Tag Resultaten

06-10-2016 12:29:00 | Hits: 3726974

Julius Minnaar CEO van IPG Mediabrands
05-12-2019 | 12:45:00
Julius Minnaar keert terug naar IPG Mediabrands en gaat de Benelux-organisatie leiden
Mark van Dijk volgt Julius Minnaar op bij Dentsu Aegis - Minnaar naar IPG
05-12-2019 | 12:21:00
Dentsu Aegis Network maakt bekend dat CEO Julius Minnaar heeft besloten te vertrekken. Mark van Dijk, momenteel CCO Dentsu Aegis Network Nederland, zal per 1 januari 2020 de functie van CEO gaan vervullen
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Data Analyst
04-12-2019 | 09:29:00
In hartje Amsterdam zit Wavemaker in het Amsteldok campus, de nieuwe creatieve en sociale hub voor alle WPP collega’s. Wavemaker is op zoek naar een Data Analyst voor de afdeling Wavemaker Analytics&Insights
[Commercial Review] Gijs van der Togt: 15 sec Bol.com, nét niet Samsung en lekker Amsterdamse Ace & Tate
02-12-2019 | 10:24:00
In hoeverre beïnvloeden advertisingmechanismen die online goed werken, ook steeds meer televisiereclame? Bol.com koos vorig jaar voor het digitale bureau DEPT als haar nieuwe lead agency. En dat was na 12 jaar reclamebureau een best verrassende keuze
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: de TimTom-campagne van Allsecur, een geduldig Carhartt en Zalando weet het niet meer
15-11-2019 | 13:14:18
Ein-de-lijk gaan ze weg: Tim en Tom! Dat was zo’n beetje mijn eerste reactie na het zien van de commercial waarin wordt aangekondigd dat het merk Allsecur ophoudt te bestaan. Want eerlijk is eerlijk, de commercials met de broertjes Coronel waren niet het toppunt van creativiteit
Initiative lanceert het boek Cultural Velocity: Making Ideas Move
08-11-2019 | 11:30:00
Cultural Velocity: Making Ideas Move is Initiative’s recente boek over hoe succesvolle merken groeien met kennis van de cultuur
[Commercial Review] Folkert Langeveld: Bold moves van Samsung en T-Mobile, KIA uit de comfortzone en de P van KLM en Unox
04-11-2019 | 16:50:00
De ambitie van het House of no limits-project van Samsung en T-Mobile maakt het voor mij al direct een opvallende en spannende gebeurtenis. Een film? Op YouTube? Met al deze bekende namen? Fred Teeven? Het bevat alle elementen die YouTube en social leuk maken
[Vacatures] MediaCom zoekt een Social Director
24-10-2019 | 15:08:03
MediaCom is op zoek naar een Social Director. Hij of zij stuurt het socialmediateam aan en leidt de commerciële groei van de afdeling. Hij of zij zorgt voor prachtige campagnes en tevreden klanten en geeft vorm aan het gehele proces
[Vacatures] MediaCom zoekt een AV Planner
24-10-2019 | 15:07:12
Als AV Planner ben je primair verantwoordelijk voor het ondersteunen van de Sr AV Specialist en/of AV Director op AV-planninggerelateerde zaken
Bureau Salesexpertise van Deborah Ubachs en Erik Mooibroek van start
21-10-2019 | 10:14:35
Deborah Ubachs en Erik Mooibroek zijn het bureau Salesexpertise gestart. Zij kennen elkaar van Telegraaf Media Groep, waar ze hebben samengewerkt. Het nieuwe bureau biedt interim-salesmanagement en salestrainingen
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Planning en Proces Medewerker
21-10-2019 | 07:15:00
Als Planning en Proces medewerker (32-40 uur p/w) ben jij verantwoordelijk voor effectief en efficiënt inplannen van mediacampagnes. Ook zorg je voor een optimaal verloop van interne werkprocessen van de afdeling en tussen afdelingen onderling
[Vacatures] Abovo Media zoekt Junior Online Marketing Consultant (Maxlead Academy 2020)
20-10-2019 | 13:15:00
In de Maxlead Academy leiden we mensen op tot jr. online marketing consultant. Gedurende een trainingsperiode van 6 maanden leer je on-the-job en ondersteun je de online marketing consultants
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Back Office Medewerker
20-10-2019 | 07:00:00
Krijg je energie als mediaproducten goed zijn omschreven? Heeft media jouw interesse? Als fulltime Back Office Medewerker ben jij verantwoordelijk voor het aanvullen, wijzigen en up-to-date houden van de database
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Traffic Manager
19-10-2019 | 14:45:00
Kun jij als geen ander complete media trajecten overzien en coördineren? Nauwgezet checken en controleren? Organiseren, coördineren én uitvoeren van de werkzaamheden? Abovo Media zoekt een Traffic Manager
[Vacatures] Abovo Media zoekt Account Director (new business)
18-10-2019 | 15:25:40
Als fulltime Account Director bij Abovo Media ben jij verantwoordelijk voor het opbouwen van een nieuw klantenbestand
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Bold Bud, smakeloos Aegon en feel good Unox
18-10-2019 | 13:43:00
Terwijl heel bierproducerend Nederland zich met campagnes richt op 0.0, hipster-ness of de historie van het merk, blijft er ongemerkt een vakje leeg. Het bier van nu, het bier van jou. Dat moet de strateeg hebben gedacht die Bud in Nederland mocht introduceren. En geef haar of hem eens ongelijk
[Vacatures] bGenius zoekt Software Engineer
16-10-2019 | 14:55:21
bGenius is een online marketing management systeem en biedt de online marketeer de mogelijkheid campagnes in verschillende advertentienetwerken te optimaliseren en te managen in één systeem
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer
16-10-2019 | 10:52:00
WAVEMAKER is een agency bemand door een nieuwe generatie communicatiepioniers. Wij combineren onze skills in innovatieve mediaplanning met creativiteit geboren in het tijdperk van social media.
[Vacatures] Reprise zoekt een Medior/Senior Social Advertising Consultant
14-10-2019 | 13:29:00
Adem jij social? Wil je graag werken binnen een jonge dynamische organisatie en heb je een grote passie voor digital marketing? Heel goed, dan is de functie van Medior/Senior Social Advertising Consultant jou op het lijf geschreven
[Vacatures] Mediabrands Marketing Sciences zoekt een Medior/Senior Java Developer
11-10-2019 | 13:38:00
We zijn bij Mediabrands Marketing Sciences op zoek naar een software developer. Heb jij ervaring met Java en affiniteit met front-end development? En wil je je ontwikkelen binnen een internationaal bedrijf? Lees dan nu verder
[Vacatures] Reprise zoekt een Online Marketeer
11-10-2019 | 12:47:00
Wil jij je inzetten om grote merken op digitaal vlak naar het volgende niveau te helpen? Ben jij een digitale duizendpoot die moeiteloos de weg weet in een landschap van Search, Social, Programatic en meer?
IKEA kiest MediaCom voor volledige mediastrategie
10-10-2019 | 12:14:00
MediaCom verzorgt voortaan de volledige scope van de digitale mediastrategie-inkoop en -executie voor IKEA. MediaCom verzorgt sinds 2017 alle branding-gerelateerde media-activiteiten voor IKEA
[Column] Machiel Verkuyl: Scrollzombies
04-10-2019 | 14:26:31
Je kent het fenomeen wel: de scrollzombie. Wandelend door de stad zie ik ze overal. Eerst stonden ze alleen bij de bushalte of op het perron. Soms een enkeling, op een hoek van een straat of rokend
[Vacatures] MediaCom zoekt een merk- en communicatieresearcher (stage)
03-10-2019 | 08:42:00
Ben je bezig met een bachelor of master in de richting van communicatiewetenschappen of commerciële economie en op zoek naar een leuke en uitdagende stage? MediaCom is op zoek naar een stagiair voor de afdeling Business Science
Yvonne de Jager directeur integratie Abovo Media; Erik Jan Reijenga CEO Maxlead
02-10-2019 | 16:19:00
Yvonne de Jager is bij Abovo Media benoemd tot directeur Integratie en business development. Erik Jan Reijenga is aangesteld als CEO van Maxlead. Deze benoemingen volgen na de recente overname van Maxlead door Abovo Media.
Brego Keller in de leiding van Publicis Groupe Nederland
02-10-2019 | 11:19:00
Publicis Groupe Benelux heeft Brego Keller per 1 oktober 2019 benoemd tot Chief Operating Officer (COO) van Publicis Groupe Nederland. Als COO geeft hij leiding aan de Nederlandse operatie van Publicis Groupe met de bijbehorende bureaumerken
[Commercial Review] Daan Koops: freaking-mwah, de muziek van PLUS en duidelijk Giganet
27-09-2019 | 11:24:00
Ja, ik snap het; de frikandel is een Nederlandse delicatesse. Om daar een burger van te maken... oké, kan interessant zijn. Om dan een video te maken waarin niet-Nederlanders dit proeven en een positieve reactie geven, kan ik tot een bepaalde hoogte ook volgen. Tot zover prima, maar dan de uitwerking...
