrijf breidt hiermee haar management uit, integreert social advertising en gaat nieuwe markten bedienen
Qmusic introduceert Programmatic FM
08-03-2018 | 09:25:00
Qmusic introduceert adressable advertising. Het is mogelijk reclamezendtijd in te kopen gericht op de online luisteraar van Qmusic
Keuze tussen first en second price binnen Header Bidding van Improve Digital
07-03-2018 | 11:37:45
De optie van First Price Auction verbetert de perceptie van de echte waarde van de inventaris van de uitgever en zorgt voor een transparantere veiling
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, Persgroep, Talpa Network, TMG, RTL en Ster lanceren Buy-media.nl
08-02-2018 | 08:11:00
Binnen dit online platform zijn al hun kwalitatieve digitale advertentieproducten beschikbaar voor media-inkopers
Adcombi: Location-based advertising neemt een vlucht
29-01-2018 | 11:14:00
Adcombi ziet een toenemende vraag van retailers naar programmatic oplossingen voor lokaal adverteren. Dit komt mede door de afschaffing van huis-aan-huisreclame in Amsterdam
[Column] Elwin Gastelaars: Adverteerders zijn niet enkel slachtoffer
25-01-2018 | 09:40:00
Afgelopen jaar hebben we geruime tijd te maken gehad met een stroom negatieve artikelen waarin vraagtekens werden gezet bij online advertentieplaatsingen en niet-menselijk dataverkeer. Er werd met name gefocust op het slachtoffer (adverteerder) en de boosdoener (uitgever). Maar in mijn optiek zijn adverteerders niet alleen maar slachtoffer
[Onderzoek] Adobe: 89 procent mediabureaus zal in 2018 meer besteden aan programmatic
11-01-2018 | 12:50:00
Adobe heeft de resultaten gepubliceerd van een onderzoek naar de houding en voorspellingen van Europese mediabureaus en marketingprofessionals ten opzichte van programmatic advertising
SpotX opent kantoor in België 
09-01-2018 | 13:25:00
SpotX heeft voor het Belgische kantoor Merouane Saadi aangenomen als Director Platform Services
[Column] Marco Ruivenkamp: naar engagement-achtige modellen voor mobile advertising
05-01-2018 | 22:32:00
Lineair tv-kijken zal in 2018 verder afnemen en adverteerders zullen doorgaan om meer transparantie - brand safe en non-fraud - van hun mediabureaus te eisen
N=5 ontwikkelt campagne LOI
03-01-2018 | 11:50:00
Voor de uitrol ontwikkelde N=5 een videocontent-ecosysteem, waarvoor het, naast TVC’s, 40 kortere video’s opnam met oud LOI-studenten
[Visie] Sebastiaan Moesman, Improve Digital: Waarom transparantie en volwassenheid in programmatic belangrijker zijn dan ooit
27-12-2017 | 12:52:00
De branche zit vol vakgenoten die er allemaal het hunne van denken. Voor het Nederlands MediaNetwerk vertellen verschillende prominenten over hún visie op het mediawezen. Zo ook Sebastiaan Moesman, CEO van Improve Digital
[Interview] Gerrit Reinders: De programmaticmarkt is volwassen geworden
27-12-2017 | 12:00:00
Adcombi maakt het mogelijk geautomatiseerd een lokale doelgroep te bereiken rondom alle vestigingen van een bedrijf. Iets wat volgens oprichter en eigenaar Gerrit Reinders nog niet kon. “Elke vestiging krijgt zijn eigen banner in zijn verzorgingsgebied”
SpotX lanceert log-level-data-programma
12-12-2017 | 14:06:00
Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
12-12-2017 | 14:05:00
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 14:03:00
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
SpotX lanceert log-level-data-programma
12-12-2017 | 12:28:14
Het programma maakt onbewerkte data van individuele biedingen inzichtelijk waardoor het mogelijk is om patronen in programmatic transacties te ontdekken
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
12-12-2017 | 10:39:52
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Pocket Media opent kantoor in Tel Aviv
12-12-2017 | 10:34:00
