Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 2208349

[Nederlands MediaNetwerk TV] Gerrit Reinders over Adcombi
22-10-2018 | 16:36:00
Start-up turning scale-up Adcombi is "een technologie die het mogelijk maakt voor multistoreretailers om op schaal lokaal te adverteren binnen digitale platformen", aldus oprichter Gerrit Reinders
[Interview] Martin van Epen over de Media Rally
19-10-2018 | 12:58:00
Op vrijdag 26 oktober wordt de eerste editie van de Media Rally verreden. Martin van Epen neemt deel met het Windowsketch team. Wij bellen hem
Jumbo komt met eigen radiostation
25-09-2018 | 10:25:00
Het moet een volwaardig radiostation worden met eigen dj’s, muziek en live-uitzendingen vanuit een radiostudio in Veghel
[Onderzoek] Online bestedingen stijgen in eerste half jaar met 11 procent naar 11,8 miljard euro
21-09-2018 | 09:23:00
Verwachting voor heel 2018: 230 miljoen online aankopen en een online omzet van 25 miljard euro
MediaCom domineert mediapitches en wint nu Alibaba Group
10-09-2018 | 09:44:00
Het bureau van GroupM gaat de mediastrategie en inkoop doen voor Alibaba Group. Het is de zoveelste grote winst dit jaar
IPG Mediabrands organiseert Redefine Retail Congres 2018
05-09-2018 | 10:28:00
Onderwerpen als voice, customer obsession, mimetische begeerte, de retailer als publisher, het bouwen van een sterk retailmerk in tijden van digitale transformatie en robotica komen aan bod
The Gardeners ontwikkelt internationale campagne Supermom
05-09-2018 | 10:23:35
The Gardeners ontwikkelde voor Nederlands positiekledingmerk Supermom de campagne Rock your way through pregnancy. Zowel de strategie, merkcampagne als productie is opgepakt door The Gardeners
iDfits helpt consumenten aan juiste maat schoenen
24-07-2018 | 13:13:27
iDfits is een nieuwe, gratis app waarmee je online precies de juiste maat schoenen kunt kopen. De app helpt consumenten aan goed zittende schoenen en biedt retailers de kans om iedere klant de juiste maat te leveren
Ekoplaza eerste gifvrije supermarkt
12-07-2018 | 12:39:00
Met een gifvrije ontbijtshow, gepresenteerd door Harm Edens, doopt Ekoplaza haar winkels om tot eerste en enige gifvrije supermarktketen van Nederland
Charity Gifts lanceert MBRC the ocean met Plastic Soup Foundation
28-06-2018 | 09:59:00
In samenwerking met de Plastic Soup Foundation lanceerde Charity Gifts tijdens de finish van de Volvo Ocean Race en de Ocean Summit The Hague het merk MBRC the ocean
RTL Ventures investeert in travelbags.nl
05-06-2018 | 09:34:00
Travelbags en RTL Ventures maken bekend dat zij een investeringsovereenkomst hebben gesloten. RTL neemt een minderheidsbelang in de online winkel op het gebied van koffers en tassen
Abonnementsdienst Bookchoice naar Bruna
15-05-2018 | 14:22:00
Bookchoice valt voortaan onder de verantwoordelijkheid van Bruna. Daarmee zijn binnen de Shared Stories Group de online en offline verkoopactiviteiten gebundeld
Quince ontwikkelt AR-activatie voor Samsung
23-04-2018 | 09:36:00
Door middel van een augmentedreality-app kunnen consumenten de wasmachinetechniek van de Quickdrive-wasmachine van binnenuit bekijken
[Cross Media Adverteerder 2018] Bas Snetselaar over Plus
27-03-2018 | 11:58:00
PLUS is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Energize Amsterdam. Wij spreken met Bas Snetselaar, Manager Formule en Communicatie bij PLUS Retail
[Cross Media Case 2018] Ragnhild Bajema over Savory van Ahold USA
19-03-2018 | 18:17:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Savory, ingestuurd door MPG., is genomineerd voor de titel Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Ragnhild Bajema, (International) Commercial Director at MPG.today
Energize creëert internationale campagne voor samenwerking Ørgreen en Yuniku
15-03-2018 | 12:51:21
Voor de samenwerking tussen Yuniku en Ørgreen heeft Energize een visuele campagne met de merkbelofte Designed around you gecreëerd. De campagne is ontwikkeld voor opticiens en consumenten in EMEA
De Bijenkorf lanceert campagne met Lois Cohen
07-03-2018 | 20:04:00
De Bijenkorf introduceert haar nieuwe fashion campagne genaamd Straat Couture, gefotografeerd door talent Lois Cohen. Het huidige straatbeeld is diverser dan ooit
KesselsKramer maakt campagne voor Lotto
07-03-2018 | 18:28:00
Lotto vindt dat het tijd wordt om de grootste sportprestatie van allemaal te omarmen: je dagelijkse leven. Dit is de gedachte achter de nieuwe schoenen- en kledinglijn LIFE's collection
Cartoon Network Enterprises viert mijlpalen met vernieuwd assortiment en licentiepartners
15-02-2018 | 11:48:39
Cartoon Network Enterprises biedt in 2018 een vernieuwd assortiment aan voor franchises en series die het hele jaar door mijlpalen vieren. Licentiepartners worden dit jaar geïntroduceerd
Bruna 150 jaar: "Op naar de volgende 150!"