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Nieuwe reclamestroming geboren
18-09-2019 | 13:35:00
Laten we in tijden van deep fake-video’s eens een keer het goede voorbeeld geven. Als de roep om eerlijke en bewuste producten toeneemt, moet dat ook gelden voor reclame
Minister Arie Slob oriënteert zich op kickbacks en kortingen; NPO na 20:00 uur niet commerciëler
05-09-2019 | 01:27:00
Minister Arie Slob oriënteert zich nog met het ministerie van EZK en ACM over het onderwerp kickbacks en kortingen in de mediabranche. De NPO zou 's avonds niet commerciëler worden als er alleen na 20:00 uur reclame is
[Vacatures] MediaCom zoekt een influencermanager (starter)
04-09-2019 | 11:04:00
Als influencermanager ben je samen met ons team verantwoordelijk voor verschillende influencercampagnes. Jullie adviseren onze klanten over welke rol influencers kunnen spelen binnen de mediastrategie
[Vacatures] MediaCom zoekt een stagiair influencermarketing
21-08-2019 | 12:37:00
MBA zoekt een influencermarketingstagiaire die snapt hoe Instagram werkt en weet welke influencers op dit moment helemaal happening zijn
[Vacatures] MediaCom zoekt een Campaign Lead
21-08-2019 | 12:28:00
De Campaign Lead is primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling van geïntegreerde communicatieplannen, het optimaal verlopen van de processen en voor de klanttevredenheid (samen met Client Lead) van een klantenpakket
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Gangnam Style gone bad
20-08-2019 | 09:24:00
De reclame van Shopee verdient een aparte review van Bart Vijlbrief. Het wordt nu al gezien als een van de slechtste commercials ooit en sterspeler Christiano Ronaldo speelt de hoofdrol
[Vacatures] Initiative zoekt een Campagne Manager
06-08-2019 | 11:16:00
Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, is op zoek naar een duizendpoot, die als campagne manager alle stappen coördineert van het proces in de samenwerking met onze klanten
[Vacatures] Wavemaker zoekt AV Specialist
01-08-2019 | 15:33:11
De AV Specialist is verantwoordelijk voor het managen van de relaties met de aan hem/haar toegewezen klanten van Wavemaker door het afleveren van kwalitatief, innovatief en effectief AV advies binnen de gestelde communicatie doelstellingen
Hanne Alblas naar Media Buying Systems
01-08-2019 | 15:01:00
Hanne Alblas is per 26 augustus 2019 benoemd tot Customer Succes Manager bij Media Buying Systems. In deze rol zorgt zij ervoor dat klanten zo optimaal mogelijk gebruik kunnen maken van het MBSplatform
[Interview] Lonneke Martens (Initiative): Ik daag klanten uit om verder te denken
26-07-2019 | 13:28:00
Lonneke Martens is Strategy Director bij Initiative, een onderdeel van IPG Mediabrands. Na zeven jaar bij Mindshare gaat ze zich nu richten op innovatie bij haar nieuwe werkgever. We spreken haar over de overstap
Voetbalhelden van kinderen in campagne Fox Sports
19-07-2019 | 17:24:00
FOX Sports start haar seizoensstartcampagne dit jaar onder de noemer Het begint bij FOX Sports. De campagne brengt de impact in beeld die rolmodellen en toonaangevende momenten uit het voetbal hebben op kinderen
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Digital Specialist
18-07-2019 | 12:37:00
WAVEMAKER zoekt een Digital Specialist. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: YouTube waterboarding, geforceerde TN'ers van SNS en stockmodellen voor Big Green Egg
17-07-2019 | 11:48:00
Anderhalve minuut kijken naar reclame om er dan achter te komen dat je eigenlijk niet weet waar het over gaat. Dat was vroegâh al irritant, maar tegenwoordig kan het dus écht niet meer
[Interview] Sander van der Peet (Abovo Media): Ik spreek ook de taal van de radio-exploitant
15-07-2019 | 09:28:00
Sander van der Peet is mediaplanner bij Abovo Media én radiospecialist van het jaar. Tijdens de Radio Advertising Awards van het RAB liet hij mede-genomineerden Jeffrey Koen en Martijn Vlasblom achter zich en ging met de prijs naar huis
Dealernetwerk Suzuki naar Abovo Media
12-07-2019 | 08:57:00
Na een uitgebreide bureau-oriëntatie heeft Suzuki gekozen voor Abovo Media als mediapartner voor haar dealernetwerk. Abovo gaat voor alle Suzuki-dealers in Nederland de media-uitingen in de specifieke gebieden verzorgen
[Column] Paola Cassone: Empty nesters
08-07-2019 | 09:45:00
Hoera! Mijn puberzoon is geslaagd en vanaf september gaat hij op kamers. Er zijn ongeveer 400.000 ouders die vorige maand dit goede nieuws hebben gehoord. Dit is bijna 20 procent van de gezinnen met thuiswonende kinderen in Nederland
[Commercial Review] Folkert Langeveld: jaloersmakend Zeeman, over the top Vedett en advercontentpublishing van Campina
05-07-2019 | 09:49:37
De grote overwinning gaat de afgelopen maand natuurlijk naar Zeeman. De campagne waarin we aan het denken werden gezet over exclusieve versus goedkope sneakers steeg in creativiteit en uitvoering boven al het andere uit
Brancheorganisaties: Gewone Nederlander betaalt prijs reclamevrije omroep
02-07-2019 | 09:17:20
Een reclamevrije publieke omroep is een plan met alleen maar verliezers. Dit staat in een advertentie die de brancheorganisaties bvA, VEA en PMA op dinsdag 2 juli 2019 in het AD plaatsten
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0
28-06-2019 | 12:42:00
IPG Mediabrands lanceert AdVision 2.0, het vervolg op het Mediabrands AdVision-project. Mediabrands Marketing Sciences brengt in dit project machine learning, AI, econometrie, development en onderzoek samen
MPG. maakt krant over 350 jaar Rembrandt
25-06-2019 | 09:15:44
MPG. gaat aan de slag om elke Nederlander in contact te brengen met het leven en het werk van Rembrandt. Maandag 24 juni 2019 viel bij 3,5 miljoen huishoudens de huis-aan-huiskrant Iedereen een Rembrandt op de mat
Abovo Media wint Value Zipper Cup 2019
11-06-2019 | 11:03:00
Voor de 4e keer organiseerde Value Zipper de Value Zipper Cup. Met een record aantal deelnemers van 7 vrouwen- en 16 mannenteams, trapten ze donderdag 6 juni af
[Forum] NPO deels reclamevrij. Goed idee?
08-06-2019 | 14:53:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een vraagvoor
[Column] Niels Bruinsma: NPO levert bonnetje van 40 miljoen in bij de Nederlandse staat
07-06-2019 | 11:48:00
Deze week lekte het nieuws uit dat de publieke omroep vanaf een niet nader genoemd moment tot 20:00 uur reclamevrij gaat worden. Een volgens ons opmerkelijke stap, die moeilijk te verdedigen is los van politiek gewin en de publieke opinie
Brandedcontentcampagne Bolletje via RTL en Qmusic
05-06-2019 | 09:37:22
RTL en Qmusic zetten hun eerder aangekondigde strategische alliantie in voor deze brandedcontentcampagne die in juni 2019 loopt
Abovo Media ondersteunt radiocampagne Beko
03-06-2019 | 11:46:16
Asogem Nederland, de exclusieve distributeur van Beko-witgoed in Nederland, heeft een radiocampagne afgetrapt voor haar Beko AutoDose-wasmachines
[Column] Paola Cassone: Jeugdcultuur
29-05-2019 | 12:13:37
Ik begrijp dat onderzoekers en journalisten ons altijd de indruk moeten geven dat er iets nieuws en spannends aan de hand is - anders zouden ze ook hun producten niet verkopen - maar soms vind ik de ophef iets overdreven. Het is een bekend cultureel fenomeen dat tieners en jongvolwassenen van elke generatie zich anders gedragen dan hun ouders
[Column] Niels Bruinsma: Eigen retailer eerst!
28-05-2019 | 11:18:00
Al in het begin van mijn carrière, intussen bijna 20 jaar geleden, was het belang van de folder duidelijk. Als ultieme omzetgenerator voor de retailsector was het vloeken in de kerk om voor te stellen om maar een rondje minder folders te doen ten gunste van de branding van het merk
[Column] Niels Bruinsma: Folder in de ban in Utrecht
22-05-2019 | 10:38:00
Vanaf 1 januari 2020 ontvangen de bewoners van Utrecht geen folders meer, tenzij ze een JA/JA-sticker hebben geplakt. Na Amsterdam is Utrecht de tweede gemeente die deze maatregel invoert
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Senior PHP-developer
20-05-2019 | 11:04:00
Als fulltime Backend Developer bouw en onderhoud je de verschillende (interne) systemen waar het hele bedrijf op draait. Van een klantenportaal en media-webshop tot een compleet backoffice-systeem, jij weet wat er technisch mogelijk is
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Application Developer
17-05-2019 | 12:07:44
Als fulltime Application Developer (Full Stack) bouw en onderhoud je de verschillende (interne) systemen waar Abovo Media op draait
AMMA's 2019: Qmusic Media Exploitant van het Jaar
17-05-2019 | 10:51:00
Op 16 mei 2019 zijn de jaarlijkse AMMA's uitgereikt oftewel de Annual Masters of Media Awards. Qmusic is Media-exploitant van het Jaar
[Vacatures] Cadreon zoekt Programmatic Consultant
16-05-2019 | 22:27:00
Ben jij toe aan een nieuwe uitdaging op het gebied van programmatic media en werk je graag voor de top van de adverteerdersmarkt? Dan ben jij wellicht onze next best Programmatic Consultant
Dentsu Aegis Network lanceert dentsu X
16-05-2019 | 11:42:00
Dentsu Aegis Network lanceert bureauconcept dentsu X. dentsu X staat voor werken met een compact en wendbaar kernteam dat voor elke klant wordt uitgebreid met specialisten. Marijke Gorissen is aangesteld als Managing Director
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Creative Director
03-05-2019 | 12:02:47
WAVEMAKER is op zoek naar een Creative Director. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Column] Paola Cassone: Wat eten we vandaag?
02-05-2019 | 16:00:00
Ik voorspelde drie jaar geleden dat gezond eten binnen vijf jaar een revolutionaire impact op marketing en communicatie zou hebben en dit jaar is dat al uitgekomen
[Vacatures] MediaCom zoekt een Strategy Director
02-05-2019 | 12:26:09
MediaCom zoekt een Strategy Director. Om nog meer merken te kunnen bedienen, zoekt MediaCom naar een analytische en conceptueel sterke, Strategy Director
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Senior Digital Planner
01-05-2019 | 16:56:37
WAVEMAKER is op zoek naar een Senior Digital Planner. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Vacatures] Mannenmedia zoekt Digital Campaign Manager
01-05-2019 | 12:45:00
Ben jij bovenmatig geïnteresseerd in online advertising, ben jij analytisch ingesteld en ben jij op zoek naar een baan bij een toonaangevende speler in de online media? Mannenmedia zoekt een Digital Campaign Manager
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: voorsorteren met Batavus Actieradius en de sjoemelstroom Vandebron
29-04-2019 | 09:33:00
E-bikers zijn de schaamte voorbij. Als ik een paar jaar geleden werd ingehaald door een 60-plusser op een e-bike, meende ik toch altijd iets van gêne bij ze te zien
Volvo XC40 owns the streets! Zilveren Cross Media Case 2019
27-04-2019 | 21:55:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Volvo XC40 owns the streets! uitgeroepen tot Zilveren Cross Media Case van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Mindshare
Auping Bedtijdverhaal voor Google Home Cross Media Innovatie van het Jaar 2019
27-04-2019 | 09:00:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Auping Bedtijdverhaal voor Google Home uitgeroepen tot Cross Media Innovatie van het Jaar 2019. De case werd ingezonden door Mindshare en Greenhouse Group
Specsavers Cross Media Adverteerder van het Jaar 2019
27-04-2019 | 06:45:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Specsavers uitgeroepen tot Cross Media Adverteerder van het Jaar 2019. Specavers werd voorgedragen door MediaCom
Dentsu Aegis Cross Media Bureau van het Jaar 2019
27-04-2019 | 06:06:00
Tijdens de uitreiking van de Cross Media Awards 2019 op 24 april in NH Collection Amsterdam Barbizon Palace is Dentsu Aegis uitgeroepen tot Cross Media Bureau van het Jaar 2019
MediaCom wint pitch BSH Huishoudapparaten
26-04-2019 | 09:13:00
BSH Huishoudapparaten gaat in zee met het GroupM-bureau MediaCom. Na een internationale mediapitch selecteerde BSH het bureau. De komende jaren gaat MediaCom aan de slag als mediapartner voor alle merken die onder BSH vallen: Bosch, Siemens, NEFF en Gaggenau
[Column] Thijs Muller: Hoe behouden we de kwaliteit van de NPO? En welke financiering past daarbij dan het beste?
22-04-2019 | 11:13:00
Een reclame-vrije publieke omroep is een buitengewoon interessante vraag. Maar is het wel de juiste?