Naast de reeds bestaande kantoren in Amsterdam, New York en Singapore, zal Pocket Media met dit kantoor de activiteiten op het gebied van programmatic video uitbreiden
Improve Digital aan de slag voor Guardian News & Media
12-12-2017 | 10:18:42
Door samenwerking zal Improve Digital de uitgever ondersteunen met het online monitoren van zijn online advertentie-activiteiten
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 18:09:00
Michiel Frackers legt uit dat Nederland helemaal niet voorop loopt met innovatie maar steeds verder achterop raakt. Maar er zijn kansen genoeg
[Interview] Michiel Frackers: Blockchain gaat media radicaal veranderen
29-11-2017 | 17:42:00
Michiel Frackers is oprichter van Planet Internet en behoort daarmee tot het selecte groepje mensen dat zich de grondleggers van het internet in Nederland mag noemen
Adtech startup We adapt ontvangt half miljoen funding
29-11-2017 | 14:01:00
Sinds de start van We adapt hebben enkele wereldwijde adverteerders al met programmatic creative advertising kunnen pionieren
Adtech startup We adapt ontvangt half miljoen funding
29-11-2017 | 13:56:00
Vijf maanden na de livegang heeft de Nederlandse adtech startup We adapt een half miljoen euro opgehaald bij CNBB en Tablomonto
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 16:49:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] René Zeedijk - MediaScience: "De consument bereiken kan iedereen, het gaat om het raken"
22-11-2017 | 13:51:00
MediaScience is in de afgelopen jaren uitgegroeid van een trading desk tot een creatief campagnebureau
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 13:46:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert - Mediasynced - over de weg naar programmatic TV advertising
22-11-2017 | 08:12:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
[Interview] Mark van de Crommert, Mediasynced, over de weg naar programmatic TV advertising
20-11-2017 | 17:06:00
Mydiasynced bouwt technologische oplossingen die inspelen op de evolutie van televisie- en video-advertising
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
Candid Group investeert in volgende fase programmatic met SmartBids
07-11-2017 | 07:57:00
Candid Group in Amsterdam - met bureaus als Head to Head, Stroom en programmatic platform The Edge Initiative - investeert in digitale transformatie en innovatie
AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales
06-11-2017 | 15:13:00
AutoScout24 gaat in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24 de samenwerking met Semilo
AutoScout24 kiest voor in-house programmatic sales
06-11-2017 | 10:36:00
AutoScout24 gaat in Nederland over op volledig in-house programmatic sales. Hiermee beëindigt AutoScout24 de samenwerking met Semilo
CS Digital Media wint aanbesteding metro Amsterdam
02-11-2017 | 15:10:00
Het netwerk van digitale schermen zal vanaf de start, in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruikmaken van programmatictechnologie
CS Digital Media wint aanbesteding metro Amsterdam
02-11-2017 | 09:06:00
Het netwerk van digitale schermen zal vanaf de start, in samenwerking met MyAdbooker, volledig gebruikmaken van programmatictechnologie
[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital
31-10-2017 | 14:12:00
Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (Reddion, GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie
[Interview] Sebastiaan Moesman over Improve Digital
28-10-2017 | 15:04:10
Sebastiaan Moesman is sinds een aantal maanden CEO van Improve Digital. We spreken de ervaren mediaman (Reddion, GroupM) over zijn aanstelling, digital advertising en transparantie
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
16-10-2017 | 10:38:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
13-10-2017 | 10:21:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital.