15-02-2018 | 10:00:48
Bruna bestaat 150 jaar en wil dat het komende jaar vooral met de klant en de franchisenemers vieren. De winkelketen bereidt grote en kleine acties voor
Grootste merkintroductie van Coca-Cola Nederland sinds 10 jaar: Fuze Tea
01-01-2018 | 21:13:00
Fuze Tea is een fusie van thee-extracten, fruitsap en kruidenextracten, met een verfrissende ijstheesmaak als resultaat
Weekomzet online retail groeit in de weken voor kerstmis met 34 procent tot 310 miljoen euro
19-12-2017 | 11:52:00
De drie weken tot aan kerstavond zorgen voor een online weekomzet die 34 procent hoger ligt dan de reguliere weekomzet. Dit percentage is hoger dan van tevoren werd verwacht en dat heeft alles te maken met het winterse weer
[Column] Marianne van Soomeren: Schrale kerst voor de online retail
18-12-2017 | 10:56:00
Het is bijna Kerst en dat is te merken. Veel adverteerders en met name de retail, pakken uit met emotionele kerstcampagnes. Zij gebruiken Kerstmis als een moment that matters (om Google maar eens te citeren) om de harten van de consument te veroveren en hen te bewegen de kerstinkopen juist bij hén te doen. Kosten noch moeite worden gespaard
[Onderzoek] Maandag meest en zaterdag minst lucratief voor e-commerce
14-12-2017 | 14:48:00
In december shoppen mensen wereldwijd vooral op maandagen online, op zaterdag juist amper. In Nederland daarentegen worden webshops deze maand juist het vaakst in het weekend bezocht
Jumbo doneert kerstdiners aan Nationaal Ouderenfonds en Voedselbanken
08-12-2017 | 11:34:00
Jumbo slaat dit jaar weer de handen ineen met het Nationaal Ouderenfonds en Voedselbanken Nederland om tienduizenden mensen van een driegangendiner te kunnen voorzien
Green Monday waait over naar Nederland
30-11-2017 | 09:54:46
Op maandag 11 december profiteren retailers en consumenten samen van de allereerste Nederlandse Green Monday
Eerste Coolblue XXL geopend
27-11-2017 | 10:56:00
De eerste Coolblue XXL heeft haar deuren geopend in Amsterdam. Op 1.700 m² vinden klanten meer dan 1.000 producten die ze ter plekke kunnen uitproberen
Brandstore Star Wars Battlefront II op Utrecht CS
09-11-2017 | 10:16:00
MediaMarkt opent 14 november een Star Wars Battlefront II brandstore in de hal van Utrecht Centraal. Hier kun je al vóór de officiële release Star Wars Battlefront II spelen
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 15:20:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden
Lidl in Goede Tijden, Slechte Tijden
06-11-2017 | 09:52:00
Vanaf 6 november strijkt supermarktketen Lidl neer in Meerdijk, de woonplaats van alle personages in Goede Tijden, Slechte Tijden. De supermarktketen wil zichzelf hiermee als werkgever op de kaart zetten
Terugblik IPG Mediabrands' Redefine Retail’17
02-11-2017 | 14:37:00
Naast externe sprekers, bood het event ook een podium voor sprekers vanuit de eigen organisatie
Warner Bros. en Psyonix sluiten distributieovereenkomst voor game Rocket League
26-10-2017 | 09:38:00
De geüpdatete retailversie wordt verkrijgbaar voor PlayStation®4 en Xbox One. Details over de content van de retailversie worden later bevestigd
Sanoma aan de slag met PLUS-magazine
26-10-2017 | 09:08:21
Het magazine komt zes keer per jaar uit, de eerste editie verschijnt in maart 2018 en zal zowel in PLUS-supermarkten, als huis-aan-huis worden verspreid in een oplage van 2,1 miljoen exemplaren
Mood Media: muziek van invloed in banken en apotheken
17-10-2017 | 16:21:00