[Interview] Aschwin de Bruijn: Het regisseren van influencers is een vak apart
19-04-2019 | 11:22:00
Aschwin de Bruijn is sinds de zomer van 2018 Managing Director van Magna Global, waar hij al werkzaam was onder verschillende functies. Onder zijn leiding moeten de verschillende afdelingen binnen Magna, en de verschillende bedrijven van IPG Mediabrands, nog beter gaan samenwerken
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Social Media Manager
18-04-2019 | 14:24:00
WAVEMAKER is op zoek naar een Client Manager. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Vacatures] MediaCom zoekt een Stagiair Merk- en communicatie onderzoeker
18-04-2019 | 13:05:00
MediaCom zoekt een Stagiair Merk- en communicatie onderzoeker. Op de Business Science afdeling van MediaCom zijn wij dagelijks bezig met het uitvoeren van communicatieonderzoek voor onze klanten
[Vacatures] Reprise zoekt een Client Service Executive
17-04-2019 | 12:34:00
Ben jij nauwkeurig en communicatief vaardig? Vind jij het heerlijk om te plannen en organiseren? Dan is de rol van Client Service Executive jou op het lijf geschreven
Digital Brixx verder als Abovo Media
16-04-2019 | 09:05:00
Digital Brixx, het digitale label van Abovo Media, gaat verder onder de naam van het moederbedrijf
Bo-Rent kiest voor Abovo
13-04-2019 | 12:41:00
Bo-Rent is gestart met een campagne om de naamsbekendheid te verhogen en heeft daartoe Abovo als partner gekozen
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Client Lead
12-04-2019 | 14:57:00
WAVEMAKER zoekt een Client Lead. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
Stroom aan de slag voor Fietsenwinkel.nl
11-04-2019 | 09:51:00
Fietsenwinkel.nl is een omnichannel fietsbedrijf met grote ambities. Alle reden voor Fietsenwinkel.nl om een campagne te maken met als thema Nederland is niet gemaakt om stil te zitten
[Column] Marianne van Soomeren: Het sprookje van addressable TV
10-04-2019 | 20:25:00
Er was eens… de grote wens om lineaire televisiereclame adresseerbaar te maken. Dat wil zeggen dat televisiereclame inhoudelijk wordt afgestemd op kenmerken en voorkeuren van de kijker. Zodat je niet de hele avond tv-reclames ziet langskomen die niet relevant voor jou zijn
Diederik Breijer vertrekt bij IPG Mediabrands
04-04-2019 | 09:42:00
Diederik Breijer, CEO van IPG Mediabrands Benelux, heeft besloten de organisatie te verlaten. Hij is in 2011 als CEO gaan bouwen aan IPG Mediabrands Benelux, de holding company van onder meer UM, Initiative, Yune, Reprise en Magna
[Column] Paola Cassone: Serieuze spelletjes
29-03-2019 | 10:00:00
Het is een feit dat de grens tussen fysiek en virtueel bij generatie Z extreem vaag is. Het is meer dan aannemHet is een feit dat de grens tussen fysiek en virtueel bij generatie Z extreem vaag is. Het is meer dan aannemelijk dat virtuele merchandise dezelfde culturele waarde heeft voor hun als fysieke merken en producten voor ons. Vandaar het succes van het Fortnite businessmodel.elijk dat virtuele merchandise dezelfde culturele waarde heeft voor hun als fysieke merken en producten voor ons
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Digital Strategist
27-03-2019 | 14:06:00
WAVEMAKER zoekt Digital Strategist. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Optimizer
27-03-2019 | 13:44:00
WAVEMAKER is op zoek naar een Optimizer. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Media Specialist
27-03-2019 | 12:37:00
WAVEMAKER is op zoek naar een Media Specialist. WAVEMAKER is een Media, Content en Technology Agency in Amsterdam, waarbij content in het hart van onze propositie staat
[Cross Media Case 2019] Thijs Muller over Hyundai & The Media Optimizer
26-03-2019 | 11:55:00
Op 24 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas zendt Hyundai & The Media Optimizer in als Cross Media Case. We spreken met Thijs Muller, CEO bij Havas Media
[Vacatures] Havas Media zoekt Administrative Account Executive
22-03-2019 | 15:59:37
Als Administrative Account Executive ben je onder meer verantwoordelijk voor het tijdig en juist invullen van media rapportages en templates. Om dit proces goed te laten verlopen zorg je ervoor dat alle relevante informatie tijdig aanwezig is
[Vacatures] Havas Media zoekt ervaren Search Specialist
22-03-2019 | 11:33:00
Als Search specialist binnen Havas Media ben jij inhoudelijk verantwoordelijk voor het adviseren, bepalen en (mede) realiseren van het marketingcommunicatiebeleid van de klant op het gebied van Search
[Vacatures] Havas Media zoekt Social Media Manager
22-03-2019 | 09:28:11
De Social Media Manager die wij zoeken voor de Havas Village is een ware rockstar in zijn/haar vakgebied. Je bent verantwoordelijk voor het managen van social media platformen en de communities voor verschillende mooie merken
Niels Rijerse Head of Digital binnen de Candid Group
21-03-2019 | 13:16:00
Met het toetreden van Digital Agency Group, is de online dienstverlening een nog sterker onderdeel van het Candid-platform geworden. Niels Rijerse is aangesteld als Head of Digital binnen de Candid Group
[Vacatures] Initiative zoekt Senior Project Manager
21-03-2019 | 10:00:00
Initiative, onderdeel van IPG Mediabrands, is op zoek naar iemand met een passie voor media, creativiteit en digitale ontwikkelingen die als Project Manager in ons team het verschil komt maken
[Column] Niels Bruinsma: De gevolgen van het stoppen van Edwin Evers
20-03-2019 | 18:40:00
De cijfers waar lang naar werd uitgekeken zijn er; de eerste echte meting zonder Evers staat op!. De luisterdichtheid, het dagbereik en het aantal geluisterde minuten van januari en februari 2019 zijn vrijwel gelijk aan die van 2018
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Chapeau voor SIRE, snotterig Bol.com en het rookgordijn van ASR
18-03-2019 | 12:30:38
Ga er maar aanstaan: een briefing die Nederland weer wat liever moet maken. En wát een mooi haakje hebben ze gevonden. Iedereen die de hashtag hoort, behoeft totaal geen uitleg; je snapt direct wat er aan de hand is
Accenture neemt Storm Digital over
15-03-2019 | 10:38:00
Accenture heeft Storm Digital overgenomen. Storm Digital is een online marketingbureau gespecialiseerd in social, programmatic en search advertising-diensten
MAGNA brengt magazine REDEFINE uit
13-03-2019 | 08:00:00
MAGNA-magazine REDEFINE slaat een weg in van het verbeteren, herpositioneren en opnieuw uitvinden van het mediavak. Met een nieuwe look, want de vertrouwde MAGNA Outlook was volgens de makers na vier jaar toe aan een opfrisser
[Interview] Madelon Fortuin: NRC groeit in aantal betalende abonnees; we zijn een premium merk en zo positioneren we ons ook
28-02-2019 | 14:46:00
NRC wil niet alleen een kwaliteitsmedium zijn voor lezers maar ook voor adverteerders. Dat heeft de afgelopen jaren geleid tot een aantal resolute beslissingen. We spreken met Madelon Fortuin, commercieel directeur bij NRC
5PM breidt uit met partners Ronen Wolf en Peter Minkjan
22-02-2019 | 11:01:00
YouTube Strategy & Services Company 5PM voegt Ronen Wolf en Peter Minkjan toe als nieuwe partners. Hiermee verbreedt de startup zijn kennis en kunde op het gebied van Social Video Strategy, Revenue Optimization en Social Advertising
Initiative aan de slag voor buitensportwinkel Bever
21-02-2019 | 08:40:00
Bever, dé buitenwinkel van Nederland, heeft ervoor gekozen om haar mediastrategie en inkoop bij Initiative onder te brengen. De samenwerking betreft de volledige mediaconsultancy van Bever
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Pepsi cringe!, wat is Klarna? en gezellig met Volkswagen
19-02-2019 | 12:52:00
Ik weet dat OPVALLEN tegenwoordig misschien wel belangrijker is dan ooit, maar het is en blijft een randvoorwaarde. Een heel belangrijke randvoorwaarde, maar voor Klarna blijkbaar zó belangrijk dat ze alle andere elementen zijn vergeten
Basic-Fit en eDivisie gaan samenwerking aan
07-02-2019 | 14:07:00
Basic-Fit en de eDivisie slaan de handen ineen om eSports in Nederland steviger op de kaart te zetten. Een samenwerking tussen sporters en gamers. De eDivisie is de officiële Nederlandse FIFA competitie, waarin eSporters gekoppeld aan de Eredivisie virtueel strijden om het kampioenschap in FIFA 19 Ultimate Team
[Vacatures] Wavemaker zoekt Trading Director
01-02-2019 | 14:36:00
Wavemaker is op zoek naar een Trading Director, welke verantwoordelijk is voor optimale trading leverage op alle mediumtypen, televisie, radio, digital, print en OOH, voor de verschillende Wavemaker klanten
Wavemaker ontwikkelt social content voor EURO 2020
30-01-2019 | 09:26:43
Over 500 dagen barst het EK Voetbal los. Amsterdam is een van de Host Cities. Creative digital agency Wavemaker is na het winnen van de pitch aangehaakt om de social content rondom dit evenement te verzorgen
[Vacatures] UM zoekt een stagiair(e) Producer
23-01-2019 | 21:15:00
UM zoekt een stagiair(e) Producer die ervan houdt om zijn of haar tanden te zetten in verschillende gave projecten!
[Vacatures] UM Studios zoekt creatief stageteam
22-01-2019 | 17:35:00
We zoeken een creatief stageteam wat op het punt staat af te studeren of net afgestudeerd is
[Forum] Wat zou een reclame-vrije Publieke Omroep betekenen voor exploitanten, adverteerders en bureaus?
20-01-2019 | 17:49:00
De NPO wil reclame op haar platforms afbouwen. Als eerste bij de kinderprogrammering van Zapp & Zappelin, waarna de online platforms van de NPO volgen
[Vacatures] UM zoekt Media Consultant
18-01-2019 | 08:49:00
Voor ons team is UM op zoek naar een SMART REBEL: die ijzersterke mediastrategieën voor onze klanten én deze vertaalt in resultaatgerichte campagnes
[Vacatures] UM zoekt Campaign Manager
16-01-2019 | 11:55:16
Wij zijn op zoek naar een Smart Rebel, die als startende Campaign Manager wil leren hoe je slimme plannen neerzet en vertaalt in resultaatgerichte campagnes. Kom jij bij ons het verschil maken?
