Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3077801

Anic van Damme presentator bij Bright
22-03-2019 | 11:52:00
Anic van Damme zal als Bright-gezicht onder meer te zien zijn op Bright's YouTube-kanaal, het grootste tech-kanaal in Nederland, en in Bright's televisieprogramma Best of Bright op RTL Z en RTL 7
Moeder Enzo Knol vlogger voor Libelle
07-01-2019 | 12:36:00
Irma Knol s de nieuwe vlogger van Libelle TV. Irma Knol is de moeder van vloggers Enzo en Milan Knol – samen goed voor 4 miljoen volgers op YouTube
[Interview] Sanne Groot Koerkamp: Dylan Haegens veroorzaakt gekte, net Michael Jackson
11-12-2018 | 10:08:00
Dylan is de meest recente aanwinst van Hearst. Het nieuwe magazine is vernoemd naar - en gaat over - de populaire YouTuber Dylan Haegens. Aan Quest-hoofdredacteur Sanne Groot Koerkamp om alles in goede banen te leiden en van Dylan een succes te maken
Nieuw seizoen LOVERS x HATERS van 538
20-11-2018 | 16:53:10
In het derde seizoen van de serie LOVERS x HATERS geven tien bekende koppels hun mening over verschillende thema’s
Efteling en Cinemates ontwikkelen Escape Efteling
20-11-2018 | 09:15:35
Efteling ontwikkelt samen met Cinemates de Escape Efteling. Op het Youtube-kanaal Efteling Junior is de vijfdelige serie te zien
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 10:19:43
Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
Hearst presenteert Dylan Magazine
12-11-2018 | 09:46:00
Hearst lanceert Dylan Magazine. Dylan Magazine is een magazine voor kinderen rondom een van de grootste Nederlandse YouTubers van dit moment: Dylan Haegens
[Startups] Jelmer Wind en Tom Schoufs (ex-RTL) starten YouTube-servicebedrijf
10-10-2018 | 08:27:00
5PM is een bedrijf dat voor uitgevers en merken verschillende YouTube-services aanbiedt, zoals content- en distributiestrategie, het beheren en optimaliseren van kanalen en monetizen
DeInfluencer50 2019 | De genomineerden
02-10-2018 | 16:24:00
DeMedia100 2019 komt eraan. De lijst met de 100 meest invloedrijke mensen in de Nederlandse media zal worden bekendgemaakt tijdens het DeMedia100 Diner op 6 december in Amsterdam
NOS Stories brengt nieuws aan jongeren
04-09-2018 | 09:32:52
NOS Stories brengt nieuws uit de belevingswereld van jongeren, op YouTube, Instagram en Snapchat. NOS Stories is gericht op jongeren van dertien tot en met achttien jaar
[Interview] Isaac Diepenhorst: De communicatie tussen bureaus wordt steeds belangrijker
03-09-2018 | 09:40:05
Isaac Diepenhorst is Account Director bij Blauw Gras. We spreken met hem over ontwikkelingen in het medialandschap en over de kracht van contentmarketing
Adobe en Spinning Records bieden studenten de kans nieuwe singel te ontwerpen
14-08-2018 | 15:56:00
Adobe, dj-duo Lucas & Steve en Spinnin' Records organiseren een wedstrijd voor studenten om de cover van de nieuwe single van Lucas & Steve te ontwerpen
[Column] Ronja Slierendrecht: De strijd tussen YouTube en IGTV barst los
16-07-2018 | 11:44:13
YouTube heeft geen goed jaar achter de rug; kanalen klagen over hun inkomsten en kijkers irriteren zich aan de onwillekeurige advertenties die voor, na en tijdens video’s worden getoond. Als Instagram de sterren een stabiele inkomstenbron kan bieden, kan het heel goed zijn dat veel influencers deze zomer overstappen
Doritos laat bekende YouTubers digitaal touwtrekken
13-07-2018 | 14:43:26
PepsiCo lanceert het concept Doritos® Collisions, twee tegenstrijdige smaken in één zak. Creatief bureau Fitzroy en mediabureau OMD ontwikkelden een Livestream Battle
538 lanceert twee YouTube-kanalen
11-07-2018 | 16:51:00
538 breidt haar online activiteiten verder uit met twee YouTube-kanalen. Op 538Gemist staan de leukste fragmenten van Radio 538. Het kanaal 538+ richt zich op een jonger publiek
SLAM! lanceert YouTubekanalen SLAM! - Radio en SLAM!- Series
09-07-2018 | 08:51:40
Om meer ruimte te creëren voor unieke videocontent worden twee kanalen toegevoegd aan de bestaande YouTubekanalen van SLAM!