Dat muziek een aangenaam gevoel opwekt bij klanten in kledingzaken en supermarkten is een bekend gegeven, maar ook in de meer zakelijke en serieuze retail heeft muziek een duidelijk positieve invloed
Cartoon Network breidt Adventure Time uit in Europa
17-10-2017 | 12:44:00
Vandaag deelt Cartoon Network EMEA met trots informatie over de nieuwste ontwikkelingen rondom Adventure Time
PLUS start spaarapp
16-10-2017 | 11:16:00
Na de pilot digitaal sparen breidt PLUS Retail zijn loyaliteitsstrategie uit met de mogelijkheid om spaarzegels te sparen via de PLUS-app
TIE Kinetix lanceert Google AdWords for Channel
12-10-2017 | 09:00:00
Google AdWordsTM for Channel is ontwikkeld voor B2C-bedrijven die op grote schaal verkopen via dealers en retailers
About You opent online shop in Nederland
10-10-2017 | 13:49:00
De Duitse webwinkel About You heeft per 10 oktober ook haar deuren geopend voor de online markt in Nederland. Ons land is hiermee de vierde Europese markt waar de online fashion retailer actief is
Goud Uberconnected neemt Redmint over
10-10-2017 | 09:14:33
De bestaande activiteiten van de brand-shoppermarketingunit Goud Ubercommerce worden volledig geïntegreerd binnen Redmint
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
29-09-2017 | 14:40:00
Karwei is per 2018 de branded content-partner van Eigen Huis & Tuin bij RTL 4. In deze crossmediale samenwerking maken zij van een huis een thuis
Karwei sponsor van Eigen Huis & Tuin
29-09-2017 | 12:47:00
In het televisieprogramma, uitgezonden door RTL4, ligt de focus op inspiratie en het verfraaien van (woon)kamers door middel van styling, inrichten en combineren
Bas Verheijen directeur Marketing & Formule Blokker
29-09-2017 | 11:59:00
Blokker heeft de ervaren retail-marketeer en strateeg Bas Verheijen benoemd tot directeur Marketing & Formule. Hij rapporteert aan de algemeen directeur Blokker, Casper Meijer
Subway Restaurants partner Ajax eSports
29-09-2017 | 09:00:00
Subway Restaurants is de nieuwe eSports-partner van Ajax, de virtuele tak van de voetbalclub. De retailketen maakte dit bekend tijdens de lancering van FIFA 18 in de Official Ajax Fanshop
BCC gaat partnership aan met bol.com
22-09-2017 | 14:06:00
BCC start met de verkoop van groot-en klein huishoudelijke artikelen en televisies via bol.com. Op de korte termijn zal dit assortiment uitgebreid worden
Albert Heijn en Freek Vonk starten landelijke spaaractie
21-09-2017 | 13:16:00
In de spaaractie van Albert Heijn en Freek Vonk staat edutainment centraal. Doel is om kinderen spelenderwijs te laten zien wat de wereld te bieden heeft
Zalando lanceert Build-programma voor samenwerking startups
21-09-2017 | 10:45:00
Zalando is op zoek naar startups die oplossingen aanbieden om de winkelervaring van de klant te personaliseren
Nederlandse retail niet klaar voor mobiel
20-09-2017 | 11:56:00
Websites van Nederlandse retailers zijn in veel gevallen niet goed ingericht voor mobiel shoppen, blijkt uit onderzoek van adviesbureau OneRetail
IKEA Place app: AR om interieurs virtueel in te richten
13-09-2017 | 08:07:00
IKEA zet augmented reality in met een app die het mogelijk maakt virtueel interieurs in te richten
Wehkamp nieuwe partner van Glamour Beauty TV
12-09-2017 | 10:23:00
Wehkamp is de preferred e-tailer van Glamour Beauty TV. Met een aanraking op het scherm kunnen klanten meer informatie krijgen over het product en het direct aanschaffen
e-Spirit opent winkel van de toekomst tijdens DMEXCO
11-09-2017 | 07:00:00