[Vacatures] Initiative zoekt Strategy Director
16-01-2019 | 11:02:00
De Strategy Director is verantwoordelijk voor het vertalen van inzichten in plannen die aansluiten bij de merk- en business doelstellingen van onze klanten
Payconiq brengt mediabelangen onder bij Initiative
15-01-2019 | 12:00:16
Payconiq, een mobiele betaaldienst, brengt haar mediabelangen onder bij Initiative. De twee werken samen op het gebied van consultancy, strategie, insights en mediaplanning en -inkoop
[Vacatures] Yune zoekt Head of Social
09-01-2019 | 13:12:00
Yune is een ambitieus en snel groeiend contentmarketingbureau met sterke ankers in online video en social media
MWG voegt congres en AMMA-uitreiking samen tot allOut, hét mediafestival
09-01-2019 | 10:06:00
Op 16 mei organiseert MWG voor de eerste keer allOut. Het congres en de AMMA-uitreiking worden op deze dag samengevoegd tot een nieuw totaalconcept bij Thuishaven Amsterdam
[Vacatures] Yune zoekt Social Media Manager
09-01-2019 | 09:24:00
Yune is een ambitieus en snel groeiend contentmarketingbureau met sterke ankers in social media en online video. Yune werkt voor grote merken als ING Bank, Jumbo, Coca-Cola en Pathé
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Planner
03-01-2019 | 10:30:14
De Communication Planner is primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling van geïntegreerde communicatieplannen, het optimaal verlopen van de processen en voor de klanttevredenheid, samen met de Communications Director
[Vacatures] MediaCom zoekt Social Media Executive
02-01-2019 | 16:39:00
MediaCom is voor haar content label MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Social Media Executive
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Slaapverwekkend Philips, ontspannen met Perla, irritant effectief Becam
24-12-2018 | 10:34:00
Juist door te fluisteren krijg je aandacht. Steeds meer video’s op YouTube maken daar gebruik van, vooral omdat mensen die vaak met koptelefoons op bekijken. Mijn aandacht heeft de commercial dus en wat dan volgt zijn 8 minuten beelden van koffiezetten. Saai zou je denken, maar eigenlijk is het heel prettig
[Column] Paola Cassone: Wat willen we van de kerstman?
24-12-2018 | 10:16:24
Sinds Sinterklaas een politiek debat is geworden, wil geen retailer meer zijn vingers branden aan het Z-woord. Dus alle pijlen op kerst vanaf november en de gebruikelijke sinterklaasversiering helemaal versoberen. Maar wat willen we dan van de kerstman anno nu?
Candid Group neemt Digital Agency Group over
21-12-2018 | 09:06:00
Gérard Ghazarian, CEO Candid Group: "Met deze omvang en ons ondernemende karakter zijn we een aantrekkelijk alternatief voor de internationale netwerken.”
[Column] Rein Vogel: Programmatic TV staat op de deur te bonzen
18-12-2018 | 23:10:00
Afrekenmodellen zullen meer dan de vorige jaren op PMP’s en fixed pricing worden ingericht
Gouden FIPP Insight Awards voor Sanoma-onderzoeken
14-12-2018 | 15:29:00
Jaarlijks zet het internationale medianetwerk FIPP de meest effectieve onderzoeksprojecten van mediabedrijven in de schijnwerpers. Sanoma viel twee keer in de prijzen, twee keer goud
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt Recruiter
14-12-2018 | 10:54:00
De HR afdeling van IPG Mediabrands is op zoek naar een Recruiter. In deze functie vervul je een dynamische rol binnen de organisatie waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan het werven van nieuw talent
[Column] Machiel Verkuyl: Ongevraagd advies aan Marcel Boekhoorn inzake de HEMA
13-12-2018 | 11:15:00
Als er één merk is waar ik al heel mijn leven een zwak voor heb is het HEMA. Het brengt veel van waar ik van hou bij elkaar: retail, sterk merk, oer Hollands en een eigenheid die onnavolgbaar sterk is binnen onze cultuur
[Column] Folkert Langeveld: Marketeer, weet je wat je niet weet
06-12-2018 | 12:46:00
Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze weten (known knowns). Er zijn dingen waarvan we weten dat we ze niet weten (known unknowns). En er zijn dingen waarvan we niet weten dat we ze niet weten (unknown unknowns).
[Column] Niels Bruinsma: Over het radiolandschap
06-12-2018 | 11:28:00
De afname van de luistertijd (contacten) is het grootste probleem van het mediumtype radio en niet de afname van het aantal personen (bereik). Het welslagen van een radiocampagne draait namelijk net als bij alle andere mediumtypen om de verhouding tussen bereik en contacten
[Column] Joris Garritsen - MediaCom: Programmatic Advertising in 2019
05-12-2018 | 07:29:00
In de periode 2012 tot 2018 groeide programmatic spends met 289 procent. Van 75 miljoen euro naar geschat 292 miljoen euro
[Column] Thomas Welle - IPG MediaBrands: Programmatic Advertising 2019
04-12-2018 | 20:43:00
“We’re still in the early days of automation in advertising”, aldus Martin Khin, VP Research bij Gartner
DDB & Tribal Amsterdam geeft Wolford nieuw gezicht in de Spring Summer ’19 campagne
29-11-2018 | 12:24:00
Om relevant te blijven in de steeds veranderende modewereld heeft Wolford DDB & Tribal Amsterdam gevraagd te helpen bij een nieuwe strategische koers en een hedendaags gezicht
[Forum] Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
29-11-2018 | 11:05:00
Met regelmaat leggen wij een aantal bepalende spelers in de markt een actuele vraag voor. De vraag vandaag is: Hoe zal programmatic advertising zich ontwikkelen in 2019?
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Nietszeggend Promovendum, altijd thuis met Ring, vrijgevig Toyota
27-11-2018 | 11:55:15
In stock-achtige beelden komen loze termen als vurig, vrij, vrolijk, superstoer, Zwarte Piet (of niet), ochtendmens en gezonder voorbij. Wow, wat totaal nietszeggend. Met geen woord wordt er gerept over het uitsluiten van mensen met die geen academische of HBO-opleiding hebben genoten
[Column] Paola Cassone: Phoneliness en permanxiety
27-11-2018 | 09:50:00
Smartphones bieden ons eindeloze manieren om op de hoogte te blijven. Sociale platformen, pushnotificaties, berichten en e-mail bombarderen ons met de laatste updates over familie, vrienden, werk en nieuws in real-time. Het resultaat van constante pings, klokkengelui en trillingen die schreeuwen om onze aandacht, is uitgeputting en afleiding
Young in Media (YIM) breidt uit met vier bestuursleden
26-11-2018 | 13:56:00
YIM begint het seizoen met de aantrekking van vier bestuursleden. Dit vanwege het vertrek van Bob Hollanders en Rogier Kentie en de plannen voor 2019
Stéphanie Smit Managing Partner M2Media
20-11-2018 | 12:53:00
Stéphanie Smit is Nico Hilhorst opgevolgd als managing partner bij M2Media. Stéphanie Smit is sinds 2005 werkzaam bij M2Media, waarvan de laatste zeven jaar als Cliënt Service Director en lid van het managementteam
[Vacatures] Mediacom zoekt Community Manager
20-11-2018 | 11:08:20
De Community Manager is verantwoordelijk voor het managen van de conversaties op verschillende social pagina’s van klanten van MediaCom
TargetSpot lanceert PodcastMarketplace
19-11-2018 | 13:14:00
Targetspot lanceert PodcastMarketplace. Het doel is om podcastproducenten onder de aandacht te brengen bij relevante adverteerders en mediabureaus
Mind Work Broadcasting richt zich op mediabegeleiding
19-11-2018 | 12:04:00
Mind Work Productions breidt zich uit met de oprichting van een tweede BV die zich specifiek richt op de mediabegeleiding: Mind Work Broadcasting
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Executive (starter)
14-11-2018 | 10:46:37
Als Communications Executive werk je in een Communications Team en werk je samen met de Communications Planner aan de uitvoering van digitale en mediaplannen. Tevens manage en monitor je digitale campagnes
[Column] Mike Kruizinga: Black Friday, Happy Friday?
12-11-2018 | 10:57:13
Het is alweer november en dus komen kortingsdagen zoals Singles Day, Black Friday en Cyber Monday er weer aan. Een beetje retailer doet hier aan mee. Toch?
[Vacatures] Wavemaker zoekt Social Designer
07-11-2018 | 12:25:00
Je houdt je onder andere bezig met het bedenken en vormgeven van content voor grote merken op alle socialmediakanalen en ver daarbuiten en het opmaken van concepten en presentaties voor klanten
[Interview] Niels Langereis: Er wordt teveel nadruk gelegd op het bereik van content
07-11-2018 | 12:03:00
Content is king en Niels Langereis is er om het koninkrijk overeind te houden. Als Managing Director van Wavemaker Content is hij elke dag bezig met het aansturen van zijn teams en is inhoudelijk verantwoordelijk voor de klantstrategieën. Wij spreken hem over de rol van content nu en in de toekomst
[Vacatures] Wavemaker zoekt Social Creative/Art Director
07-11-2018 | 11:55:00
Je gaat een belangrijke rol spelen binnen WAVEMAKER. Bij ons werk je in een team van strategen, producers, social media- en influencermanagers, mediaspecialisten en designers aan de meest uiteenlopende briefings
Mark van Dijk Chief Client Officer bij Dentsu Aegis Network Nederland
07-11-2018 | 10:43:32
Mark van Dijk is per direct aangesteld als Chief Client Officer binnen de directie van Dentsu Aegis Network Nederland (DAN). In deze rol is hij eindverantwoordelijk voor het Client Partnership Program
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
07-11-2018 | 09:54:14
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
Koninklijke Peijnenburg werkt samen met Initiative
06-11-2018 | 09:44:34
Koninklijke Peijnenburg, waar onder andere de merken Peijnenburg, Snelle Jelle, Lotus, Nakd en Bear onder vallen, heeft ervoor gekozen om haar marketingactiviteiten onder te brengen bij Initiative per 1 januari 2019
[Vacatures] Initiative zoekt Campagne Manager
06-11-2018 | 09:25:57
We zoeken een duizendpoot, die als campagne/projectmanager alle stappen coördineert van het proces in de samenwerking met onze klanten. Letterlijk van briefing tot factuur. Kom jij bij ons het verschil maken?