MediaCom maakt YouTubekanaal voor PlayStation
02-07-2018 | 09:14:00
Met het YouTubekanaal For The Players wil Sony PlayStation het meest relevante platform voor gamers in Nederland worden
Makers Misfit kondigen nieuwe Nederlandse film aan
09-05-2018 | 17:26:17
Er is een nieuwe Nederlandse zomerse comedy in de maak: Elvy's Wereld So Ibiza. Dit is onthuld na een 30 uur durende live stream op Youtube. De afgelopen 30 uur viel het internet over de vraag Wie is Elvy?
YouTube sensatie Dylan Haegens lanceert bioscoopfilm 
20-03-2018 | 11:06:00
Dylan Haegens en Just Film Distribution maken bekend dat de familiefilm De Film van Dylan Haegens in augustus in première gaat in de Nederlandse bioscopen
YouTube-ster Petrus onderzoekt social media perfectie in documentaire
28-02-2018 | 17:56:24
Peter de Harder, beter bekend als YouTube-ster Petrus is door de groei van schijnperfectie op social media een fysiek onderzoek gestart en heeft hier een documentaire over gemaakt
SLAM! 500.000 YouTube-abonnees
09-02-2018 | 13:05:00
SLAM! telt 500.000 abonnees op YouTube; een mijlpaal voor de radiozender. Ruim een half miljoen gebruikers volgen de kanalen Play Music en Play Life van SLAM!
[Column] Machiel Verkuyl: Cultureel erfgoed. Top 2000 of Famke Louise?
09-01-2018 | 14:19:59
Je kunt van Famke Louise zeggen wat je wilt, ik heb Google Trends er even op nageslagen en haar populariteit in de zoekmachine vertoont Bitcoin-explosiviteit: ze piekt in Nederland op momenten zelfs boven het zoekvolume van Ed Sheeran. En die man kan zingen, zelfs zonder autotune
KBS New York ontwikkelt tv-commercial Monsterboard.nl
08-01-2018 | 10:20:00
KBS New York verzorgde het concept en de creatie van Monsterboard's nieuwe tv-commercial binnen de huidige merkcampagne. De tv-commercial is live te zien op landelijke televisie en via online video op diverse websites
XITE lanceert Youtubeprogramma Karaoke Box
08-01-2018 | 09:38:22
XITE lanceert Karaoke Box, een Youtubeprogramma waarin artiesten als Supergaande, Kaj van der Voort, PLEUN, Bizzey en F1rstman hun guilty pleasures zingen
KRO-NCRV zendt fan-made YouTubefilm Scars uit op NPO3.nl
14-12-2017 | 15:54:30
De film Scars is gemaakt door de twee filmmakers Nick Janssen en Wout Kanters, die met hun vrienden films maken voor hun Youtubekanaal Woody Wonder
ING Only Football ontvangt YouTube Silver Creator Award van Google
13-12-2017 | 13:21:02
Het kanaal is medio 2016 door ING gestart om jongeren spelenderwijs in contact te brengen met voetbal. ING zal Only Football in 2018 als merk verder uitbouwen
Endemol Shine produceert nieuwe online spelshow
03-11-2017 | 14:15:00
Acht bekende Nederlandse YouTubers strijden in de nieuwe online spelshow Challenges Cup om een hoge geldprijs voor het goede doel
TinyRiot! maakt onlinevideoreeks voor Olvarit
12-10-2017 | 12:19:00
De campagne is het resultaat van een samenwerking tussen TinyRiot!, MediaCom Beyond Advertising (MBA), Google en enkele Nederlandse bloggers
Talpa Radio, 538 en ALDA starten The Beat
11-10-2017 | 16:24:00
Vanaf 3 november geeft The Beat kijkers wereldwijd een blik achter de schermen van van de danceindustrie via een online serie
[Interview] Anton van Lieshout over het succes van SLAM! op YouTube
10-10-2017 | 10:00:00
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio.