e-Spirit opent tijdens de DMEXCO de winkel van de toekomst. De winkel laat zien met welke technieken retailers een brug kunnen slaan tussen de digitale en fysieke wereld. De Beurs vindt dit jaar plaats tussen 13 en 14 september in Keulen
Digital agency Adwise wint eerste prijs bij Google Premier Partner Awards
11-09-2017 | 06:44:12
Digital agency Adwise – Your Digital Brain heeft de eerste plaats in de categorie Display Innovation behaald bij de Google Premier Partner Awards 2017
Albert Heijn komt met Allerhande chatbot via Facebook Messenger
06-09-2017 | 10:05:00
Albert Heijn introduceert de Allerhande chatbot via Facebook Messenger. Deze chatbot stuurt iedereen die dat wil elke dag automatisch een recept van de dag
Grolsch opent Bierwereld in vernieuwde Jumbo
30-08-2017 | 10:23:02
Jumbo Leussink brengt food en horeca bij elkaar en bouwde samen met Grolsch en Vlastuin Instore promotie & activatie een bierbelevingsconcept
Sparen voor emoji’s bij Plus
24-08-2017 | 11:09:52
Plus liet voor de actie onderzoeken welke rol emoji's voor kinderen heeft. Het onderzoek werd uitgevoerd door DirectResearch
George Steur directeur van Bruna
17-08-2017 | 12:53:00
Steur volgt per 1 september Rob Schuyt op, die sinds eind vorig jaar ad interim de positie bij de winkelketen heeft ingenomen
Albert Heijn introduceert augmented reality productscanner
24-07-2017 | 09:30:17
De AH Productscanner is een app die klanten met behulp van augmented reality informatie geeft over ingrediënten, voedingswaarden, allergenen, recepten en herkomst van AH eigen merk-producten
Wakker Dier start tv-campagne tegen kiloknallers Emté
24-07-2017 | 09:16:00
Emté eindigde afgelopen half jaar hoog in de kiloknaller-ranglijst van Wakker Dier en is daardoor doelwit van de campagne
Blokker.nl breidt uit met witgoedassortiment AO.nl
20-07-2017 | 10:36:00
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding, start een strategische samenwerking met de Nederlandse tak van online witgoedspecialist AO.nl
Retailmarketingbureau IPOS opent in Amsterdam
18-07-2017 | 14:01:00
Het Britse retailmarketingbureau IPOS is uitgebreid naar continentaal Europa met een nieuw kantoor in Amsterdam, ter ondersteuning van de kantoren in Londen en Manchester
Nextail en Publitas komen met real time reclamefolder
11-07-2017 | 09:55:27
Nextail, de online organisatie van Blokker Holding brengt in samenwerking met Publitas een technologie op de markt waarmee de eerste, volledige real time reclamefolder een feit is
Albert Heijn viert 130-jarig bestaan
06-07-2017 | 15:19:36
Albert Heijn bestaat 130 jaar en viert dit met een blik op de toekomst, het heden en rijke verleden. Zo was gisteren het visionair symposium 'Alle ingrediënten voor een beter leven. Voor iedereen'
PLUS groeit harder dan de markt in eerste halfjaar
04-07-2017 | 12:41:00
Voor het vierde jaar op rij groeit PLUS harder dan de markt. PLUS realiseerde over de eerste 26 weken van 2017 een consumentenomzet van ruim 1,2 miljard euro
Primeur Knab: scan QR-code restaurantrekening en betaal via je bankapp
04-07-2017 | 08:37:00
Klanten van Knab kunnen als eerste in Nederland de restaurantrekening betalen met hun app. Knab heeft daarmee de primeur van het toepassen van de iDEAL QR-code binnen de eigen mobiele app van een bank
Brand activation bureau Barracuda Unincorporated opent kantoor in België
30-06-2017 | 15:51:20
Brand Activation Bureau Barracuda Unincorporated gaat over de grens. Op 1 juli opent Barracuda officieel haar deuren in Duffel, België.