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: Feest in de Bavariaketel, mooi wat bloemen doen, de echte wereld vs. iPhone
05-11-2018 | 09:37:44
Dus Bavaria heeft een her-intro van hun slogan Zo, nu eerst een Bavaria. Op zich behoorlijk gewaagd. In mijn herinnering is daar namelijk niet voor niets afscheid van genomen
UM Studios ontwikkelt brandedcontentcampagne voor Zuid-Afrikaans bureau voor toerisme
02-11-2018 | 11:04:00
South African Tourism (SAT) is een samenwerking aangegaan met De Persgroep, Talpa Media en RTL. UM/UM Studios is verantwoordelijk voor de campagne
[Vacatures] MediaCom zoekt een Communications Director
31-10-2018 | 14:30:00
In deze rol ben je primair verantwoordelijk voor het continue optimaliseren van de klanttevredenheid, het (mede) ontwikkelen en bewaken van de media-strategische koers van de merken van klanten en de effectieve aansturing van een klantenteam
[Vacatures] Wavemaker zoekt een Graphic Designer
31-10-2018 | 13:52:00
WAVEMAKER is het mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en contentstrategieën. Gevestigd in Amsterdam Zuid adviseren wij al jarenlang onze klanten
FCB Amsterdam ontwikkelt campagne voor schaatssponsor easyJet
26-10-2018 | 08:58:45
FCB Amsterdam geeft startschot aan sponsoring easyJet van schaatsteam Jillert Anema met campagne Ready for take-off
Dutch Independents Network voegt Mobile Interaction Company toe
25-10-2018 | 10:06:00
Dutch Independents Network heeft de Mobile Interaction Company (M.I.C) toegevoegd aan het team. Dutch Independents Network is het netwerk in marketing, media en creatie van specialisten dat samenwerkt voor adverteerders
Auto.nl kiest voor Abovo Media
24-10-2018 | 08:55:35
Auto.nl kiest Abovo Media als mediapartner. Zij hebben Abovo Media ingeschakeld om de door BUUTVRIJ ontwikkelde campagne vanuit een multimediale strategie uit te rollen in Nederland
Denise Huisman Managing Director PHD Nederland
23-10-2018 | 15:48:01
Denise Huisman wordt per 1 januari 2019 Managing Director van PHD en volgt hiermee Floris Kok op. Denise Huisman is ruim vier jaar werkzaam bij PHD waar ze de rol van Strategy Director vervulde
Lemon Scented Tea maakt campagne voor Nuon
23-10-2018 | 13:41:00
Nuon lanceert de Waardeerkant. De kaart is onderdeel van de Ome Jan-campagne, waarin Nuon blijvende klanten beloond met korting op hun energierekening
Josje Zwinkels Managing Director Digital CoE
22-10-2018 | 13:56:00
Josje Zwinkels is per begin oktober benoemd tot Managing Director van de Digital CoE (Center of Excellence) van Dentsu Aegis Network Nederland. Zij zal samen met Roderiek van Alphen, Christian de Smit en Rutger de Jong leiding geven
UM realiseert custom made partnership met Persgroep voor ECCO
16-10-2018 | 17:10:00
Om haar ontwerpen beter onder de aandacht te brengen is schoenenmerk ECCO een samenwerking aangegaan met de Persgroep en styliste en influencer Manon Meijers
Abovo Media wint voor zevende keer FD Gazelle
16-10-2018 | 16:52:13
Om relevant te blijven, zijn de criteria van de awards dit jaar aangescherpt. Naast omzetgroei werden ook winstmarge en personeelsgroei meegewogen in de rangschikking
[Column] Folkert Langeveld (MediaCom): Voice marketing is dood!
16-10-2018 | 10:12:00
We houden van de hypes, maar we houden minstens zoveel van het doodverklaren. Tv is al jaren dood, radio stervende. E-mailmarketing ligt six feet under en de laatste tijd doen vooral influencers het goed in de doodverklaringen. Hoe het gaat met Facebook? Dood dus
[Vacature] WAVEMAKER zoekt Data analist media (4 dagdelen)
11-10-2018 | 12:48:00
Ben jij op zoek naar een bijbaan voor 4-5 dagdelen per week in de media/marketing en ben je goed in Excel? WAVEMAKER is op zoek naar een Data analist media
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Graphic Designer
11-10-2018 | 11:08:00
De Graphic Designer houdt zich onder meer bezig met het opmaken van concepten en presentaties voor klanten en het bedenken en vormgeven van visuals voor grote merken
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Director
11-10-2018 | 09:18:00
MediaCom zoekt per direct naar een Communications Director
[Interview] Léonie Koning: Voice staat op barsten
08-10-2018 | 10:03:00
Initiative is een succesvol mediabureau, vallend onder IPG Mediabrands. Het is aan CEO Léonie Koning om het bedrijf ook succesvol te houden. We spreken haar over succesvolle campagnes, Initiative Tomorrow en het kiezen van een geschikte stem
Remko Poggenklaas CEO Abovo Media
04-10-2018 | 17:02:00
Remko Poggenklaas (45) werkt sinds 2011 bij Abovo Media en is de afgelopen jaren in steeds hogere mate verantwoordelijk geworden voor de operationele bedrijfsvoering
Mediaxplain* mediapartner Travix (CheapTickets)
02-10-2018 | 12:57:00
Naast een strategische rol bij het bepalen van de geïntegreerde middelenmix in de Benelux, is het marketing- en mediabureau verantwoordelijk voor de planning en buying van de offline media
[Column] Paola Cassone: Op z'n Japans
01-10-2018 | 09:57:00
De Japanse film Tampopo uit 1985 is recentelijk gerestaureerd en draait nu in vele arthouse bioscopen in Nederland. Ik kan de visie van deze film aan alle collega’s en marketeers aanbevelen.
[Column] Jasper Bronner: Aandacht: hoe tackle je het grootste probleem in marketing?
26-09-2018 | 13:29:00
Heb je weleens het verhaal gebruikt dat onze aandachtsspanne is afgezakt naar minder dan negen seconden, ofwel nog korter dan de aandachtsspanne van een goudvis?
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Content Director (interim)
26-09-2018 | 10:41:00
Als Content Director bij WAVEMAKER ben jij het aanspreekpunt van de klant en verantwoordelijk voor de inhoudelijke aansturing bij contentprojecten van start tot finish
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Digital Copywriter/Creative
26-09-2018 | 10:00:00
WAVEMAKER zoekt een digital en social savy copywriter/creative die in staat is om zowel online als offline onderscheidende en spraakmakende campagnes en content te creëren
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: Emotie versus humor
21-09-2018 | 09:33:00
In alle merkcommunicatie is storytelling hot. Het aanbod is zo overweldigend, dat een product het niet enkel redt op wat het is of doet; de consument moet zich er zodanig mee verbonden voelen, dat het daadwerkelijke impact heeft op zijn of haar dag
Daan Versteeg Managing Director DAN DNA
19-09-2018 | 10:44:00
Daan Versteeg is gestart als Managing Director bij DAN DNA, de data-unit van Dentsu Aegis Network. Hij volgt Walter Flaat op
Roorda introduceert Rij MONO, fiets MONO
14-09-2018 | 12:43:16
De MONO campagne voor het Ministerie van Infrastructuur en Waterstaat heeft als doel fietsers en automobilisten te bewegen hun smartphone zo in te stellen dat er tijdens het rijden geen berichten doorkomen
Mediaxplain* nieuwe mediapartner John West
14-09-2018 | 09:12:20
Visconservenleverancier John West heeft Mediaxplain* verantwoordelijk gesteld voor zijn mediastrategie, -planning en –inkoop
Abovo Media genoemd in RECMA-rapport
14-09-2018 | 08:53:00
Als enig onafhankelijk mediabureau heeft Abovo Media dit jaar voor het eerst een plaats ingenomen in het RECMA-rapport
Wayne Parker Kent verhoogt bureaucommissie naar 20 procent
13-09-2018 | 08:54:00
Het mediabedrijf haakt in op de stap van Ster en RTL om de bureaucommissie van vijftien procent te schrappen
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Campaign Manager Digital & Trading
07-09-2018 | 08:51:00
Abovo Media is op zoek naar een fulltime Campaign Manager die verantwoordelijk is voor het optimaliseren van de advertentieomzet voor onze klanten
[DDA] Digitale industrie groeit hard
03-09-2018 | 10:44:00
De omzet van de digitale industrie in Nederland groeide in 2017 met ruim 17 procent naar een gezamenlijke omzet van 850 miljoen euro
[Column] Paola Cassone: Merken waarvan we houden
31-08-2018 | 12:01:00
Het is jullie zeker ook gebeurd: Je zit op een terras in de zomerhitte met wat vrienden en je kletst maar wat. Dan zegt iemand: “Weet je nog toen we in de rij stonden voor het nieuwe model van [merk
Ronnie van Briemen head of trading Dentsu Aegis Network
27-08-2018 | 17:20:00
Hij is per 1 augustus 2018 benoemd tot head of trading binnen Amplifi, onderdeel van Dentsu Aegis Network, en lid van het new businessteam
[Vacatures] Wavemaker zoekt Stagiair Social Media
20-08-2018 | 11:35:00
In ons socialmediateam speel je een belangrijke rol. Je mond dichthouden is er niet bij. Je werkt nauw samen met alle betrokkenen binnen het social en sreatieve team aan contentkalenders en de tofste activaties
[Vacatures] Wavemaker zoekt Data Analist Media
20-08-2018 | 10:50:00
Als data-analist media verricht je ondersteunende werkzaamheden aan de Client Lead en Client Manager. De Client Lead en de Client Manager staan aan het begin van ieder mediaplan en de bijbehorende mediastrategie
[Vacatures] Abovo Media zoekt Media Planner
20-08-2018 | 08:50:00
Kan jij razendsnel briefings interpreteren? Media data en doelgroepen analyseren? Plannen maken en die naadloos in de algehele aanpak integreren? Campagnes monitoren, optimaliseren en evalueren?
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Digitial Creative/Copywriter
15-08-2018 | 09:46:00
WAVEMAKER zoekt een digital en social savy creative die in staat is om zowel online als offline onderscheidende en spraakmakende campagnes en content te creëren
[Vacatures] MediaCom zoekt een stagiair Social Advertising
15-08-2018 | 09:31:49
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Stagiair Social Advertising. Je bent verantwoordelijk voor het verzorgen van social advertisingadvies, -planning en -uitvoer
[Vacatures] MediaCom zoekt een AV Buyer
15-08-2018 | 09:23:00
De AV Buyer is verantwoordelijk voor de inkoop, optimalisatie en evaluatie van tv-, radio- en onlinevideo zendtijd voor campagnes van de klanten van MediaCom
Onlinecampagne voor Randstad door Yune
13-08-2018 | 10:27:49
De onlinecampagne bestaat uit vijf afleveringen. Deze afleveringen zijn te vinden op YouTube en de socialmediakanalen en website van Randstad
[Interview] Diederik Breijer: Auditors hebben duale petten op
07-08-2018 | 14:27:00
De mediawereld verandert in een sneltreinvaart. Digitaal neemt de overhand, technologische ontwikkelingen gaan razendsnel. Hoe houdt Diederik Breijer als CEO van IPG Mediabrands zijn bedrijf bij de tijd? Wij spreken hem over interne samenwerking, de riekende rol van auditors en rust
[Column] Machiel Verkuyl: Think locally, act globally
03-08-2018 | 08:46:00
Met alle verschuiving van mediabudget naar media die op mobiel geconsumeerd worden en de opkomst van spraakgestuurde assistenten, zoals Google, Siri en Amazon, kan geen marketeer verzaken om over taal na te denken
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Anderzorg vs. Ben, Calvé en Peijnenburg, Adidas e.v.a.