Adobe lanceert media-inkoopplatform Adobe Advertising Cloud
11-10-2017 | 15:01:00
Adobe Advertising Cloud is een end-to-end-platform dat kan samenwerken met supply-sideplatforms (SSP) en exchange partners
Improve Digital helpt Marktplaats met overstap naar real-time header bidding
02-10-2017 | 14:56:00
Marktplaats is als eerste grote website volledig overgestapt op real-time header bidding. Hiervoor wordt samengewerkt met Improve Digital
Aee-Ni Jaskolla Chief Product Officer Improve Digital
01-10-2017 | 14:45:00
In haar functie werkt Jaskolla nauw samen met de verschillende afdelingen om het product van Improve Digital, 360 Polaris, te versterken
OMS, NMPi en Transavia werken samen met programmatic audio op digitale radio
30-09-2017 | 14:39:00
Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia
[Column] Sebastiaan Moesman: Transparantie zou geen USP moeten zijn
29-09-2017 | 14:47:00
De beslissing van Procter & Gamble om 140M dollar uit hun digitale advertentiebudget te halen, zou een serieuze wake-up call moeten zijn. Het is betreurenswaardig om te denken dat adverteerders zelf moeten controleren of hun advertenties niet aangeklikt worden door Chinese server farms
Programmatic primeur in stadion PEC Zwolle
29-09-2017 | 14:36:00
Tijdens de Overijsselse streekderby PEC Zwolle – Heracles werd voor het eerst in een stadion in Europa een mediacampagne uitgezonden via programmatic buying
[Column] Sebastiaan Moesman: Transparantie zou geen USP moeten zijn
28-09-2017 | 14:41:00
De beslissing van Procter & Gamble om 140M dollar uit hun digitale advertentiebudget te halen, zou een serieuze wake-up call moeten zijn. Het is betreurenswaardig om te denken dat adverteerders zelf moeten controleren of hun advertenties niet aangeklikt worden door Chinese server farms
Aee-Ni Jaskolla Chief Product Officer Improve Digital
28-09-2017 | 10:59:00
In haar functie werkt Jaskolla nauw samen met de verschillende afdelingen om het product van Improve Digital, 360 Polaris, te versterken
OMX versterkt positie in digital audio advertising
27-09-2017 | 14:32:00
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMS, NMPi en Transavia werken samen met programmatic audio op digitale radio
21-09-2017 | 13:03:00
Consumenten die naar digitale radio luisteren, horen tijdens de reclamemomenten gerichte spots op basis van eerder zoekgedrag op de website van Transavia
Programmatic primeur in stadion PEC Zwolle
19-09-2017 | 12:58:00
Tijdens de Overijsselse streekderby PEC Zwolle – Heracles werd voor het eerst in een stadion in Europa een mediacampagne uitgezonden via programmatic buying
OMX versterkt positie in digital audio advertising
18-09-2017 | 15:02:00
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
OMX versterkt positie in digital audio advertising
14-09-2017 | 06:47:24
OMX sluit Ibiza Global Radio, Radio 509 en Q-dance aan en groeit in bereik naar drie miljoen unieke luisteraars per maand
Improve Digital lanceert de Opportunity Cost Calculator
31-08-2017 | 14:03:00
Door beter inzichtelijk te maken wat kopers willen betalen voor inventory, kan de Opportunity Cost Calculator prijsstrategieën optimaliseren
[Column] Peter Wiegman: ANA-cadabra
10-08-2017 | 11:19:00
Eigenlijk hebben adverteerders geen idee meer hoe de praktijk van banners en buttons er heden ten dage uitziet. Een aantal grote adverteerders nam rigoureuze maatregelen en stopten (deels) met online display advertising
[Interview] Derk Nijssen over XITE, vervanger van lineaire tv
31-07-2017 | 09:58:00
Muziekbedrijf XITE lanceert de eerste gepersonaliseerde muziektelevisiezender ter wereld. Algoritmes reageren op het gedrag van de kijker en creëren zo custom-made tv-kanalen. We spreken met Derk Nijssen, CEO en oprichter van XITE Networks
Nederlands MediaNetwerk zoekt columnisten voor de kanalen Radio, Video, Outdoor, Programmatic Advertising en Branded Content
27-07-2017 | 15:23:00
Na de lancering van het Bioscoop Kanaal gaat het Nederlands MediaNetwerk de komende maanden 5 nieuwe kanalen uitrollen.
[Interview] Elwin Gastelaars over programmatic video advertising
14-07-2017 | 10:58:00
SpotX lanceerde onlangs Audience Lock, waarbij data-uitwisseling versleuteld wordt en zo voldoet aan de nieuwe, strenge wet- en regelgeving op het gebied van databescherming. Het is een van de manieren hoe SpotX bijblijft in de constant veranderende wereld van programmatic. We spreken met Elwin Gastelaars, Managing Director van SpotX Benelux en Nordics
OMX onthult programmatic audio buying in Nederland
11-07-2017 | 11:49:55
OMX, het digitale onderdeel van OMS, lanceert programmatic audio buying. Digitale audiocampagnes kunnen nu worden aangescherpt op basis van regio, tijd en luisterdevice
SpotX lanceert Audience Lock
06-07-2017 | 12:22:00
SpotX introduceert Audience Lock, een nieuw product waarin uitgevers en adverteerders veilig hun first- en third-party data kunnen uitwisselen
XITE lanceert Nederlands eerste programmatic advertising campagne op televisie
03-07-2017 | 23:47:00
Muziekvideo brand XITE biedt adverteerders vanaf deze maand de mogelijkheid om online advertentiecampagnes op televisie in te kopen.