BCC schakelt robot in
22-06-2017 | 14:34:00
Elektronicaketen BCC zet een rijdende salesrobot in, via wie medewerkers klanten direct met al hun vragen en bestellingen kunnen helpen
delicious. opent shop-in-shop in warenhuis Hudson’s Bay
14-06-2017 | 22:12:00
Het delicious. assortiment is online al verkrijgbaar en straks ook bij warenhuisketen Hudson’s Bay. delicious is in alle vestigingen met het gehele assortiment te vinden in de eigen shop-in-shop
Meerderheid consumenten geeft voorkeur aan fysieke winkels
01-06-2017 | 11:32:00
De door peers gemotiveerde klant, is de loyaalste klant en woont meestal in de VS of Turkije. Dit blijkt uit onderzoek van Webloyalty onder 5000 shoppers uit 13 landen
Hornbach eert Beste klusvader van Nederland met Gouden Hamer
23-05-2017 | 11:51:31
Klus-retailer Hornbach reikt dit jaar voor het eerst de Gouden Hamer uit voor de Beste klusvader van Nederland. Vanaf begin juni kunnen vaders van alle leeftijden hun kluskunsten vertonen bij de plaatselijke Hornbach
Online tuinbranche groeit en bloeit
18-05-2017 | 19:01:08
Home & Garden was het afgelopen jaar één van snelst groeiende branches online. Voor tuinartikelen is nu het drukste seizoen aangebroken
[Interview] Inge Ruijgrok over de ruimtevaartcampagne van Albert Heijn
18-05-2017 | 14:12:00
Albert Heijn start samen met André Kuipers een ruimtevaartspaaractie waarbij zowel virtual reality als augmented reality worden ingezet. We spreken met Inge Ruijgrok, Brand Activation Manager van Albert Heijn, over plaatjes sparen en nieuwe mediavormen
Sumis Company onderdeel van Altavia
16-05-2017 | 17:30:25
Met deze toetreding versterkt Sumis Company haar positie in marketingcommunicatie en printmanagement
Amsterdam krijgt eerste Shopping Street Innovation Lab
11-05-2017 | 16:48:14
Op dinsdag 16 mei is de officiële opening van het allereerste Shopping Street Innovation Lab van Nederland.
The Oddshop ontwikkelt campagne Batavia Stad Fashion Outlet
11-05-2017 | 11:59:26
Batavia Stad lanceert de nieuwe campagne ter ere van de opening van een grootse uitbreiding
Rob Kamphues bestuurt Renault R.S. 01 tijdens Jumbo racedagen
11-05-2017 | 09:10:00
Coureur en tv-presentator Rob Kamphues neemt met de Renault R.S. 01 deel aan de Jumbo racedagen, die 20 en 21 mei op Circuit Zandvoort worden gehouden
Goud Uberconnected start Goud Ubercommerce
24-04-2017 | 09:45:03
De unit richt zich op brand shopper marketing en staat onder leiding van partner Charles Borremans en creatief strateeg Willem-Paul Logman
Vliegende auto te koop tijdens MediaMarkt Festival
18-04-2017 | 15:18:38
MediaMarkt gaat als eerste retailer ter wereld vliegende auto’s verkopen. De PAL-V Liberty Sport, een Nederlandse uitvinding, is op 26 april voor één dag bij MediaMarkt Eindhoven te koop
Boomsma Dry Gin wint op The World Design Awards
05-04-2017 | 11:56:00
Oer-Friesch familiebedrijf Boomsma is internationaal bekroond tijdens The World Design Awards, onderdeel van The World Drinks Awards
Hunkemöller lanceert interne app
28-03-2017 | 17:41:45
MK² Software bouwde voor de lingerieketen een Business Intelligence (BI) app, waarmee op ieder moment en op elke plaats de gevraagde informatie wordt gepresenteerd
Erasmus University (RSM) onderzoekt vloermarkeringen in winkels
23-03-2017 | 08:53:21
Onderzoek van Bram Van den Bergh toont aan dat winkelmanagers vloermarkeringen kunnen gebruiken om hun klanten op de ideale snelheid door de winkel te laten lopen
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels
22-03-2017 | 08:54:00
Mango brengt brengt met Shazam en Mood Media digitale beleving naar zijn winkels. Klanten van het modemerk kunnen uit de Mango-playlist nummers kiezen die zij graag willen horen tijdens het winkelen
Buro Benk aan de slag voor Stegeman