30-07-2018 | 09:39:00
Deze review staat in het teken van overeenkomsten. Want in hun zoektocht naar betekenisvolle communicatie komen heel verschillende merken soms op hetzelfde thema uit. Soms is dat geslaagd en soms wat minder…
Herstructurering bij Publicis One
25-07-2018 | 11:37:00
Publicis One organiseert zich in België en Nederland steeds nadrukkelijker rond grensoverschrijdende accounts. Deze krachtenbundeling leidt tot meer samenwerking tussen de tien labels en tussen de Belgische en Nederlandse landenvestiging
Yune-campagne voor bol.com krijgt tweede reeks
25-07-2018 | 10:10:08
Begin januari 2018 startte bol.com de onlinecampagne Goedmaker. Hierin verraste het bedrijf klanten en maakte dit transparant in de vorm van een video welke te zien was op de socialmediakanalen van de winkel
[Vacature] IPG Mediabrands zoekt recruiter
24-07-2018 | 14:01:35
Als recruiter vervul je een dynamische rol binnen onze organisatie waarbij je een belangrijke bijdrage levert aan het werven van nieuw talent
[Vacatures] IPG Mediabrands zoekt Trainee Business Analyst, Finance & Controlling
24-07-2018 | 12:37:00
De Trainee Business Analyst, Finance & Controlling is werkzaam binnen het Shared Service Center van Mediabrands Netherlands. De Trainee Business Analyst rapporteert aan de Controller
Ariaen de Jong directeur MWG
24-07-2018 | 10:50:00
Brancheorganisatie MWG heeft vanaf 1 oktober aanstaande een nieuwe directeur: Ariaen de Jong. Na ruim acht jaar bij RTL te hebben gewerkt als communicatiemanager B2B, stapt ze over naar MWG
L’Oréal van Zenith naar OMD
23-07-2018 | 10:54:00
OMD zal een geïntegreerde aanpak van strategie, insights, planning en inkoop voor alle online en offline campagnes voor haar rekening nemen
Dentsu Aegis Network Benelux krijgt Melanie Vermolen als Business Development Director
17-07-2018 | 15:27:09
Michael Nederlof volgt Vermolen per direct op als Managing Director van Vizeum Nederland, onderdeel van Dentsu Aegis Network
Mediaxplain* aan de slag voor Vemedia
13-07-2018 | 13:30:02
Marketing- en mediabureau Mediaxplain* werkt voor consumer healthcare bedrijf Vemedia, producent van merkproducten als Valdispert, Vision en Roter
[Vacatures] Abovo Media zoekt grafisch ontwerper
10-07-2018 | 13:40:00
Als grafisch ontwerper ben je verantwoordelijk voor het vertalen van strategie naar beeld, vorm en concept en werk je samen met onze strategen, designers en copywriter en art director
[Vacatures] Abovo Media zoekt backend developer
10-07-2018 | 12:19:00
Als backend developer ben je verantwoordelijk voor het bouwen en onderhouden van de sites en shops van onze klanten
[Vacatures] Abovo Media zoekt een Account Director
10-07-2018 | 12:09:00
Als Account Director ben je onder andere verantwoordelijk voor het opbouwen, onderhouden en proactief benaderen van klantrelaties en prospects
[Vacatures] Abovo Media zoekt senior SEA- en PPC-specialist
10-07-2018 | 12:02:00
Heb je kennis van advertentie-optimalisatie? Krijg je energie bij het opzetten van SEA-campagnes? Vind je het leuk om klanten te adviseren? Houd jij de laatste SEA-trends en -ontwikkelingen bij?
Local Planet versterkt internationaal team
10-07-2018 | 10:00:21
Local Planet, een netwerk van mediabureaus, heeft als antwoord op de toenemende vraag van internationale opdrachtgevers, haar internationale team verder uitgebreid
[Column] Folkert Langeveld: Ben je wel zo goed als je denkt?
09-07-2018 | 09:11:47
Een gebrek aan zelfreflectie is een gapend gat in iemands karakter. Het is een enorm gebrek als je jezelf niet van een afstand kunt bekijken en in die reflectie je eigen zwakheden kunt waarnemen en onder woorden kunt brengen
[Vacatures] Initiative zoekt Digital Campaign Manager
05-07-2018 | 11:31:00
Initiative Nederland is onderdeel van een wereldwijd media- en communicatienetwerk. Voor het digitale team is Initiative op zoek naar een Digital Campaign Manager
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ongeloofwaardig Iglo, dito Côte d’Or en tomatenkunst van Looye
05-07-2018 | 10:05:00
We duiken voor deze review de keuken in en beginnen met de roerbaksensaties van Iglo. Roerbaksensatie. Dat belooft wat. We zien een restaurantsetting waar de doelgroep een reactie geven op de verrassing van het eten van ingevroren maaltijden. Je ziet mensen reageren alsof het candid reacties zijn. En daar gaat deze reclame wat mij betreft mis
Jos Wolsing van Zenith naar WindShareFund
03-07-2018 | 16:41:57
Jos Wolsing komt het team van WindShareFund versterken in de rol van Head of Marketing & Communications
MediaCom maakt YouTubekanaal voor PlayStation
02-07-2018 | 09:14:00
Met het YouTubekanaal For The Players wil Sony PlayStation het meest relevante platform voor gamers in Nederland worden
Nestlé kiest voor THRIVE van IPG Mediabrands
29-06-2018 | 13:08:00
Nestlé Nederland, met onder meer merken KITKAT, Nescafé en Maggi, en NESPRESSO hebben unaniem gekozen voor THRIVE van IPG Mediabrands als nieuwe mediabureaupartner
[Column] Paola Cassone: In Byron Sharp vertrouwen we
28-06-2018 | 13:23:00
Het is een feit dat Nederlanders steeds minder gelovig zijn. Deze ontwikkeling is natuurlijk al langer bezig en vorig jaar werd de 50 procent-grens van niet-gelovige mensen overschreden
[Commercial Review] Alexander de Ruwe: trouwen met Björn Borg, Liptons regendans, DIY met Centraal Beheer
25-06-2018 | 10:36:00
Wauw! Wat een initiatief van Björn Borg. Blockchaintechniek gebruiken zodat mensen, ongeacht hun voorkeur of waar ze wonen, met elkaar kunnen trouwen. Dit initiatief voelt helemaal goed. Het klopt
MediaCom lanceert media first campagne voor Volkswagen up! beats
21-06-2018 | 08:53:00
Met behulp van dynamische digital OOH heeft Volkswagen up! Beats concertgangers op de route naar en vanaf de concertlocatie getarget
OMD wint IAB Programmatic Award voor Renault
19-06-2018 | 15:35:00
OMD Nederland wint een IAB Programmatic award in de categorie Performance / Activation campaign voor de case Renaults Improved Always-On Consumer Funnel
[Interview] Frank Volmer over de eerste periode zonder bureau- en volumekortingen
14-06-2018 | 16:44:00
Begin 2018 gooide Frank Volmer een bom op medialand: Ster schafte bureau- en volumekortingen af en hanteert sindsdien een vaste prijs. Wij spreken met de directeur over hoe het de eerste maanden is gegaan
[Vacatures] MediaCom zoekt Social Creative
14-06-2018 | 10:38:30
MediaCom is voor haar snel groeiende contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Social Creative
[Vacatures] MediaCom zoekt contentstrateeg
14-06-2018 | 08:53:00
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een contentstrateeg
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Strategy Director
07-06-2018 | 11:22:00
WAVEMAKER is een Media- & Creative Content Agency en verzorgt het gehele media- en/of content-traject voor grote toonaangevende bedrijven en merken
[Vacatures] MediaCom zoekt Social Advertising Specialist
06-06-2018 | 10:53:31
MediaCom is voor haar contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Social Advertising Specialist
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt Sr. Influencer Marketing Manager
06-06-2018 | 08:50:00
WAVEMAKER zoekt een Senior Influencer Marketing Manager die in staat is om creatieve influencer strategieën voor klanten op te zetten en uit te voeren
DDB & Tribal Amsterdam en Mindshare ontwikkelen campagne Centraal Beheer
04-06-2018 | 11:35:34
Centraal Beheer zet de actie Autoreclame To Go op: een high-tech installatie die binnen een minuut een persoonlijke, professionele reclame maakt voor een auto in de verkoop
Mindshare wint Value Zipper Cup
04-06-2018 | 09:05:12
11 mannen- en 8 vrouwenteams van mediabureaus als Mindshare, UM, Havas, Abovo Media, iProspect, Mediaxplain* en Mediacom gingen de strijd met elkaar aan
[Column] Paola Cassone: Interessante tijden
31-05-2018 | 12:46:00
Chinezen noemen tijden van sociale, economische en politieke crisis interessant. Dat concept heb ik altijd intrigerend gevonden. Er zit meer in dan alleen political correctness of diplomatieke taal
Jack Daniel’s en Storyboard verlengen samenwerking
31-05-2018 | 11:55:00
Whiskeymerk Jack Daniel’s heeft het contract met mediabedrijf Storyboard verlengd tot 2019. De bedrijven zijn content partners sinds 2011 en gaan met deze verlenging het zevende jaar in
Onno Seelen COO IPG Mediabrands, Aschwin de Bruijn Managing Director Magna
31-05-2018 | 09:41:00
Seelen gaat als COO onderdeel uitmaken van het directieteam van IPG Mediabrands, verder bestaande uit Diederik Breijer (CEO) en Olaf Bal (CFO)
[Vacatures] WAVEMAKER zoekt een Media Executive
31-05-2018 | 09:29:19
Ben jij op zoek naar een baan in de media/marketing? En heb je een hele lijst aan bekende merken waar je voor zou willen werken? Dan komt dat goed uit!
[Vacature] WAVEMAKER zoekt Media Specialist
30-05-2018 | 12:28:00
WAVEMAKER is het mediabureau dat media, content en technologie samenbrengt in geïntegreerde media-, marketing- en content strategieën
[Column] Folkert Langeveld: Het moment dat het plan middelmatig werd
29-05-2018 | 11:29:00
Waarom hebben we nou eigenlijk deze keuzes gemaakt? Had het niet innovatiever, moediger en impactvoller gekund? Waarom zit je achteraf naar een plan te kijken dat saaier en daarmee minder effectief is dan dat mooie beeld dat je in het begin voor ogen had?