[Startups] We adapt lanceert platform voor programmatic creative video ads
12-06-2017 | 09:18:00
De afgelopen twee jaar is er in samenspraak met verschillende adverteerders aan de nieuwe technologie gewerkt
Unruly breidt uit naar Benelux
31-05-2017 | 14:07:01
Video Ad Tech-bedrijf Unruly zet haar globale groei voort door een nieuw kantoor in Amsterdam te openen
Candid Group neemt The Edge Initiative over
03-05-2017 | 12:53:53
The Edge Initiative, gespecialiseerd in programmatic, automated trading, big data en data science, heeft aansluiting gevonden bij de Candid Group
Episerver in Gartner’s Magic Quadrant voor Digital Commerce
01-05-2017 | 11:04:53
Het rapport onderscheidt Episerver vanwege de volledigheid in de visie en het vermogen deze visie uit te voeren
TMG kiest voor Improve Digital
18-04-2017 | 16:50:00
Het Europese technologiebedrijf zal samen met TMG werken aan de verkoop van al haar premium inventory in de Nederlandse markt
Improve Digital monetisation partner One Business
10-04-2017 | 12:10:00
Uitgeverij One Business heeft Improve Digital aangesteld als haar exclusieve partner om de programmatic strategie in Nederland te realiseren
Abovo Media lanceert Digital Brixx, bureau voor digital advertising
03-04-2017 | 07:02:00
Het digitale medialandschap heeft de afgelopen jaren een enorme vlucht genomen. Meer dan ooit is digital advertising een essentieel onderdeel van de crossmediale marketingmix
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
[Interview] Jan Lagrouw, E Power Radio & Online: Act local was nog nooit zo dichtbij
28-02-2017 | 23:25:00
Regionale radio doet het goed. ORN en E Power Radiosales zagen in de periode November-December 2016 hun marktaandeel flink oplopen. Wij spreken met Jan Lagrouw, General Manager E Power Radiosales.
[Vacatures] Publicis One zoekt Programmatic Consultant
26-02-2017 | 23:24:00
In deze functie werk je met data en techniek, gekoppeld aan content. Je werkt volledig geïntegreerd binnen de verschillende klantenteams.
[Vacatures] Publicis One zoekt Digital Consultant
26-02-2017 | 22:26:00
Publicis One is de overkoepelende organisatie van onder meer Starcom & ZenithOptimedia. Bij beide medialabels zijn we op zoek naar een Digital Consultant
Mediasmart Mobile partners with Fyber and AppNexus
21-02-2017 | 16:08:54
Mediasmart Mobile - a mobile technology company whose DSP optimizes the media buying process to maximize engagement - has secured a range of new partnerships
Perform Group breidt samenwerking met Improve Digital uit naar Scandinavië
20-02-2017 | 14:12:00
Perform Group is onder andere eigenaar van Goal.com, Sportingnews.com, Voetbalzone.nl en Spox.com.
[Column] René Plug: De toekomst van video, werken naar programmatic tv
09-02-2017 | 13:26:00
Het zal niemand verrassen dat video het meeste potentieel heeft voor de groei van de programmatic reclameomzet dit jaar
Ster en SpotX starten pilot voor de verkoop van programmatic-videocampagnes van de NPO
08-02-2017 | 23:38:00
De samenwerking maakt het voor adverteerders en mediabureaus mogelijk om, via de technologie en programmatic infrastructuur van SpotX, video-impressies in te kopen bij NPO Gemist.