National Geographic en Universiteit van Nederland lanceren nieuwe webserie
15-09-2017 | 14:56:00
National Geographic en Universiteit van Nederland gaan samenwerken en lanceren een nieuwe webserie op YouTube: Het LAB. Iedere week verschijnt er op vrijdag een nieuwe video
Samsung claimt tweede seizoen Het Jachtseizoen van StukTV
14-09-2017 | 10:44:00
Zaterdag 16 september start Het Jachtseizoen op het YouTube-kanaal van StukTV. Nieuw dit seizoen is de unieke app waarmee jongeren zelf Het Jachtseizoen spelen met vrienden
Ziggo lanceert Youtube serie Binge
09-09-2017 | 18:34:00
Ziggo lanceert de wekelijkse Youtube-serie Binge. In 10 minuten duiken de presentatoren Simon Zijlemans en Abbey Hoes samen met creatieve makers in de wereld rondom films en series.
[Column] Remco Klöters: Vloggers flagged
03-08-2017 | 14:37:00
We zien Enzo met zijn broer en vriendin in de supermarkt. Een pakje kaas komt in beeld en vervolgens een reep witte kokoschocola. “Mijn favoriet, zo ontzettend lekker!”. Ook een doos chocoladekoekjes wordt duidelijk getoond; Enzo kreeg deze altijd van zijn oma, zo vertelt hij ons. Zou het?
VPRO maakt programma's internationaal beschikbaar op YouTube
19-07-2017 | 12:42:27
Sinds begin van het jaar is driehonderd uur aan programma’s vertaald in het Spaans, Engels en Frans en geleidelijk gepubliceerd op drie YouTube-kanalen
Bij Igmarathon stopt na 116.585 seconden radio
29-06-2017 | 09:38:00
Om het YouTubesucces te vieren werd Bij Ingmar omgedoopt tot Bij Igmarathon en beloofden programmamakers Igmar Felicia en Joep Schrijvers net zoveel seconden radio te maken als dat ze YouTube-abonnees hebben
Fanta schakelt YouTuber Kelvin Boerma in
20-06-2017 | 16:12:00
Boerma, bekend van zijn YouTubekanaal Kalvijn, zoekt via social media naar de vier creatiefste jongeren van Nederland. Samen zullen zij 12 weken lang het Fanta Nederland marketingteam vormen
Slam!-programma Bij Ingmar maakt marathonuitzending
20-06-2017 | 13:23:00
Bij Igmar heeft momenteel 108.458 volgers op YouTube. Om dat te vieren maken dj Igmar Felicia en co-host Joep Schrijvers net zoveel seconden radio op SLAM! als dat ze YouTube-abonnees hebben
[Interview] Anton van Lieshout over het succes van SLAM! op YouTube
19-06-2017 | 11:02:00
Met 300.000 volgers is SLAM! op YouTube groter dan alle kanalen van andere landelijke radiostations bij elkaar. We spreken met zendermanager Anton van Lieshout over het belang van unieke content, crossmedia en de toekomst van radio
Wereldprimeur: Yuri Schuurkes 'koopt' Opel met YouTube-views
16-06-2017 | 09:08:00
Opel lanceerde in april de reclamecampagne 'Betaal met Views'. Yuri Schuurkes wist als eerste met zijn video al meer dan een miljoen views te verzamelen
Slam! is de grootste op Youtube
26-05-2017 | 16:08:00
Radiostation SLAM! heeft zojuist de 300.000ste volger mogen verwelkomen op haar YouTube-kanaal
Magazine merken populairst op Facebook
11-05-2017 | 18:50:00
In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken op social media met 4% gestegen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016
3 jaar vergeetrecht: Facebook, Youtube & Twitter meest geblokkeerd
11-05-2017 | 16:33:14
Nederlanders zijn zeer bedreven in het indienen van vergeetrecht-verzoeken
Yvonne Coldeweijer in Villa Pardoes campagne
03-05-2017 | 12:12:00
Samen met digital agency C2B en videobureau FOUR creating gaat Villa Pardoes op zoek naar YouTubers die donaties moeten binnenhalen voor het goede doel
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: sluikreclame met Vriendenloterij, Madame Tussauds, Haven van Rotterdam
03-05-2017 | 11:53:07