[Interview] Jessica de Halleux over de limited editions van Nutella
23-05-2018 | 09:52:00
Onlangs introduceerde Nutella een limited edition van haar pot in Nederland. Meer dan 650.000 unieke potten. Wij spreken met Jessica de Halleux, marketingmanager bij Nutella Benelux
[Interview] Thomas Welle (IPG Mediabrands) over programmatic adverteren op tv
22-05-2018 | 09:40:00
Televisiezender XITE lanceert in samenwerking met SpotX als eerste de mogelijkheid om programmatic te adverteren op televisie. Iets wat Thomas Welle, Head of Video bij IPG Mediabrands, meteen oppikt voor elektronicamerk JBL. We spreken hem over de nieuwste mogelijkheden en ontwikkelingen binnen programmatic
Sanoma trots op bijdrage aan AMMA award Beste Mediastrategie
18-05-2018 | 11:03:00
Winst was er voor Menzis met de inzending van Mindshare voor de beste media strategie met de case: 'Mens wat ben je mooi als je probeert'. In het verlengde van de thema campagne, ontwikkelde Sanoma activerende branded content
Abovo ontvangt als eerste fullservice mediabureau het ddma privacy waarborg keurmerk
18-05-2018 | 09:55:00
Abovo Media heeft van DDMA het Privacy Waarborg Keurmerk ontvangen. Organisaties die het keurmerk mogen voeren, respecteren de privacywetgeving en gaan zorgvuldig en transparant om met dataverwerking en persoonsgegevens
Monique Benda HR directeur Dentsu Aegis Network
17-05-2018 | 13:10:01
Monique Benda is gestart als Human Resources Director bij Dentsu Aegis Network Nederland. Benda gaat onderdeel uitmaken van het managementteam en rapporteren aan CEO Julius Minnaar
[Vacatures] Mediacom zoekt Creative Director
16-05-2018 | 21:51:00
MediaCom is voor haar prijzen winnende contentlabel MediaCom Beyond Advertising (MBA) op zoek naar een Creative Director. Wij zoeken een senior creatief die enthousiast wordt van social formats, content marketing programma’s en slimme concepten
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: win een leverworst bij KLM, Simpele vingerpoppetjes, heldendaden van ANWB
16-05-2018 | 09:01:00
Verhalen over familieleden die ver bij elkaar vandaan wonen, doen het goed. Vraag maar aan Robert ten Brink. En dat KLM dan kinderen en moeders de mogelijkheid biedt via een platform met elkaar te videobellen is ook prachtig. So far, so good zou je denken
Rapport, Traffic4U en Exterion Media verzorgen programmatic DOOH-campagne Landal GreenParks
15-05-2018 | 09:32:00
De content van de campagne is afgestemd op de locatie en daarnaast wordt de relevantie verhoogd door met de uiting in te spelen op verschillende weersomstandigheden
Coca-Cola deelt uit tijdens zomercampagne
14-05-2018 | 12:07:38
Voor de campagne geeft het merk ruim 600 ultieme ervaringen weg, van stuntvliegen tot een Route 66-roadtrip in de States
IPG Mediabrands en The Next Ad gaan langdurige relatie aan
14-05-2018 | 11:42:00
IPG Mediabrands Nederland slaat de handen ineen met The Next Ad op het gebied van social advertising
Epidemie ontwikkelt eerste campagne voor Franx, dochteronderneming ABN AMRO
08-05-2018 | 09:35:36
De fintech zal te horen zijn op de radio, te zien zijn op billboards in het land en online via gifjes de aandacht trekken
Candid Group en Pervorm bundelen krachten
08-05-2018 | 08:48:36
Candid Group en digitaal marketingspecialist Pervorm gaan een strategische samenwerking aan. Het doel is te profiteren van elkaars specialisaties en expertises
Abovo Media drie keer nummer 1 in Emerce100
07-05-2018 | 11:01:38
Het mediabureau behaalde in de sectoren Mediabureaus, Tradingdesk Bureaus en Tradingdesk de nummer 1-positie
[Column] Folkert Langeveld: De moderne creatief
01-05-2018 | 14:50:22
Een moderne creatief zal meer dan ooit moeten accepteren dat hij of zij in een kader moet werken. Een kader dat beperkingen schept en dat kader heet media. De verregaande versplintering van het medialandschap heeft het uitdagender gemaakt om de verschillende mediatypes te begrijpen
[Interview] Michiel Veugelers over zijn nieuwe rol binnen IPG Mediabrands
01-05-2018 | 10:50:00
Michiel Veugelers, inmiddels 14 jaar in dienst bij UM/IPG Mediabrands, is per mei 2018 marketingcommunicatiemanager van IPG Mediabrands Netherlands. In deze nieuwe rol is hij verantwoordelijk voor de professionalisering van de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven
Michiel Veugelers marketingcommunicatiemanager IPG Mediabrands Netherlands
01-05-2018 | 10:33:00
De nieuwe functie is gecreëerd om de in- en externe communicatie over IPG Mediabrands en de mediabedrijven verder te professionaliseren
[Column] Paola Cassone: Groei ligt op straat
01-05-2018 | 09:31:11
Groeien. Welk merk wil dat niet? Het is mij nog nooit gebeurd dat een marketeer tegen mij zei: “Eigenlijk zijn we al groot genoeg, we gaan nu een paar jaar rustig aan doen.” Nee, er is altijd een niche waarin merken willen groeien. In onze cultuur is het principe geworteld dat stilstaan per definitie achteruitgang is
[Vacatures] MediaCom zoekt Digital Communications Planner
26-04-2018 | 13:30:37
De Digital Communication Planner is primair verantwoordelijk voor de ontwikkeling van geïntegreerde communicatieplannen, het optimaal verlopen van de processen en voor de klanttevredenheid van een klantenpakket
[Vacatures] MediaCom zoekt Investment Executive
26-04-2018 | 13:21:00
Als Investment Executive werk je in het Investment & Buying team en rapporteer je rechtstreeks aan de Investment Director
Mediaxplain* start influencermarketingbureau XMPLE
26-04-2018 | 12:08:06
Omdat XMPLE onderdeel is van Mediaxplain* ontstaat de mogelijkheid om influencermarketing te integreren in de algehele mediastrategie
[Commercial Review] Maurice van Susante: OHRA haalt paarse krokodil van stal, opera met Hertog IJs, slapen met millennials bij Marriot
26-04-2018 | 09:43:00
De boodschap dat de Ohra-app handig en snel is, komt goed over en een glimlach helpt daarin ook zeker. Zelf hou ik altijd van de kleine details: de paarse Crocs, Patience op een computer uit 1980, de “et cetera, et cetera” en meer. Wat ik alleen niet begrijp, is dat een groot deel van de oude commercial ook is meegenomen in de nieuwe
[Forum] Branded content: 4 inspirerende branded content cases
20-04-2018 | 10:47:00
Wekenlang hebben we inspiratie mogen ontvangen van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen. Tot slot delen de panelleden hun favoriete branded content cases met ons
[Interview] Jasper Bronner over het identificeren van cultuur
19-04-2018 | 15:57:00
Samen met Hofstede Insights zette MediaCom het onderzoek Cultural Connections op, een cultuurmarketingstudie uitgevoerd in 63 landen onder 60.000 consumenten. Wij spreken Jasper Bronner, Business Science Director van MediaCom, over de resultaten
XITE start met programmatic advertising op tv
19-04-2018 | 12:02:00
Met behulp van video ad serving-platform SpotX biedt de muziekzender adverteerders de mogelijkheid om volledig programmatic en doelgericht op het televisiescherm te adverteren
[Commercial Review] Joyce Haasbeek: langetermijnMastercard, campagne Broodnodig? en satire met Amsterdenim
05-04-2018 | 12:48:56
Reclame voor brood. Niet een aanbieding, nieuw product of onderzoeksresultaten, maar een ode aan brood. Is dat nodig zou je denken, zeker wanneer je de cijfers erbij pakt: we eten gemiddeld 4 boterhammen per dag per persoon. Is het werkelijk nodig om een mediacampagne te starten?
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Executive
04-04-2018 | 17:36:09
Als Communications Executive werk je in een Communications Team en werk je samen met de Communications Planner aan de uitvoering van digitale en mediaplannen. Tevens manage en monitor je digitale campagnes
Mediaxplain* werkt voor Baderie
03-04-2018 | 18:20:00
Mediaxplain* gaat vanaf heden aan de slag voor Baderie. Tijdens een bureaupitch wist Mediaxplain* Baderie te overtuigen.
WAVEMAKER werkt voor Louwman Group
03-04-2018 | 12:49:00
WAVEMAKER is het nieuwe mediabureau van de Louwman Group; onder meer Toyota, Suzuki, Lexus
[Column] Folkert Langeveld: Beste Folkert, hoe hebben we u geholpen?
03-04-2018 | 11:11:31
Als Ziggo mij een herinnering stuurt omdat ik hun call center nog niet heb gewaardeerd, is dat nog wel een fijne klantervaring? Als iemand aan mij vraagt: “Vind je me eigenlijk wel aardig?”, vind ik diegene vaak al iets minder aardig
Vincent Siegelaar Head Digital Trading GroupM
03-04-2018 | 09:36:00
Zijn focus komt te liggen op het verder optimaliseren van samenwerking tussen publishers, adverteerders de GroupM mediabureaus
[Forum] Branded content: Van logo tot memory structure
30-03-2018 | 15:49:00
Dat de afzender van branded content te allen tijde bekend moet zijn is een gegeven voor het panel van marcom- en media-experts Michel Tiggelman, Elias Reinheimer, Christiaan van Betuw en Marcella van Velzen
[Cross Media Adverteerder 2018] Jos van den Bergh over Renault
28-03-2018 | 16:02:00
Renault is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het jaar 2018, voorgedragen door OMD. Aan het woord is Jos van den Bergh, Manager Marketing Communicatie bij Renault
[Cross Media Adverteerder 2018] Sylvia den Blanken over PepsiCo
28-03-2018 | 14:50:00
PepsiCo is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door OMD. Wij spreken met Sylvia den Blanken, senior mediamanager bij PepsiCo
Tele2 Cross Media Adverteerder van het jaar 2018
28-03-2018 | 14:41:00
Tele2 is Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door MediaCom. Wij spreken met Denise Noordermeer, mediamanager bij Tele2
Primeur Posterscope: Programmatic DOOH-campagnes
28-03-2018 | 09:45:00
Posterscope, onderdeel van Dentsu Aegis Network, lanceert Liveposter in Nederland. Liveposter is een platform waarmee digitale out of home-campagnes over meerdere netwerken centraal
[Cross Media Adverteerder 2018] Elles Haverkort over Disney
27-03-2018 | 12:14:00
Disney is genomineerd voor Cross Media Adverteerder van het Jaar 2018, voorgedragen door Havas Media. Wij spreken met Elles Haverkort, Head of Content & Brand Marketing Benelux bij The Walt Disney Company
[Column] Paola Cassone: De waarde van babbelen
27-03-2018 | 11:08:44
Wat mij opvalt is dat hetzelfde nieuws uiteenlopende reacties kan opwekken bij individuen van dezelfde leeftijd, opleiding, sociale klasse, levensfase en levensstijl. Dit is bepaald niet wat de traditionele segmentatiemodellen voorspellen en dit zou kunnen verklaren waarom de meeste voorspellingen over – om maar iets willekeurigs te benoemen – verkiezingen of referenda er steeds meer naast zitten
[Cross Media Bureau 2018] Thijs Muller over Havas Media
23-03-2018 | 08:52:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Thijs Muller, CEO Havas Media Group Netherlands
[Commercial Review] Bart Vijlbrief: Amsterdamse Grolsch, LOTTO slaat de plank mis en KARWEI doet 't anders
22-03-2018 | 16:25:25
Ik moet jullie van tevoren misschien even waarschuwen, want ik werd nogal chagrijnig van de video’s die ik ging bespreken. Misschien heeft het met de snijdende oostenwind te maken, misschien word ik een ouwe zuurpruim. Ik weet het niet, maar pas bij de derde commercial kroop ik weer een beetje uit het dal
The Media Exchange verzorgt reclame Grand Prix Radio
22-03-2018 | 10:13:00
GrandPrix Radio zal komend seizoen naast alle F1-races ook alle kwalificaties live uitzenden. The Media Exchange zal hiervoor de verkoop van de reclamezendtijd voor haar rekening nemen
[Cross Media Vrouw 2018] Nathalie Peters
22-03-2018 | 05:45:00
Nathalie Peters, Head of Digital Transformation IPG Mediabrands, is genomineerd voor Cross Media Vrouw van het Jaar. Wij spreken haar
[Cross Media Bureau 2018] Roland Teerenstra over OMD
22-03-2018 | 04:41:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. OMD is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het jaar. Aan het woord is Roland Teerenstra Managing Director bij OMD Nederland
[Cross Media Bureau 2018] Rogier Bruggeman over ZIGT
19-03-2018 | 17:18:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. ZIGT is genomineerd voor de titel Cross Media Bureau van het Jaar. Aan het woord is Rogier Bruggeman, directeur bij ZIGT
Hein van der Wielen Head of Digital Partnerships GroupM
19-03-2018 | 16:13:00
GroupM investeert in een nieuw Digital Partnerships Team van negen digitale- en dataspecialisten en benoemt Hein van der Wielen als de leider van dit team
[Cross Media Case 2018] Sanne Halff over de introductie van nieuwe Kia Picanto
19-03-2018 | 08:35:00
Op 25 april worden de Cross Media Awards uitgereikt. Havas Media stuurt De nieuwe Kia Picanto; Start je avontuur in als Cross Media Case van het jaar. Aan het woord is Sanne Halff, Communications Director bij Havas Media
Saints & Stars kiest Abovo voor crossmediale campagne
16-03-2018 | 10:14:00
Saints & Stars, een nieuw premium fitnessconcept, heeft voor de lanceringscampagne Abovo als mediapartner gekozen. Saints & Stars heeft de eerste boutique gym geopend in Amsterdam
Mindshare Cross Media Bureau van het Jaar 2018
13-03-2018 | 16:42:00
Op 25 april werden de Cross Media Awards uitgereikt. Mindshare is Cross Media Bureau van het Jaar 2018
[Vacatures] MediaCom zoekt Senior AV Planner
13-03-2018 | 14:33:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Machiel Verkuyl: Humanitainment
12-03-2018 | 12:14:00
Zoek een zwerver, geef ‘m geld. En een nieuw pak. Als je toch bezig bent, ook een knipbeurt door de kapper. Daar kun je als publiek met goed fatsoen niets slechts over zeggen. Jij hebt volgers want jij helpt. Goeddoen, daar is toch niemand tegen?