De bruto mediabestedingen online advertising stijgen naar 586 miljoen euro
02-02-2017 | 15:19:00
De totale bruto mediabestedingen aan online display en video advertising bedroegen ruim 586 miljoen euro in 2016
SpotX: Groeiend aantal private-marketdeals creëert nieuw vak in de ad-techindustrie: de programmatic matchmaker
31-01-2017 | 23:18:00
Naast de aanhoudende groei van programmatic video-advertising neemt ook de vraag naar curated marketplaces binnen private-marketdeals toe
Adcombi en Bannerwise: nieuwe programmatic advertising oplossing die banners relevanter maakt
26-01-2017 | 10:50:00
De oplossing moet het mogelijk maken om online banner reclame in real-time af te stemmen op de interesses van consumenten.
Clear Channel International lanceert out-of-home programmatic buying platform
19-01-2017 | 18:05:00
De eerste versie van Clear Channel International’s programmatic tool focust op geautomatiseerde in- en verkoop van mediaruimte
[Interview] Arthur Hoogendijk over online radio advertising
19-01-2017 | 13:21:00
Online radio advertising heeft een goed jaar achter de rug. Omzet en aantal adverteerders verdubbelde in 2016. Wij spreken Arthur Hoogendijk, CEO The Media Exchange.
TP Vision Philips smart TV klant bij Improve Digital
18-01-2017 | 14:04:00
Improve Digital, het alles-in-een video advertentieplatfrom voor uitgevers, content providers en broadcasters, sluit een samewerkingsovereenkomst met TP Vision Philips.
[Interview] Kyra Steegs over Video Market Map van Improve Digital
16-01-2017 | 12:18:00
Improve Digital publiceert voor het achtste jaar op rij de Market Maps waarin een overzicht van de wereld van online advertising wordt weergegeven.
MediaReach verwerft de concessie van AVIA Nederland voor exploitatie van ruim 1000 Digital Screens Outdoor
22-12-2016 | 15:50:00
Het Digital On the Go netwerk van MediaReach bestaat op dit moment uit ruim 450 Digital Screens Instore. De schermen zijn op ooghoogte geplaatst in de shops van onder andere Shell, Total, Esso en Texaco.
[Interview] Marc Verschoor, ZenithOptimedia: Owned assets van klanten zijn cruciaal
17-12-2016 | 12:01:00
Marc Verschoor is COO bij ZenithOptimedia. Wij spreken hem.
Platform161 en Adoptiq bundelen krachten en inventory
14-12-2016 | 12:16:00
Klanten van Platform161 kunnen ook printadvertenties inkopen. Uitgevers van printmedia hebben via Adoptiq toegang tot een nieuwe groep media-inkopers
[Interview] Janneke Niessen (Improve Digital): “Marketeers, laat je niet gek maken door iedere nieuwe holy grail in de markt.”
12-12-2016 | 11:38:00
Janneke Niessen is mede-oprichter en Chief Innovation Officer bij Improve Digital. Zij kwam vorig jaar in DeMedia100 vanuit het niets binnen op nummer 54, dit jaar dendert zij door naar plaats 22
[Interview] Isabelle Dacz: MEC is geobsedeerd door het willen begrijpen van de consumer journey
01-12-2016 | 16:38:00
Isabelle Dacz, CEO MEC. In DeMedia100-2017 klom zij 16 plaatsen en staat nu op nummer 74. Wij spreken haar
[Interview] Léonie Koning: "We geven advies over hoe je je als merk in deze wereld dient te gedragen"
30-11-2016 | 09:55:00
Léonie Koning, managing director van Initiative, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken haar.
[Interview] Diederik Breijer: "Creatie is een onlosmakelijk deel van de activiteiten van IPG Mediabrands geworden"
26-11-2016 | 11:44:00
Diederik Breijer, CEO IPG Mediabrands, is genomineerd voor DeMedia100-2017. Wij spreken hem.
[Interview] Kim van den Broek over de volgende stap in programmatic buying
27-10-2016 | 11:41:55
Customised adverteren met programmatic buying. OOHA Media was naar eigen zeggen de eerste exploitant van reclamemasten die deze vorm van adverteren aanbood in 2015. Inmiddels heeft de techniek zich verder ontwikkeld en werken ook steeds meer mediabureaus ermee. We spreken met de salesmanager van OOHA Media, Kim van den Broek