Er was onlangs wat ophef over zogenaamde sluikreclame. Het Commissariaat voor de Media constateert dat in zo’n 90 procent van de Nederlandstalige Youtube-vlogs producten worden aangeprezen. Jongeren worden "onbewust overspoeld met reclame"
HEMA start schoolcampagne met vlog academy
01-05-2017 | 15:17:00
Acht bekende YouTubers geven gedurende de zomer les in verschillende HEMA filialen in Nederland
Miljard views op YouTubekanaal Top Notch
06-04-2017 | 09:38:00
Er is voor de miljardste keer een video bekeken op het YouTubekanaal van Top Notch. Top Notch is daarmee het eerste Nederlandstalige muziekkanaal met zoveel views
[Column] Marianne van Soomeren: Wel willen innoveren, niet willen veranderen
27-03-2017 | 11:19:37
De digitale mediasector gedraagt zich als de traditionele sector, met onduidelijke geldstromen en verdienmodellen. Er zal ook niets veranderen zolang er geen goede, overkoepelende en onafhankelijke controle is
[Column] Roupert Muller: Valse verontwaardiging; programmatic advertising is niet waterdicht
27-03-2017 | 10:39:47
Afgelopen week viel in communicatie- en medialand de negatieve publiciteit op rondom YouTube. Adverteerders waren op z’n zachts gezegd niet blij dat hun advertenties naast “hateful, offensive and derogatory content” werden getoond op YouTube. Inderdaad erg vervelend, maar niet echt iets wereldschokkends
Continuum bereikt binnen 4 maanden 100.000 abonnees op Youtube
24-03-2017 | 11:45:00
Het muziekformat Continuum is de enige boyband die elkaar nog nooit in levende lijve hebben ontmoet
IDTV en Hot Pepper starten YouTubekanaal Oudjes
08-03-2017 | 12:45:00
Oudjes wordt gepresenteerd door ouderen en is het eerste digitale format dat voortvloeit uit de samenwerking tussen IDTV en Hot Pepper
D-Tour en De Haven van Rotterdam nieuw op Discovery
14-02-2017 | 12:57:00
Discovery Belenux komt met twee nieuwe programma's die lokaal zijn geproduceerd: De Haven van Rotterdam en D-Tour. Dit meldt marketingmanager Brent Renniers in een interview met het Nederlands MediaNetwerk
[Interview] Marketingmanager Brent Renniers over Discovery
14-02-2017 | 12:56:00
Met goudmijntjes als Deadliest Catch in handen, blijft Discovery een grote speler op de Nederlandse televisie. We spreken met marketingmanager Brent Renniers over in hoeverre hij afhankelijk is van het moederbedrijf, hoe hij van Discovery “dé mannenzender” maakt en over de nieuwste programma’s
RTL en Lenovo brengen Nederlandse YouTube-sterren samen in Project C
28-01-2017 | 12:15:00
Als ode aan deze YouTube-community lanceert RTL’s YouTube-kanaal Concentrate vandaag Project C, waarin een groot aantal social influencers samenkomen
Welkomstfilm Trump van Arjen Lubach 50 miljoen keer bekeken
25-01-2017 | 11:24:00
Er waren mensen die zich afvroegen of Arjen Lubach niet wat hoog staat in DeMedi100 - hij kwam dit jaar vanuit het niets binnen als hoogste binnenkomer aller tijden op nummer 4.
IDTV start samenwerking met Hot Pepper
23-01-2017 | 11:42:00
IDTV en Hot Pepper gaan gezamenlijk YouTube formats ontwikkelen en produceren. In februari 2017 zal naar verwachting het eerste YouTube kanaal gelanceerd worden
[Column] Paola Cassone: Zijn we klaar voor Gen Z?
19-12-2016 | 09:46:00
Gen Z is cynisch en ontgoocheld en ze hebben ons door. Ze ontrafelen elke reclamespot, van elk bedrijf achter de merken kennen ze de meest onverkwikkelijke feiten: per definitie vertrouwen ze niemand die op tv en online verschijnt. Althans, niemand behalve hun favoriete YouTube-vloggers, van wie ze precies weten met welk bedrijf ze een reclamecontract hebben. En Lubach, omdat hij een soort luxevlogger is
[Column] Remco Vroom: De 6 beste YouTube-commercials van 2016
15-12-2016 | 09:28:00
Hier zijn ze dan: de beste YouTube-commercials van 2016, bekendgemaakt door Google