22-03-2017 | 08:15:00
Activatieburo Buro Benk gaat de introductiecampagne rondom Stegeman ambachtelijke droge worst creëren. Het Buro mag ook de Stegeman-website onder handen nemen en werken aan zichtbaarheid op de winkelvloer
Goed ontbijten centraal in voorjaarscampagne Jumbo
22-03-2017 | 06:18:27
Jumbo start haar voorjaarscampagne met de belangrijkste maaltijd van de dag: het ontbijt. Eén op de drie Nederlanders slaat minstens eens per week het ontbijt over wegens tijdgebrek
Online uitgaven bij Chinese webshops stijgen met 59 procent
20-03-2017 | 09:09:00
Nederlandse consumenten hebben voor 637 miljoen euro gekocht via buitenlandse webwinkels in 2016. Dit is een groei van 24 procent ten opzichte van het voorgaande jaar. Er wordt vooral meer geshopt bij Chinese webwinkels
Reclamebureau Han Snel lanceert Retailspotter.nl
14-03-2017 | 09:49:00
De website Retailspotter.nl brengt vernieuwende retailers in beeld
HAK bonen in stazak gekozen tot Product van het Jaar
10-03-2017 | 09:47:00
Nederlandse consumenten hebben de bonen in stazak van HAK gekozen tot Product van het Jaar
PLUS supermarkten: Investeringen in winkels belangrijk voor omzetgroei
08-03-2017 | 09:22:00
De consumentenomzet steeg van 2,23 miljard naar 2,26 miljard euro, een stijging van 1,5 procent
Dawn zet Morgan Freeman in voor premium pils Swinckels
08-03-2017 | 07:58:00
De campagne ondersteunt de introductie van het premium pilsner in de supermarkt
Elite Mode opent met guerilla-actie
07-03-2017 | 12:10:00
Een rode loper en drie meter hoge eventbanner sierden de stoep voor het winkelpand op de Frederik Hendriklaan in Den Haag
The Gardeners werkt voor nieuw zuivelmerk Holland Jersey
07-03-2017 | 09:27:00
Er is een nieuw zuivelmerk in Nederland: Holland Jersey. De zuivelfabrikant heeft The Gardeners gekozen als hun bureau voor overall campagne, activaties, pr en social
Hudson’s Bay opent nog dit jaar tien warenhuizen in Nederland
07-03-2017 | 07:05:00
Hudson’s Bay opent naar verwachting in het derde kwartaal van 2017 de deuren van haar eerste tien warenhuizen in Nederland.
Jumbo opent tijdelijke winkel aan Witte de Withstraat
06-03-2017 | 10:44:00
Een hoekpand aan de Witte de Withstraat is door Jumbo tijdelijk omgebouwd tot een supermarkt
Online bestedingen passeren de grens van 20 miljard euro in 2016
03-03-2017 | 08:56:00
Uitgaven in de fysieke winkels stabiel gebleven
H&M kiest wederom voor MediaCom
15-02-2017 | 22:02:39
H&M heeft in Nederland de samenwerking met Mediacom hernieuwt voor de mediastrategie en -inkoop
Augmented reality app leidt mensen rond in nieuwe vestiging doet-het-zelver Hornbach
15-02-2017 | 21:56:43
Hoewel Augmented Reality in de retail steeds vaker wordt toegepast, werd de techniek nog nooit ingezet om mensen door een winkel te leiden
[Interview] Global Product Manager Mathieu Spros over JOZO
15-02-2017 | 10:47:00
Als Global Product Manager Retail Salt Specialties bij AkzoNobel is Mathieu Spros verantwoordelijk voor de re-branding van JOZO keukenzout. Wij spreken hem over de noodzaak van die re-branding, de uitvoering en zijn werk bij de multinational
Criteo: last-minuteaankopen Valentijnsdag steeds vaker online
14-02-2017 | 17:04:30
Pas op het allerlaatste moment een cadeautje kopen voor Valentijnsdag is van alle tijden. Wat wel verandert, is de manier waarop lastminute-shoppers te werk gaan
[Interview] CMO Nicky Claeys over Domino’s
14-02-2017 | 13:57:00
Domino’s introduceert twee glutenvrije pizza’s: de margaritha en perfect pepperoni. Nu gezondheid steeds belangrijker wordt en fastfood uit menig dieet wordt verbannen, heeft CMO Nicky Claeys de taak om mensen toch aan de pizza te krijgen. We spreken haar over gluten, media-inzet en de toekomst
Ik Hou van Holland gaat lokaal met bordspel