Mindshare: DOOH waardevolle toevoeging in de mediamix
08-03-2018 | 12:05:00
Kinetic en Mindshare hebben voor het eerst Digital Out-of-Home van Exterion Media toegevoegd aan de total videostrategie voor MediaMarkt
[Commercial Review] Machiel Verkuyl: Ford pakt uit/in, op zoek met Sixt, 999 treden met Range Rover
07-03-2018 | 09:36:00
We trappen af met een grensverleggende uiting, van Ford. Want deze Amerikaanse automobielbouwer heeft een kleine SUV gemaakt die zich met haar gepassioneerde “Go further” weinig schijnt aan te trekken van grenzen
JWT en Opel lanceren wervingscampagne om meer vrouwelijke autoverkopers aan te trekken
05-03-2018 | 11:47:24
Slechts 4 procent van de autoverkopers in het Opel-dealernetwerk is vrouw. Om meer diversiteit op de werkvloer te creëren is Opel, samen met partner Randstad, een experimentele campagne gestart
Pech voor Freek Vonk in commercial Reaal
05-03-2018 | 10:30:00
Freek Vonk speelt weer een opvallende rol in de nieuwe commercials van verzekeraar Reaal, ontwikkeld door reclamebureau Etcetera
[Vacatures] MediaCom zoekt Communications Director
01-03-2018 | 11:05:00
Bij MediaCom geloven we dat alle communicatie met elkaar verbonden is, systeemdenken noemen we dat. Wij streven naar het optimaliseren van het gehele communicatiesysteem van een merk, niet de afzonderlijke componenten
[Column] Paola Cassone: Het hogere doel
27-02-2018 | 16:23:01
Bekende voorbeelden van purpose-marketing zijn Dove (real beauty), Always (like a girl) en Libresse (not my period). Van deze merken is bekend dat hun purpose-strategie de verkopen goed heeft gedaan, maar die de groei is op een vrij lange termijn gemeten
[Interview] Arthur de Groot over Schiphol Media
27-02-2018 | 15:22:00
Schiphol verwerkte in 2017 een recordaantal van 69 miljoen passagiers. De luchthaven is daarmee een van de meest bezochte plekken van Nederland. Deze miljoenen mensen brengen de tijd voor een groot deel wachtend én koopbereid door; een ideale omgeving voor merken om in aanwezig te zijn. Wij spreken met Arthur de Groot, Sales Director bij Schiphol Media
[Interview] Joey Hullegie en Jasper Admiraal over de samenwerking tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars
26-02-2018 | 09:51:00
Initiative Tomorrow, de creatieve hub van Initiative, heeft een brandedcontentsamenwerking bewerkstelligd tussen Hans Anders en de film Mannen van Mars. We spreken over het project met creatief directeur Joey Hullegie en directeur business development Jasper Admiraal, beiden werkzaam bij Initaitive Tomorrow
MediaScience door het land met inspiratietour
22-02-2018 | 10:29:00
MediaScience tourde een week lang met een 9 meter lange Airstreamer waarin klanten werden ontvangen door Nederland
Menzis en Anderzorg kiezen Blauw Gras
21-02-2018 | 16:19:00
Per januari brengen Menzis en Anderzorg haar socialmedia-activiteiten onder bij Blauw Gras
Mediaxplain* zet in op video met overname Zelfspot
20-02-2018 | 13:36:00
Zelfspot is inmiddels volledig geïntegreerd in de dienstverlening van Mediaxplain*. Daarmee is de doorlooptijd tussen concept, creatie en livegang in media geminimaliseerd
IENS gaat samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam
15-02-2018 | 13:56:01
IENS gaat een samenwerking aan met Carat en XXS Amsterdam. Carat wordt verantwoordelijk voor de AV-strategie en inkoop. Voor het creatieve gedeelte is gekozen voor XXS Amsterdam
[Forum] Branded content: Hoe onderscheidend moet branded content zijn?
15-02-2018 | 09:31:46
Op zoek naar het antwoord op deze vraag is de grootste afweging: moet je wel onderscheidend wíllen zijn? Tijdens ons panelgesprek hoorden we voors en tegens van marcom- en media-experts
[Column] Isabelle Bolluyt: Vraagteken? Uitroepteken!
14-02-2018 | 13:02:00
De R van relevantie zit hem in de uitroeptekens en de schreeuwerigheid. Zo is de headline van NU.nl, "Voorlopig geen schaatsweer", niet zo sexy als "Schaatsen? Vergeet het maar!" (AD.nl) of "Rijk dankzij de Bitcoin? Kijk uit!"
Helden Media contentpartner van TeamNL tijdens Olympische Spelen
09-02-2018 | 12:16:08
Helden Media, het mediabedrijf van Barbara Barend, is als contentpartner van TeamNL tijdens de Olympische Spelen verantwoordelijk voor de contentstrategie en de creatie en productie van een groot deel van de content van TeamNL
Initiative en Publicis One maken campagne Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar
08-02-2018 | 15:35:19
Hey! Het is oké, maak depressie bespreekbaar, is een initiatief van het Ministerie van VWS
[Interview] Marijn Deurloo over automated data en Ortec
07-02-2018 | 12:06:19
Eind vorig jaar kondigde Havas Media een samenwerking aan met Ortec, een aanbieder van optimalisatiesoftware en analyseoplossingen, om real-time automated data te verkrijgen. Wat is Ortec precies voor bedrijf en wat gaan ze voor Havas doen? We vragen het Managing Partner Marijn Deurloo
[Commercial Review] Maurice van Susante: winnaar Tide, onder hypnose met Amnesty en skiën met Audi
07-02-2018 | 11:19:00
In de nacht van zondag 4 op maandag 5 februari was het tijd voor de Superbowl. Niet alleen sportief het hoogtepunt van de VS, maar ook voor Amerikaanse adverteerders het allerbelangrijkste en allerduurste moment. Adverteerders pakken hier dus altijd uit. Wat mij betreft is de winnaar dit jaar Tide
Initiative regelt samenwerking Hans Anders met Johan Nijenhuis' film Mannen van Mars
06-02-2018 | 17:27:57
Initiative Tomorrow ontwikkelde voor Hans Anders een contentsamenwerking met de film Mannen van Mars, waarin ze veertigers uitnodigen om hun dilemma’s te omarmen
Branded cinema ontwikkelt publiekscampagne arbeidsgehandicapten
05-02-2018 | 10:35:00
Branded Cinema heeft een publiekscampagne ontwikkeld in de vorm van een tv-spot om de 1,7 miljoen arbeidsgehandicapten meer en betere kansen op de arbeidsmarkt te bieden
SOCIAL.INC verwelkomt acht opdrachtgevers in januari
02-02-2018 | 11:58:00
SOCIAL.INC, bureau voor social media en content, verwelkomde in januari acht opdrachtgevers. Het bureau ging aan de slag voor onder andere ANWB en Eurosport
[Onderzoek] Abovo Media: Emotie speelt belangrijke rol bij mediakeuze
01-02-2018 | 16:22:00
Emotie speelt een belangrijke rol bij de keuze voor een bepaald type media. De vraag is niet: waar bevindt de consument zich - online of offline -, maar: welke beleving ligt ten grondslag aan mediagebruik?
The Oddshop en Initiative creëren campagne Autoriteit Persoonsgegevens
31-01-2018 | 12:27:00
De campagne moet burgers en organisaties aanmoedigen om te achterhalen wat er voor hen verandert door de nieuwe privacywet
[Column] Paola Cassone: Goede voornemens
30-01-2018 | 15:58:11
We staan nu sterker in onze schoenen dan tien jaar geleden; de economie trekt aan en alle sociale indicatoren staan op groen. Dit is geen tijd voor cynisme, integendeel: durf te dromen! Goede voornemens hebben een belangrijk doel, ook wanneer ze uiteindelijk niet tot daadwerkelijke actie worden omgezet
SBS6 lanceert format Marktplaats: Heel Holland Handelt
29-01-2018 | 14:03:00
SBS6 lanceert programma Marktplaats: Heel Holland Handelt. Vanaf 5 februari licht SBS6 in de vooravond van iedere werkdag advertenties en de verhalen erachter uit
Ambassadors creëert geanimeerde campagne Nationale Postcode Loterij
29-01-2018 | 13:12:00
De Nationale Postcode Loterij en Ambassadors hebben de handen ineengeslagen voor de geanimeerde korte film Het geluk van Harry en Barry, twee vogelspotters
Irene de Vos Director of Strategy bij OMD
26-01-2018 | 10:01:42
OMD Nederland stelt Irene de Vos aan als Director of Strategy. Irene komt van Air Miles waar zij eindverantwoordelijk was voor de (database) marketing van het Loyalty programma van Air Miles