10-02-2017 | 14:50:00
Nijkerk, Maastricht, Groningen en Zeeland krijgen een eigen versie van het bordspel Ik Hou van Holland
Jumbo Innovatie Lab op zoek naar nieuwe product ideeën
10-02-2017 | 14:48:00
Kans voor productontwikkelaars om innovatieve producten te introduceren bij Jumbo
Bol.com experimenteert met augmented reality
10-02-2017 | 13:39:00
Bol.com introduceert in samenwerking met INDG een app waarmee meubels virtueel zichtbaar worden
Startup TakeDaily introduceert abonnement voor voedingssupplementen
09-02-2017 | 10:29:55
Na een succesvolle lancering in Denemarken, start TakeDaily in Nederland met op maat samengestelde pakketten voedingssupplementen
Studenten helpen Haagse retailondernemers met social media
09-02-2017 | 10:11:00
Smart Shopping Den Haag en Haagse Hogeschool lanceren project ‘Haal meer uit uw social media’
Black+Decker en klusvrouw Hieke helpen Huishoudbeurs-bezoeksters over klusdrempel heen
09-02-2017 | 09:28:16
Black+Decker heeft de handen ineen geslagen met klusvrouw Hieke Grootendorst om bezoeksters van de Huishoudbeurs te inspireren om thuis zelf met een boormachine aan de slag te gaan
MediaMonks: Ivyrevel x Google introducing the future of fashion with Coded Couture
08-02-2017 | 22:22:00
The digital fashion house Ivyrevel, supported by the H&M group, is proud to announce that they are partnering with Google to bring couture into the digital age with the Data Dress
[Onderzoek] Nederlandse consumenten pragmatische shoppers
08-02-2017 | 13:46:00
Het direct in handen hebben van het product is voor consumenten de belangrijkste reden om in de winkel een product aan te schaffen
De 5 grootste wettelijke valkuilen voor webshops
07-02-2017 | 15:18:38
Uit een pan-Europees onderzoek blijkt twee derde van de webwinkels zich niet aan de regels houdt. Trusted Shops zette de grootste valkuilen op een rijtje
[Column] Sietse Pots: Crisis op kookpunt voor Mandemakers
06-02-2017 | 09:57:00
Wat doe je als twee populaire vloggers letterlijk een hoop stront over je heen gooien? Als vervolgens een vlogger van Libelle er een persoonlijk punt van maakt en – al filmend – wordt aangevallen door een van je medewerkers?
[Merken Top 40] Coolblue sterkste e-tail merk van het moment, Bol.com, Zalando en Wehkamp volgen
05-02-2017 | 18:40:00
Zeven op de tien Nederlanders kopen wel eens iets online. Bol.com is een van de bekendste e-tailers, Coolblue en Zalando komen snel op. Verder is ook Wehkamp, ooit bekend van de dikke papieren catalogus, bezig aan een online opmars.
Turner dendert voetbalmarkt op met investering in COPA90
02-02-2017 | 11:18:00
Turner International's Digital Ventures & Innovation Group kondigt een investering aan in het moederbedrijf van het mediasportbedrijf Bigballs Media (BBM), COPA90
Joris Broekmans directeur Customer Experience Auping
02-02-2017 | 08:32:00
Broekmans wordt verantwoordelijk voor het ontwikkelen en uitvoeren van de strategie op het gebied van digital, e-commerce, CRM en (store)format
[Interview] Marketingmanager Maarten Post over Hornbach
01-02-2017 | 12:06:00
Hornbach staat bekend om de opvallende campagnes vol met rondvliegend puin, zwetende klussers en originele pay-offs. Voor de introductie van de eerste Amsterdamse vestiging pakte marketingmanager Maarten Post ook weer groot uit. We spreken hem over enorme hamers en lichtprojecties
Snoepketen Jamin organiseert concertreeks Jamin Fissa
01-02-2017 | 09:07:00
Jamin maakt een ware metamorfose door. Met name de jeugd heeft de weg naar de Hofleverancier massaal gevonden.
Kleding.nl expandeert naar 15 landen
31-01-2017 | 00:44:00
De retail omzet steeg in 2016 naar bijna 5 miljoen euro per maand en komt voor het eerst voor meer dan 50 procent voort uit de buitenlandse activiteiten.
Jumbo lanceert wintercampagne over gezond eten
26-01-2017 | 09:42:43
In de landelijke wintercampagne van Jumbo is te zien hoe moeder Maike compleet doorslaat in haar goede voornemens
Gourming kiest voor Webhelp
23-01-2017 | 11:59:20
Webhelp is geselecteerd als businesspartner voor financiële transacties en customer experiences van Gourming, een B2B-verkoopplatform
HelloFresh personaliseert maaltijdboxen
23-01-2017 | 09:02:30
Klanten van HelloFresh kunnen hun maaltijdbox nog verder afstemmen op hun persoonlijke voorkeuren en behoeften
Divante presenteert e-commercetrends 2017
19-01-2017 | 11:46:00
Naar verwachting zullen het komende jaar e-commercetrends als meer mobile commerce, wearables en virtual reality en gebruik van slimme technologieën de kop opsteken
Peter van Keulen Managing Director ChannelUp
19-01-2017 | 11:13:50
Creative agency ChannelUp en Peter van Keulen werkten in het verleden regelmatig in elkaars verlengde voor dezelfde opdrachtgevers
Integratie Facebook Dynamic Ads door Commerce Cloud
19-01-2017 | 09:03:49
Salesforce heeft op de NRF Retail Big Show in New York de integratie aangekondigd van Commerce Cloud met Facebook Dynamic Ads
HAK speelt met eigentijdse verpakkingen in op bonentrend
10-01-2017 | 13:32:00
HAK komt met nieuwe verpakkingsconcepten die inspelen op de trend van stijgende consumptie van bonen.
Supermarkten PLUS ook succesvol in 2016
03-01-2017 | 09:20:13
PLUS bleef ook in 2016 harder groeien dan de markt. Tot en met week 52 werd een omzetgroei van 3,7% gerealiseerd, daarmee groeide PLUS ook in 2016 fors harder dan de markt.
[Merken Top 40] Albert Heijn op nummer 1, Aldi (16) en HEMA (22) nieuwe binnenkomers
02-01-2017 | 08:12:00
December is altijd een goede maand voor retail, zeker in de week voor de feestdagen wordt er meer geld uitgegeven dan in andere weken. Niet alleen aan cadeautjes maar ook aan eten en drinken.
Grote drukte verwacht bij bezorgrestaurants
01-01-2017 | 11:19:00
De eerste dag van het jaar begint niet voor iedereen rustig. In het hele land bereiden bezorgrestaurants zich voor op de drukste dag van het jaar.
[Column] Bas Vlugt: Death by upselling
31-12-2016 | 13:44:00
Op weg naar onze midweek in Waimes, een onnozel dorpje in Duitstalig België, stoppen we bij Shell tankstation Haarrijn aan de A2 bij Breukelen.
Hornbach grootste onlinebouwmarkt, start nieuwe reclamecampagne
28-12-2016 | 10:32:00
Online net zo makkelijk klusmaterialen aanschaffen als in de winkel. Dat kan vanaf nu op hornbach.nl. Deze week start de nieuwe reclamecampagne over de mogelijkheden bij Hornbach: online en in de vestiging
Virtual Reality, Artificial Intelligence en andere bepalende trends in retail 2017
22-12-2016 | 17:54:00
2016 was een enerverend jaar voor de retailsector. Innovatieve mogelijkheden en nieuwe spelers volgden elkaar in razendsnel tempo op.
Klanten Lidl doneren 500.000 euro aan voedselbanken
16-12-2016 | 12:42:29
Klanten van Lidl hebben het afgelopen jaar massaal op de donatieknop van de statiegeldautomaat gedrukt: 500.000 euro is er gedoneerd. In totaal hebben zij meer dan een miljoen euro bij elkaar gespaard voor Voedselbanken Nederland
600 Beslist.nl Winkelwagens live
14-12-2016 | 12:01:12
Voor het einde van het jaar zullen er zeker zeshonderd webshops hun producten aanbieden via het online winkelcentrum van beslist.nl
[Merken Top 40]: Albert Heijn, Jumbo en Lidl bezetten Top 3
13-12-2016 | 07:04:00
Albert Heijn weet al vijf weken met succes de nummer 1-positie te verdedigen, maar Jumbo en Lidl komen eraan, zij zijn deze week de nummers 2 en 3.
Mobile commerce blijft groeien - retailers halen niet de maximale omzet uit mobiel
06-12-2016 | 16:55:00
De omzet via smartphones is sinds 2015 met 89 procent gestegen, dit is aanzienlijk meer dan bij desktop en tablet
PayPal en Ipsos presenteren cross-bordercommercerapport
05-12-2016 | 12:05:00
Het wereldwijde onderzoek geeft inzicht in het online binnenlands en cross-border koopgedrag van ruim 28.000 consumenten in 32 landen